Moeders met baby's uit september

Dat herken ik Liesforum! Ik ben 3 weken geleden bevallen, uiteindelijk in een keizersnede, en ik ben ook nog wat voorzichtig met hoe actief ik ben. Wandelen gaat wel redelijk, maar merk dat ik toch de valkuil heb snel teveel te willen doen. Dus ik ben ook veel thuis. Fijn om die herkenning bij elkaar te vinden he, vind ik ook!

Mijn zoontje heeft niet heel veel last van krampjes, maar tegelijkertijd vind ik het nog erg lastig om de huiltjes van elkaar te onderscheiden. ? Maar de vraag die jij stelt, met name het stukje over toch maar weer voeding aanbieden (ik geef ook flesvoeding), heb ik ook! Ik denk dat de darmpjes dan minder goed tot rust kunnen komen, maar aan de andere kant kalmeert hij er soms wel van. Onze vk gaf aan dat je het beste óf binnen max 45 minuten na de voeding iets bij kunt geven, of minimaal 2 uur wacht tot een volgende voeding. Om goed overzicht te kunnen houden wat hij nou drinkt.. Dat proberen we een beetje aan te houden, maar idd als hij lang na een voeding onrustig blijft of blijft huilen, is het echt heel moeilijk om te weten wat je nog kunt doen.. Dat is het geen waar ik het meest onzeker over ben denk ik..

Haha 604277, ik was ook kapot toen mijn vriend thuis kwam.. ? De dag ging best ok (vandaag was uitdagender..?‍♀️), maar toch was ik hartstikke moe!

Ook ik vind het vaak nog lastig om de huiltjes van mijn zoontje te herkennen. 
Ik merk wel dat het fijn is om hier op het forum te lezen dat we niet de enige zijn...dat er veel moeders zijn die er ook doorheen zitten of het allemaal even niet meer weten. (Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg vervelend voor iedereen!! Maar we zijn niet alleen!!) 

Ugh, ja is het zo'n dag? ? Om een specifieke reden, of gewoon een dag waarop je energie op lijkt te zijn?

Hier gaat het eigenlijk prima vandaag. Heb hem voor het eerst alleen in bad gedaan (tot nu toe steeds samen met m'n vriend gedaan), en kon vanmorgen mooi wat dingen in huis doen toen hij nog een uurtje wilde slapen.

Nu lekker met hem in de draagdoek op de bank. Normaliter protesteert hij altijd ongeveer 10/15 minuten voor hij in slaap valt in de draagdoek, maar ik ben vanmorgen gelijk gaan stofzuigen toen hij erin zat. Dat werkt perfect haha! Hij was gelijk rustig en sliep al toen ik klaar was met stofzuigen ?

We gaan morgen voor het eerst naar het consultatiebureau. Ben best benieuwd! Hij is al enorm gegroeid, maar we hebben hem zelf niet meer gewogen. Hij drinkt best heel veel, dus ik ben ook benieuwd of ze daar iets van vinden..

Zijn jullie al geweest?

Oohh dat klinkt als een heerlijke ochtend. Fijn! 
Ja ik ben al naar het cb met mijn zoontje geweest. Hij is gigantisch gegroeid ? Nu was hij al een flinke baby met zijn geboorte (4400 gram) en nu weegt hij 6 kilo ? Hij krijgt volledig borstvoeding dus ik denk dat ik slagroom geef ofzo hihihi
Ja ik ben moe omdat mijn zoontje onrustig was vannacht. Hij sliep wel maar was onrustig aan het bewegen en heel veel geluid aan het maken. En gisteravond kon hij wat moeilijker echt in slaap komen. Dus ik heb zelf ook onrustig geslapen. Wat wel weer mooi was was dag hij een uur later voor zijn nachtvoeding kwam, maar ja jk werd wel gewoon wakker en dan ga je toch stiekem liggen wachten...

Haha ik ben net terug van het consultatiebureau ? Hij had een geboortegewicht van 3400, en is nu na exact een maand op 4800 ?? Hij krijgt flesvoeding, maar was de eerste nacht in het ziekenhuis al enorm hongerig. Dus we hadden wel zoiets verwacht haha. Gelukkig was hij verder helemaal in orde, en was de arts ook helemaal tevreden, dus ik maak me niet druk.
Dus onze verhalen lijken best op elkaar ?

Hoe is je nacht nu geweest? Iets beter, en vandaag iets meer uitgerust? Hoop het voor je hoor.

Ik had gister een emotionele avond. Ik voel me soms erg alleen, omdat het grootste deel van de zorg nu bij mij ligt. Logisch, want m'n vriend werkt gewoon weer, maar ik vind het soms best pittig. Helaas had ons zoontje vannacht geen goede nacht, hij kwam iedere 2 uur.. dus ik stond vanmorgen met dezelfde hoofdpijn op als waar ik gister mee ging slapen.
Baal ik van, want sochtends ben ik juist altijd wel weer opgeladen.

Dus ik heb vandaag een dag als jij gister had.. ik hou de gordijnen lekker dicht, en blijf lekker in m'n bubbel met hem bij me. Hoop dat het lukt om vandaag nog even m'n ogen dicht te kunnen doen.

Hoe was je dag gisteren verder? Hoofdpijn gezakt?
Wat fijn dat alles goed was bij het bureautje. Altijd fijn om te horen!! 
Oh meid, ik herken dat gevoel. Ook ik voel me regelmatig alleen. De zorg voor zo'n kleintje is zo intensief! Onze wereld staat op zn kop maar de rest van de wereld gaat gewoon door...ik kan dat soms in mn hoofd nog niet helemaal accepteren merk ik...het kan soms zo overweldigend zijn! 
Onze nachten zijn wisselend. Soms slaapt hij al iets langer door en soms is hij zo onrustig in zijn slaap...maar ik krijg steeds meer het vermoeden dat hij misschien verborgen reflux heeft...je hoort het soms omhoog komen, verslikt zich, herkauwen enzo...en een enkele keer gooit hij er dan een gil uit. Maar het is niet zo dat hij een uur aan het huilen is ofzo...en daarbij poept hij bijna niet. Nu geef ik wel borstvoeding en mag dat vokgens mij ook...maar toch, zit me niet helemaal lekker. Je ziet hem soms persen maar een enkele natte scheet is alles.

Niet helemaal helaas. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk met de kleine mee te slapen, zodat ik in ieder geval wat rust kon pakken. Niks in huis gedaan, maar dat is dan jammer. Vandaag gaat weer een stuk beter gelukkig.

Het lijkt erop dat ons zoontje ineens krampjes krijgt na de laatste avondvoeding. Dat, of hij heeft dan een huiluurtje. Sinds deze week krijgen we hem niet gemakkelijk weggelegd, waardoor wij zelf ook pas na twaalven slapen, en hij dan na anderhalf uur alweer komt voor z'n voeding ?‍♀️
We houden ons maar voor dat dit weer een fase is, en het straks allemaal vanzelf makkelijk wordt..

Wat je schrijft, over het moeilijk te accepteren, herken ik heel erg. Ik heb soms echt zo de behoefte om even op adem te kunnen komen, terwijl dat niet kan. Soms betrap ik me erop dat ik een dagje vrij zou willen. Heel even terug naar het leven voor mijn zoontje er was. Uiteraard meen ik dat niet, maar gewoon even een dagje niks..

Ah, reflux is niet fijn! Ik heb er geen ervaring mee, maar de dingen die ik erover lees zijn best uitdagend en sneu voor je zoontje! Het mag dat ze een paar dagen niet poepen toch? Is dit iets wat je met het consultatiebureau kan bespreken eventueel? Of eerder de huisarts?

Terug
Bovenaan