Moeders van babys begin feb geboren, om ervaringen te delen??

Hey, hier gaat het inmiddels aardig zijn gangetje. Het combineren van de oudste van 1 jaar en een pasgeboren baby gaat steeds beter. Als hij huilt wil zijn broer zelfs zijn eigen speentje afstaan. Zooo schattig ❤️ 
Wel aardig last van krampjes hier sinds het weekend. Sinds gister ben ik infacol gaan gebruiken en het lijkt voor het grootste deel toch weg te zijn nu gelukkig. 
Het slapen hier gaat erg goed. Meneer slaapt vaak vlak na een voeding tot de volgende door. Alleen na de ochtendvoeding lijkt hij de gewoonte te hebben wakker te willen blijven tot de volgende. Sinds een paar dagen stop ik hem een kwartier na die voeding in de draagzak (ergobaby) en meneer is dan binnen een paar minuten alsnog in slaap. (@manon Weet niet of jullie dat trouwens ook al hebben geprobeerd, anders misschien waard om te doen? ) Na een kwartier of halfuurtje leg ik hem dan alsnog over in de wandelwagen en dan slaapt hij heerlijk verder tot de volgende voeding. 
Vooralsnog niks te klagen hier, al zou die kou buiten wel wat minder mogen zodat we weer een beetje fatsoenlijk kunnen wandelen ? 

Jeetje wat een kou.... pfff gaan jullie naar buiten met de kleine? 
Ik moet vanmiddag even naar de huisarts voor daan. Hij heeft zo'n vervelend hoesten en is zo verkouden.... Heel handig een grote broer en zus ?
De draagstoel werkt goed. Alleen als ik hem er dan wil uithalen is hij gelijk aan het huilen.... nu ligt ie ook weer lekker op me. Denk dat ik me er maar aan moet overgeven en van moet genieten!
Wat fijn dat de spruw minder wordt!!
Werkt de infavol nog goed? Ga het denk ik ook halen. Daan heeft toch nog wel last van krampen en is dan ook echt ontroostbaar.... 
Hebben jullie het druk met kraamvisite?
X

Hoi!

Hier loopt het kraambezoek nog door, vooral weekenden. Dit weekend de vriendengroep.
Ik moet mijn tijd wel weer goed verdelen. Ze slaapt wel redelijk goed, maar soms ben ik er echt druk mee. Ik heb dan alleen een was gedaan, een keer stofgezogen, en eten voorbereid en verder krijg ik niks klaar.. 
Deze week sowieso alles op z’n gat, kids hebben vakantie. Dus dat is koekjes bakken, schaatsen.. en naar een indoorspeeltuin. En het huishouden.. tja dat heeft echt de minste prioriteit ?
Krampjes vallen hier nog mee..gelukkig! Maar kan nog komen
Laat de kou maar weer weggaan. Moest voor controle na de tandarts.. brr met 3 kids door de kou er heen gelopen (500m) helemaal ingepakt.. de wind snijd overal door. Maar volgende week weer 10 graden zag ik.. typisch Nederland.
Wanneer is jullie eerste vakantie met baby? Wij gaan in de mei vakantie een weekje na rhodos. Moet dan de kleine al een eigen id kaart laten maken enzo.. 

Ik ben met de koude afgelopen week lekker binnen gebleven met de kleine. Maandag voor het eerst naar het consultatie bureau. Mijn meisje vraagt meestal elke 3/4 uur om eten. Gister kwam ze snachts na 6 uur nog niet dus toen maar wakker gemaakt voor een voeding want ik stond na 6 uur wel op knappen! Die avond had ze veel last gehad van krampjes dus denk dat ze even wat slaap in te halen had. Ze poept heel regelmatig 1x in de 4 dagen. Daar maakte we ons eerst zorgen om maar de consultatie bureau zij dat bij bv 10x op een dag tot 1x in 10 dagen mag. Nu daar erg blij om hadden meer vieze poepluiers verwacht ? Hier ook nog steeds veel kraam visite elke avond elke dag vind het leuk maar ook erg vermoeiend. Ik snap nu het idee van een kraamfeest ben je er in een keer vanaf. Hoe ervaren jullie al die visite? 

Hoi!
Kraambezoek houd zich wat afwezig vind ik. Misschien doordat het de derde is. Ze gunnen je rust met de baby om alles te wennen. Ben benieuwd wanneer ze dan komen haha. Sommige benader ik dan ook zelf maar, vooral familie.
heerlijk nu de omslag met het weer, veel betere temperatuur! Lekker wandelen en naar buiten. 
Hier zon 2 poepluiers per dag. Maar ook wel eens een dag niet. Valt me reuze mee, bij onze oudste hadden we iedere voeding wel een spuitluier! 
Slaapjes doet ze goed, in bed, draagzak,armen, wandelwagen enz. Nog niet echt een vaste slaapplek hier. 
Maar snachts is de langste ruk tussen 20u en 01u 5 uurtjes. Daarna om de 3/4u. Ze slaapt wel snel weer in. Ik leg haar snachts op de zij, en jullie? Zitten er buik slapers tussen?
Ik krijg steeds beter een ritme. Hoe gaat het bij jullie? En met de andere kids?

Hebben jullie ervaring met een trappel of slaapzak? Ze begint steeds meer der eigen los te woelen en dan ligt ze zonder dekens. Waardoor natuurlijk koud wordt en ze weer niet kan slapen. Iemand tips?

Hoi Debbie,
Ik gebruik gewonen trappelzakken van de Hema, alleen zijn de mouwtjes nog wat lang dus die doe ik dan af. Maar ik vind die van little company fijn, die kunnen ook in de Maxicosi eventueel. Zijn 4 seizoenen, alleen wel erg dik. 
Maar als je een dekbed/deken hebt zijn de enkele zakken ook goed. Ik heb maat 68/80 wel wat groot maar deze had ik nog liggen van onze dochter. 
Deze week weer lekker veel buiten! Heerlijk weertje. Zoals gisteren viel ze in slaap in de wagen, dan laat ik haar rustig buiten staan slapen, vogeltjes op de achtergrond dan slaapt ze zo nog ff door! 
Hoe gaan bij jullie de nachten? Wel lekker @iris gewoon 6 u ertussen! 

Wij hebben ook een slaapzak gekocht maar ze slaapt nu nog vrij rustig onder haar dekentje dus we hebben deze nog niet gebruikt.
Ik probeer zo vaak mogelijk lekker een stukje te wandelen met de kleine in de wagen. Lekker frisse neus halen maar het mag van mij wel iets meer lente weer worden! 
Vorige week het wiegje van de kleine naar haar eigen kamer gedaan. Was wel even spannend maar gaat eigenlijk super. Wij slapen een stuk beter. Zij heeft de hele week goed geslapen. Laatste voeding om ongeveer 12 uur en meestal meld ze zich dan rond 5 uur. Begint nu echt een goede regelmaat in te komen. Slapen jullie kleintjes al in hun eigen kamertje of nog bij jullie op de kamer?
Ik heb het gevoel dat de hoeveelheid krampjes nu een beetje aan het afnemen zijn. Onze meid is nu 6wk hoop dat het doorzet en ze er snel helemaal van af is. Hebben jullie ook het gevoel dat het begint af te nemen.
merk wel dat ze nu steeds meer huilt voor aandacht. Eerst kon ik haar na een voeding even in de box leggen en sliep ze gerust tot de volgende voeding. Kon ik even wat doen in het huishouden enzo. Nu is dat lastiger ze wil meer aandacht. Hoe combineren jullie dat laten jullie de kleine af en toe huilen of in een draagzak?

Terug
Bovenaan