Miskraam of niet? (Let op foto!!!)

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ben vandaag 6 weken zwanger (gerekend vanaf de 1e dag van mn laatste menstruatie) het is mijn eerste zwangerschap. Echter vanaf ongeveer 5,5 week begon ik bruin bloed te verliezen (weinig) vervolgens na 2 dagen heb ik 2 dagen donkerrood gebloed (3 inlegkruisjes op een dag). Ik maakte me eigenlijk helemaal geen zorgen, had totaal geen pijn ook. Pas toen ik wat slijm verloor + deze bloedprop (zie foto) begon ik me zorgen te maken. Toen dacht ik meteen aan een miskraam.</p><p>Ik heb geen idee hoe stolsels eruit zien is dat zoals op mijn foto? Heb ook geen idee hoe een miskraam eruit ziet met 5,5 week, heb gegoogled maar werd er niet veel wijzer van... heeft er iemand een mk gehad met 5,5e week en zo ja hoe verliep die? En voelde je je hierna nog steeds zwanger? </p><p>Overigens is de zwangerschapstest vergeleken met vorige week donkerder geworden, het streepje, en heb ik nu alleen een klein beetje bruin verlies en worden mijn zwangerschapskwaaltjes heviger. Snap er helemaal niets van.</p><p>Ik weet dat het zwangerschapshormoon voorlopig aanwezig blijft dus heb expres vandaag een test gedaan met streepje om te kijken of deze over een paar dagen lichter is. </p><p>Uiteraard ga ik een afspraak maken bij de huisarts maar voordat ik eenmaal of bloedtests heb gehad of bij de verloskundige ben geweest weten jullie misschien wat dit is?</p><p>Alvast bedankt voor jullie reactie!</p>
 
Hoi, ik ben natuurlijk geen verloskundige, en ik zou die zeker bellen. Maar dit is inderdaad wat bedoeld wordt met stolsels. Het lijkt wel erg op wat ik verloor met een miskraam. Maar ik had wel pijn. Durf het niet met zekerheid te zeggen. Als je googelt op miskraam foto krijg je ook iets soortgelijks en deze blog vond ik ook wel verhelderend toen ik het zelf uitvogelde: https://www.fammebaby.nl/hoe-ziet-een-miskraam-eruit-fotos/
zelf had ik na een week weer een negatieve test, hcg dus vrij vlot verdwenen. Maar weet dat er vrouwen zijn bij wie dit weken duurt. Daarom is de vk bellen wel fijn. Maar ook voor het geval het niet zo is! Die kan checken of je schoon bent of dat er een vrichtje zit. Veel sterkte als het een miskraam blijkt te zijn. En anders natuurlijk veel succes! 
 
Hoi, 
ik denk wel dat dit een miskraam is. Of het stolsel op de foto ook het vruchtje is durf ik niet te zeggen.
je hoeft niet eerst langs de huisarts voor een controle. Je kunt gewoon een verloskundige in de buurt opbellen, uitleggen wat de situatie is en een afspraak maken. Ze zullen waarschijnlijk  over een week een echo inplannen om te kijken of je baarmoeder weer netjes schoon is. 
Ik heb met 4,5 week een miskraam gehad. Toen ik positief testte wist ik direct dat het niet goed zat. Ik voelde me ellendig, verloor een beetje bloed en had buikpijn. Die aanvoelde als een iets zwaardere menstruatie. Het bloeden en de pijn werden een half uur erger waarna ik iets verloor op het toilet en het ineens over was... ik heb me die keer ook niet zwanger gevoeld. Wel heb ik twee weken later getest omdat ik wilde weten of de hormonen weg waren. En dat waren ze. 
Zorg goed voor jezelf!?
 
Wat fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd!
Ik was er inderdaad al bang voor... bedankt wat geeft me even wat meer bevestiging ik ga er nu gewoon vanuit dat het een miskraam is (mocht het een wonder zijn dat dit niet zo is kan het alleen maar meevallen). Het tegenstrijdige voor me was dat ik totaal geen pijn had/heb of krampen en mijn kwaaltjes dus sterker worden. Vandaar dat ik nog wat twijfelde.
Fijn dat ik nu weet wat een stolsel is ;) ik ga de link checken dankjewel!
Goed om te horen dat je op een gegeven moment wel kan zien aan de testen dat je HCG minder of weg is, dan ga ik dat plan sowieso voortzetten. 
Inderdaad laat ik sowieso een echo maken om te kijken of alles dan weg is, de dokter zal dit waarschijnlijk ook nog wel aangeven om dit te gaan doen. Ik had op 7 december mijn eerste echo staan, opzich heb ik prima het geduld om tot dan te wachten dus denk dat ik die gewoon laat staan. Van mij hoeft t niet perse eerder, dan kan ik in de tussentijd gewoon erachterkomen of alles verminderd.
Dankjullie wel voor de sterkte wensen! Heb 15 oktober mijn spiraaltje verwijderd en was een paar weken later direct zwanger dus hopelijk is het de volgende keer net zo snel en verloopt het dan beter :) 
 
Wauw, wat een mooie link! Een beetje confronterend maar wel mooi om te zien. 
Ik heb met 8 weken ook een miskraam gehad en besef me nu pas hoe compleet dat vruchtje was. Ik heb wel getuurd boven de wc-pot, maar kon er niet zoveel uithalen. Achteraf was dat dus wel het vruchtje. 
@gebruiker, je lijkt heel erg rationeel te denken. Wat opzicht prima is hoor! Maar sta er niet raar van te kijken als je de komende maanden nog wel een keer overmant word door emoties. Hormonen blijven rare dingen... ?
ik wens je veel sterkte de komende tijd. Geef het een plekje en volg vooral je gevoel. Na mijn eerste miskraam heeft het een jaar geduurd voordat ik weer durfde te proberen. Afgelopen mei had ik de tweede miskraam en op 22 juni testte ik weer positief. Ondertussen ben ik 25 weken zwanger??. 
Nogmaals veel sterkte en al het goeds?
 
Inderdaad een confronterende maar mooie link! Ik heb met 5,5 weken dus ook het vruchtje niet gezien, maar dat is ook zo klein nog dus zou kunnen..
@MarritA , klopt ik had tijdens de bloedingen vooral emotionele momenten.. maar het was nog zo vroeg en ik bedenk me ook dat er een reden is dat het is afgestoten dus dan denk ik van, het is de natuur die zijn werk doet hoe klote het ook voelt en en hoe verdrietig ook.. als je het zo terugleest lijk ik net een gevoelloos persoon haha maar heb echt wel flink gehuild al.
Ik denk alleen wel dat het confronterender voor me zou zijn als ik bijv al een kloppend hartje had gezien of als ik verder was in het aantal weken. Ik was er nu net achter dat ik zwanger was en kreeg vervolgens die bloedingen. Dus vandaar dat ik het best wel goed kan verwerken nu. En inderdaad hou ik er zeker rekening mee dat ik me nog emotioneel ga voelen en denk vooral mocht ik opnieuw zwanger raken dat ik het dan moeilijk ga krijgen. Omdat ik dan heel bang ga zijn weer een mk te krijgen..
Overigens blijf ik t raar vinden dat mijn kwaaltjes per gisteren heviger zijn, vandaag nog grotere gespannen borsten en nog gevoeliger. Ik ruik ook heel sterk nu en dat had ik eergisteren (toen ik de ergste bloeding had) nog niet. Daarom maar even laten controleren.
Nogmaals bedankt en wat super fijn en mooi om te horen dat je na 2 mk nu 25 weken zwanger bent!! Moet een heerlijk gevoel zijn, geniet ervan en heel veel succes met de zwangerschap! En natuurlijk heeeel veel goeds en al het geluk voor jullie wonder ✨
 
Ja, dit lijkt mij een mk. Heb hetzelfde nu met 5 weken en wel meer bloed en verder helemaal geen klachten.
Af en toe wat menstruatiekramp. Sterkte. Ik was en ben echt mega teleurgesteld.
 
Ik heb zelf nooit een miskraam gehad, wel bloed verloren tijdens de zwangerschap, maar nooit stolsels. 
Maar... Van mijn collega weet ik dat ze een miskraam heeft gehad terwijl ze in verwachting was van een tweeling. 1 van de kindjes is dus afgestoten en de andere is blijven zitten. Misschien worden daarom de symptomen wel heviger. 
Sterkte !
 
Terug
Bovenaan