Moeilijke keus

meisje meisje toch....

je zegt dat je nu samen bent met je grote liefde. Als jullie echt zo veel van elkaar houden ga je er toch niet van uit dat jullie uit elkaar gaan??! Ik begrijp heel goed wat je zegt over je ouders. Ik denk ook vaak "wat zouden mijn ouders ervan denken" omdat ze mij zo hebben opgevoed. Dat is niet kinderachtig, maar het is emotionele chantage van ouders. Ik heb nu sinds anderhalf jaar het roer letterlijk omgegooid en doe alleen maar wat het beste voor mij en mijn familie is, zonder teveel aan mijn ouders te denken. Natuurlijk doet dat soms pijn maar als jij een beslissing als deze laat afhangen van je ouders zal je je achteraf zo schuldig voelen!!!

Ik ben nu 27 en kreeg mijn eerste dochter toen ik 24 was. Toen ze 7 maanden was raakte ik -heel erg ongepland- alweer zwanger! Mijn zoontje is nu anderhalf jaar en ik zou niet met mezelf meer kunnen leven als ik het weggehaald zou hebben. Als je nog geen kinderen hebt begrijp ik dat je erg twijfelt maar ik denk dat elke moeder het met me eens zal zijn: van kinderen krijg je nooit spijt. (en van abortus krijgen de meeste vrouwen wel spijt!). Kinderen zijn het beste wat je ooit kan overkomen.

Je zei ook dat je bij je neefje en nichtje weleens denkt 'ga eens naar je moeder ik ben het zat". Dat is heel normaal! voor je eigen kinderen voel je een liefde die vele malen groter is dan voor het liefste kind dat niet van jezelf is.

Ik hoop nog te lezen wat je hebt besloten.... heel veel sterkte!

Hello allemaal!

Moest vandaag eigenlijk mijn afspraak bevestigen die ik al had gemaakt..(kan het niet eens over mijn hart verkrijgen om bij de naam te noemen wat ik van plan was) Maar ik kon het gewoon niet. Ben in mijn pauze naar mijn vriend geraced en heb gezegd dat ik vond dat we toch maar geen logeerkamer (daar waren we mee bezig) moesten maken (omdat ik het kindje graag wil houden!!) Hij moest lachen en was volgens mij eigenlijk wel blij maar hij vindt het ook wel eng.

Vind het ook echt heel eng omdat ik me de eerste weken van mijn zwangerschap niet als een zwangere heb gedragen. Heb door de stress aardig wat gerookt en voor dat ik het wist ook wel een paar keer erg veel gedronken. Ik heb mijn handen bij de verbouwing een aantal keer met terpetine schoon gemaakt en ik heb een allergietest laten doen wat volgens mij ook niet mag als je zwanger bent. Nou ja ik neem aan dat er wel meer gezonde kindjes zijn waarvan de moeder eerst niet wist dat ze zwanger was. En ik ga nu natuurlijk "extra gezond doen"

Maak me ook echt super veel zorgen om de reactie van mijn familie, want ik weet zeker dat die er niet blij mee zullen zijn. Ik hoop maar dat ze op den duur wel bijdraaien. Goh wat een zorgen allemaal zeg. Ben opzich wel blij, maar dat wordt nog een beetje overstemd door alle stress.... Nou ja nogmaals niemand kan in de toekomst kijken dus we zien wel!

X Door

hoera! doortje wat goed van je
en je familie zal echt wel bijdraaien als ze straks hun klein kind in handen hebben hoor....ik zou me daar niet al te druk om maken hoe kan je niet van zon lief klein babytje houden?
en ik zou de vk wel vertellen wat er de afgelopen tijd allemaal is gebeurt zij kan je goed advies geven en je geruststellen wie weet krijg je nu snel een echo
ben blij te lezen dat je deze keuze hebt gemaakt!
groetjes sandra

Hoi Doortje81,

Leuk dat je de baby houd, geniet er maar van.
Veel succes om van de logeerkamer een babykamer te gaan maken.

En ik heb een ook niet de eerste maand netjes geleefd.
Veel drinken, roken en stress op me werk maar zover we weten hebben we nog steeds een gezond babytje in me buik zitten, oke leef nu wel netjes en gezond.

En je familie zal het toch moeten acsepteren, en een baby doet wonderen.
Hihi kan het weten, mijn vriend en ik zijn nog niet zo heel erg lang samen en iedereen schrok toch een beetje van ons nieuws ook omdat onze situatie niet geweldig was, maar nu is iedereen dolblij.

Groetjes Margo

Hoi Doortje,

Ik ben hartstikke gepland zwanger geraakt, en ik kan je vertellen, twijfels horen erbij. Dus ook als je gepland zwanger bent. Ik denk dat iedere zwangere vrouw de twijfels kent, of het nou gepland of ongepland, je 1e of je 5e kind is. En echt waar, het gaat allemaal goed komen!

De eerste weken is het vruchtje nog niet aangesloten op jouw bloedcirculatie, dus de effecten van alcohol, roken en andere schdelijke dingen zijn dan nog niet zo groot. Maak je daar niet teveel zorgen om, natuurlijk is het beter als je vanaf het begin af aan gezond hebt geleefd, maar de kans is het grootst dat je kindje er niks aan over houdt. bespreek je zorgen met de verloskundge, zij zal je geruststellen.

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt! Geniet van je zwangerschap en van je grote liefde.

Hoi Doortje,

Wat fijn dat je kindje welkom is bij jullie.
Gefeliciteerd meid!
En idd ook als een baby gepland is heb je af en toe onzekerheden en twijfels.
Ga lekker van je zwangerschap genieten.

Groetjes Dankbaar

Hej lieve Doortje,

Ook ik heb enorm getwijfeld en hulp gezocht bij een instantie ook, na er ook met mijn man en familie en vrienden over te hebben gesproken. Mijn verhaal is anders, ik ben 14 jaar samen met mijn wederhelft en dat gaat niet altijd even makkelijk, vandaar de twijfel over wel of niet houden van het kindje. Ik kies er ook wel voor, omdat ik ook niet weet hoe het in de toekomst gaat lopen en ik zie het ook wel als een wonder dat ik nu zwanger ben. Ik ben wel van mening dat een kindje iets is wat ik samen wil doen, opvoeden. Een kind wordt uit liefde hopelijk geboren tussen man en vrouw, misschien is dat ook wel een te strenge regel..

Ik zit in de 12e week nu. 1e echo al gehad. Mooi gezicht wel, dat zoiets in mijn buik groeit. Moet nog wel wennen ah idee dat ik moeder ga worden.

Ik had niet echt een kinderwens tot een tijd terug en twijfelde ook al of ik zwanger wilde raken in december, toch ben ik het geworden. Wat helpt is een lijst maken met voor- en nadelen die je bij abortus zet om die daarna uit te zetten tegen de lijst met voor- en nadelen die je voelt bij het uitdragen van je zwangerschap. Deze voor- en nadelen kun je een cijfer geven naar belangrijkheid voor jezelf.

Je kunt jezelf ook goede vragen stellen: hoe ziet mijn leven eruit met een kindje en mijn grote liefde? Zou ik spijt krijgen van een abortus of zou ik opluchting voelen? etc. etc.. Maar zo te lezen ben je er uit.

DUS:

Gefeliciteerd!! En twijfel is niet gek hoor.

Groet en liefs,
Wel

quote: wel2008 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-03-2008 17:31:13'));

Hej lieve Doortje,

Ook ik heb enorm getwijfeld en hulp gezocht bij een instantie ook, na er ook met mijn man en familie en vrienden over te hebben gesproken. Mijn verhaal is anders, ik ben 14 jaar samen met mijn wederhelft en dat gaat niet altijd even makkelijk, vandaar de twijfel over wel of niet houden van het kindje. Ik kies er ook wel voor, omdat ik ook niet weet hoe het in de toekomst gaat lopen en ik zie het ook wel als een wonder dat ik nu zwanger ben. Ik ben wel van mening dat een kindje iets is wat ik samen wil doen, opvoeden. Een kind wordt uit liefde hopelijk geboren tussen man en vrouw (maar misschien is dat ook wel een te strenge regel die ik mezelf opleg..)

Ik zit in de 12e week nu. 1e echo al gehad. Mooi gezicht, dat zoiets -nw leven- beweeglijks in mijn buik groeit. Moet nog wel wennen ah idee dat ik moeder ga worden.

Ik had niet echt een kinderwens tot een tijd terug en twijfelde ook al of ik zwanger wilde raken in december, toch ben ik het geworden. Wat helpt is een lijst maken met voor- en nadelen die je bij abortus zet om die daarna uit te zetten tegen de lijst met voor- en nadelen die je voelt bij het uitdragen van je zwangerschap. Deze voor- en nadelen kun je een cijfer geven naar belangrijkheid voor jezelf.

Je kunt jezelf ook goede vragen stellen: hoe ziet mijn leven eruit met een kindje en mijn grote liefde? Zou ik spijt krijgen van een abortus of zou ik opluchting voelen? etc. etc.. Maar zo te lezen ben je er uit.

DUS:

Gefeliciteerd!! En twijfel is niet gek hoor.

Groet en liefs,
Wel

Terug
Bovenaan