Moeders van babys begin feb geboren, om ervaringen te delen??

@koffiethee ik heb dat eindgesprek ook gehad met de vk ja ? ik zei ook al; het is me bijna 30 jaar lang gelukt om niet zwanger te worden.. ik weet wel hoe dat werkt. Erg ongemakkelijk ja. En later had ik het zelfde gesprek met de huisarts die langs kwam.
Wij wilden ook een speentje geven, maar ons ventje is daar niet zo van.. Hij slaag hem snel uit of tuft hem uit. Hij heeft liever de pink van mama.
En de 9maandenbeurs lijkt me wel leuk om naartoe te gaan! Voor mij is het alleen nog te snel, kan nog niet zo lang lopen (slenteren). Maar als je de mogelijkheid hebt, en je kan het aan.. waarom niet?

Hier ook een moeder van een feb kindje! Onze kleine meid wilde lekker blijven zitten en is uiteindelijk bij 41 wk geboren met een inleiding. 
De kleine had een enorm zuigbehoefte dus onze kraamhulp raden aan om na dag 5 de speen te geven. Dit was echt ideaal word er direct rustig van! Ik geef borstvoeding en gebruik af en toe tepelhoedjes (voor de kloven ?) en kolf af en toe een flesje. Maakt onze kleine allemaal niet uit.
Ze is een gulzige drinker dus hier ook veel last van krampjes zo zielig vind ik dat! Infacol kreeg ze bij ons hele vieze winden van en hielp niet echt direct. Nu overgestapt naar cinebaby en dat lijkt sneller te werken. Bevalt de dr brown flesjes bij jullie ? Helpt het echt met de krampjes?

Hoi!
Welkom bij het moederschap Iris! ?
Zelf ervaring met avent, maar van horen zeggen wel goede verhalen over de brown fles. Je kan het proberen toch! 
Meisje hier heeft spruw, zorgt voor moeilijk aanhappen en pijnlijke tepels. Ze lijkt ook soms vacuüm te verliezen (smak geluid) en dan boert ze erg veel. 
Jullie al ervaring met een draagzak? Ik heb er 3? baby Björn nog van de vorige kids. En een lodger shelter meer als Wikkeldeken in gebruik. En een by kay click and carrier. Deze bevalt tot nu toe goed.
Als ik naar de beurs ga dan kan mijn vriend(jaja man lief wil mee?) mooi de draagzak omdoen?? 
Hier kwam de huisarts ook langs ? Maar dat praatje is me bespaard gebleven? mijn eerste kennismaking met deze ha was wel, Uuh dokter kunt u mijn spiraal eruit halen we willen graag een baby? Owja welkom in het dorp ??

Hoi! Welkom Iris!
@iris, Hier erg blij met de dr Brown flessen!! Zou het zeker proberen voor kraampjes, elk kind is toch anders... bij Etos nu 1+1 actie op alle babyacc. !! 
Ik ben ook met een speentje begonnen. Moeten nog wel even oefenen... ik merk wel dat de avent speen voor daan het makkelijkst gaat. Ik ben nu met 1 flesje begonnen en ga morgen 2 flesjes geven. Heb besloten om langzaam de borstvoeding af te bouwen door de koemelkallergie en mijn hormonen. Vandaag bij de fysio geweest en allemaal tips gekregen voor de komende week. 
Koffiethee, ik zou lekker gaan! Zou willen dat ik het kon! Als je het zat bent kan je altijd naar huis!
X

Hoi iris, Ik ben echt nummer 1 fan van de dr brown flessen. Ik maak ook super veel reclame voor ze, zou bijna betaald modfen krijgen. Ze doet er wel 3 keer langer over maar dat maakt mij niet uit. 
Manon, zal wel een verschil zijn nu je weet dat het koemelkalergie is. Hoor dat kindjes daar best onrustig van kunnen worden.
Hier de nacontrole gehad en ja, hoofdstuk "zwanger zijn en bevallen" afgesloten? Moet zeggen dat ik nooit had gedacht daar een beetje verdrietig om te zijn. Misschien toch de hormonen nog. Je hebt er zolang naar toegeleefd en vind het uiteindelijk toch best snel gegaan allemaal. Al kan er niks tegen op om ons meisje bij ons te hebben. Maar toch maar weer een traantje gelaten haha, die zijn er nog niet genoeg geweest de laatste weken uhuh. 
Koffiethee, wat hierboven al is gezegd. Zou lekker gaan als jij je daar goed bij voelt toch? En fijn dat Noï nou op geboortegewicht is. Mocht je wel al naar buiten? 

O trouwens hebben meer mamas hier last van? 
Lieke krijgt tussen half 8 en 9 uur de laatste fles 's avonds en komt daarna nog maar 1 keer in de nacht meestal tussen half 3 en half 4 en word dan weer wakker tussen 7 en 8 uur.
Nu wil het af en toe wel eens voorkomen dat ik na 1 min huilen de fles ga klaarmaken en dan is de fles klaar en tukt ze weer verder. En komt ze echt pas weer rond half 6. Nou koelt elke keer de fles af en vraag me af of ik die nog een keer op mag warmen in de magnetron? Aangezien het na zo'n korte tijd is. 
Is dit ook een teken dat ze klaar is om door te slapen en de fles een 'gewenning' is en ik haar af en toe even moet laten huilen? Ik vind dat wel echt zielig omdat ze het al zo goed doet. Maar misschien is dit haar manier van zeggen dat ze het niet meer nodig heeft. En even huilt om weer in slaap te komen en haal ik haar steeds uit haar bedje.  Babytaal is nog een beetje moeilijk voor me. 

Hoi!
besloten om toch te gaan straks! Ook wel even leuk een uitje samen. Kan manlief de baby verzorgen en ik lekker rond struinen haha!
Ons gezin met 3 kids is nu ook compleet, ook wel moeilijk dat het nu klaar is. Maar tranen/huilen zit blijkbaar niet in mijn systeem.. roze wolk is te krachtig! Haha
Ik zou Lieke dan laten slapen! 1 voeding per nacht is netjes, ze is nu anderhalve maand toch? Ik warmde de flessen wel gewoon op maar dat was bij die andere 2 pas na 6 maanden dus dan nam ik die regels niet zo nou.
Ik moest wel voorzichtig zijn met Noï na buiten vanwege haar gewicht maar met 2 kruiken ging het denk ik wel goed. Lekker ingepakt. Dus na anderhalve week na buiten. Cb was ons eerste uitje.
 Spruw word al minder lijkt het! Gelukkig maar, tepels gaan pijn doen met aanhappen.. bij de eerste had ik klove tot bloedens toe dat wil ik niet nog eens.
iemand nog andere ervaringen dan infacol voor krampjes? Volgens mij zijn krampjes ook standaard iets wat alle babys krijgen.. maar verlichten is wel het minste wat ik kan doen denk ik?

@manon bedankt voor de tip gelijk me vriend naar de Etos gestuurd om de flesjes te halen! Gelijk in gebruik genomen en tot nu toe geen krampjes gehad dus duim duin dat dit zo blijft :) echt lang doet Kyra er niet over die schrokt haar eten ook met deze fles snel naar binnen maar blijft iig binnen! 
Hier geen ervaring met draagzakken ze ligt niet graag op de borst zet zich zelfs af dus denk niet dat ik haar in de draagzak krijg. We zijn wel voor het eerst buiten geweest woensdag met de kinderwagen even naar de markt toe. Was koud maar ze heeft de hele tijd lekker geslapen in de wagen. 
Ben benieuwd wat je van de beurs vind @koffiethee lijkt me ook erg leuk twijfel ook om te gaan.

Terug
Bovenaan