Muizeke/Espritxx

Hier trouwens ook regen regen regen...bah! Ik zit bijna de hele week al binnen...Gelukkig schijnt nu de zon eventjes...Nu maar hopen dat het zo blijft!
Oh ja...Anne-Sophie wordt morgen gedoopt...spannend!!

x
 
Hoi Elise

Ik ben weer ongesteld geworden, veel heftiger dan voor de zwangerschap en ik heb de pil al in huis gehaald. Vrijdag ga ik er weer mee beginnen. Ik kan me alleen nog even niet voorstellen dat we weer 'actief' worden zal ik maar zeggen, daarvoor is het allemaal nog een beetje te gevoelig hoor, maar zo te lezen is dat bij jou ook nog het geval.

Daantje is ook verkouden, het gaat nu alweer ietsje beter, ik heb haar neusje een paar keer met fysiologische zoutoplossing van Daro uitgespoten, zooo zielig. Je ziet haar dan helemaal schrikken en dan zet ze het op een krijsen. Maar het gaat nu wel al iets beter gelukkig.
Hoe was de doop geweest trouwens? Was  Anne-Sophie een beetje rustig gebleven in de kerk? Wij moeten nog steeds een datum prikken voor de doop, dat moeten we deze week maar eens echt even doen.
Daantje slaapt nu echt door 's nachts, nu al 6 nachten achter elkaar... ik word nu echt uitgeslapen wakker, zaaaalig. Alleen het gevolg is wel dat ze dus overdag veel meer jengelt, als we haar dan op haar bedje leggen is het na een minuutje een gekrijs van jewelste. Maar liever zo dan 's  nachts krijsen eerlijk gezegd. We zijn gisteren maar begonnen om haar meer voeding te geven, nu dus 150 cc met 5 schepjes nutrilon, dus 165 cc in totaal, misschien dat ze dan wat meer tevreden in slaap valt overdag. Vinden jullie het ook zo'n gepuzzel? Er is ook niemand die zegt wat je moet doen, want het is ons kindje en dus moeten wij doen wat ons goed lijkt voor haar. Dat vind ik soms best lastig, maar we doen alles met de beste bedoelingen denk ik maar steeds. Ze heeft trouwens deze week ook echt last van krampjes gehad, echt zielig is dat he? Dan krijst ze met een heel hoog piepstemmetje.
Verder lacht ze al regelmatig naar ons, ooow om op te vreten vinden we haar dan. Hebben jullie dat ook dat je je niet meer voor kunt stellen dat ze er nog niet was? Dit is echt het mooiste wat een mens kan overkomen, daar zijn wij heilig van overtuigd. Als ze je zo lief aan ligt te kijken dan smelten we gewoon.
Ik heb trouwens op internet bij het Kruidvat een fotoboek gemaakt van de zwangerschap. Superleuk om te doen, we hadden namelijk wel een boek voor Daantje, zo'n voorgeprinte uit de winkel, dan kon je erbij schrijven wanneer ze voor het eerst lachte, eerste tandje enzo. Maar ik wilde veel meer tekst kwijt dan ik in dat boekje kwijt kon. Dus het ik het hele verhaal met foto's in dat digitale boek gezet, van de week is ie klaar en kan ik hem ophalen bij het Kruidvat. Echt superleuk om te doen en ik denk ook leuk voor Daantje later.
Met het huis alles goed? Gaat het allemaal naar wens?
Met lijnen gaat het bij mij op het moment voor geen meter zeg, ik eet echt niet veel maar op de een of andere manier sta ik stil qua gewichtsverlies. Toch maar even doorzetten denk ik, maar wel frustrerend, ik wil zo graag weer slank zijn. Toen ik 55 kg woog had ik altijd iets te klagen over mn figuur, nou dat kan ik me nu dus helemaaaaaaal niet meer voorstellen hahaha!

Nou wij gaan even wandelen want het is hier ineens heerlijk weer (al een dag of 2), daar moeten we wel gebruik van maken!

X Femke
 
Hoi Femke,

Hoe gaat het daar bij jullie?
Hier is alles lekker rustig. Ik zit eindelijk even rustig op de bank...dat is wel even heerlijk dan al dat geren en gevllieg de hele dag.
Dus Daantje was ook verkouden?! Anne-Sophie is het al een week! Het gaat nog niet echt over. Ik ben deze week maar even met haar naar de huisarts gegaan..ze zat echt helemaal verstopt! Wat een onderneming zeg. Onze dokter loopt altijd uit. Ik moest er op een nare tijd zijn (zul je net zien) Dus moest ik Anne-Sophie in de wachtkamer nog een deel van haar flesje geven. Liet ze daar ook nog even een hele dikke boer...haha! En toen zette ze het op een krijsen...Vreselijk! Ik kreeg het er helemaal warm van. Al die mensen zaten me aan te kijken...Maar gelukkig waren haar longetjes helemaal schoon. Die verkoudheid moet vanzelf overgaan. Wij zijn ook druk in de weer met neusspray. En hier is het hetzelfde verhaal als bij jullie...ze krijst alsof ze vermoord wordt...Echt zo zielig! Ze heeft ook van die kleine neusgaatjes. En als we het er eindelijk in hebben, niest ze alles er weer uit...pfff
Wat heerlijk he dat mama zijn! Wij genieten met volle teugen. Elke dag is weer een feestje! S morgens ligt ze al lachend in de wieg omdat ik haar eruit kom halen. En ze slaapt nu al drie nachten door!!!! Van 22.00 uur tot 5.00 uur. Het is wel een beetje balen dat ze om 5 uur al wakker is, maar gelukkig slaapt ze na haar fles dan ook nog een uurtje of twee. Wij zijn echt helemaal verliefd op haar...dat zo'n ieniemieniemensje je zo gelukkig en blij kan maken.
Ik heb deze week ook nog heerlijk voor haar gewinkeld. Ik pas zelf toch nog nergens in dus ga ik maar voor Anne-Sophie shoppen. Ik heb een heleboel Esprit en Mexxkleertjes voor haar gekocht (lang leve de cadeaubonnen) Zoooo lief! Een heel leuk grijze jurkje. Ze had nog nooit een jurk aangehad dus het was wel even wennen. En dan een legging met roze streepjes erbij! Ze hebben ook zoveel leuks!
Het dopen ging helemaal goed. Mijn moeder heeft haar de kerk binnengedragen en mijn jongste zusje heeft een gedicht voorgelezen. Ze heeft zich keurig gedragen. De dominee deed het gelukkig met een klein beetje water. Soms zie je wel eens dat ze een hele vloedgolf over zich heen krijgen. Ze huilde alleen toen het water in haar oog kwam. Onze kerk is een heel hoog gebouw dus dat galmde lekker...haha!
En het was echt een schatje in die doopjurk!
Wordt Daantje trouwens ook kaal? Anne-Sophie heeft nog wel haar aan de zijkant en aan de achterkant maar bovenop is alles er afgevallen...Gelukkig komt er al wel nieuw haar..Alleen groeit het niet zo hard! Ik kan niet wachten totdat er een staartje in kan..
Lastig he dat niemand zegt hoe het moet..Wij hebben dat ook. En als je het bij het CB vraagt zeggen ze dat je het zelf mag weten. Wij kennen haar tenslotte het beste...daar heb je veel aan als beginnend moeder. Soms was een gebruiksaanwijzing wel handig! Vooral als Anne-Sophie maar blijft huilen en ik echt niet meer weet wat er met haar aan de hand is...Dan hijs ik haar maar in de kinderwagen en gaan we lekker een eindje lopen. Zodra haar kontje heen en weer wiebelt gaat het bijna altijd over. Totdat ik weer stop met rijden...dan begint ze weer! Het is echt een portret hoor...ze weet het precies. Ze huilt net zo lang tot ze helemaal overstuur is en als ik dan drie stappen op de trap zet is ze stil...helaas begint ze wel weer als ik ook weer naar beneden ga. Ze vindt het heerlijk als je haar lekker vasthoudt en dan helemaal opfrummelt...Dat is zo gezellig..lekker met haar knuffelen en dan dat warme babylijfje lekker tegen je aan. Wij kunnen haar ook echt niet meer missen.
Met het huis gaat het goed. De keuken staat en het toilet beneden is klaar. We hebben deze week gordijnen uitgezocht dus het schiet op. Als het goed is kunnen we eind mei over. Dat zou wel mooi zijn want dan moet ik ook weer aan het werk.
Ik zou eerst tot de zomervakantie thuis kunnen blijven maar mijn directeur had het verkeerd berekend...lekker!
Hier nog geen ongesteldheid te bekennen. Ik heb al wel van alles in huis gehaald maar er is nog niets te zien. Ik ben alweer begonnen met de pil dus het zal wel in de stopweek komen. Ik ben benieuwd...en nu maar hopen dat er nog een tampon in past want dat maandverband ben ik helemaal zat! Er is hier ook nog weinig passie te bekennen en eerlijkgezegd vind ik dat helemaal niet erg. Ik heb eindelijk wat minder last van die knip dus voorlopig houden we het maar zo...arme mannen!!
Anne-Sophie is wakker dus ik ga haar snel een flesje geven...

Fijn weekend!

Liefs Elise
 



Hoi Elise,

Fijn dat de doop goed gegaan was, wij gaan vandaag even een datum prikken. En dat zal wel lekker doorklinken in zo'n hoge kerk haha zo'n klein babystemmetje, onze kerk is ook heel groot en hoog, dus dat beloofd nog wat.
Daantje heeft vandaag haar eerste prikjes gehad, zo zielig, ik kon er niet goed naar kijken. Eerst lag ze nog zo lief te lachen en toen ze geprikt werd zag ik dat hele snoetje ineens betrekken. Nu ligt ze boven te slapen, hopelijk wordt ze er niet ziek van. Ik vertelde trouwens daar helemaal trots dat ze van 21.00 uur tot 07.00 uur slaapt tegenwoordig, nou vonden ze dat niet goed, want er mocht maar max. 8 uur tussen voedingen in zitten, nou vraag ik je! Als ze toch lekker ligt te slapen en goed aankomt (ze woog nu bij 2mnd en 1 dag 4650 gr.) dan is er toch niks mis lijkt me. Ik denk dat ik lekker eigenwijs alles zo laat hoor, waarom zou je dr wakker maken als ze zalig ligt te slapen? Wat zou jij doen? Ze groeit goed en is (meestal hihi) tevreden. En wij slapen nu ook goed dus ik zie het probleem niet. Hoe doet Anne-Sophie het met slapen enzo? En hoeveel eet ze nu? Daantje krijgt 5 flesjes waar we 150 cc water en 5 schepjes voeding bij doen. Soms drinkt ze die leeg en soms niet.
Als ze overdag jengelt ga ik ook meestal met haar wandelen en het is precies hetzelfde als bij jullie: zodra de wagen iets te lang stil staat naar mevrouw haar zin, dan begint ze keihard te huilen. Typisch he?

Ik ben ook weer aan de pil begonnen, het is weer net als vroeger haha, goed opletten dat ik hem niet vergeet. Mijn knip voel ik nog steeds dus hier ook nog niks gebeurd arme man! Bij mij zat de tampon trouwens veel losser dan voorheen, hij ploepte ook zo los toen ik aan het touwtje trok, dat zal toch allemaal nog wel strakker worden hoop ik? Balen zeg dat je verlof verkeerd berekend was, wanneer begin jij weer? Ik moet 13 mei weer aan de slag en dan krijg ik 7 juli zomervakantie dus daar gaan we dan maar weer lekker naar uitkijken. Nou ik stop want ik moet bij de fysio op controle, volgens mij zit mn stuitje weer verkeerd, maar ik weet ook echt niet hoe ik nu met Daantje 2 weken rustig aan kan doen, dat lukt voor geen meter.

xxxx Femke
 
Hee Femke,

Wat een mutsen zijn dat op het CB zeg...Ik zou haar gewoon lekker laten slapen. Het is toch heerlijk dat ze doorslaapt. En als ze echt honger heeft, wordt ze vanzelf wel wakker toch? Als ze nou 12 uur achter elkaar zou slapen....das wat anders. Ik vraag me wel eens af of die vrouwen daar nog wel plezier in hun werk hebben.
Anne-Sophie slaapt nu ook al een week door. Ze krijgt om 22.30 uur haar laatste fles en is dan om 6.00 uur weer fris en fruitig wakker. We zijn blij dat ze nu om 6 uur wakker wordt want eerst werd ze steeds om 5 uur wakker en dat is toch wel erg vroeg.
Hier nog geen ongi te zien. En ook ik kan niet zwanger zijn want die knip doet nog steeds zeer. Ik word er niet goed van...pas jij trouwens al weer in al je kleren? pfff ik nog steeds niet...de kilo's kruipen eraf. Eerder was ik zo 5 kilo kwijt maar nu...terwijl ik de hele dag aan het heen en weer rennen ben (trap op trap af)
De pil slikken is wel weer even wennen...ach..als ik m nu n keer zou vergeten...er gebeurt toch niets...haha!
Anne-Sophie krijgt ook 5 flesjes van 150 cc water en 5 schepjes voeding. Ze heeft haar fles binnen no time leeg...het wordt net een monstertje als ze haar flesje ziet.
Ze is trouwens de hele dag aan het brabbelen...zooooo schattig! Ze slaapt trouwens ook niet echt veel overdag. Ze is veel liever aan het rondkijken. Ze volgt je nu ook echt met haar oogjes...
Morgen moeten wij voor de prik! Whaaah! Ik kan er nu al om gaan huilen. Dat ze in die kleine beentjes gaan prikken. Sinds mn zwangerschap is het gaatje in mn traanbuisjes denk ik 2x zo groot geworden, want er hoeft maar iets te gebeuren en er stroomt al water uit  Dus dat wordt nog wat.
Ik hoop maar dat ze er niet veel last van krijgt...maar het is voor een goed doel moet je maar denken. Moest Daantje erg hard huilen? Heb je haar trouwens een paracetamol gegeven of hoeft dat niet? En heb je ook een koud washandje meegenomen? Ze zeiden de vorige keer tegen mij dat dat wel handig was.
Ik laat je wel even weten hoe het gegaan is...
Ik moet 19 mei weer beginnen (maandag en dinsdag) Gelukkig is het ook weer zo zomervakantie (lang leve het onderwijs) Waar gaat Daantje heen als je gaat werken? Mijn moeder gaat op Anne-Sophie passen...
Ohh...er komt lawaai door de babyfoon. Tijd voor een flesje!

Liefs Elise
 
Hee,

Hier even wat foto's...



Verliest Daantje ook haartjes? Gelukkig begint het bij Anne-Sophie weer wat te groeien want ze werd helemaal kaal boven op haar hoofdje.




En hier nog eentje van Anne-Sophie in haar doopjurk...
Oh ja..en dit is ons nieuwe huis...



Alles wat tussen de regenpijpen valt is van ons...
Ben benieuwd hoe Daantje er nu uitziet....
Ik ben trouwens begonnen om Anne-Sophie in te bakeren...Dat werkt echt super. Ze is veel rustiger en slaapt als een roosje. Het ziet er een beetje zielig uit, maar het werkt wel goed!

Liefs Elise
 
Hoi Elise

Nou Daantje is wel ziek geworden van het prikje, normaal is haar temp altijd rond de 36,6 graden. Gisteravond was het 37,9, dus ik heb haar een paracetamol-zetpil gegeven, zo zielig om in dat kleine kontje te wroeten met zo'n pil... maar ze heeft wel de hele nacht lekker geslapen. Nu jengelt ze nog een beetje, maar ze probeert ook te lachen al lukt dat nu niet altijd even goed. Ik kreeg als tip van mn moeder om haar beentjes goed te bewegen, dan doen ze niet zo zeer naderhand. En ik laat Daantje inderdaad maar gewoon lekker slapen 's nachts. Mijn boerenverstand zegt ook dat ze heus wel gaat huilen als ze honger heeft. Fijn dat Anne-sophie ook al tot  6 uur doorslaapt, dat is goed te doen toch?

Mooie foto's van Anne-Sophie zeg, superleuk die ronde wangetjes, Daantje krijgt dat ook steeds meer. En ze zit ook al echt naar de camera te lachen zie ik hahaha, keilief. Ik zal zometeen ook even wat fotootjes plaatsen.
En jullie huis ziet er ook mooi uit, lijkt me wel fijn zo'n spiksplinternieuw huis, daar hoef je voorlopig niks aan te vervangen (als alles erin zit dan he).

Daantje verliest trouwens nog geen haartjes, het lijkt net alsof er steeds meer  bijkomen. Ze heeft 2 weken last gehad van verstopte talgkliertjes, ze was helemaal gevlekt. Nu gaat het eindelijk weer een beetje over.

En dat van die traanbuisjes herken ik hoor, laatst bij mijn ouders de videoband gekeken van de doop van mijn jongste broertje (dat was inmiddels ook al 20 jaar geleden) en daar stonden mijn opa en oma nog op, nou daar ging ik. Snik snik, mijn ouders ook spontaan tranen in dr ogen natuurlijk.

Ik hoop dat Anne-Sophie morgen geen koorts krijgt van de prikjes, ik vind het afschuwelijk om ons hummeltje zo te zien, maar ik vind het nog zieliger om haar niet te laten inenten dus dat houd ik maar in mijn achterhoofd.

Ik ga straks ma di en do werken, op maandag past mijn man op, op dinsdag mn schoonmoeder en op donderdag mijn eigen moeder. Zal echt wel weer even ontzettend wennen zijn denk ik.

Ojee Daantje huilt, ik ga even kijken of ik dr kan troosten, succes morgen bij het CB (en inderdaad niet naar alles luisteren wat ze vinden....)

X Femke
 
Zo hier ook wat fotootjes van ons, we hebben trouwens een wheely bug voor Daantje gekocht, ken je die? Dat is een heel klein beest (wij hebben een muis gekocht) op wieltjes waar ze vanaf 1 jaar op kunnen zitten en rijden (ja ik weet het we zijn er een beetje vroeg bij hahaha)







 
Terug
Bovenaan