Misschien 4 x scheepsrecht?

Hallo Dames,
Gelukkig ben ik weer ongesteld...hoe ironisch dat ik daar momenteel blij mee ben..Vrijdag ga ik een afspraak maken voor een echo, dit doen ze bij ons in het ziekenhuis om te kijken of alles rustig is voordat je gaat spuiten :)En dan mag ik meteen beginnen met 112,5 eenheden te gaan spuiten, ik hoop dat deze keer er daadwerkelijk een IUI gaat komen!!
Helaas zijn er nogal wat perikelen geweest deze week...ik heb enorme ruzie gekregen met mijn zusje en moeder...Er is een hoop aan vooraf gegaan hoor , maar blijkbaar ben ik degene in hun ogen die fout zit...Dat je bloedeigen moeder dan dingen insinueert waar de honden geen brood van lusten kwam voor mij echt keihard aan :-(Ze vond namelijk dat ik de laatste maanden niet te genieten was en dat ik me vreselijk gedroeg tegenover mijn dochter en man, dat dit waarschijnlijk door de hormonen kwam , maar het leek wel of ik aan de drugs zat zei ze...Dan kwam nog het verwijt over mijn vriendinnen, met wie ging ik in hemelsnaam om en wat fluisterde die in mijn oor dat ik me zo gedroeg???
Dit alles kwam naar aanleiding van wat voor mij de druppel was, mijn zusje die zo ontzettend egocentrisch is dat ze niet nadenkt voordat ze wat zegt...Meiden vertel me eens, als jullie maar 1 zus/broer hebben en je uit alle pogingen probeert om die zo veel mogelijk te zien, ondanks al onze drukke levens en je steeds weer (misschien voor haar onbewust) de deur in je gezicht krijgt, dan gaat het toch een keertje wringen niet dan??En als je dan met pasen weer voor de zoveelste keer zelf contact moet zoeken, dan breekt er steeds meer iets in dat toch al vreselijk gescheurde glaasje...Toen ik nog lief en aardig vroeg of mijn zusje misschien een buikfoto wilde sturen, kreeg ik daarop een antwoord waardoor voor mij mijn lontje afging...Ze zei dat ze nu toch nog niet zo gegroeid was als de laatste buikfoto en dat mensen toch alleen maar dachten dat ze moddervet was, ze haatte buik foto"s dat had ze bij haar eerste kindje toch ook, dat mocht ze toch vinden?!?
Sorry hoor, maar als je dat durft te zeggen tegen je bloedeigen zus die na 4 jaar nog steeds niet zwanger is , lijkt ij het ontzettend logisch dat de bom dan barst...Ik heb toen terug gereageerd met de vraag of zij deze zwangerschap wel waardeerde, en natuurlijk wist ik dat ik dan iets ging ontketenen wat ging omslaan in heksenjacht op mij...Vandaar mijn moeder die me vervolgens als een gek ging bellen, want ik zat niet lekker in mijn vel en ik zocht ruzie...ow ja en de wereld ging gewoon door hoor, dat is waar ik over na moest denken...
Ik heb in het gesprek met me zusje gezegd dat het beter is dat ik haar voorlopig niet meer zie of spreek, in hun ogen heb ik nu de band verbroken met mijn zusje en ik ben de aangewezen persoon om dit te gaan lijmen...sorry maar ik vertik het...jaren slik en pik ik alles en nu is voor mij de maat vol, niemand luistert naar mij en al schreeuw ik mijn gevoel wordt er een draai aan gegeven waar ze mij zo mee kwetsen...
Sinds wanneer mag ik mijn mening niet meer uiten?? En sinds wanneer kan dat niet tegen mijn eigen zus?? Ow ja zij is zwanger en zit vol hormonen dus daarom mag ik het nu lijmen want zij wacht op mijn excuus...er werd ook nog gezegd dat mijn zusje geen jojo is dat ik nu niet zo tegen haar kan doen en over een week normaal, nee duhhh dat snapt me neus ook wel!!
Al met al zit ik nu in twijfel...ga ik haar alweer een excuus appje sturen waarin ik door het stof mag gaan en zij er mee weg komt? Ik kan het echt niet...niet deze keer...ik vind dat zij eens moet nadenken voordat ze haar smoel opentrekt over dingen waar je mensen gigantisch mee kunt kwetsen.
Misschien is het beter als ik over een weekje eens reageer, maar blijkbaar zit er volgens mijn moeder nu een tijdbom op voordat ik voorgoed mijn zusje wegstoot...eerlijk?? momenteel kan het mij niet eens meer schelen, komt dat dan echt door die hormonen? Ben ik dan gevoelloos, volgens mij heb ik gisteren nog tranen met tuiten zitten huilen en zijn al mijn vriendinnen het toch echt met mij eens...
Dames, Fijne dagen de komende tijd...en ik ga mezelf storten op deze nieuwe poging...Voor nu probeer ik te beslissen wat ik hieraan ga doen en of ik hieraan wat ga doen...hulp van jullie kan ik wel gebruiken eigenlijk :)

Familie, je krijgt ze erbij. Maar het is vaak in elke familie wat hoor. Hier was het ook zo'n gezellige pasen. Ik heb al lang geleden besloten dat ik ze op afstand hou. Beter voor mij en voor hun. Begrip hoef ik echt niet op te rekenen. Bij allemaal was het zo dat ze er nog maar over na hoefde te denken en ze waren zwanger. Met mijn moeder heb ik gelukkig wel een goede band. Hier weten ze buiten mijn moeder om niet dat we bezig zijn. Heb bij de tweede zwangerschap al genoeg gezeik aangehoord. De komende dagen mijdt ik ze ook allemaal. Gisteravond de hoop dat het misschien toch gelukt was. Geen kramp, geen spoortje bloed en een humeurtje om te schieten. Maar vanochtend weer even keihard met beide benen op de grond gezet. Ik heb er dit keer even heel veel moeite mee en weet ook niet of ik wel puf heb om door te gaan.

Ach jee dat is klote!
Ik begrijp ook heel goed dat je geen puf hebt om door te gaan!
Zelf denk ik ook regelmatig laat maar ik trek het niet meer...

Jammer dat familie zo kan zijn... ik heb juist een superband met mijn moeder, daarom kwam dit keihard aan... het lijkt wel of ze hun handje boven mijn zusje houden en als ik dat probeer uit te leggen krijg ik weer een lading kritiek...
Ik denk dat hun eens terug naar school moeten en een lesje feedback geven en ontvangen moeten volgen!!

Het is namelijk zeeer schofterig als iemand vanuit zijn of haar ik gevoel praat dat te bestraffen!! Dat is echt laag bij de grond... maar zoals je al zei ik vermijd ze nu ook... ik ben diep gekwetst en dat zijn dingen die je niet meer vergeet...
Mijn man en ik hebben ook besloten dat we geen informatie meer geven aan hun betreft het zwanger worden... en als het dan zover gaat zijn krijgen hun het ergens bij een week of 16 te horen....

Ik baal ervan dat mijn pa waar ik dus ook een goede band mee heb opgebouwd hier het dupe van word... al ben ik bang dat hij zijn vrouw niet afvalt... en terecht dat doet mijn man ook niet bij mij
:)

Alles komt goed supertje ook bij jou echt we gaan er gewoon voor!! Helpen we elkaar deal??

Liefsss

We hadden al een deal staan voor komende ronde.

Helaas leeft mijn vader niet meer. Daarom is het bij ons in de familie al zo'n gerommel. En de broer waar ik wel mee kon praten is ook al overleden. Mijn jongste broer heeft al ellende zat op zijn nek en wil ik niet lastig vallen. De andere 4 zijn super egocentrisch. Denken alleen aan geld en in hun ogen doe ik alles fout. Heb mijn schoonzus dit weekend een goede uitbrander gegeven. En die krijgt er nog 1 zodra ik haar zie. Omhooggevallen stuk vreten. De koude kant is nog 3 keer zo erg. Aan beide kanten. Mijn schoonvader is na het overlijden van zijn vrouw ( mijn mans moeder) opnieuw getrouwd met een vrouw die geen kinderen heeft en er ook totaal niks mee kan. Mijn man moet zelfs een afspraak maken als we langs willen komen. Dus die bekijken het helemaal maar.

Nu merk ik wel aan mezelf dat ik extra op dingen ga letten en ze ook veel zwaarder op neem. Door alle gemieter met zwangerwillen worden. Extra prikkelbaar en minder goed in relativeren van alles. Daar heb jij misschien ook wel last van.

Laat het even rusten en bekijk het dan nog eens opnieuw. Ik denk dat als je er nu mee bezig blijft, je zelf het meest kwetst. De opmerkingen zijn nu nog vers en daar zal iedere partij op in blijven gaan. Ik heb me nu helemaal teruggetrokken uit het familiegebeuren. Helaas ben ik binnenkort jarig en had ik iedereen al uitgenodigd. Dus ontkom er niet aan om toch mijn verjaardag te vieren.

Ow ja klopt we hadden inderdaad een deal staan en die gaan we gewoon verwezenlijken!!
Wat een heftig verhaal van jou zeg :-(Ik moet wel zeggen ik heb vandaag in 1 dag een schoolopdracht afgemaakt!! Dus nog 1 dit jaar ( en die heb ik zaterdag af) dan kan ik even adem halen en relaxen...
Natuurlijk ben ik zelf nu niet voor rede vatbaar dat realiseer ik me heel goed, ik ga het ook echt wel goedmaken met mijn zusje maar eerst ff adem happen...
Wanneer ben jij jarig?? Ik 3 mei haha volgende week alweer pfff 33!!!Ouwe tang :-( Ach mijn moeder zal wel komen hoor en verder heb ik niemand echt officieel uitgenodigd...Geeeen zin in hahah!
Ik ga eens even relaxen nu heb gewoon een stijve nek omdat ik heel de dag achter de laptop heb zitten typen *aauwww*
Liefss

Hey meiden, wat vervelend dat het bij jullie allebei zo slecht gaat in de familie. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan er geen rips over geven. Wel probeer ik zelf zo 'zen' mogelijk in het leven te staan en bedenk altijd dat de ander zijn eigen redenen heeft om op een bepaalde manier te reageren (meestal onzekerheid, misschien ook bij je zus Anne?), maar dat het pas kwaad kan als ik dat toelaat. Klinkt misschien heel zweverig, maar mij beschermt het tegen dingen teveel aantrekken. Moet ik ook wel, ik ben namelijk altijd bezig (geweest) met wat anderen van mij vinden, maar na mijn burn-out besefte ik mij wel dat ik zo niet verder kon. Anderen gaan namelijk gewoon wel door, terwijl ik bij de pakken neer zat. Lesson learned: het doet mij zoveel als ik toelaat en als het mij niet bevalt ga ik het uit de weg. Maar met familie is het toch anders omdat je die altijd weer tegen komt ;-)
Sterkte dames, En die Deal lijkt mij goed!!!

Oh en supertje; onwijs balen dat het weer mislukt is. Wat zijn de vervolgstappen bij jou? Ik kan mij voorstellen dat je nu liever wat anders wilt proberen? Het volhouden en de draad weer oppakken is vreselijk, ik kan er over meepraten natuurlijk. Sterkte meis

Terug
Bovenaan