Moeder van twee jongens met perfectionist als vader!

Prima jij je mening , en ik mijn mening.
Vergeet je dochter niet het respect voor een andere bij te brengen iets wat ik erg belangrijk vind, ik werk om een steentje bij te dragen aan de maatschappij en om een stukje van de tekorten in de zorg mee op te lossen.

Het niet zelf klussen thuis is niet omdat wij het niet zelf kunnen vanwege tijdgebrek maar om dat we wat dat betreft beide 2 linker handen hoe o snel een oordeel klaar hebben. en gelukkig werken wij samen zodat we klussen kunnen laten doen.

Ik voed mijn kinderen op zoals ik denk dat het goed voor ze is zoals iedere moeder dat doet en niet alleen de thuisblijfmoeders.

Ik ben goed in delen en geef mensen die het stukke minder hebben dan wij graag iets waar ze blij mee zijn ik ben absoluut niet IK gericht maar zorg goed voor mij zelf en anderen, daarom wordt ik vreselijk boos en verdrietig van de oordelen die jij steeds op schrijft zonder enig gevoel en respect voor de levenswijze van andere.
 
M.L. dat wat ik schrijf lijk je steeds te betrekken op jezelf terwijl ik jou niet aan het veroordelen ben. Ik beschrijf wat ik zelf ervaar om mij heen en daar heb ik vaak weinig begrip voor en moeite mee. Uitzonderingen daar gelaten ...

Ik heb wel degelijk respect voor andere mensen. Nee, niet voor alles en iedereen zoals moeders die hun carriere belangrijker vinden dan hun kind, moeders die hun kind full time naar de kinderopvang brengen of van de ene naar de andere oppas. Ik heb moeite met de hoge levenstandaard van mensen waarvan ik denk dat dit vaak ten koste gaat van de kinderen.

Ik vind het jammer dat je mijn verhaal steeds als gevoel/respectloos ervaart want zo bedoel ik dit zeker niet. Ik richt me dus ook niet steeds op jou maar over het algemeen genomen. Het is mijn eigen visie ...
 
Een andere mening en visie hebben is niet gelijk respectloos. Jammer vind ik dat! Als ik de reacties lees kan ik me ook in de wiek geschoten voelen. Voel ik me overigens niet, omdat ik me heel goed voel over hoe ik mijn werken inricht en dat ik mijn kind niet tekort doe. Dus als jullie je boos voelen en respectloos behandeld omdat een ander vragen stelt bij een volle werkweek dan snap ik dat niet. Je voelt je er toch prima bij?? Waarom dan boos? Is het dan toch misschien wel de gedachte dat je het niet goed doet? Dat je misschien wel meer thuis zou moeten zijn?? Vraag jezelf af waarom je niet thuis wilt zijn of meer thuis wilt zijn! Is het om het geld, omdat je het werk zelf zo fijn vind? Maar als je daarvoor kiest weet je dan ook heel zeker dat je je kinderen niet tekort doet?? Want dat moet je wel heel goed beseffen, dat je achter de keuze staat die je gemaakt hebt. En sta daar dan achter, voel je niet schuldig...

Ik wil alleen wel eens weten welke negatieve kanten er aan een kleinere baan zitten dan alleen minder inkomsten! En daar kun je naar gaan leven. Ik zie ze niet! Als je als thuisblijf moeder zorgt dat je kind onder de andere kinderen komt is dat prima lijkt me.
En het gaat er niet om wat je als werkende/bijna fulltime werkende moeder voor een ander over hebt... maar wat leer je je kinderen. als je dat in de overige 3 dagen (of minder) moet bijbrengen dan gaat er mijns inziens echt iets fout. Kinderen hebben dagelijks dezelfde sturing nodig, dezelfde regels, dezelfde normen en waarden. De drie R's zijn niet voor niets heel belangrijk tot 4 jaar en daarna ook nog. Ik denk dat we zelf niet beseffen hoe belangrijk.

Welke voorbeeld geef je je kinderen door ze bijna elke dag van de week weg te brengen? Zeker als het financieel niet nodig is. Welke uitleg geef je ze? Mama heeft het nodig? Natuurlijk moet je als moeder ook goed voor je zelf zorgen... maar heb je echt zoveel nodig? Ik ken kinderen van nabij (uit mijn groep) waarvan de ouders veel werken, veel kinderen hoor je over het feit dat ze alleen thuis komen of veel bij de buitenschoolse opvang opgevangen worden. En ik hoor dan veel negatieve geluiden. Kinderen balen er van... te veel is niet leuk meer. Als ze ziek zijn kunnen ze niet naar huis, hooguit naar oma omdat ze niet lekker zijn. Of ze moeten de hele dag op school zitten (ik ben echt niet blij met een ziek kind in mijn groep!! Een ziek kind hoort thuis te zijn bij moeder en niet getroost te worden door de juf, ik ben er om les te geven niet om kinderen op te vangen.), ik maak het regelmatig mee! Of er is iets gebeurt en je kunt de ouders niet bereiken na schooltijd, laat staan dat het kind zijn/haar verhaal dan kwijt kan omdat de ouders nog niet thuis zijn. Dat is niet prettig voor een kind. En het kan (als dit vaak gebeurt) zelfs negatieve gevolgen hebben, kinderen voelen zich niet gezien.... pa en ma hebben het druk, want na het werk zijn er weer andere bezigheden, Er is dan zo weinig tijd. Ik ken een kind met problemen op school, zijn ouders werken bijna elke dag... dit kind vertoonde ernstige aandachtsproblemen. Alles haalde hij uit de kast. Tot we de ouders erop aanspraken. Zij hebben toen bewust meer tijd voor hem gemaakt en daarna ging het direct beter. Gelukkig waren zij in de positie dat dit kon, zij hadden een eigen zaak en zij kon tijd maken om hem van school op te halen en 's middags thuis te zijn. Maar daarvoor werd ie door zijn oudere zus opgevangen... fout fout!

dan nog een feit is voor mij: mijn kind komt altijd moe thuis na een dag oppas en dat zal zeker ook voor velen gelden. Alleen dat al vind ik een reden om mijn kind niet meer dan 2 dagen weg te brengen... het is volgens mij niet goed als je kind dag in dag uit moe thuis komt. Zeker niet de kleinen onder de 4 jaar. En mijn mening is het een drukte van belang als de werkdag voorbij is, er gegeten moet worden, gebadderd en alles weer voorbereid moet worden voor de volgende dag. Er is dan weinig tijd om met je kind door te brengen, of doen jullie dat anders?!

Maar goed, ik wil de moeders die veel werken niet aanvallen maar ik het is wel goed denk ik om heel goed na te denken over of het wel goed is zoals het allemaal gaat. Wij zijn natuurlijk hopeloss ouderwets, maar het gezin staat in deze maatschappij allang niet meer op nr 1. Geld geld, dat is het belangrijkste. Doordat de vrouwen meer zijn gaan werken, zijn de huizenprijzen gestegen waardoor nu veel vrouwen MOETEN werken, al is het maar een beetje! Ik vind dat ouders een keuze moeten hebben... kinderen zijn geen knuffels die we even parkeren, maar levende wezens met gevoel die veel liefde tijd en aandacht van ons nodig hebben. Als ze die niet krijgen kunnen ze zich niet goed vormen, zo simpel werkt dat!
 
M.L.

Je werkt 24 uur en papa is 1 dag thuis! Dan gaat je kinderen toch 16 uur (= 2 dagen) naar de oppas of begrijp ik dat verkeerd?

Mijn kind gaat ook 8 - 16 uur naar een gastouder. Voor de rest ben ik zelf thuis, mijn man werkt fulltime.

Daarom begrijp ik niet zo goed waarom ons verhaal dan zo hard binnenkomt. Jullie zijn als ouders dan toch het grootste gedeelte thuis bij de kids?

 
Dat klopt, dat zijn we ook en voelen ons er prima bij, mijn kindjes hebben hun moeder thuis als ze ziek zijn een enkele keer bij oma.

Ik werkte toen alleen de oudste er was 32 uur zij ging 2 dagen naar de opvang en dag bij de oma's.
Zij is een sociaal lief kind zonder gedrags problemen of wat dan ook.
Er was geen mogelijkheid om minder te gaan werken in deze functie 6 jaar geleden bij minder werken moest ik in de weekends werken en avonden en nachten e dat was helemaal niet te combineren in ons geval en stoppen was helemaal geen optie omdat dat financieel niet kon en niet omdat ik het allemaal zo luxe wil hoor helemaal niet maar ik wil ook niet mijn hand moeten open houden als ik iets wil.
wij hadden gewoon een premie a wonig en betaalde minder hypotheek als sommige aan huur mijn man werkte in een winkel was laat thuis en verdiende een beetje .

Ik ben er van overtuigt dat ik mijn kinderen niet te kort doe alleen wordt er gesuggereerd dat alleen thuis blijven perfect is en jezelf wegcijferen voor man en kind en daar twijfel ik aan je hoeft je zelf neit helemaal afhankelijk te maken van je man omdat die voldoende verdiend.

Iedere ouder wil het best voor zijn haar kind en dat hangt niet alleen af van de hoeveel heid die je werkt,op momentendat ik thuis ben ben ik er voor mijn kids enhet huishouden doe ik voor een gedeelte 's avonds en mijn moeder is zo lief om mij af en toe te komen helpen .

Ik vind dat jullie verhaal hard overkomt omdat er mensen zijn die wel moeten en niet alleen uit de luxe die jullie suggereren alleen thuis blijven zou het beste zijn, maar ja als je dat niet kunt is het erg hard om dit alles te lezen en vind het resepctloos naar andere die dan niet naar de voedsel bank gaan maar dit willen voorkomen door beide te werken.
Ook de volgende zin ;

Ik kan me meer veroorloven maar doe toch boodschappen bij de Dirk, op dit moment zijn we ons huis aan het verbouwen zonder aannemers of andere werklui. Bij twee verdieners zie ik vaak bedrijven voor de deur, begrijpelijk want er is geen tijd om dingen zelf te doen.

Wat maakt het uit wie het doet en waarom, bij ons noodzakelijk omdat we het niet zelf kunnen en de tijd die wij mensen inhuren zijn wij bij de kinderen en zij zelf aan het sjouwen ik zie het verschil niet zolaat mij dan lekker met de kids bezig zijn in plaats vanhet huis verven of wat dan ook.
 
Ik snap je frustratie wel. Jij voelt je prima bij deze situatie. Alleen kijk ik er totaal anders aan, omdat ik denk ik een heel andere visie heb op gezin maatschappij en het moeder-zijn. Zo zou ik het helemaal niet erg vinden financieel afhankelijk te zijn van mijn man. Hij werkt fulltime en ik zorg voor ons lieve kleintje. Dat verdient geen geld maar verdient wel net zoveel respect en is net zo waardevol. wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen en hebben op die manier in alles één. Ook financieel. Het is niet meer zijn/mijn geld, maar ons geld. En dat voelt zo heerlijk! We doen het samen, we sparen samen, we betalen samen. Wij hoeven geen eigen geld, want onze basis is: we zijn getrouwd en we gaan niet uit elkaar, wat we hebben is van ons allebei.

Ik ben ook heel duidelijk geweest over het feit dat er mensen zijn die moeten werken omdat het financieel niet anders kan, en die veroordeel ik absoluut niet. Maar of dat een ideale situatie is kun je je afvragen. dat klinkt misschien wel hard, maar ik zou het heel moeilijk vinden als ik veel moest werken, mijn kids veel moest wegbrengen omdat we anders niet rond konden komen. dan zou ik echt gaan kijken of alles niet anders kan. En als het niet anders is is dat heel verdrietig! Ik zou er heel veel verdriet van hebben tenminste, omdat het indruist tegen alles wat ik denk dat het beste voor mijn kids is. Aan de andere kant denk ik dat het om deze redenen voor de kinderen later beter te begrijpen en te verteren is dan dat moeders veel weg is omdat ze het voor zichzelf doet.

En inderdaad: over het verbouwen... wij doen het ook niet zelf maar hebben gelukkig hele hanidge vrienden die het voor een prikkie willen doen. Wij kunnen ook niet alles zelf, dus daar heb je wel gelijk in... een bedrijf inhuren betekent niet dat er een luxe-probleem is. Mijn man heeft er ook geen tijd voor door de weeks en hij is wel handig alleen op zijn vakgebied... een aanbouw doen zou hij totaal niet zien zitten.

Voor mij is meer thuis zijn geen wegcijferen voor man en kind. Ik werk 1 tot 2 dagen omdat ik het voor ons anders financieel niet helemaal rond komt. En omdat ik het even heel lekker vind om er uit te zijn. En omdat ik het goed voor Loïs vind om even los van mama en papa te zijn. In mijn idee is er toch zeker een rolverdeling... lekker redelijk ouderwets maar zo voel ik het toch. De moeder is toch degene in mijn ogen die overdag voor de kids zorgt... moeders doen dat toch anders dan vader, niet minder goed... maar als ik nu wel eens in de problemen zit gaat mijn hart toch uit naar mijn moeder. Ondanks haar fouten, voel ik het toch zo. daarom vul ik mijn moederrol zo in, veel thuis, veel samen, veel rust, veel regelmaat.

maar goed... ik ga in herhalingen vallen denk ik..
 
Ik vind het prima om financieel afhankelijk te zijn van mijn man. Voor mij is thuis zijn ook geen wegcijferen voor man en kind. Hij heeft zijn werk en is heel handig in van alles wat ons veel geld bespaard, zo zijn de rollen prima verdeeld en varen wij daar allemaal wel bij.

Blijkbaar kom ik nog steeds over of ik alles en iedereen over een kamp scheer. Jammer ...

Als je man niet handig is in thuis klussen en je wel een aannemer, schilder of wat dan ook moet in huren, snap ik dat ook MAAR waar ik op doel is DIE MENSEN die een hoge levensstandaard hanteren en NIET eens meer de moeite nemen om zelf een kwast en schoffel te pakken!

Neem dus niet steeds alles zo persoonlijk op!
 
Ik neem het niet persoonlijk op maar DIE mensen hebben de keus gemaakt zoals zij hem willen en als DIE mensen zelf net willen verven maar liever iemand huren prima toch als iedereen alles zelf doe heeft je man ook geen werk.

IEDER zijn eigen keuze dat is waar ik me aan stoor als mensen een hoge levenstandaard willen is dat hun keuze.

brrrrr
 
Terug
Bovenaan