Moeder van twee jongens met perfectionist als vader!

Hoi allemaal,

Graag zou ik even stoom willen afblazen!!

Ik ben een gelukkige moeder van twee zoontjes (van 1 en 2 jaar oud). Ik werk tussen de 20 en 30 uur in de week in de verzorging en dat doe ik met veel plezier, maar naast mn werk is dit zo af en toe best intensief en ben ik vaak moe s'avonds.

Ik ben iemand die niet zo heel precies is, maar ik heb dus een man die niet "rustig in zijn hoofd is" als het huis niet netjes en opgeruimd is. Hij neemt het mij min of meer kwalijk dat ik niet wat meer in de huishouding doe. Ik doe de hele was.. ik kook meestal en ik houd alles in huis bij wanneer het nodig is. Na het eten doe ik de kids in bad en breng ik ze eigenlijk altijd naar bed. Mijn man wil liever zelf de boodschappen halen (anders heeft hij er geen controle over) hij doet dit op donderdag, iedere vrijdag moet het hele huis gestofd gezogen en gedwijld worden. En ook niet zo'n klein beetje. Het begint haast op smetvrees te lijken. Ik voel me vaak te kort komen.. en ik vroeg mij af of er meer vrouwen zijn die dit zo voelen. Hij vind eigenlijk dat ik niet mag klagen met een man zo als hij, maar ik vind het allang niet meer prettig op deze manier.

Groetjes mammma
 
Hoi mammma,
Ik vind dat je wel mag klagen, hallo je bent zijn werkster niet!!
Ik weet dat zulke patronen er langzaam inslijten en dat niemand het express doet.
Maar als ik ,als buitenstaander zo lees wat je allemaal moet doen, denk ik; als hij dat allemaal wil mag hij het of zelf doen, of een werkster inhuren!!
Natuurlijk werkt hij ook hard. Maar jij ook. En hij zit 's avonds na het (door jou gemaakte) eten lekker op de bank en jij bent nog aan het werk. Dat is toch niet eerlijk verdeeld?
Sommige vrouwen vinden het niet erg om harder te werken dan hun man en ze in de watten te leggen. En ik vind dat iedereen dat ook zelf moet weten. Maar als jij klaagt over vermoeidheid, denk ik, meisje het wordt tijd voor jou!!

Tijd om te kijken wat jij wilt en wat er samen opgelost kan worden.
Vaak weten mannen niet eens dat hun vrouw ongelukkig is omdat ze niet klaagt. En is hij zich van geen kwaad bewust en gewoon gelukkig.

Hebben jullie er al echt over gepraat? Misschien moet je duidelijk laten zien hoe jij je voelt?
Hij wil vast ook dat jij kan genieten van jullie mooie gezinnetje!

Ik heb ook twee jongens van 1 en 2 en heb regelmatig moeten vertellen dat ik ook wel eens wat wil. Mijn man zit het liefs stil als hij uit zijn werk komt. Maar na een paar goede gesprekken en regelmatige aansporingen (helaas blijft dat nodig) doen we al veel meer samen.
Ik ben wel bang dat het met kleine kinderen altijd wel een beetje vermoeiend blijft!!

Veel succes en hopelijk heb je wat aan mijn advies!

liefs Loreleitje
 
Hoi Loreleitje,

Bedankt voor je zeer uitgebreide reactie!!! super!

We hebben het er gisteren toevallig nog over gehad, we praten er wel veel over, dat is alleen al prettig. Dus dat zit opzich wel goed in de relatie. Ik blijf meestal rustig in een discussie en mijn man is sneller opvliegerig en gepiekeerd. Hij is gewoon een erg onrustig perfectionistisch persoon, hij kan geen rust krijgen in zijn hoofd, als alles niet zo gebeurd zo als hij het wil. Best lastig hoor! Het is ook zo dat bij bijna ieder klusje dat "ook bijna altijd" fout gaat, er gescholden moet worden. Daar word ik ook vaak zo doodmoe van. Hij heeft dus absoluut geen geduld.. en om de kleinste dingetjes maakt hij zich vreselijk druk. Zo zou en moest hier laatst een zwembadje voor in de tuin opgezet worden.. dit ging dus met veel gescheld gepaard, want het ging niet zo als meneer het van te voren had bedacht hahaha.. tja zo gaat dat soms wel 10x op een dag. En ik "de rustige van ons twee" moet het allemaal maar aanhoren, en als ik er wat van zeg.. dan is het.. ik bepaal zelf wel of ik zo doe of niet. Ik denk ook niet dat dit te veranderen is. Zoals hij zich ergerd aan dingen die niet lukken, zo kan hij zich ook ergeren aan een rommeltje in huis. Hij weet zich op een druk moment ook geen houding te geven. Zoals op een drukke verjaardag.. met kinderen die overal aanzitten.. dan kan hij het niet meer overzien, en laatst werd hij gewoon helemaal stil en inzichzelf gekeerd.. omdat hij daar niet tegen kan. Hij heeft zelf gezegd dat hij binnenkort misschien is naar de huisarts moet, om iets te doeon aan deze dingen. Tis wat he.. en we zijn NET getrouwd hahahaha.. maar nogsteeds verliefd hoor, Dus wat er ook gebeurd, ik blijf bij hem, maar zo nu en dan is "houden van" wel even heel lastig!

Bedankt!

Liefs mammma
 
Jeetje, het lijkt wel alsof je ons huishouden beschrijft. Twee kleintjes, 8 maanden en 1 jaar en 10 maanden dus druk zat..... Ik werk 24 uur per week, hij 40.

Ik ben een lekker rommelig figuur. Als er speelgoed ligt stap ik er overheen, dat komt wel als de meiden op bed liggen. Ik kan het wel opruimen als ze wakker zijn, maar dan ligt het er over een uur weer. Maar als mn vriend dan thuis komt is hij geïrriteerd dat het rommelig is.

Ook heb ik af en toe het vermoeden dat hij smetvrees heeft... En drukte (vooral kinderverjaardagen enzo) kan hij moeilijk tegen. Snel schelden als iets niet lukt... (zijn ze geen tweelingbroers hahahaha).....

Ik heb ook wel is het gevoel dat hij meer van mij wil, maar ik ga toch niet meer in het huishouden doen alleen maar omdat hij het wil..... Dat is denk ik toch niet echt de juiste manier... Ik probeer wel rekening met hem te houden hoor, vaak veeg ik vlak voordat hij thuiskomt alles op 1 hoop zodat hij het kan overzien...... Dan valt het meestal wel mee!

Maar uiteindelijk ziet hij ook wel in dat ik meer met de kids bezig ben...... Als we heel soms woorden hebben hierover dan vraag ik hem of hij soms parttime wil gaan werken zodat hij lekker zn plan kan trekken en dat ik dan wel fulltime ga werken en dan is het vaak wel weer klaar...... (dat wil hij namelijk echt niet)

Nou ja, heb ik ook ff kunnen luchten hihihihi
 
hoi mamma,

heel bekend.
ik heb hier een dochter van 21 maanden rond kruipen en ik werk 20u per week en mijn man 40.
ook is hij altijd zo van je hebt toch tijd om schoon te maken als ze op bed ligt?
ja dat kan inderdaad, maar wanneer kan ik dan eens iets voor mezelf doen?
ik heb laatst op een vrije dag (esmee was naar het kdv) lekker de hele middag in de tuin gelegen en helemaal niks gedaan.
eerlijk kunnen ontspannen. maar vlak voordat hij thuis komt ga ik wel denken van o je, niks gedaan en wat zal hij wel niet zeggen?
ook was ik afgelopen donderdag ziek en heb smiddags op bed gelegen en dan later nog commentaar levereen dat ik een lamme zak was en niks doe in huis.
mannen!!!!!
 
Hoi mama's,

Ik herken jullie verhalen wel een beetje, maar heb daar heel snel een eind aan gemaakt.
Laat jullie mannen eens een dagje alleen met de kids en maak een briefje wat je die dag allemaal gedaan wilt hebben. Dat lukt ze dus nooit, want ik kan dat niet allemaal hoor als ze hier rondlopen hoor je dan.
Ik heb het zo aangepakt en toen was het voor mijn man duidelijk dat niet alles op een dag gedaan kan worden en dat ik 's avonds ook moe ben na een dag werken of een dag thuis zijn. En dat ik niet alles gedaan krijg in de 2 uurtjes dat onze meid 's middags slaapt.
Hij heeft ook al eens tegen mij gezegd dat het wel tijd werd dat ik de ramen weer eens zou wassen. Ik heb hem toen een emmer met sop klaar gemaakt en gezegd dat hij zijn gang mocht gaan. Die opmerking heeft hij dus nooit meer gemaakt.
Wat ik wel merk is dat mannen het vaak ook niet zien. En dan is het voor ons veel gemakkelijker om het maar zelf te doen. Ik heb me dus ook echt aangeleerd om hem te vragen iets voor me te doen. Dat scheelt een hele hoop ergernissen.

Maar als ik bij sommige van jullie lees gaat het nog een stapje verder. Dat perfectionistische is niet gezond.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Hoi hoi..

Wat leuk al jullie reacties, goh ik had nooit gedacht dat er nog zoveel meer vrouwen waren met dit "probleem". Inderdaad, je zou haast denken dat het tweelingbroers zijn he Pauline hahaah.. tja.

En dat over dat ziek zijn herken ik nu dus ook. Wel grappig, want als de vrouw ziek is, en dan bedoel ik echt kots misselijk en koortsig.. gaat het gewoon door met de kids.. hoe zwaar ook (man is gewoon aan het werk).. toen hij eindelijk thuis kwam, was ik blij dat hij de kids even over kon nemen, maar in plaats daar van, moest hij direct administratie doen. Als hij zijn werk maar klaar heeft.. zo komt het op mij over. Hij heeft dan niet zo iets van.. die administratie kan ook nog wel om 19u als de kids in bed liggen (dat kan rustig namelijk) nee.. dat moet juist dan gebeuren. Dan baal ik echt wel even hoor. Nu is meneer dus zelf ook ziek, zwak en misselijk (zelfde virus vrees ik) maar hij heeft dus de hele ochtend en middag in bed gelegen.. en ik ben er voor de kids.. maar voelde me net wat beter dan hem, maar ook nog lang niet lekker. Ik zei nog vanmiddag, vervelend he, om je zo te voelen.. ik zei, dan bof jij dat je de hele ochtend en middag in bed kan liggen, voor mij gaat het gewoon allemaal door. Tja.. niet veel reactie. Inderdaad mannennnnnn!!!!!!! hahaha..

Ik hoop dat we de griep hier snel uit huis gooien.. onrustige nachten en telkens alles schoonmaken (bah) ben je ook wel is beu..

Liefs mammma
 
Hoi hoi..

Mijn man leest ook mee op dit forum, en hij is het er natuurlijk niet mee eens met wat ik hier beschrijf. Ik moest er van hem even bij zeggen dat het nu net lijkt alsof hij niets doet, en dat ik alles moet doen, zoals het hele huis schoonmaken (dit lees je in het laatste stukje van mijn openingstekst). Als het huis op vrijdag van hem schoongemaakt moet worden, doet hij boven en ik beneden... hij wil graag dat ik even vermeld wat hij allemaal doet: Op donderdag doet hij boodschappen (dit wil hij zelf doen) hij maakt dus op vrijdag boven schoon (omdat hij dat graag zo wil, stoffen, badkamer, stofzuigen) o ja, hij leegt dan ook de luieremmers!!!!!! Hij houd de auto's schoon, hij verzorgd de tuin, als er na het eten nog een toetje gegeten word, begint hij vaak met afruimen en maakt hij het aanrecht schoon. Dat vliegt hij naar boven voor zijn administratie, en kom ik later naar boven met de kids om ze in bad en in bed te doen. Dat is het wel zo'n beetje.

Het gaat mij er in het geheel gewoon om dat hij zo piet leuterig is in alles, soms heb ik het gevoel dat als ik iets schoonmaak, hij er het liefst zelf nog even met een doekje bij langs wil. Als hij dus al deze taken niet uitvoert.. is hij niet rustig in zijn hoofd. Het hoeft van mij gewoon niet zo extreem, het huis hoeft van mij niet spik en span. Van hem gewoon wel, en dat botst wel is.

Dat was het weer!
Liefs mammma
 
Terug
Bovenaan