Moet je nu eens lezen

quote: 4 december reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-04-2007 10:43:35'));

Maar ik zit dus met hetzelfde probleem, jij zegt dat je je altijd moet "verantwoorden" waarom je bv geeft en zo moet ik me altijd "verantwoorden" waarom ik fv geef!! Hahaha is toch te gek voor woorden eigenlijk of niet dan? Iedereen wil het beste voor zijn kind en doet dat op zijn eigen manier, en dat moeten mensen maar eens gaan respecteren toch?!

Ik hoor ook van alle kanten dat men zich moet verantwoorden omdat ze bv cq kv geven. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Ik heb voor bv gekozen vanwege allergieën in de familie en het  gaat van het begin af aan goed. Maar als je er diep ongelukkig van wordt  of als het niet lukt kan ik me voorstellen dat je  daar een oplossing voor zoekt en op kv overgaat. Je moet eerst voor jezelf zorgen voordat je voor een ander kan zorgen.    

Ja precies, daar ben ik het dus helemaal mee eens!
Dat was/is ook mijn instelling: Als ik me onzeker of niet happy voel, voelt mijn kind dat ook! En dat lijkt me ook niet gezond...

Sja, wat een 1 april grap niet teweeg kan brengen!

4 dec. ik snap wat je schrijft, ik  zie het om mij heen ook gebeuren.
Een vriendin van mij is na een paar dagen bv geven ook overgestapt op fv. Gewoon omdat het helemaal niet goed  ging, en zij er helemaal gestressed van werd. (en haar kindje ook) Als jezelf helemaal achter een keuze staat moet dat ook geen probleem zijn, maar vaak is het idd de omgeving die mensen vaak onzeker maakt.

Ik heb heel bewust gekozen vor  het geven van bv, zelfs toen ik wist dat onze zoon ws niet zelfstandig uit de borst kon drinken. (hij heeft een hazenlip en dit wisten we met  25 weken zwangerschap) Maar juist hierdoor ben ik er nog fanatieker door geworden.
Ik kolf dus al 5 maanden fulltime en ben enorm trots dat het nog steeds lukt!

Maar goed, hier dus geen bv-maffia, ieder moet doen waar ze zich goed bij voelt!

Groetjes

Ja, tinymama, zo werkt het vaak idd; al heb je zelf de beslissing al genomen, door de reacties van je omgeving wordt je weer onzeker.
Erg knap trouwens dat je nog steeds kolft, heb diep respect voor je. Ik heb zelf 9 weken 1 borst gekolfd en met 1 borst gevoed en toen was ik het toch wel aardig zat!
Hardstikke goed dat je het nog steeds doet.
Sil

Ik ben het wel met 4december eens.

En daarbij, ik heb vroeger wel bv gehad, en ik ben allergisch voor: parfum,aardbeien, knaagdieren, sommige vogels, en ik heb een zware vorm van hooikoorts.
Daarbij ben ik astmatisch aangelegd, en heb ik altijd eczeem.

Mijn kinderen krijgen fv, puur omdat het voor mijn gezondheid niet verantwoord was om bv te geven (ondergewicht), en alleen mijn oudste dochter heeft mijn astmatische aanleg   meegekregen, maar de ha had ook gezegd, dat ze dat waarschijnlijk ook hab gehad als ik bv had gegeven, omdat het nu eenmaal erfelijk is.

Hi meiden,
Wat een discussie!! Ik vind het echt heel erg dat iedereen zo móet van 'anderen'. Waarom worden er dingen opgedrongen? Mogen mensen er niet meer zelf voor kiezen? Waarom gaat 'men' er vanuit dat als je flesvoeding geeft, dat het voor je eigen gemak is. En al was dat wel zo? Wat dan nog? Het is echt niet zo dat je je kind iets slechts aan doet als je je kind flesvoeding geeft. En wat als het psychisch niet kan? Zoals in mijn geval. Wat als iemand slechte ervaringen heeft uit haar jeugd en weer op speelt? Waarom?? Ik snap die hele discussies nooit! Ik heb het bij de oudste geprobeerd en geloof me, onze band werd er zéker niet beter op! Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik een goede moeder ben, ik ben stapelgek op mijn meiden en zij op mij. Ik ben gestopt met werken zodat ik mijn meiden alle aandacht kan geven. Maar als ik geen borstvoeding heb gegeven of geef (aan mijn jongste) zou ik te weinig voor ze overhebben? Soms lees je verhalen van, iedereen kan borstvoeding geven, nou dat kan dus niet! Ik heb het geprobeerd, het ging niet, ik overstuuur, kind overstuur, flesvoeding gaan geven, ik gelukkig, kind gelukkig. Helemaal goed dan toch! Voor alle mama's dus.. Lieve mama's, jullie doen het állemaal goed! Borstvoeding of flesvoeding, jullie houden toch van je kind en daar gaat het toch om?
Groetjes Jude

Terug
Bovenaan