moeders die niet werken

quote: diarich reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-10-2007 22:18:30'));

* Heffingskorting inderdaad 170 euro per maand.

* In 2008  komt de kindertoeslag aan de orde bij ons waarschijnelijk +/-  82 euro ( www.toeslagen.nl)

* Daarbij komt nog nu ik geen inkomen heb,  dat ik meer van de zorgtoeslag terugkrijg en dus minder hoef te betalen.

* Verder is er nog combinatiekorting ( moet je kindje wel eerst 6 maanden zijn) dat is volgens de papieren 149 extra in de maand).

Nou ja en dan zou je nog de kinderbijslag hebben per kwartaal.

Hoi,

dus jij wil zeggen dat je dan 319euro per maand van de   belastingdienst ga krijgen??
Dat zal lekker zijn!!

Groetjes Debby.

Sorry, 401euro moet het zijn.
Maar das ook weer inkomensafhankelijk tuurlijk, van je partner dan??

Ben ik weer hoor!
Ja ben wel enthiousast.
Maar voor combinatiekorting moet je toch wel inkomsten hebben, dus werk??
Morgen eerst eens bellen naar de belasting, anders blijf ik ook thuis!!!!

Ben ik weer hoor!
Ja ben wel enthiousast.

Ben ik weer hoor!
Ja ben wel enthiousast.

Hallo

Wat betreft die combinatiekorting ik weet niet hoe dat precies werkt. Maar volgensmij kan mijn vriend daar straks aanspraak op maken.Maar misschien ook wel niet.

Ik zal zo eens proberen de informatie die ik heb gevonden te knippen en plakken op dit topic.

Groeten

Diarich

Kinderkorting
U heeft recht op de kinderkorting onder de volgende voorwaarden:

In 2007 behoort tot uw huishouden voor meer dan zes maanden minimaal één kind dat op 31 december 2006 jonger is dan 18 jaar.

Dit kind is in die periode ingeschreven op uw woonadres of dat van uw fiscale partner.

U of uw fiscale partner onderhoudt het kind voor minimaal  393 per kwartaal óf ontvangt kinderbijslag (of een vergelijkbare buitenlandse uitkering).

Het verzamelinkomen van u en uw fiscale partner samen is niet hoger dan  45.309.

Fiscale partner
Als u in 2007 een fiscale partner heeft, dan geldt de kinderkorting alleen voor de fiscale partner met het hoogste verzamelinkomen. Als het verzamelinkomen van u en uw fiscale partner gelijk is, geldt de kinderkorting voor de oudste van u beiden. Komt uw fiscale partner in aanmerking voor de kinderkorting en wilt u dat de korting toch voor u geldt? Dan kunt u samen met uw fiscale partner hiervoor kiezen.

De hoogte van de kinderkorting hangt af van het gezamenlijke verzamelinkomen van u en uw (eventuele) fiscale partner:

Is het gezamenlijke verzamelinkomen niet hoger dan  28.978, dan is de kinderkorting  939 (of  440 als u 65 jaar of ouder bent).

Is het gezamenlijke verzamelinkomen hoger dan  28.978, dan neemt de kinderkorting af met 5,75% van het deel van het gezamenlijke verzamelinkomen dat uitkomt boven  28.978(of met ongeveer 2,691% als u 65 jaar of ouder bent).

Is het gezamenlijk verzamelinkomen hoger dan  45.309, dan heeft u geen recht op kinderkorting.

Voorbeeld
Het gezamenlijke verzamelinkomen is  35.000. Uw kinderkorting is  939 min 5,75% van  6.022 (het bedrag van het inkomen dat uitkomt boven  28.978), is  593

Let op!
Bij de kinderkorting wordt met een fiscale partner ook degene bedoeld:

met wie u bij de notaris een samenlevingscontract heeft afgesloten;

die als uw partner is aangemeld voor een pensioenregeling;

met wie u een eigen woning (het hoofdverblijf) bewoont en die (mede)aansprakelijk is voor een schuld met de woning als onderpand (zoals een hypotheekschuld);

met wie u in 2007 op één adres ongehuwd samenwoont (niet de bloed- of aanverwant in de eerste graad van de rechte lijn, zoals ouder en kind) en die voldoet aan de voorwaarden voor het fiscale partnerschap, maar die hier niet voor kiest. Als u aannemelijk kunt maken dat er geen sprake is van een duurzaam gevoerde gemeenschappelijke huishouding, dan telt deze persoon niet mee.

Terug
Bovenaan