Moeder van twee jongens met perfectionist als vader!

Ik sluit me nogmaals bij ML aan. Ik vind gewoon dat jullie snel oordelen over anderen, omdat jullie denken vanuit jullie eigen ideaalbeeld.
En alles wordt uit de kast getrokken om vooral jullie standpunten te verdedigen, o.a. criminaliteit.
Ik vind het zo flauw om een directe link daarmee te leggen. Er is heus wel meer aan de hand als je kind crimineel wordt.

Daarnaast: ik werk niet eens voor het geld. We zouden prima op mijn mans loon kunnen leven, maar ik wil wel zelfstandig kunnen zijn. Wat gebeurt er als we gaan scheiden (wat zeker niet in de planning is!!)? Dan val ik niet in de bijstand, maar zou ik mezelf kunnen redden. Vind ik ook niet onbelangrijk. Het geld wat ik verdien valt in het niet bij wat mijn man verdient (en ja wij laten ook bedrijven de grotere klussen uitvoeren....big deal! Ben je jaloers op die mensen ofzo?). Maar ik heb wel een hbo opleiding gedaan die ik niet wil weggooien. In de ict is je kennis snel verouderd.

Ik snap dat jullie het hebben over fulltime werkende moeders en daar hoor ik niet bij. Maar het stoot me gewoon enorm tegen de borst hoe makkelijk er geoordeeld wordt.

Overigens vind ik het helemaal niet zo geweldig als je kind nog nooit naar een oppas is geweest. Mijn moeder was ook altijd thuis (en ook zij was alleen maar met het huishouden bezig) en ik ging nooit ergens logeren of een dag ergens heen op jonge leeftijd. Ik heb dit heel lang als een gemis ervaren want het kostte me hierdoor veel moeite om alsnog die stap te nemen op latere leeftijd (heel veel heimwee e.d.).

Echt prima dat jullie het niet erg vinden financieel afhankelijk te zijn, maakt me echt niets uit. Maar voor mij werkt dat gewoon niet.
 
Ik vind het prima dat mensen thuis willen blijven maar dat er dan oordelen komen van als een kind de hele dag naar eenkdv gaan worden ze crimineel enzzz.

Laat iedereen doen wat hij zij wil en oordeel niet over een ander dat doe ik ook niet zo hard terwijl ik een hele duidelijke mening heb over thuisblijfmoeders.

 
Ik heb niets tegen thuisblijfmoeders, maar wel tegen thuisblijfmoeders die zich "verheven" voelen boven de werkende moeders.
 
Ik heb ook niets tegen thuisblijf moeders maar vind dat ieder zijn eigen keuze moeten kunnen maken waarje je goed bij voelt.

Het gaat niet om beter of slechter en dat gevoel kreeg ik wel iedereeen wil het beste voor hun kind

Ik ga in herhaling vallen en besluit nu niet meer op dit topic te reageren
 
Nou, dan ga ik nog ff reageren! haha!
Ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk alle reacties te lezen, maar als je 'nieuw' instroomt, dan is het wel veel. Dus als ik iets zeg wat al genoemd is...
Volgens mij is er uit onderzoeken helemaal niet gebleken dat een KDV en werkende ouders schadelijk kan zijn voor een kind!
Weet je, kinderen zijn zo flexibel. Het zijn vaak de ouders die zich zorgen maken!
Waar ik wel eens bedenkingen bij heb, is dat er veel ouders zijn die hun kinderen voor een deel bij een KDV hebben, maar dat de beide opa en oma's (als die er nog zijn natuurlijk) óók nog oppassen! En dus de ouders zélf ook nog voor hun kind zorgen. Dát lijkt me pas onrustig. Maar zoals ik als zei: kinderen zijn flexibel.
Toch denk ik dat je met één en dezelfde opvang meer structuur creeert.
De kids van mij gaan 3 hele dagen. De oudste is 6 en gaat naar school natuurlijk maar gaat naar een gastouder drie huizen verderop, de jongste is 3 en gaat naar een kleinschalig KDV. Ze verheugen zich elke keer er weer op, en de oudste is soms zelfs teleurgesteld als hij niet naar de gastouder mag omdat ik vrij ben! Op de dagen dat ik werk, is het soms wel hectisch, dat zij dan zo! Maar verder ervaar ik dat eigenlijk niet zo! En kinderen zijn echt geen 'mietjes'!
Persoonelijk zou ik echt financieel onafhankelijk willen zijn. Stel dat je gaat scheiden, of dat je partner komt te overlijden...
Maar, zo kijkt iedereen er weer anders tegenaan! En ook zie wel de voordelen om een 'thuis-blijf-moeder' te zijn. Er is een ander soort rust en regelmaat, die ook prima is. Alles heeft zijn voordelen, want ook de kinderen van werkende ouders blijken heel veel voordeel te halen uit de situatie, en er is niks bewezen dat het nadelig is voor de ontwikkeling! (uitzonderingen hier en daar gelaten, maar dan spelen er meer complexe factoren mee).
Ik ben leerkracht en heb als groot voordeel dat ik 'heel veel' vakantie heb! Dat zie ik echt als een voorrecht! (ben ook werkzaam geweest buiten het onderwijs en weet dus wat het is om 24 vakantiedagen te hebben!) Ik kan dan lekker bij mij kids zijn, en héérlijk vind ik dat! En dan is er inderdaad een ander soort rust en regelmaat.
Wat ik nog wel eens moeilijk vind is dat ik toch ook nog wel veel thuis moet doen voor mijn werk buiten de vakantie om, maar dus ook wel in vakanties. En dat is dan toch wel lastig met kinderen. Ik probeer dat zoveel mogelijk te beperken natuurlijk!

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan