moeders die niet werken

Combinatiekorting
U heeft recht op de combinatiekorting onder de volgende voorwaarden:

In 2007 behoort tot uw huishouden voor ten minste zes maanden, minimaal één kind dat op 31 december 2006 jonger is dan 12 jaar.

Dit kind is in die periode ingeschreven op uw woonadres. Bij co-ouders mag het kind ook ingeschreven staan op het woonadres van de co-ouder.

Uw inkomsten uit tegenwoordige arbeid (loon, winst of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) zijn hoger dan  4.475 of u komt in aanmerking voor zelfstandigenaftrek.

De combinatiekorting is  149 (of  71 als u 65 jaar of ouder bent).

Fiscale partner
Als u in 2007 een fiscale partner heeft, dan hebben u en uw fiscale partner allebei recht op combinatiekorting als u beiden aan de voorwaarden voldoet.

Kindertoeslag: wie, wat en wanneer
Nieuw: kindertoeslag
Vanaf 1 januari 2008 is er een nieuwe toeslag: kindertoeslag.

Hebt u minderjarige kinderen? En is uw inkomen niet hoger dan € 46.700 per jaar? Dan krijgt u kindertoeslag. U moet dan wel kinderbijslag ontvangen. Of u moet, als uw kind 16 of 17 jaar is, uw kind in belangrijke mate onderhouden.

Wat is kindertoeslag?
De kindertoeslag komt per 1 januari 2008 in plaats van de kinderkorting. De kinderkorting is tot en met 2007 een korting op de inkomstenbelasting die u moet betalen. De kinderbijslag blijft gewoon bestaan.

Sommige gezinnen kunnen niet of niet volledig profiteren van de kinderkorting. Bijvoorbeeld omdat ze te weinig belasting betalen om de kinderkorting volledig te kunnen aftrekken. Van de kindertoeslag kan iedereen profiteren die er recht op heeft. Wel zo eerlijk.

Hoeveel kindertoeslag krijg ik?
Hoe lager uw inkomen, hoe meer kindertoeslag u krijgt. De kindertoeslag kan oplopen tot wel € 82 per maand. Wilt u weten of u kindertoeslag kunt krijgen en zo ja, hoeveel? Bereken dan uw kindertoeslag bij Hoeveel kindertoeslag krijg ik?

Aanvragen meestal niet nodig
Kindertoeslag aanvragen is meestal niet nodig. U ontvangt vanzelf bericht als u volgens onze gegevens recht hebt op kindertoeslag.

Maar van sommige groepen mensen hebben we te weinig gegevens om automatisch te bepalen of ze kindertoeslag krijgen. Dit is het geval als u geen huur- of zorgtoeslag krijgt.

Hebt u in januari 2008 nog geen bericht gekregen over de kindertoeslag, maar denkt u er wel recht op te hebben? Dan kunt u zelf een aanvraag doen met het Aanvraag- en wijzigingsprogramma kindertoeslag 2008.

Let op!

U kunt pas kindertoeslag aanvragen vanaf 1 januari 2008

Hoi,

ik heb ook geen betaald werk. Dat wil niet zeggen dat ik niet werk, want ik ben heel de dag in huis bezig. Ik krijg inderdaad mijn huurtoeslag, zorgtoeslag en heffingskorting. Maar wij hebben alles nu financieel zo afgestemd dat we het prima redden. En dat met drie kinderen.

Groetjes van Marloes

Ik ben al bijna 5 jaar thuisblijfmoeder en dat gaat prima. Twee jaar geleden heb ik een opleiding gevolgd tot pedicure. Nu ben ik ook pedicure thuis. Ik werk als mijn man thuis is. Maar dat betekend niet dat ik een volle praktijk heb. Ik heb nog steeds recht  op alle toeslagen en kortingen. Mijn omzet is natuurlijk niet waar ik enorm rijk van wordt!
Maar 1 tip! Laat de toeslagen en kortingen aan het einde van het jaar uitbetalen. Ik moest van 2004 twee maanden geleden mijn heffingskorting terug betalen, omdat mijn man te WEINIG had verdiend!! (dus dat kan ook nog!).

Zo heb je ook gelijk een leuk spaarpotje en kan je overleven met het geld wat binnenkomt van je partner! En dat lukt eigenlijk best met 2 kleine kinderen!

Groetjes Anoesj

Nou Diarich,

je had het niet beter uit kunnen leggen.
Maar wat is kinderkorting prs?? Is dat heffingskorting??

Groetjes Debby.

Ik ben ook een thuisblijfmoeder.

Ik werk nu al zes jaar niet meer. Ik heb drie dochtertjes van 7,.5.en een  1/2  jaar.

Ik ben zo ontzettend gelukkig met onze keuze! Ik geniet zo enorm van onze kinderen. En ja we redden het elke maand allemaal net. Ik koop heel veel kleding voor m'n meiden tweedehands en we gaan niet drie keer per jaar naar een pretpark.
Maar  dat weegt niet op tegen het thuis zijn met de meiden!

Hoi,

Ik heb ook eens gekeken bij de belastingdienst maar de combinatiekorting is 149 euro per jaar en niet per maand. Ik vond het ook al te mooi om waar te zijn..

Groetjes Sonja

Hoi Sonja,

ik heb net ook nog een ff gekeken bij de belasting, maar ik ken nergens vinden hoeveel dat het is??
Kun je dat stukje voor mij mss ff opzoeken en knippen, plakker hiero

Ik heb dit nog gevonden:

Combinatiekorting
De combinatiekorting maakt het combineren van arbeid en de zorg voor kinderen financieel aantrekkelijker. Deze korting is bestemd voor mensen die jaarlijks meer verdienen dan 4.542  euro en een kind hebben dat jonger is dan 12  jaar. Alleenstaanden en belastingplichtigen die minder verdienen dan hun partner, krijgen daarbovenop nog een aanvullende combinatiekorting. Dit is geen reden om méér te gaan werken. Daarom wordt de inkomensafhankelijkheid van de aanvullende combinatiekorting versterkt.

Dus wij (as) thuisblijfmoeders hebben ook nog recht op aanvullende combinatiekorting.

Terug
Bovenaan