Moeders van babys begin feb geboren, om ervaringen te delen??

Ik zou me graag willen aansluiten, hier op 5 februari trotse ouders geworden van Hannah. Ze is eerder geboren, met 38+2 i.v.m. zwangerschapscholestase. De bevalling is snel gegaan, ingeleid dat wel, maar uiteindelijk is ze met 4 uur en 54 minuten geboren waarvan 7 minuten persen, erg snel voor de eerste.
Gelukkig, heeft ze er geen last van en gaat alles goed.
Ik ga even alles lezen wat jullie hebben getypt, zodat ik bij ben ;-)
O ja, ik ben trouwens Miranda, 29 jaar en gelukkig getrouwd (lees: sinds 9 januari geregistreerd partnerschap ;-)) en dus op 5 februari trotse ouders geworden van Hannah!

Hannah doet het erg goed, is op 05-02-2018 geboren.
Hier op dit moment ook minder last van krampjes, ze is nu 6 weken en drie dagen. Heel af en toe nog last van krampjes in de avond uren maar niet zoveel meer als eerst, eerst had ze het ook in de avonduren van ongeveer 19:00 tot 21:00, soms iets langer en soms iets korter. Wij hebben Infacol gebruikt, maar geen idee of dat nu werkelijk geholpen heeft. Heeft bij jullie wel iets geholpen tegen de krampjes?
Hier nog aan het zoeken qua slapen en waar. Ze slaapt nu nog bij ons in de kamer in haar wiegje, maar wanneer is wijsheid om in haar eigen kamertje te doen? Dan komt ze in het ledikantje. Ze slaapt nu nog overdag in het babynestje in de box en/of in de kinderwagen tijdens het wandelen. Of is het handiger om haar overdag eerst te laten slapen in haar ledikantje op eigen kamer? Ik ben alles nog aan het uitzoeken, want dit is ons eerste kindje ;-)
Hier nog wel onder een dekentje maar die slaat ze met haar handjes nog wel eens weg, maar dan blijft ze wel slapen. Ik ga ook even kijken naar een slaapzak, slapen ze daar rustiger door of wat is jullie ervaring?
Hier lijkt ze overdag meer wakker te zijn, tenminste gisteren heeft ze in de ochtend bijna niet geslapen en toen hadden we laatste bijeenkomst van Centering Pregnancy met moeders en babys en heeft ze steeds geslapen. Haha! Hoe gaat het met jullie kleintjes overdag en slapen?
In de nacht gaat het hier super, ze komt meestal rond 03:30 en heft dan laatste fles gehad om 22:00 en soms komt ze later, maar dan heeft ze de fles ook later gekregen.
Wij geven flesvoeding, ze zit nu ongeveer op 120 cc (dus 135 cc) en 6 flessen per dag. Ik dacht eerst dat het teveel was, maar het CB vond het goed. Geven jullie borst of flesvoeding?
Een heel verhaal, maar hopelijk kunnen we elkaar helpen/ondersteunen en anders gewoon lekker kletsen over onze kleintjes :)!

Hi dames,
Wat leuk dit topic!! Wij zijn op 4 febr trotse papa en mama geworden van een zoontje genaamd Lucas.
Hij doet het erg goed; heel tevreden mannetje van inmiddels al 5.5kg (hij is 7.5 weken oud en was bijna 4 kg bij geboorte)
Hij zit op 5 flessen per dag inmiddels en er zit al een prettig ritme in: hou ik van ;)!
Heb wel een specifiek vraagje: Lucas slaapt de nacht door inmiddels, krijgt de laatste voeding rond half 12-12 uur en wil dan de fles weer om 7u/7.30 uur. Maarrr (klinkt te mooi om waar te zijn en dat is het ook whaha): elke nacht wordt ie ergens tussen 5 en 6 wakker en komt niet zelf in slaap. Hij ligt in zn wiegje naast me dus kan hem dan makkelijk pakken en troosten maar nadat ie weer in slaap is en teruggelegd, komt ie vaak binnen een uur weer. Wanneer ik ervoor kies om hem bij me te houden, slaapt ie moeiteloos naast me door tot half 8! (Liefst op zn buik maar ben ik wel huiverig voor.. durf dit sowieso nog niet te doen in zijn eigen wiegje). Hij is wel duidelijk een buikslaper qua voorkeur.
Iemand tips voor dit nachtelijke feestje?? Ik wil graag dat hij uiteindelijk in zn eigen bedje de hele nacht doorslaapt en niet bij ons went. Hebben jullie vaak je baby bij je in bed?
Omdat Lucas makkelijk te troosten is en pas weer sochtends echt voor de fles komt, weet ik dat het niet vanwege honger kan zijn. Hij slaapt in een slaapzak +dekentje dus denk dat hij warm genoeg is..
Speentje houdt hij niet in, maar misschien moet ik m daarin wat meer trainen overdag ofzo?
Ik las ook ergens dat iemand nog een tip vroeg om je baby beter in te laten slapen: als Lucas niet uit zichzelf kan inslapen/regeldag heeft/ over zn slaap heen is (vooral dan!) Gebruik ik de app white noise baby sounds: succes gegarandeerd hier in huis ;)
De wasmachine is zijn favoriet haha!
Geniet van jullie kleintjes!
Xx

@mirm: ik ben qua slaapjes in eigen bedje begonnen met het slaapje dat hij het makkelijkste inslaapt. Bij ons was dat de slaap van 19.30/20u-23.30u
Vooral als ie net in bad is geweest of mee onder de douche, lekker schone kleertjes en slaapzakje aan, dikke fles erin, was ie zo vertrokken. 
Maar stel dat jouw baby (prachtige naam trouwens!) een ander slaapje beter inslaapt, zou ik daarmee beginnen.
Lucas slaapt na 24u in zn wieg naast me. Sochtends terug in wieg of in wandelwagen na het wandelen met de hond. Dit is een kort slaapje van een uur ong.
Smiddags na het boodschappen doen/wandelen slaapt hij door in de wagen (vaak van 13u tot 15.30u) of in zijn bedje op zijn eigen kamer.
Vaak slaapt ie weer eventjes met uitlaten van de hond rond 17u (max een uur) dus ook in de wagen.

Terug
Bovenaan