miskraam?

Hoi Bianca,

Wat een ellende is dit hè...Helaas kan je er nu van uitgaan dat je een miskraam hebt. Ik zit voor de 2e keer in hetzelfde schuitje. Zou nu 7 wk zijn maar op de echo was alleen zo'n rondje te zien van nog niet eens 5 wk. Tis dus niks...

Heb geen bloed of krampen, ga voorlopig afwachten of het vanzelf komt. Zo niet wordt het ws weer een curettage.

Ik troost me met de gedachte dat ik makkelijk zwanger wordt en een gezonde zoon heb waar ik heel blij mee ben, maar toch is het zo'n teleurstelling en zoveel lichamelijk ongemak waar je helemaal niet op zit te wachten...

In het boek 'veilig zwanger' staat een mooie uitspraak: Na een misse komt een wisse.
Daar moeten we ons aan vasthouden...maja daar hebben we nu niks aan.

Veel sterkte in deze verdrietie tijd meiden!

Groet, Marijne

Hoi dames,

Wat ongelofelijk balen. Ik hoop dat jullie snel weer zwanger zijn en dat je dit hele gebeuren een plekje kan geven. Als ik dit allemaal lees verdwijnt de laatste hoop die ik heb toch langzaam maar zeker. Hier blijft het nog steeds bij licht bloedverlies (bij het afvegen en af en toe stipje in mn maandverband)
Geen buikpijn, geen stolsels. De kans blijft 50/50, maar ik ben hier nu al 8 dagen mee bezig (bloeden) en de moed zinkt me toch langzaam in de schoenen.

Maar jah, nog een ruime week wachten en dan de echo! Die geeft tenminste duidelijkheid!!! En ik kan niet wachten tot ik dat heb (of het nou wel of niet goed is, het is toch fijn om te weten waar je aan toe bent)

Liefs Jen

Hoi Jen,

Wat ontzettend balen is dit hè! Je zit zo tussen hoop en vrees. Nog een week wachten tot je echo je bent vast de dagen aan het aftellen. Dat deed ik vorige week ook   tot mijn echo. Hopelijk stopt je bloedverlies snel  en komt alles goed...

Bij mij gebeurt er voorlopig niks. Ga zo de verloskundige eens bellen voor een plan van aanpak. Heb geen idee hoe lang het kan duren voordat het 'loskomt'.
Ik ben er nu zo chagerijnig van dat het weer is misgegaan en ik heb zo geen zin om weer naar het ziekenhuis te moeten.

groet, Marijne

Hoi biebeldebieb,

ik heb zelf de 27e mijn laatste menstruatie gehad,

vorige week donderdag in het ziekenhuis geweest voor een echo maar de arts zag een vruchtzakje met iets erin wat nog niet zo groot was....
Volgens de arts kan dat 2 dingen betekenen, of ik ben minder ver of het is mis gegaan...
Omdat ik geen bloedverlies heb gehad of andere verschijnselen die kunnen duiden op eem miskraam ga ik er maar vanuit dat ik gewoon minder ver ben....
Maandag weer terugkomen in het ziekenhuis, dus even afwachten nog...

Succes!

Groetjes taxi-mama

Hee meid, wat ongelovelijk balen zeg!!
Ik zit ongeveer in jullie schuitje. Ik ben 11 weken en 5 dagen zwanger en heb nu 3 dagen klein beetje bloedverlies, echt rood en dan wordt het weer lichter, dan denk ik dat het gestopt is en bij de volgende toiletbezoek veeg ik weer af met rood! Grrr, ik ben nu echt vresselijk onzeker, ik krijg vanmiddag een 2e termijn echo, ik ben echt heel zenuwachtig. Denk je bijna de 12 weken gehaalt te hebben......
Maar tot nu toe nog geen krampen of buikpijn, dat houd weer een beetje moed.

Vandaag had ik een afspraak bij de gynaecoloog. Deze wilde nog een echo maken ter bevestiging van de miskraam en daarna de curettage regelen. Zag de echo er ineens heel anders uit, een vlekje met na lang turen een knipperend hartje...nu zakt mijn broek echt af. Er werd nog een ander apparaat bijgehaald, en ook daar konden ze zeker niet bevestigen dat dit een miskraam was, want ook nu leek er een hartje te knipperen. Ze schatten het in op 6 wk. Volgende week weer terug komen om te zien of het verder gegroeid is. Ik ben helemaal in de war, gevoelsmatig reken ik nog even nergens op tot volgende week...maar zoals het er nu uitziet is er dus (nog) geen sprake van een miskraam.

Groet, Marijne

Terug
Bovenaan