Moeders van babys begin feb geboren, om ervaringen te delen??

Hoi allemaal,
Wat leuk al die reacties op deze topic!
@mirandaas, fijn dat hij zo lekker slaapt snachts! Noï slaapt ook goed door van voeding tot voeding, wel wisselend, eerste slaapje slaapt ze 4/5 u en daarna om de 3/4u. Maar snel wegleggen lukt me niet. Ze krijgt dan de voeding omhoog, en dan huilt ze dat er een boertje dwars zit. En dan krijgt ze ook nog de hik, dus of ik laat haar liggen.. met risico dat ik er op kan rollen. Of ik leg haar weg en heb zon visuele cirkel?
Voor jou ook een cirkel met kolven en voeden! Lijkt me heel uitputtend. 
Overdag tot vandaag een relaxed babytje, maar vandaag was het drama.. veel huilen, trappen met de beentjes. En dan slaapt ze lekker, en ineens krijst ze enorm.. wat is er dan denk ik?

Wendypar, oja daar heb ik wel eens wat van gehoord ja. Wat raar dat hij dan niet even onder de lamp mocht. Had veel geschilt voor zo'n kleintje. Wel slim dat je het dan in een fles doe ja. Wil je het daarna dan nog aan de borst proberen of niet?
zo dat is heftig mirandaas, ik vond 12 uur al kort hahaha. Het was voor mijn idee zo over moet je nagaan 3 uur. Gaat alles verder nou wel goed met je kleintje? 
Ik geef flesvoeding, ze krijgt nu al  120cc en de avond voeding 135cc en ze zit op 6 voedingen. Dus een klein beetje boven wat ze mag. Maar ze heeft honger en ik ga haar niet laten krijsen. CB was hier overigens best makkelijk in, had ik niet verwacht. 
Ik heb dus geen ervaring met borstvoeding maar wel gelezen dat het heel zwaar en deprimerend kan zijn. 
Koffiethee, heeft ze geen last van darmkrampjes? Had onze ook veel last van in het begin, Slapeloze nachten gehad. En dat was ook wat jij beschrijft. Kan je ook voelen als het buikje een beetje strak staat en ze zich overstrekt. 
Wij zijn infacol gaan gebruiken en overgestapt van een difrax naar een dr brown fles en was direct een wereld van verschil. En tot aan vandaag geen last meer gehad. 

Ik moet deze week naar de nacontrole bij de gyn. Ben benieuwd wat daar gebeurd. Iemand ervaring met eerdere kindjes? 

Hi. Goed idee deze topic koffieenthee!!
En erg leuk om jullie verhalen weer te lezen. 
Daan is op 5 febr geboren en is een heerlijk ventje. Ik geef nu nog borstvoeding maar we hebben getest of hij een koemelkallergie heeft. Nadat ik melkproducten had gedronken echt de hele nacht van voeding naar voeding gekrijst. Dus nu neem ik geen melkproducten meer en gaat het beter. Aangezien ik echt veel melk produceer en Daan hierdoor erg ophaalt nu besloten om langzaamaan over te gaan stappen op Nutramigen flesvoeding. Gisteren eerste flesje op en dit ging super. Wel komt Daan het liefst al na 2.5 uur voor de volgende voeding. Soms zelfs 2 uur.... ik rek dit nu maar met mijn pinkje... hebben jullie hiervoor nog tips?
Mirandaas, ga jij alweer naar de fysio vboor je bekken? Ik merk ook zo dat als ik teveel doe, en dat is al heerl snel, ik gelijk afgestraft word....

Echt leuk om mee te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat aangezien we een beetje in dezelfde fases zitten met de kleintjes en tegen dezelfde problemen aanlopen af en toe..
Een absolute aanrader is trouwens om wat uit te zoeken (op YouTube o.i.d.) over de Dunstan babytaal. Wij kregen vanuit de kraamzorg een dvd om te bekijken. Absoluut geweldig, we hebben nu veel sneller door wat er mis is bij ons ventje als hij begint te huilen.! Mocht je dus net als ons soms het spoor bijster zijn over waar je kindje last van heeft dan is dit echt de gouden tip ☺️
@LJA ik probeer ons ventje iedere dag minimaal 1x aan te leggen op dit moment zodat hij het niet verleerd. Wel merk ik nu al dat hij sneller loslaat en er niet zoveel moeite voor wil doen als in het begin toen hij nog gewoon uit de borst dronk. Hopelijk komt dat wel weer als ik straks de fles weer probeer weg te werken. Blijft toch 100x makkelijker dan steeds tussendoor moeten kolfen. 
Qua nacontrole bij de gynaecoloog heb je waarschijnlijk alleen een kort gesprekje over hoe het nu met je gaat, hoe je terugkijkt op de bevalling en zal je worden gevraagd of je over anticonceptie hebt nagedacht. Zo ging mijn nacontrole bij de oudste tenminste een jaar geleden.
morgen komt het consultatiebureau hier ook voor het eerste bezoekje langs. Ben benieuwd of ze hem ook gaan wegen e.d. Kan niet meer van de oudste herinneren of ze dat ook doen. Iemand van jullie bij wie ze al zijn geweest en die weet of ze dat zullen doen? 

@wendypar ze zijn hier van het cb afgelopen donderdag geweest. Ze wegen alleen op het bureau bij ons dus niet thuis. Was alleen een gesprekje hoe het gaat, hoe de bevalling was en wat verdere info.

Leuke tip van you tube ga zeker even kijken.

Damiën moest veel spugen na zn flesjes, nu ligt zn matrasje wat omhoog en stoppen we halverwege zijn flesje even om een boertje te laten en laren we hem overeind zitten met zn flesje. Het gaat nu stukken beter, maar soms spuugt ie nog wel wat uit.
Helaas moet ik terug komen op wat ik eerder heb gezegd. Hij slaapt nu iets minder rustig, hij valt moeilijker in slaap en als ie al slaapt dan wordt ie na een half uurtje weer wakker. Hopelijk is dit tijdelijk en hoort het er allemaal bij. 
@manon ik loop nog niet bij de fysio voor mn bekken, aangezien ik overal hoor en lees dat je je bekken nog even met rust moet laten na de bevalling. Maar volgende week ga ik wel bellen om te overleggen en vast een afspraak te maken.

Hoi,
Hier is het cb al geweest, Noï was niet niet op haar geboorte gewicht dus moest ik woensdags weer wegen, en vrijdags.. ze wilde maar niet aankomen. Nu ben ik gisteren weer geweest dus ze is nu 2,5 week. En eindelijk zit ze 100 gram boven haaf geboorte gewicht. Al maakte ik me niet heel druk. Ik ben ingeleid dus waarschijnlijk was het haar tijd gewoon niet om te komen en heeft ze iets moeite.

@Wendypar, gaat het nu goed met de billi waarde van de kleine? Onze dochter zag ook iets geel, ik zette haar overdag met de box voor het raam lekker in het daglicht. Nu is alles weg getrokken. 
Met de na controle van de vk, werd het een heel gênant gesprek over anticonceptie haha.. een student moest het uitleggen en ik schoot in de slappe lach? ik dacht echt je praat maar, ik ben niet van gisteren.. ik weet heus wel dat als ik niet nog eens zwanger wil worden dat ik het veilig moet doen? maar goed ik snap het wel, beter maar gezegd toch haha!
Geven jullie de baby al een speentje? Ik doe ook wel een pink maar ook snel een speen. En ik heb hier geen borst speen verwarring.
Cb zei wel iets over dat als ze eenmaal gemak van de fles kennen, ze heel moeilijk terug willen naar de borst. Ze zijn er dan te lui voor.. hoop dat het wel lukt wendypar! Alleen maar kolven lijkt me doodvermoeiend. 
Die baby dunstan talk is een uitkomst! Bij de andere 2 had ik er veel aan. Nu vind ik het nog lastig te horen. Idee dat ze eigenlijk alleen huilt bij boertjes en krampjes. Idd buikje strak en met de beentjes trappen. Zit te denken om toch maar die infacol te halen.
@manonvd, goed dat je er snel achter bent dat het koemelk zou kunnen zijn! Beter dan maar even verlichten/verkopen dan een heel ontevreden baby! 
Ik heb wel last gehad van het bekken tijdens de zwangerschap maar aan het einde ging het prima. Ik nam toen ook veel meer rust. Nu voel ik me ook top, geen last meer. Ik wilde eigenlijk vrijdag na de 9 mnd beurs, maar de meeste verklaren me voor gek en raden het af.. wat zeggen jullie? 

Terug
Bovenaan