moeders die niet werken

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

inmiddels ben ik 3 maanden geleden bevallen van een dochter. nou is mijn verlof agfgelopen. en hebben mijn vriend en ik besloten   tot zij 1 is niet te werken.

nou is mijn vraag of er meer moeders zijn die niet werken?
en of wij als niet werkende moeders ook recht hebben op een bepaald inkomen?
zo ja waar kan ik dat aanvragen.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.

heel veel liefs wendy(lorena17-7-2007)

Hoi,

je hebt wel recht op heffingskorting van de  belasting.
Maar dit haalt het echt niet bij wat je zou hebben als je blijft werken.
Ik geloof dat het nu iets van 170euro p.m. is.
Je kunt het aanvragen bij de belasting, maar gaat wel even overheen, ik geloof iets van 1 of 2 maanden.
Succes!!

Groetjes Debby.

Hoi,

Ik werk niet en hoop dat niet te doen totdat ze 4 jaar oud is! Ondertussen wil ik wel thuis een studie gaan doen. Nu is het bij mij zowieso en beetje anders gelopen dan hoe het normaal gaat met werk enzo, dus ik weet ook niet hoe dat financieel zit voor jou als je wilt stoppen met werken. Inderdaad de belasting, maar verder.....???? Sorry, heb je niet veel aan.  

suc6 ermee!

groetjes Marit

Je krijgt als niet werkende die zelf het contract opzegt (dat is cruciaal) alleen heffingskorting gestort. Uit mijn hoofd is dit zo'm 180 euro pmnd. Verders zijn er geen uitkeringen als je er zelf voor kiest niet te werken. Als je ontslagen wordt of je contract wordt niet verlengd dan heb je recht op ww maar ook weer sollicitatieplicht.

Geniet lekker van het thuis zijn!

gr.Ing

Wow wat knap dat je dat hebt besloten. Ik zit er eigenlijk ook tegenaan te hikken. Ik moet 15 november weer beginnen, maar heb hier echt totaal geen zin in.
Eigenlijk zou ik thuis willen blijven, maar ben zo bang dat ik het werken/de contacten dan ga missen. Lastig hoor!

Hoi!

Ik ben op dit moment ook nog thuis,mijn contract werd niet verlengd.
Hierdoor krijg ik wel een ww-uitkering,maar idd heb je dan wel sollicitatieplicht.
Ik vind het wel erg fijn thuis,maar het lijkt me ook wel weer lekker om te gaan werken.
Ik wil max.24 uur gaan werken,en wel iets gaan doen wat ik ook echt leuk vind.

Liefs,Swinnie

Hallo Wendelientje,

Ik heb na mijn verlof mijn vaste contract opgezegd. Ik wilde graag thuis blijven bij onze zoon. Hij is nu 11.2 weken oud. De creche had gebeld voor het maken van een afspraak en nadat ik de telefoon had neergelegd barste ik in tranen uit. Hierna heb ik besloten niet terug te gaan.
Nu ben ik dubio wel of niet werken. We moeten wel klein beetje inkomen erbij hebben dat is wel handig, maar gelukkig gaat het niet om veel. Het is meer om leuke dingen te kunnen blijven doen en niet al te krap te zitten. Misschien dat ik weer ga werken op donderdag avond en zaterdag. Dan is mijn vriend bij de kleine man. ( wel wil ik om de drie weken een weekend vrij. Anders hebben we nooit meer heel weekend met zijn allen vrij)

Nou ja dat is een klein beetje mijn verhaal. Ben na je oproep eens gaan surfen op het internet. En heb de volgende informatie gevonden.

* Heffingskorting inderdaad 170 euro per maand.

* In 2008  komt de kindertoeslag aan de orde bij ons waarschijnelijk +/-  82 euro ( www.toeslagen.nl)

* Daarbij komt nog nu ik geen inkomen heb,  dat ik meer van de zorgtoeslag terugkrijg en dus minder hoef te betalen.

* Verder is er nog combinatiekorting ( moet je kindje wel eerst 6 maanden zijn) dat is volgens de papieren 149 extra in de maand).

Nou ja en dan zou je nog de kinderbijslag hebben per kwartaal.

Ik moet het nog allemaal wat beter uitzoeken en dus het zou kunnen dat het bovenstaande niet helemaal klopt.
Misschien kun je voor jezelf kijken op www.belastingdienst.nl en www.toeslagen.nl .

Verder hebben wij thuis eens gekeken wat we uitgeven en de vaste lasten op een rijtje gezet en we zien nu dat we een hele hoop kunnen besparen en nog leuk leven ook.

Om een klein beetje meer inkomen te krijgen ga ik misschien ook wel bij iemand 1x in de week schoonmaken als mijn vriend thuis is natuurlijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Pin me er alleen niet aan vast dat alles klopt, moet het verder zelf ook nog even precies uitzoeken. Maar misschien helpt het je een eindje op weg.

Groeten

Diarich

Hi,

Ik hoor hier niet, een jaar eerder, en dadelijk weer, over vier maandjes krijgen we er weer eentje bij. Maar daarom reageer ik helemaal niet, ik wil alleen zeggen dat ik het goed vind dat je voor je kindje kiest!!!!!!!

Ikzelf werk acht uur in de week, dan is mijn man thuis om voor de kleine te zorgen, en als ik straks bevallen ben, zie ik het wel.

Ik zou het wel heel goed uitzoeken bij de belasting, bij mij maakt het finacieel niet veel uit of ik nu wel of niet werk, als ik niet zou werken, zouden we meer van de belasting terug krijgen.
Heel verhaal maar het fijne weet ik er niet van, papieren zijn ook door iemand ingevuld omdat we er niks van snappen.

In ieder geval veel plezier met je kindje, het gaat echt kei hard.
X

Terug
Bovenaan