Hey Isaatje,
Ik heb het eigenlijk al 4 keer meegemaakt. De eerste keer was op 16 weken, toen hebben ze vanuit het ziekenhuis geregeld dat ons meisje werd begraven op de sterretjesweide. De ander twee miskramen heb ik eigenlijk nooit gezien. De laatste keer heb ik het vruchtzakje bijgehouden en onder een rozenstruik in de tuin begraven. Klinkt mss wat stom, maar toch...het helpt.
Het is niet allemaal kommer en kwel, na drie miskramen heb ik wel een gezond kindje op de wereld gezet en men zoontje is ondertussen een ondeugende dreumes van 18 maand. Mijn miskraam nu was bij een poging voor een tweede kindje.
Na mijn miskramen heb ik altijd een maand terug de pil genomen. Volgs de gyn is dat goed om te herstellen en nadien had ik altijd gelijk terug een normale cyclus. Ik zit nu opnieuw in ronde 2 voor een nieuwe poging.
Ik begrijp je gevoel van falen wel, had ik ook in het begin, maar als je wat rondhoort, dan kom je al snel tot de conclusie dat je niet alleen bent. Er zijn zoveel vrouwen die dit meemaken, dat je dit niet als falen moet zien. Neemt niet weg dat een kindje verliezen pijn doet, hoe vroeg het ook is.
En als je terug zwanger bent moet je gewoon gelijk weer hetzelfde doen. Ik heb bij mijn zoontje angstvallig alle echos zo lang mogelijk uitgesteld en aan niemand iets verteld tot 16 weken...en daar heb ik nu spijt van. Gewoon proberen om zoveel mogelijk te genieten samen met anderen die je kunnen steunen, al zal je wel nooit nog zorgeloos zwanger zijn zoals je nu was :-(