Moeders van babys begin feb geboren, om ervaringen te delen??

@koffiethee bij ons is cinebaby een succes bij krampjes verlicht bijna direct! Is van vsm werkte beter dan infacol bij ons.

Hallo allemaal! Hier ook een kersverse mama.. woensdag 21-2 bevallen van zoontje Rens hij is gehaald met een keizersnee en ben sinds gister weer thuis uit het ziekenhuis.. we genieten hier enorm!! 

Hoi allemaal. 
Ik heb een meisje van 9-2.
ze doet het opzich allemaal goed alleen een regelmaat zit er nogniet echt in. Ik geef bv op verzoek. Soms 2.5 uur tussen voeding soms zelfs korter of langer. Heeft hier iemand ervaring mee? Ze is heel alert en slapen in der eigen bedje vind ze nog niets. Liever in wagen of op je liggend. Overdag af en toe in der eigen bed. Ze vecht soms ook echt tegen der slaap omdat ze alles bij wil houden. Hoe is dit bij jullie ? Hoe lang slapen ze bij jullie achter elkaar/ zijn er veel vaak wakker? 
Liefs

Hoi!

Gefeliciteerd Debby en Simone! En welkom!
Ons meisje slaapt vaak van voeding tot voeding en laat er 3/4 uur tussen zitten maar soms ook 2,5 of zelfs snachts 5/6 uur.
Overdag in de kinderwagen of box, en snachts in de Co sleeper of op mijn buik idd. Merk wel dat ze beter slaapt als ze schuin ligt, de bugaboo kun je schuin zetten, en de co sleeper ook. Dan slaapt ze zo 3 u aan een stuk. Maar ligt ze plat dan word ze snel wakker vanwege boertjes, slikken/kloeken, hikken enz.. 
De 9mnd beurs was tof! Volgens mij wel de jongste baby haha! Iedereen zei Aah wat klein❤️, bij draagzak consulent even advies gevraagd. Heb nu de ByKay click and carrier en hij lijkt nog iets groot maar ze sliep de hele beurs? dus ze vind hem wel lekker blijkbaar. 
Voor de krampjes haalt mijn neefje in Duitsland een goedje. Mijn nicht zweert erbij en ook de kraamhulp had ook goede verhalen. Weet zo even de naam niet meer.. ik ga het proberen. Al zijn de krampjes nog niet heel heftig af en toe een schreeuw?

Goedemorgen!
@Debbie. Ik gaf ook op verzoek bv en had precies hetzelfde als jou. Maar volgens mij is dat prima toch? Probeerde wel echt overdag tussen de 2 het liefste 3 a 4 uur te voeden. Merk dat ik met een speentje ook wel wat kan rekken. Nu over op diervoeding dus moet afkolbdn en gooi het dan maar weg.... ? Daan bleef vannacht 2x 4uur weg daar was ik al heel blij mee!!
Daan slaapt wel in zijn eigen bedje, co sleeper. De ene keer gaat dit goed en de andere keer wil hij bij me. Dit doe ik dan ook gewoon. Soms leg ik hem op zijn zij en dan pikt hij het wel. Heb het idee dat Daan het liefste op zijn buik slaapt maar mijn man wil dit liever niet dus is het de zij geworden. 
Eveb een poep vraag.... ?
Door de bv had Daan constant poep in zijn luier zitten, was echt water. Nu door de andere voeding is het wel vloeibaar maar wel meer poep en niet constant vieze billetjes in zijn luier waardoor de wondjes op zijn billen al bijna weg zijn. Hebben/herkennen jullie dit bij het geven van borstvoeding?
@koffiethee heerlijk even naar de beurs! Wat heb je allemaal gekocht?
Xxx

Hoi!
@Manon, chocola ? haha op de hhb in de proefhal..  en wat ideetjes op gedaan. Wil graag een wipstoel/schommelstoel. Jullie nog suggesties? Twijfel tussen een nuna leaf, of een Tiny love rocker.. of toch de baby Björn wipstoel.
De spruw die ons meisje heeft is nog niet weg. Blijkt ook wat schimmel op de schaamlipjes te zitten. Ik ben dus beat secuur op schoonmaken en zalven enz. Ik gebruik vsm billenzalf en talkpoeder. En moet zeggen ze heeft mooie zachte billetjes. En ik verschoon poepluiers direct als ik merk dat ze gepoept heeft. Soms ook als ze slaapt. Plasluiers laat ik langer zitten.. ook snachts verschoon ik niet iedere voeding. 
Spul voor krampjes heet Sab simplex. Uit Duitsland. Ga het testen als ze er meer last van krijgt. Piek bij andere kids lag rond de 6 weken. 

Hi. Balen dat de spruw nog niet weg is. Heb jij nog last met bv geven? Kan je voor dat schimmerltje geen daktarin zalf geven? Weet niet of je dat al mag gebruiken.... 
Heerlijk chocola! ? ik heb niet zoveel ervaring met die wipstoelefn, heb gewoon zo'n goedkoop ding.... 
Gelukkig zijn Daan zijn billetjes nu dicht. Denk echt dat het door de voeding komt!
Daan is af en toe 4 a 5 uur achter elkaar wakker, op hele korte hazen slaapjes na. Nog tips hoe ik hem wel in slaap krijg? 
Ga nu even voor zijn broer Guus zorgen, dubbele oorontsteking ?
Xx

Hoi!

Spruw lijkt nu weg te trekken, na anderhalve week. Nu sinds 3 dagen over op daktarin. Die apotheek wilde het niet geven, vanwege kans op verslikking. 
Maar mijn tepels, vooral aan 1 kant. Doet erg pijn, kloven door de schimmel. Dus nu schimmelcreme op de tepel smeren en iedere x schoonmaken. Heel gedoe allemaal. 
Hier slaapt ze ook overdag met veel hazenslaapjes.. tenzij ze bij mij ligt dan tukt ze zo 3 uur. Maar dat betekent ook voor mij verplicht niks doen. Met 2 andere kids niet altijd handig. Maar schuin in de wagen gaat goed, of op de buik in de box. Dan wil ze wel een slaapcyclus van 45 min maken of langer. Nog geen echte tips vanuit mijn kant, zelfs met een derde weet ik de truc nog niet, ik ga maar op mijn gevoel af. 

Terug
Bovenaan