Miskraam of te vroeg een echo

<p>Hallo Dames, </p><p>Afgelopen donderdag hebben wij onze 1e echo gehad. Helaas verliep deze niet zoals gehoopt.</p><p>De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 4 december 2018. Dus zou dan ong 8 weken moeten zijn. Dus tijd voor 1e echo. Uit eindelijk met het gemiddelde van mijn cyclus zou ik eigenlijk 7 weken en 4 dagen moeten zijn. Maar ik ben erg onregelmatig ongesteld geweest dus het is maar gissen tot het wordt bewezen op een echo?</p><p>Volgens de echo was ik 6 weken en 3 dagen. En er was geen kloppend hartje te zien. Aankomende vrijdag moeten we terug komen. </p><p>Ik zou toch misschien minder lang zwanger kunnen zijn of het is een miskraam geworden. Wat gewoon het vervelende is ik voel me gewoon zwanger, heb zoveel symptomen die daar mee te maken hebben en niets wat op een miskraam lijkt. </p><p>Hebben jullie zoiets mee gemaakt? Moet ik me op slecht nieuws voorbereidingen voor aankomende vrijdag? </p><p>Ik ben erg onzeker en dit is ons 1e kindje en zou er graag met wat dames over willen praten die er ook ervaring mee hebben Of tips. </p><p>Liefs xx </p>

Gezien je onregelmatige cyclus is het heel goed mogelijk dat je inderdaad korter zwanger bent dan de berekening zegt. Daarbij is het zo vroeg sowieso heel moeilijk meten, en hartje ook lang niet altijd zichtbaar/hoorbaar. Vrijdag heb je echt wel kans op goed nieuws dus! En ja, het kan ook niet goed zijn, dus afwachten tot je meer weet. Succes! 

Helaas kan dit inderdaad twee kanten op gaan. Je voorbereiden op slecht nieuws durf ik niet te zeggen maar hou het in je achterhoofd. Er zijn positie en negatieve verhalen. 
Ik heb het zelf wel gehad met 5.4 weken en echo met 6.4 dagen wel hartslag. 
In ieder geval wens ik je veel hoop en sterkte. ?

Zelf een miskraam mama en nu in verwachting na de miskraam.  ( 15 weken ) 

Bedankt voor jullie reacties. Geeft me toch een beetje hoop. Ik ben echt al wel super zenuwachtig voor vrijdag. 

Mijn eerste dag menstruatie was 2-12-2018 en heb ook onregelmatige cyclus. Door ovulatie testen weet ik dat ik ni 6 weken en 5 dagen ben... dus het zou zomaar kunnen bij jou! Wanneer teste je positief? Ik 13-1

Hey 
zoals iedereen zegt het kan beide kanten op. Maar met 6 weken en 3 dagen zoals ze meten zou er eigenlijk wel hartslag moeten zijn. Nu kunnen ze nog niet goed meten omdat het allemaal mini is en bij 5 weken en 4 dagen klopt het hartje bv nog niet.
mijn baby stopte groeien met 6 weken en 5 dagen een dag na een goede echo met kloppend hartje en had al die tijd enorm veel symptomen, dus het hoeft helaas niks te betekenen. Ik hoop dat je over een week goed nieuws mag ontvangen. 

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jou. 4 dec laatste menstruatie gehad. Afgelopen donderdag eerste echo gehad en ook daar was te zien dat we vroeger waren dan gedacht. Net 6 weken waarschijnlijk. Er was een zwak kloppend hartje te zien. Moet nu ook volgende week maandag terug voor een nieuwe echo. Ons werd ook verteld dat dit twee kanten op kan gaan. Zelf heb ik nu wat licht roze bloedverlies en wat buikpijn. Hopen dat alles goed is. Ik duim met je mee!

@anemoontje ik heb op 8-1 mijn 1e test gedaan en gelijk positief. Die week erna hebben er een hoop gevolgd want kon het gewoon niet geloven. Wanneer heb jij geovuleerd? Ook heel veel succes! 
@gebruiker10095935 het klopt dat ze het hartje zouden kunnen meten. Maar dit gebeurd niet altijd. Maar ik houd er zeker rekening mee dat het mis is, maar zolang het tegendeel niet echt is bewezen blijf ik hoop houden. 
@gebruiker10103162 oh wat vervelend! Ik hoop voor je dat je maandag goed nieuws krijgt en er gewoon een mooi hartje te zien is. Lijkt me niets mooier dan dat! Ik heb zelf geen last van afscheiding in roze of rode kleur. 
Ik vind wel tegenwoordig dat je al vroeg naar de verloskundige kan. Wat ik van veel mensen hoor (dan praat je over bevallingen van meer dan 3 jaar geleden) dat zij pas tussen de 10 en 12 weken naar de verloskundige gingen. Maarja wat is goed en wat is slecht? Je kunt er maar beter op tijd bij zijn als het niet goed is denk ik dan maar. 
Tot en met vrijdag heb ik zelf gewoon hoop of ik moet bloedingen krijgen dan is het wel duidelijk. 

Terug
Bovenaan