Moeders met baby's uit september

Ook ik zou wel eens een dag vrij willen hoor. Ik denk dat alle moeders dat wel eens hebben... maar anders ik wel. Het is ook gewoon allemaal pittig! Ook al doen we het met veel liefde. Maar ben blij te lezen dat ik niet de enige ben ??
Ja ik ga maar eens bellen voor mijn vermoedens van verborgen reflux. 
Hoe oud is jou zoontje nu? Mijn zoontje is van 4 september, dus 7 weken en 5 dagen. Ook hier soms savonds huiluurtje(s). Maar het kan soms zo wisselend zijn. Ik weet soms echt niet meer waf wat is. Huiluurtje, clusteren, krampjes, sprongetje? En dan kan hij ineens bij mij in slaap vallen en ligt hij heerlijk ontspannen 2 uur te slapen. 
Dat kan me zo onzeker maken allemaal ?

Haha ja het is fijn om te lezen dat anderen het hetzelfde ervaren he ? Altijd fijn om te merken dat je niet alleen bent!

Mijn zoontje wordt zondag 5 weken, hij is van 26 september.
Klopt hoor, vinden wij ook heel ingewikkeld! Ik probeer te luisteren naar de type huiltjes, maar eerlijk gezegd kan ik ze niet niet goed van elkaar onderscheiden. Maar nu merken we heel duidelijk dat het echt schreeuwen is, gekoppeld aan de voeding, en eigenlijk altijd gepaard met winderigheid. Heel zielig vind ik dat, ik heb dan altijd zo met hem te doen. ?

Lekker he, die momentjes dat hij bij je in slaap valt. Dat gebeurt bij ons niet vaak meer spontaan, maar in de draagdoek ga ik altijd lekker op de bank zitten, en dan ligt hij is dus dagelijks op mijn borst te slapen. ?

Merk jij dat het per week anders is? Je bent 2 weken verder dan ik, is het nu voor jou alweer anders dan 2 weken geleden?

Die huiltjes zijn echt wel lastig vind ik... en kom er dan maar achter wat het is...
Uhm verschil met 2 weken geleden...ik merkte wel dat hij lang in zijn eerste sprong zat. Zeker wel een week. Ik zit er nu bijna op te wachten totdat hij weer een sprongetje krijgt (8 weken) 
Verder als hij wakker is kijkt hij veel meer rond, volgt ons meer, lacht meer en maakt meer contact. Dat is wel echt heel leuk. Verder vind ik het met slapen nog wel echt heel lastig. Wij kunnen hem zo moeilijk wegleggen in zijn bed. Of ik doe het helemaal verkeerd, dan kan ook ? maar hij slaapt overdag eigenlijk altijd bij ons of in de draagdoek, dat is soms best vermoeiend!!

Oh wat leuk! Wanneer merkte zijn eerste lachje? Daar kijk ik zo naar uit!

Ik heb soms het idee dat hij er echt heel dicht tegenaan zit, hij zit zo actief contact te zoeken soms. Lijkt me geweldig.

Ja dat slapen.. Haha jammer te horen dat jij daar nog geen verbetering in merkt ?? Ik heb gelukkig de draagdoek, en ik merk ook dat als ik hem heel stevig tegen me aan hou, en dan rondloop, hij ook kalmeert en in slaap valt. Ik hoop dat ik hem op die manier steeds een uurtje ofzo weg kan leggen. Dus dat ga ik oefenen. Want idd, de draagdoek is vermoeiend de hele dag!

Hoe komen jullie nu de uren door dat je hem niet in de doek hebt? Zijn er manieren waarop het jullie soms wel lukt om hem weg te leggen?

Ons zoontje heeft sinds deze week na de laatste avondvoeding veel krampjes, en vannacht leek het alsof hij daarna angstig werd om in zijn wieg gelegd te worden ?‍♀️ Dus uiteindelijk ben ik tot 2 uur met hem inbde weer geweest, toen weer gevoed, en daarna liet hij zich wegleggen. We hebben tot nu toe niet mogen klagen over de nachten, maar ik ben een beetje bang dat hij daar nu iets verandering in gaat brengen.
We gaan hem vanaf vandaag bij de eerste avondvoeding op bed leggen, en als hij dan nog niet wil hopen we daarmee dat hij bij de laatste avondvoeding zo moe is dat wij in ieder geval een langere nacht hebben. En als het wel lukt, hebben we een avondje samen.

Terug
Bovenaan