Zelf ben ik alweer aardig op de been, al vloog ik een paar uur na de bevalling alweer alle kanten op. De kraamverzorgster heeft er bij mij de hele week op gehamerd dat ik af en toe echt wat rustiger aan moet doen. Heeft ze ongetwijfeld gelijk in gehad maar ik vind het toch wel moeilijk om dingen uit handen te geven, al helemaal onze twee kids wil ik graag zelf verzorgen.
De bilirubinewaarde wordt geprikt als een baby heel geel wordt. Veel baby’s krijgen een beetje een gele kleur, maar als dit te veel wordt kan het zijn dat de waarde te hoog is en dit gevaarlijk is voor je kindje. Bij onze vent was deze behoorlijk hoog en zelfs boven de grens, maar de kinderarts weigerde hem onder de lamp te leggen terwijl het dan in 1 dag klaar was geweest. Nu is hij dagenlang heel suf geweest en dronk hij een aantal dagen bijna niks. Inmiddels wel weer gelukkig maar ik kolf nog steeds alle melk af en geef dit via de fles om energie te sparen voor hem. Hoop de komende dagen af en toe ook weer normaal borstvoeding te kunnen geven. Is even afwachten nog of hij het al weer aankan.