Miskraam of niet? (Let op foto!!!)

@gebruiker10078884, wow wat bizar! En wat geweldig dat het helemaal goed gaat! Zo te lezen is dat niet bij iedereen het geval dus het is echt 50/50... dankjewel dat je dit hebt gedeeld, maakt me toch iets rustiger (wat het uiteindelijke nieuws ook gaat zijn) en vind het vooral ook super fijn voor jou want je maakt je toch enorm zorgen dan inderdaad! Echt mooi nieuws en dus toch ook voor mij een sprankje hoop ;)
Zodra ik meer weet deel ik het hier ben nu echt enorm benieuwd.. heb ook al vrede ermee gekregen als het niet goed zit maar als het ineens wel goed blijkt te zijn is het een extra wonder voor mijn gevoel..
 
@Cvdpluijm, helaas niet :( heb vandaag de verloskundige gesproken, ze gaf aan dat ze het niet echt vond klinken als het verloop van een miskraam. Oa ivm de hoeveelheid bloed die ik (niet in sterke hoeveelheid) ben verloren en ook het verloop (2 dagen weinig bloed, 2 dagen heviger met stolsels, 2 dagen weinig bloed en vanochtend weer wat meer zonder stolsels en dan ook de zwangerschapskwalen die blijven en zelfs heviger worden en de zwangerschapstest die duidelijker wordt en dat ik geen enkele keer pijn heb gehad. Overigens vanochtend wel wat kramp. Ze zei dat als ze het zo hoorde het of een beginnende miskraam is die nog moet doorzetten, of dat ik wel een vruchtje ben verloren maar een deel van een tweeling (wel toevallig aangezien dit ook in het forum werd genoemd) want dat zou ook verklaren waardoor alsnog de zwangerschapsaymptomen toenemen. Verder zei ze dat uitsluitsel natuurlijk alleen via de echo te zien is maar het hier nog te vroeg voor is en ze me aanraadde een eerdere afspraak te maken (i.p.v. 7 december). Ik heb nu een afspraak voor aankomende donderdag dus dat is nog even afwachten maar in ieder geval eerder!
Bij het ontstaan van pijn of meer en heviger bloedverlies moest ik weer bellen.
Verder voor de zekerheid ook nog naar de huisarts geweest, die heeft mijn baarmoedermond bekeken en zei dat zoals het er nu naar uitzag ze geen bloeding (op korte termijn) verwachtte omdat de baarmoeder mond goed gesloten was en het er rustig uitzag. Toen ik haar het stolsel liet zien op de foto en alles vertelde dacht zij wel echt aan een miskraam (had expres nog niet verteld wat de verloskundige had gezegd want wilde een objectief oordeel). Zij gaf aan dat ik er vanuit moet gaan dat het een miskraam is en donderdag tijdens de echo dan gekeken kan worden of mijn baarmoeder goed leeg is.
Ik kan maandagochtend bloed laten prikken (mbt hcg niveau) maar dan heb ik de uitslag 3 dagen later dus op de dag vd echo. Weet niet of dat dan echt nut heeft...
Lang verhaal kort: ben niets wijzer geworden behalve dat het voor mijn gevoel nog steeds 50/50 is... ik ga uit van het ergste scenario maar mijn gevoel zegt dat het (nog) niet mis is dus dat is heel tegenstrijdig en ben natuurlijk bang dat daardoor de klap donderdag extra hard aankomt als blijkt dat het niet goed is. Maargoed, geduld hebben en wie weet komt er de komende dagen al meer duidelijkheid als mijn zwangerschapssymptomen verminderen en ik weer een test doe en het streepje lichter wordt.
Ik laat sowieso donderdag weten hoe het is gegaan! 
 
Update:
Ik heb morgen al een echo gelukkig. Hoef niet meer te wachten tot donderdag. Ik heb er berusting in als het een mk blijkt te zijn maar wil het nu gewoon weten. Wordt helemaal gek van t heen en weer geslinger (zwangerschapssymtomen, dromen over wel mk dromen over geen mk, voor de zekerheid toch nog testjes doen etc). Ik wil het nu gewoon weten dan kan ik het afsluiten...
Ik ga er in ieder geval vanuit dat het mis is, ik laat het morgen nog even weten. Zo fijn dat ik nu niet tot donderdag hoef te wachten er valt echt een last van mn schouders.
 
Hoi, 
ik dacht even aan je en las alle berichten. Wat fijn dat je vandaag terrecht kunt bij de verloskundige. Ik hoop voor je dat zij uitsluitsel kan geven over hoe het er nu voor staat. 
Ik wens je veel kracht vandaag?
 
Hoi,
Ik ben natuurlijk geen verloskundige maar misschien stelt mijn verhaal wat vrouwen hier geruster.
 
Wij hebben 3 weken geleden de eerste echo gehad, kloppend hartje dus helemaal blij. Afgelopen zaterdag voelde ik ineens iets langst mijn benen naar beneden lopen, ik schrok me natuurlijk een ongeluk. Gelijk de verloskundige gebeld maar zij konden op dat moment niets voor me betekenen, het was geen spoed en we moesten afwachten. Tot ik een uur later een stolsel zo groot als een mandarijn verloor, ik was er zeker van dat het klaar was en ik een miskraam had gehad. Na het verliezen van dit stolsel mochten wij wel gelijk langstkomen, tot onze grote verbazing klopte het hartje nog gewoon en hebben wij het kindje ook zien bewegen, ook was het goed gegroeid.
Afgelopen zondag weer hevig bloedverlies met meerdere stolsels, savonds weer een echo gehad waarop de verloskundige dacht te zien dat er nog een stolsel in mijn baarmoeder zat welke ik waarschijnlijk zondag op maandag nacht zou gaan verliezen. Weer een kloppend hartje.
Toch wilde de vk de echo nog even checken met de gyneacoloog, deze heeft gisteren ochtend nogmaals een echo gemaakt en zag niet meer wat ze zondag zagen. Het stolsel was er niet meer maar ik was het nog nier verloren, je raadt het al: gisteren de hele xag door bloedverlies inclusief weer een super groot stolsel, het bloed zat zelfs op mijn stoel. Daarna gisteren nog de gehele dag rood bloed verloren en het enige wat ze op de echo kunnen zien is een kindje wat het goed naar zijn/haar zin heeft in mijn buik.
Gelukkig is het bloeden nu gestopt, ik hoop dan ook dat het echt hierbij blijft want het put je psyscisch helemaal uit! 
Wonderen bestaan dus wel! Ik ben nu overigens ruim 9 weken zwanger.
 
Hoi,
Ik ben natuurlijk geen verloskundige maar misschien stelt mijn verhaal wat vrouwen hier geruster.
 
Wij hebben 3 weken geleden de eerste echo gehad, kloppend hartje dus helemaal blij. Afgelopen zaterdag voelde ik ineens iets langst mijn benen naar beneden lopen, ik schrok me natuurlijk een ongeluk. Gelijk de verloskundige gebeld maar zij konden op dat moment niets voor me betekenen, het was geen spoed en we moesten afwachten. Tot ik een uur later een stolsel zo groot als een mandarijn verloor, ik was er zeker van dat het klaar was en ik een miskraam had gehad. Na het verliezen van dit stolsel mochten wij wel gelijk langstkomen, tot onze grote verbazing klopte het hartje nog gewoon en hebben wij het kindje ook zien bewegen, ook was het goed gegroeid.
Afgelopen zondag weer hevig bloedverlies met meerdere stolsels, savonds weer een echo gehad waarop de verloskundige dacht te zien dat er nog een stolsel in mijn baarmoeder zat welke ik waarschijnlijk zondag op maandag nacht zou gaan verliezen. Weer een kloppend hartje.
Toch wilde de vk de echo nog even checken met de gyneacoloog, deze heeft gisteren ochtend nogmaals een echo gemaakt en zag niet meer wat ze zondag zagen. Het stolsel was er niet meer maar ik was het nog nier verloren, je raadt het al: gisteren de hele xag door bloedverlies inclusief weer een super groot stolsel, het bloed zat zelfs op mijn stoel. Daarna gisteren nog de gehele dag rood bloed verloren en het enige wat ze op de echo kunnen zien is een kindje wat het goed naar zijn/haar zin heeft in mijn buik.
Gelukkig is het bloeden nu gestopt, ik hoop dan ook dat het echt hierbij blijft want het put je psyscisch helemaal uit! 
Wonderen bestaan dus wel! Ik ben nu overigens ruim 9 weken zwanger.
 
Terug
Bovenaan