moeders die niet werken

Want zou het per jaar zijn, krijg je 12,41 per maand aan combinatiekorting.
Het lijkt mij dus sterk dat het zo is.

Mss weet Dilarich (weet niet of ik het goed schrijf hoor) er meer van??

Groetjes Debby.

Hoi allemaal, ik heb ook besloten na twee maanden weer werken na mijn zwangerschapsverlof om toch tot mijn zoon 1 is bij hem thuis te blijven. De reden oa omdat alles al zo snel gaat en mijn man en ik een meer dan full-time baan hebben/hadden en dit niet naar drie dagen terug gebracht kon worden. Oke we leveren een sloot inkomsten in, maar de rust die je er voor terug krijgt is heel erg veel waard!

Ik wilde even reageren op die heffingskorting, je kan inderdaad 172,00 Euro per maand krijgen mits; je niet meer dan 6410,00 per jaar BRUTO verdiend en je partner wel meer dan 6410,00 per jaar aan inkmosten uit arbeid heeft! Dus mocht je nu voor bijv. een jaar willen stoppen kijk dan even wat je over 2007 totaal al hebt verdiend, anders krijg je niets dus over de komende maanden van 2007 en over 2008 let op wanneer je weer gaat werken, want over dat jaar mag je dus ook niet meer dan 6410,00 BRUTO verdienen!! anders mag je alles weer terug gaan betalen.

Klinkt allemaal leuk, maar uiteindelijk zitten er veel haken en ogen aan.

Succes met de keuzes!!

Gr Sandra

Nou, dat weet ik niet hoor Sandra, of dat zo is.
Dat hebben ze tegen ons echt niet gezegd.
Dat zou een mooie bak zijn als je heel het jaar hard heb gewerkt, en dan als je een kleintje krijgt, en thuis wilt blijven, er geen recht op hebt.
En een ander minder werken, en die heeft er wel recht op??
Lijkt me sterk, maar goed... We gaan zsm een belastingadviseur inschakelen, want hier wordt ik erg onzeker van.

Groetjes Debby.

Hallo Debby,

Hoe het precies zit met de combinatiekorting ik heb geen idee. Had inderdaad ook iets gelezen over die aanvullende combinatiekorting.

Je vroeg of de kinderkorting hetzelfde was als de kinderkorting. Antwoord is dacht ik  nee. ( dit maak ik op als ik de voorlopige teruggave mijn eigen inkomen op nul zet dan er nog steeds staat heffingskorting, kinderkorting, combinatiekorting en ouderschapsverlof korting)
Het is dacht ik  wel een heffingskorting, maar niet de algemene heffingskorting.
Maar zoals je leest zal de kinderkorting komen te vervallen en de kindertoeslag erbij komen. De hoogte hiervan is inkomensafhankelijk. Je kan de hoogte dan ook berekenen op www.toeslagen.nl .

Je hoeft dit niet aan te vragen en iedereen zal hier informatie van krijgen in 2008.

Goed idee de belastingsadviseur zal je vast meer kunnen vertellen hoe het zit.
Als je dan meer antwoorden weet , informeer je ons dan ook even?????

Als ikzelf ook even meer tijd heb zal ik ook nog eens wat dieper naar informatie gaan zoeken.

Groetjes

Diana

Hoi hoi,

ben ik weer.
Net de belastingadviseur aan de tel gehad.
Het kost 133euro exl  BTV per uur als hij langs zou komen.
Nou, is wel duur hé?
Hij zegt dan leg ik het zo wel uit, wel aardig van hem hé?!
Oke die combinatiekorting is idd 149 euro per jaar!!
Komt dus op 12euro in de maand.
Sorry voor mijn kritiek aan mijn voorgangster
Heffingskorting is idd 170euro per maand, (dit jaar) gaat volgend jaar wel wat omhoog.
Aanvullende combinatiekorting is 700 per jaar, maarrrrr, dat is alleen maar als wij blijven werken.
Dit doen ze omdat ze willen dat het thuisblijven minder aantrekkelijk wordt.
Dan krijg je idd kindertoeslag, dat komt voor ons op 82euro per maand.
En dan de kinderbijslag... reken je dat per maand uit, kom je iets meer dan 60euro per maand.
Kortom, wel goed nadenken hoe en wat dat je gaat doen.
Wij zijn er wel uit, ik blijf thuis volgend jaar... zit nu nog in de ZW, maar echt geen zin meer om te werken.
Slecht van mij hé?!
Nou ja... jullie begrijpen mij vast wel.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan