Moeders van babys begin feb geboren, om ervaringen te delen??

Hoi!

Hier een baby van 2 weken en 4 dagen, 2/2 geboren.

Iemand die zijn heeft ervaringen te delen en lekker te kletsen, of even van zich al wil praten?

Groetjes!

Hey, hier een nieuwe spruit erbij sinds 8/2. Een heerlijk mannetje, die het inmiddels heel goed lijkt te doen. We hebben een klein beetje een moeizame start (geboren bij 37+4, hoge bilirubinewaarde) gehad maar het lijkt sinds een aantal dagen de goede kant op te gaan.
wel heeft vermoeidheid voor mij een hele nieuwe betekenis gekregen ? met nog een 1 jarige hier kom ik nauwelijks aan extra rustmomentjes toe als aanvulling op de korte nachten. Maar goed even die eerste periode doorkomen en dan wordt het makkelijker.
we genieten wel intens veel van ons ventje en dat maakt het natuurlijk allemaal waard ?❤️ oh en hij is al begonnen aan de krampjes, zo zielig... 
hoe gaat het totb nu toe bij jullie?

Hier een klein ventje van 10 februari. Hij doet het op zich heel goed.  Slaapt 's nachts door tot z'n volgende voeding ( heeft echt een biologische wekker, want hij wordt precies na 3 uur wakker). 
Overdag is hij soms wat huilerig door krampjes of hij wil gewoon lekker bij zijn vader of moeder hangen.
Mogelijk heeft hij een trauma overgehouden aan de bevalling; zeer snelle bevalling waarbij zijn hartslag naar een zeer zorgwekkend laag ritme ging.
Maar gelukkig genieten ook wij intens van ons kleine ventje, de woorden verliefdheid en liefde hebbeb echt een andere betekenis gekregen.

En hoe gaat het met jullie zelf?
Ik had gisteren een slechte dag; last van kraamtranen, naweeën, menstruatiepijn en last van moeheid. Maar tot en met gisteren ging het eigenlijk hartstikke goed. En vandaag voel ik me ook al een stuk beter gelukkig.

Hoi hoi, leuke topic koffiethee. Hier 13 januari bevallen. Weet niet of ik me hierbij aan mag sluiten? Of dat ons meisje al te oud is. Maar ook ik heb af en toe behoefte om lekker te kletsen en ervaringen te delen. Niet echt pas geboren babys om mij heen. 
Bevallen met 41.2 van een meisje   Ik heb hevige bloedverlies gehad tijdens de bevalling dus een beetje een moeilijke start voor mijn lichaam maar voel me nu alweer helemaal super. In het begin enorm last gehad van mijn hormonen. Dat vond ik nog het zwaarste, ik zat overal mee en moest overal om huilen. Maar dat is gelukkig nu helemaal weg. 
Ons meisje doet het echt super goed en huilt vrijwel niet. Slaapt ook al elke avond van 9 uur in de avond tot 4 uur snachts. En dan weer tot 8:) helemaal toppie. 
Heftig mirandaas dat hij er een trauma aan over heeft gehouden. Hoe snel qas je bevalling? 
Wendypar dat is een kleintje met 37 weekjes. wat is een hoge biliburubinewaarde? 

Hoihoi.
Ik ben op 15/2 moeder geworden van een meisje Marlin! De bevalling verliep goed. Helaas heeft mn ruggenprik gelekt waardoor ik gigantische hoofdpijn had en alleen maar plat kon liggen dus genieten wou nog niet echt. Gister een bloodpatch gehad en gelukkig heeft dat geholpen dus nu dubbel en dwars genieten! ?
Liefs Jessika

Zelf ben ik alweer aardig op de been, al vloog ik een paar uur na de bevalling alweer alle kanten op. De kraamverzorgster heeft er bij mij de hele week op gehamerd dat ik af en toe echt wat rustiger aan moet doen. Heeft ze ongetwijfeld gelijk in gehad maar ik vind het toch wel moeilijk om dingen uit handen te geven, al helemaal onze twee kids wil ik graag zelf verzorgen. 
De bilirubinewaarde wordt geprikt als een baby heel geel wordt. Veel baby’s krijgen een beetje een gele kleur, maar als dit te veel wordt kan het zijn dat de waarde te hoog is en dit gevaarlijk is voor je kindje. Bij onze vent was deze behoorlijk hoog en zelfs boven de grens, maar de kinderarts weigerde hem onder de lamp te leggen terwijl het dan in 1 dag klaar was geweest. Nu is hij dagenlang heel suf geweest en dronk hij een aantal dagen bijna niks. Inmiddels wel weer gelukkig maar ik kolf nog steeds alle melk af en geef dit via de fles om energie te sparen voor hem. Hoop de komende dagen af en toe ook weer normaal borstvoeding te kunnen geven. Is even afwachten nog of hij het al weer aankan. 

Mijn bevalling duurde zo'n 3 uurtjes. In 1 uur tijd ging ik dmv een weeenstorm van 2 cm naar volledige ontsluiting, dit is waarschijnlijk een flinke shock geweest voor de baby dat zn hartje er bijna mee stopte.
LJA hoeveel voeding geef jij? En geef je borst of kunstvoeding?
Zelf gaf ik gekolfde borstvoeding, dit omdat hij niet goed wilde happen en het aanleggen was echt een stress moment voor hem en mij. Nu heb ik gisteren besloten om het kolven af te gaan bouwen. Want ik produceer te weinig voor 1 fles per keer wat in houdt dat ik altijd achter de feiten aanloopt en dit is zeer demotiverend en pijnlijk omdat ik zovaak moet kolven.
Verder heb ik nog wel last van bekkeninstabiliteit, vooral mn stuitje en mn bil doen erg veel pijn als ik teveel gedaan heb. 
En verder geniet ik met volle teugen van mn kleine vent en is er niemand die mij zo aan het lachen kan maken dan hij met zn gekke bekken ?

Terug
Bovenaan