Muizeke/Espritxx

Hoi Elise

Aah je was al begonnen met ons nieuwe topic! Goeie actie, nu op naar de volgende 200 berichten! Ik heb nog een heel verhaal geschreven onder februari 2008, maar misschien kan je jouw reactie hier plaatsen? Dan blijven we gezellig hier verder kletsen!

Liefs Femke
 
Hoi Femke,

Gek hoor om nu opeens niet meer bij het zwanger forum te horen! Weer een fase voorbij! Ik mis het zwanger zijn toch best een beetje...niet die dikke buik die steeds in de weg zat, maar dat getrappel in mn buik. Het is nu wel erg stil! Al beweegt mn buik soms nog wel een beetje...maar dat is omdat het net een drilpudding is! haha!! Ik hoop echt dat het ooit nog goed komt.
Wat een schatje is Daantje zeg! En wat een wijs meisje! Anne-Sophie kijkt ook al zo wijs om zich heen met van die glimoogjes!
Wij zijn dinsdag voor het eerst naar het CB geweest. Wat een gedoe is dat zeg. Anne-Sophie sliep eindelijk en toen moest ik haar weer helemaal uitkleden. Ze heeft de hele boel bij elkaar gekrijst..Gelukkig was ze niet de enige. Ze is nu 55 cm lang en 5 kilo!!!! Echt tonnetje rond..haha! Ze heeft ook echt van die dikke hamsterwangen en een onderkin. Ik vind het wel schattig! Zo mager is ook maar niets. Gelukkig was ze helemaal gezond en niet te dik..pff Ik mocht van de arts ook even naar haar hartje luisteren met dat apparaat...zoo lief! Ze kon haar hoofdje al goed optillen en met haar oren was ook niets mis, maar dat hadden we zelf ook al wel bedacht..haha!
Met de voedingen gaat het nu ook beter. We zijn nu overgestapt op andere voeding. Die anti allergie voeding was veel te licht verteerbaar en ze ging er ontzettende stinkwindjes van laten. Dus nu geven we haar gewone voeding en dat gaat veel beter. Ze heeft nu ook niet zo veel last meer van krampjes en slaapt nu ruim 4 uur achter elkaar! Heerlijk! Ben jij trouwens ook zo moe? Ik kan overdag mn ogen maar amper openhouden. Ik kan heel slecht zonder slaap en loop s nachts echt als een zombie door het huis om haar flesje klaar te maken. Mijn man moet s morgens al heel vroeg zn bed uit dus hij kan haar s nachts de fles niet geven. Gelukkig doet ie het wel in het weekend! Wat een weertje trouwens he vandaag! Het heeft hier ontzettend hard gesneeuwd! En dat terwijl de lente begonnen is! Ik kan niet wachten totdat het zomer is!! Heerlijk!
Wij knuffelen gelukkig ook weer een beetje. Maar daar blijft het dan ook wel bij...voorlopig! Ik vind het soms best wel een beetje sneu voor mijn man. Hij heeft natuurlijk nergens last van! Tijdens de zwangerschap stond alles ook al op een laag pitje en nu al helemaal! Die hechtingen zijn bij mij ook nog niet helemaal pijnloos. Vooral als ik lang gezeten heb. En het voelt ook nog een beetje hard aan..Het ziet er wel mooi genezen uit, maar inderdaad niet helemaal symmetrisch..gelukkig ziet niemand dat..haha! Ik ga ook weer aan de pil. Heb alleen geen idee wanneer ik daar weer mee moet gaan beginnen. Ik wil eigenlijk mn eerste menstruatie afwachten (dan werkt alles ook gelijk), maar misschien duurt dat nog eventjes. Gek he dat je dan weer helemaal overnieuw begint...voor je het weet zijn we weer zwanger...bij wijze van spreken dan he?! eerst maar eens eventjes helemaal herstellen!
Vandaag hebben we de sleutel van ons nieuwe huis gekregen!! Heerlijk!! Ik ben zo blij dat we weer in Harderwijk gaan wonen! Het huis is helemaal super! Kan niet wachten om de kamer van Anne-Sophie in te gaan richten...lekker met veel roze!
Ik zal ook even een fotootje plaatsen van onze mooie meid!



Vind Daatje het ook zo heerlijk om in bad te gaan? En huilt ze ook zo hard als ze eruit moet? Ik moet trouwens ook nodig weer gaan shoppen...maatje 50/56 wordt al echt te klein...
Bij Anne-Sophie verschijnen ook steeds meer lachjes..Hoe gekker we doen hoe meer ze moet lachen...haha! Ze zal wel denken, wie zijn die gekke mensen!

Fijn weekend en tot krabbels! (vind het ook erg gezellig om te blijven kletsen)

Liefs Elise
 
Hoi Elise
He he eindelijk even tijd om iets te schrijven, ik kom net van de fysio, mn stuitje kreeg weer kuren, maar ze hebben er weer flink op geduwd dus hopelijk is het weer genezen. Ze had meteen gekeken of mijn buikspieren al gesloten waren, ze stonden nog een beetje open dus ik moet nog even wachten met oefeningen.
Nou allereerst: wat een schatje op die foto zeg! Ik vind het geweldig als een babytje een beetje vet op dr lijfje heeft, zo mager is inderdaad niks. Ik vind dat Daantje elke dag een beetje ouder eruit begint te zien, minder pasgeboren zeg maar. Heb jij dat ook bij Anne-Sophie?
Ik   ben dus ook moe, wij hanteren hetzelfde systeem als jullie hihi, mijn man doet ook de weekenden 's nachts en ik meestal de rest van de week. Ik vind het ook wel zo eerlijk omdat ik overdag thuis kan blijven, maar dat wil inderdaad niet zeggen dat je er niet ontzettend moe van wordt. En wat zo raar is bij Daantje, soms slaat ze haar laatste voeding van 22.00 uur over en dan slaapt ze dus van 19.00 tot ongeveer 04.00 uur door. Dus dacht ik laat ik haar toch maar wakker proberen te maken voor de voeding van 22.00 uur, ze kan schijnbaar wel 8 uur achtereen slapen, dus dat zou dan bijna een hele nacht zijn. Maar als ze om 22.00 uur gegeten heeft wordt ze toch 's nachts gewoon wakker, hmmm jammer! Ik hoopte dat ze dan gewoon een hele nacht zou slapen maar helaas pindakaas. Daantje slaapt ook niet altijd even diep, soms ligt ze een beetje te kraaien in haar slaap, en echt veel drinken doet ze ook niet, meestal laat ze nog een bodempje staan in haar flesje. Ik ben benieuwd of ze de volgende keer bij het consultatiebureau  goed aangekomen is, ze plast wel voldoende en nu   met de kunstvoeding heeft ze nog maar 1 poepluier op een dag, maar dat is dan wel een echte volle luier! Ik ga er maar vanuit dat ze gewoon niet meer eet dan ze nodig heeft.

Ik ben trouwens nog niet ongesteld geworden, terwijl Daantje vandaag precies 6 weken oud is, duurt best wel lang. En inderdaad raar om niet meer zwanger te zijn he? Ondanks dat ik nog wat te zwaar ben voel ik me wel slank vergeleken met die enorme buik die er eerst zat. We hebben het al regelmatig over een 2de kindje gehad, het lijkt me zo leuk voor Daantje om met zn tweetjes op te groeien. Ik was altijd erg voor 3 kindjes, maar ik denk dat ik met 2 hummels al genoeg om handen zou hebben, mocht het natuurlijk allemaal nog een keertje zo goed gaan als bij de eerste zwangerschap. Ik wist niet dat je je zo ontzettend verantwoordelijk kan voelen voor je eigen kindje, dat gevoel had ik meteen toen ze geboren werd. Zo van: hier blijft iedereen vanaf en dit bescherm ik al val ik erbij neer. Ik begrijp ons pap ineens, die riep vroeger (en nu nog haha) altijd 'let goed op' en 'kijk goed uit'! Nou volgens mij ben ik zelf straks veel erger.

Vanmorgen zat ik een aflevering van Roseanne te kijken, nou lachen zou je denken, maar ik moest huilen! Die oudste dochter was 17 en wilde aan de pil... en ik zat daar met ons lieve kleine Daantje in mn armen en moest ineens denken van 'zou Daantje dat over 17 jaar ook vragen' nou ja toen hield ik het niet droog, erg he? Ik ben nog wel een tikkeltje emotioneel hoor als het op dat soort dingen aankomt. Hopelijk blijft ze nog lekker lang zo'n onschuldige hummel als ze nu is.

Daantje stopt nu trouwens regelmatig haar vingers in haar mond om op te sabbelen. En als het dan niet lukt dan wordt ze helemaal rood en boos haha zo schattig om te zien, ik vermoed dat ze toch echt wel een duimertje gaat worden, dat was haar papa ook. Misschien is dat wel erfelijk? Maar wij lachen ook om alles, bij iedere boer wordt er geklapt en om een windje moeten we erg lachen, Daantje kan dan ineens zo superverbaasd kijken, dan zet ze van die grote ogen op. Tja dan lachen wij alleen maar harder! Arm kind!

En nog lekker geshopt? Leuk zijn al die meidenkleertjes he?

Oja   is jullie huis helemaal naar wens? Zaaaalig om een huis helemaal opnieuw in te richten, en helemaal om nog een keertje zo'n babykamertje in te richten, geniet er maar lekker van!

x Femke
 
Hoi Femke,

Hoe is het met je stuitje? Kun je nog wel gewoon zitten?
Hier gaat alles prima. Ik ben deze week nog bij de huisarts geweest omdat ik plotseling heel erg last kreeg van die hechtingen. Het ging erg trekken en prikken en er kwam een rode bult op (lekker verhaal) Lag ik daar open en bloot bij de dokter (ach..na zo'n bevalling maakt het me niets meer uit) Gelukkig was er niets ernstigs aan de hand (ik was al bang dat ze er een stuk hechting in hadden laten zitten) Het was een opgezet kliertje en dat moet vanzelf overgaan. En inderdaad...het is nu al een heel stuk minder! Hier ook nog geen ongesteldheid te zien (gek eigenlijk..toen ik zwanger wilde worden hoopte ik steeds dat het weg zou blijven en nu zitten we erop te wachten)...pff ik zal blij zijn als mn lichaam weer helemaal de oude is en als ik eindelijk verlost ben van die flubberbuik..ik mag eigenlijk niet klagen want er is al een heleboel af! Maar nog steeds niet genoeg om weer in al mn oude kleren te passen. En om nu een hele nieuwe collectie aan te gaan schaffen...Gisteren ben ik wezen shoppen voor iets nieuws voor de doopdienst...gelukkig kon ik me wel in maatje 36 wurmen...werd er zo hopeloos van dat we maar weer naar huis zijn gegaan! Wat een muts he?
Anne-Sophie is ook zo'n tuttebel met de voedingen. Het is hier hetzelfde verhaal als bij jullie! Als we haar om 19.00 uur de fles geven en dan laten slapen, slaapt ze door tot 3.30 uur, maar als we haar om 22.00 uur de laatste fles geven is ze netjes om 2.00 uur wakker. Ik begrijp er helemaal niets van...Gaat die fles van 22.00 uur er bij Daantje ook zo moeilijk in? Anne-Sophie valt steeds in slaap en ik kan haar dan echt niet wakker houden...dus dan drinkt ze de fles niet helemaal leeg. Het is toch wat met die meiden!
Dus jij bent ook zo'n bezorgde moeder...haha dat heb ik ook. Soms heb ik het al als iemand haar vasthoudt. Dan denk ik...geef maar weer aan mij, het is mijn kind! Gelukkig duurt het nog een hele poos voordat ze groot is (al gaat het allemaal wel snel..het echte baby is er al af) Ik had die aflevering van Roseanne ook gezien..pfff moet er ook nog niet aan denken. Mijn man had het gisteren al over hoe het nou moest als ze voor het eerst met een jongen thuiskwam...haha ze is pas 5,5 weken!!
En als ik naar haar gezichtje kijk..dan moet ik er niet aan denken dat ze dat later vol gaat smeren met mascara enzo...hahah! het liefst hield ik haar klein...
Hier wordt ook geklapt en gelachen om elk geluidje wat eruit komt. Nu mag het nog...hoe harder de boer hoe beter...En ze moet er zelf ook om lachen..
Ons nieuwe huis wordt echt super. Mijn man heeft 6 weken vrij en hij is druk aan het klussen! Ik zal blij zijn als alles af is...Wij hebben het huis helemaal leeg laten opleveren dus alles moet er nog in. We hebben zelfs geen toilet..Maar volgens mijn man komt het helemaal goed. Dus daar hoop ik dan maar op. Ik kan niet wachten tot ik de kamer van Anne-Sophie lekker roze kan maken..haha

Hee..geniet van je weekend!

Liefs Elise
 
Hoi Elise

Nou daar ben ik weer, poeh weer een drukke week achter de rug zeg, maar wel heel leuk gelukkig. Ik ben ook nog naar de huisarts geweest met de hechtingen, ik zag dat het er een beetje raar uitzag aan de onderkant, het bleek een klein beetje wild vlees (klinkt zo vies he?) te zijn, volgens mijn huisarts kan het vanzelf overgaan. Als dat niet zo is dan kan ik over een maand nog terug en dan kan hij het aanstippen zodat het alsnog weggaat. En Daantje zat helemaal onder de vlekjes die we wilden laten zien. Dus wij maandag met zn drietjes naar de huisarts, ik was al blij dat Daantje stil bleef ondanks dat we al een half uur zaten te wachten, wat denk je... was onze huisarts weggeroepen voor een spoedgeval, of we wilden blijven wachten... nou nee dat wilden we niet. Daantje werd al onrustig en ik baalde dat ik nou nog een keertje extra terug moest komen. Dinsdag dus weer gegaan, maar gelukkig had Daantje alleen verstopte talgkliertjes. Maar het is inderdaad lang niet meer zo erg om weer open en bloot op zo'n bank te gaan liggen. Sinds de bevalling maakt het me niet meer zoveel uit eerlijk gezegd. Ik had de huisarts nog om een lichtere pil gevraagd, toen ik vroeg of ik er al meteen mee kon beginnen ondanks dat ik nog niet ongesteld was geworden zei hij: nou je moet dan wel even opletten dat je niet al opnieuw zwanger bent... ik moest lachen ik zei dat ik wel heeeel zeker wist dat dat dus niet het geval kon zijn. Toen lachte de huisarts ook, dankzij die knip vroeg ie nog, ja inderdaad dankzij de knip. Volgens mij als je gewoon kan bevallen zonder knip dan heb je echt nergens last van, bij mij is dat tenminste echt het enige waar ik last van heb (ja en mn stuitje maar dat is al weer haast over, die pijn valt niet te vergelijken met die van de knip). Is bij jou de rode bult al verdwenen?

En hiep hiep hoeraaaa, Daantje heeft eergisteren en vannacht de hele nacht doorgeslapen..... ik wist niet wat me overkwam. Vannacht jengelde ze een beetje rond haar gebruikelijke tijdstip (ergens tussen 03.00 en 04.00 uur) en ik dacht laat maar even en wat denk je, ze viel gewoon in slaap. Ik moest ze vanmorgen om kwart over 7 zelfs wakker maken voor de voeding. Misschien dat een tip van mijn moeder wel geholpen heeft, die zei dat ik ze overdag best een tijdje in de box kan leggen als ze nog wakker is (ik ben ook zo'n ei, ik dacht ik moet dat schema volhouden dus eten, slapen, eten, slapen....) Ze is ook al veel wakkerder dan in het begin, dus oke, dat geprobeert, en die nacht sliep ze dus door. Gisteren hielp het helaas niet, maar vannacht dus weer wel! Ik ga heel hard duimen dat het zo blijft. Hoe doet Anne-Sophie het 's nachts? Slaapt ze een beetje goed? Daantje heeft nog wel echt van die jengeluurtjes overdag, meestal als wij 's avonds willen gaan eten, alsof ze het ruikt haha. Van de week heb ik haar voor het eerst in mijn uppie meegenomen naar de supermarkt met de maxi cosi in de auto. Met de wandelwagen had ik het al eerder gedaan, maar dit was dus voor het eerst. Meestal bleef mn moeder even hier oppassen als ik boodschappen deed, maar ik dacht wat als   mn moeder niet kan, dan moeten we onszelf ook kunnen redden. Het leek me alleen zo'n gedoe met dat ding in de auto en dan weer in de winkelwagen, als klapper regende het ook nog superhard. Maar het ging best goed, ik merk wel dat ik heel erg snel ben nu in de winkel, t lijkt me namelijk niks om met een krijsend Daantje in de supermarkt te lopen, dus ik bedenk wat ik moet hebben en binnen 5 minuten sta ik bij de kassa.
Staat het bij jullie ook zo te regenen deze week? Ik baal er zo van, zul je zien als mn verlof klaar is dat het dan supermooi weer gaat worden.
Gaat in het nieuwe huis alles naar wens? Het zal wel lekker druk zijn nu voor jullie met het huis en de baby. Ben je al aan haar kamertje begonnen?
Nou fijn weekend in elk geval!

x Femke
 
Hoi Femke,

Hier ook een drukke mama!
De dagen vliegen voorbij...ik had van tevoren niet gedacht dat je het zo ontzettend druk zou hebben met een baby! Maar aan de andere kant zou ik Anne-Sophie voor geen goud meer willen missen! Het is zo'n schatje! Ze is bijna de hele dag geluidjes aan het maken en aan het lachen. Ook mijn moeder moest tegen me zeggen dat Anne-Sophie best wel eens in de box mocht overdag. Ik bracht haar na de fles gewoon weer naar haar bedje...arm kind! Die box is echt een uitkomst en ze vindt het nog leuk ook..ze ligt gezellig tegen de knuffels te praten en te lachen...en dan is ze het na 20 minuutjes helemaal zat en zet ze het op een brullen!
Wat een gedoe die hechtingen he? Ik wordt er niet goed van...mn man is onderhand helemaal gefrustreerd, maar ik moet er echt nog niet aan denken dat er iemand naar mn onderkantje kijkt enzo....
Van de verloskundige heb ik zalf gekregen en dat smeer ik er elke avond braaf op. Ik moet zeggen dat het daar wel soepeler van wordt, maar het is nog steeds gevoelig. Mn rode bult is verdwenen...gelukkig maar! De volgende keer wil ik echt geen knip meer...dan blijf ik gewoon persen totdat het eruit is..haha..
Anne-Sophie heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen!!! Wat heerlijk zeg! We schrokken om 5.30 uur wakker en vroegen ons af wie haar vannacht eten had gegeven..haha..niemand dus! Ik ben gelijk uit mn bed gesprongen om te kijken of er niets met haar aan de hand was en of ze het nog wel deed..maar gelukkig lag ons dametje nog heerlijk te slapen..en nu maar hopen dat het zo blijft!
Dat boodschappen doen is inderdaad een hele onderneming. Ik ga tegenwoordig snel even op donderdagavond..de AH zit aan het einde van de straat hier dus dat is lekker dichtbij. Mijn man kan dan mooi even op Anne-Sophie passen... Ik ben nog niet met haar en de auto naar de supermarkt geweest. Het is zo'n gedoe. Als ik naar mijn moeder ga heb ik een hele auto vol met babyspullen. Ik heb een deawoo matiz en daar past niet zo heel veel in. Dus doe ik de achterbanken plat en dan past daar de kinderwagen met het onderstel in. Anne-Sophie zit voorin in haar maxi cosi en dan moet er ook nog een overvolle luiertas mee...het lijkt wel een wereldreis! haha! En ik heb de helft niet nodig en sleep dus een heleboel voor niets mee...
Anne-Sophie is deze hele week al verkouden. Het is zooo zielig. Ze zit helemaal verstopt en kan niet goed door haar neusje ademen. Ik heb maandag een hele nacht met haar op gezeten omdat ze helemaal verstopt zat en niet op haar rug kon slapen. Gelukkig hebben we nu speciale neusspray en dat helpt goed. Het gaat nu al weer een stuk beter. Alleen niest ze nog een beetje...
Had Daantje in de 6e week ook zo last van krampjes? Op het CB zeiden ze dat de piek in week 6 zou zitten en inderdaad...Anne-Sophie heeft er nu erg veel last van...
Met ons huis gaat het goed. Het is casco opgeleverd dus er moet nog een heleboel gebeuren. Het toilet is klaar en de keuken staat al bijna. Als het af is zal ik wel eventjes een foto plaatsen.
Heeft Daantje trouwens al een prik gehad? Hoe ging dat? Wij moeten over twee weken.  

Fijn weekend!

Liefs Elise

 
Terug
Bovenaan