Moet je nu eens lezen

Het zal inderdaad wel een 1 april grap zijn, maar het levert wel weer een hele discussie op!
Ik weet zeker dat dit er niet van gaat komen, maar stel dat het zo zou zijn, hoe willen ze dat in godsnaam gaan verplichten??? Komen ze bij me thuis kijken of ik niet stiekum een flesje geef ofzo? haha!
Nee, ik hebin mijn zwangerschap er al voor gekozen om fles voeding te gaan geven en heb dit ook gedaan en er nog geen 1 moment spijt van gehad! En ik heb dit echt niet gedaan omdat het makkelijker is hoor, ik denk dat als de bv goed gaat dat dat dan misschien nog wel makkelijker is, die hoef je niet midden in de nacht beneden klaar te maken.
Ik heb voor fv gekozen omdat ik gewoon helemaal niets bij borstvoeding geven voel..voor veel mensen misschien onbegrijpelijk maar ik ben er van overtuigd dat het echt niet beter is om bv te geven.
Ken genoeg mensen die bv gehad hebben en vol eczeem zitten bijvoorbeeld...
Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten, toch? Iedereen doet wat ze graag zelf wil en waar ze zich goed bij voelt en ik vind dat anderen dat gewoon moeten respecteren.

Hahaha sorrie sil! Ik heb net dat artikel op bortvoeden.net gelezen en word er een beetje gek van hoe mensen af en toe praten over moeders die fv geven...
Iedereed moet doen waar zij zich het fijnste bij voelt en anderen moeten dat gewoon eens gaan respecteren toch?!!!

Groetjes 4dec

quote: 4 december reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2007 10:50:18'));

maar ik ben er van overtuigd dat het echt niet beter is om bv te geven.
Ken genoeg mensen die bv gehad hebben en vol eczeem zitten bijvoorbeeld...
Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten, toch? Iedereen doet wat ze graag zelf wil en waar ze zich goed bij voelt en ik vind dat anderen dat gewoon moeten respecteren.

Dit vraagt ook naar een discussie over fv/bv.

Kijk ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten, maar het is gewoon een feit dat bv beter is dan fv.
En ik respecteer ook dat anderen fv kiezen boven bv.   Maar meestal is het andersom. Ik moet mij bijna altijd "verantwoorden" waarom ik bv geef en geen kv.
En waarom? Omdat kv geven bijna een norm is, raar vind ik dat dan.

Tinymama, het kwam misschien verkeerd over wat ik daar had neergezet, maar ik bedoelde daarmee dat voor MIJN gevoel  flesvoeding absoluut niet slechter is als borstvoeding. Die flesvoeding van tegenwoordig is zo goed gemaakt, alles zit er in wat een kindje nodig heeft. En als ik toch bv was gaan geven, tegen mijn gevoel in (ik kan niet goed uitleggen waarom ik het niet wilde/wil, maar ik heb gewoon niets met bv..) was het voor mij en voor mijn dochtertje niet goed geweest. Nee, dat voelde bij mij gewoon niet goed.
Dus ik wil echt niet zeggen dat flesvoeding beter is ofzo, helemaal niet. Maar ik weet wel zeker dat flesvoeding OOK goed is.
En sommige mensen doen net alsof je een rare slechte moeder bent als je fv geeft, omdat je kind (volgens hun) dan weet ik wat niet allemaal kan krijgen (eczeem..en noem maar op) en dat vind ik gewoon belachelijk! Daar kan ik echt heel boos om worden!
Daarom zei ik ook, dat ik genoeg mensen ken die bv gehad hebben, die onder de eczeem zitten. Gewoon om aan te geven dat dat echt niet altijd aan de voeding ligt.

Maar ik zit dus met hetzelfde probleem, jij zegt dat je je altijd moet "verantwoorden" waarom je bv geeft en zo moet ik me altijd "verantwoorden" waarom ik fv geef!! Hahaha is toch te gek voor woorden eigenlijk of niet dan? Iedereen wil het beste voor zijn kind en doet dat op zijn eigen manier, en dat moeten mensen maar eens gaan respecteren toch?!

Ik heb de eerste 2,5 maand bv gegeven en had toen echt niet het idee dat ik me daarvoor moest verantwoorden.
Pas op het moment dat ik overging op fv, kreeg ik ook heel sterk het idee dat ik me moest verantwoorden waarom ik geen bv meer gaf!
Ik ben niemand een verklaring schuldig, als het voor mij maar goed voelt.
Moest vroeger altijd lachen om de term "borstvoedings-maffia", maar heb nu al een aantal keer mee gemaakt dat ik heel sterk aan die term moest denken.
Ieder zijn eigen keuze en laat dat zo..
Sil

Terug
Bovenaan