muizeke/espritxx

A

Anoniem

Guest
Hoi Femke,

Zo...daar staan we dan weer..
En nu maar hopen dat we niet weer hoeven te verhuizen!

Liefs Elise

hahaha wat een ei ben ik, je had al een topic gemaakt! Nou hebben we er 2!

Hoi!

Haha! nu hebben we ook nog een reserve topic...voor als deze helemaal vol zit
Wat een heerlijk weer he?
Anne-Sophie heeft   behoorlijk last van de warmte. Overdag slaapt ze bijna niet. Het is natuurlijk ook best warm in een slaapzak, maar als ze geen slaapzak aan heeft gaat ze in bed draaien en dat vind ik nog een beetje eng.
Ze heeft vandaag voor het eerst in het badje gezeten

Ze vond het heerlijk en ze koelde gelijk lekker af!
Ze wil er alleen niet graag in zitten maar wil alleen maar staan (en dat gaat lekker met die spekbeentjes!!)

De foto's die ik had laten maken in de supermarkt waren ook klaar:

oeps..hij zit alleen op zn kant...maar ze zijn wel erg leuk geworden...kost wat  maar dan heb je ook wat! Ze zijn er nog niet allemaal dus de rest wordt nageleverd! Deze hangen we met nog een andere boven het dressoir in de kamer...

Dat van de opa's en oma's komt me bekend voor. Mijn ouders zijn op vakantie in Limburg maar bellen regelmatig om te vragen hoe het met Anne-Sophie gaat...
haha dat hoort er volgens mij bij! We zijn er zelfs al een keer heengereden. Een complete volksverhuizing maar het was erg leuk!
Anne-Sophie heeft heerlijk in de caravan geslapen dus dat scheelde een heleboel.
We hebben trouwens ook een activitykleed voor haar gekocht...ze vindt het helemaal geweldig!

Ze kan er lekker lang op spelen...
Wat een origineel cadeautje dat verven...echt heel leuk!
Heeft ze niet je muur ondergeverfd??
Wij zitten hier ook volop in de zon. In mn bikini durf ik nog niet zo goed...heb nog steeds zo'n gekke streep en een flubberbuikje (zucht) Maar het was zoooo warm hier! Dus heb ik m toch maar aangedaan (hij past in ieder geval nog)
Volgende week weer volop aan het water en niet meer aan de chips en drop!

Onweert het bij jullie ook zo hard s avonds?
Hier gaat het al de hele week flink te keer! Met van die lekkere donkere luchten...bah en ik ben al panisch voor onweer...

Liefs Elise

enne...nu maar op naar de 100 berichten!

Hoi Elise,
wat een leuke foto's van Anne-Sophie, die sepia is ook keischattig zeg! Hebben jullie dat ook  als je dan zo'n  foto vasthebt dat je denkt, ja die van ons is echt de allerliefste en allerknapste baby die er bestaat? Leuk is dat he,  dat je er zo lekker trots op kunt zijn.  

Vind jij dat draaien in bed ook zo eng? Daantje heeft deze dagen een dun slaapzakje aangehad omdat ze daar eerst niet mee kon draaien, maar je voelt um al aankomen... nu kan ze het ineens met slaapzak en al.... en als ze dan tegen de spijltjes van dr bedje draait vind ik ze ooit in zo'n zielige positie in dr bedje. Daantje is dan ook over de rooie, ik hoop dat ze snel leert om ook terug te draaien want als ze nu in bed ligt dan check ik wel 10x of ze nog wel op haar ruggetje ligt.

Mn vader vond de tekening helemaal geweldig, we hadden er ook twee foto's opgeplakt van het 'harde werken' van Daantje haha, superlief. De muur zat wel onder maar het was een houten paneel naast de keuken en ik had acrylverf gebruikt, dat veeg je er zo weer af, eerst deed ze het netjes met de kwast maar op een gegeven moment deed ze het liever met haar handjes.

De warmte is hier nu een heel stuk minder, voor Daantje vind ik dat ook veel fijner, ze heeft wat afgezweet zeg, Anne-Sophie ook zeker? Ze had ook een hoop bultjes in haar nekje en bij haar okseltjes, volgens mijn moeder zouden die zo weg zijn als het frisser werd, en ja hoor, nu is alles gelukkig weer weg (wel fijn zo'n moeder met ervaring, anders had ik weer bij de huisarts gestaan denk ik).

Gisteren hebben we haar voor het eerst meegenomen naar het zwembad, ze vond het helemaal niet eng, het viel me zo mee. Ze heeft gezwommen en gespeeld en er waren natuurlijk ook iets grotere kindjes in het babybad, die sprongen af en toe van de kant af en daar schrok ze ook niet van. En laatst zijn we een keertje naar de kermis geweest, en dat maakte ook al geen indruk, ze bleef gewoon lekker met haar speelgoedje aan de gang. We zijn heel blij dat ze niet zo schrikkerig is aangelegd, als ze ergens een hard geluid hoort ofzo dan wil ze altijd kijken waar het vandaan komt, ze houdt alles in de gaten hoor, doet Anne-sophie dan ook?

Leuk dat jullie naar de camping zijn geweest en wat moet er dan veel mee ineens he?

Mijn buikje is ook nog niet wat het geweest is, maar woensdag ga ik met mn nichtje naar de sauna, ik heb er een rugmassage bijgeboekt en een gezichtsbehandeling met hoofdhuidmassage, ik verwacht als nieuw naar huis te gaan hihi. Alleen heb ik dus nog nooit in mijn nakie gelopen, waar andere mensen bij waren, ben nogal preuts uitgevallen wat dat betreft, dus ik ben benieuwd hoe dit bevalt.

Nou mijn man is nu even wandelen met Daantje, dadelijk is het weer tijd voor haar fruithapje, ze lust echt alles van fruit: banaan, appel, peer, aardbeien, mango, meloen, kiwi (geel en groen), meestal pureer ik er tegenwoordig 1 koek van liga eerste stapje bij, alleen bij de banaan wordt het dan wel een heel dik papje, maar dat lust ze ook.
Van de groentepotjes vindt ze sperzieboontjes en bruine boontjes het lekkerste.

oow ik moet snel de container buiten zetten, anders  ben ik te laat!

X Femke

Hoi Femke,

Hoe gaat het? Ook lekker aan het genieten van het mooie weer?
Hoe was je bezoekje aan de sauna? Ik ben echt zo'n preutse kip dus ik durf daar echt niet heen. Wij hebben in Harderwijk ook een groot saunacomplex (de Zwaluwhoeve), maar ik ben er nog nooit geweest...stel dat je bekenden tegenkomt..haha! Nee dat is niets voor mij.

Wij zijn ons vandaag helemaal te pletter geschrokken.
Ik was heel actief zelf bloemkool voor Anne-Sophie gaan maken. Lekker fijngemaakt met de staafmixer. Het zag er wel wat dikker uit dan uit dat potje maar het smaakte wel hetzelfde. Anne-Sophie vond het maar niets. Ze trok bij elke hap een vies gezicht. Eerst moesten we daar ook nog wel een beetje om lachen. Maar toen begon ze opeens te kokhalsen en kreeg ze geen adem meer. Ze werd helemaal blauw! Ik raakte helemaal in paniek en kon alleen maar roepen dat ze doodging. Mijn man bleef gelukkig heel rustig en heeft haar uit de kinderstoel getrokken en haar over over zn arm gelegd en op haar rugje geklopt. Gelukkig kwam alles en toen bijna gelijk uit en begon ze weer gewoon te ademen. Ze moest niet eens huilen! Ze ging gelijk lachen. Ik was helemaal overstuur. Ik was zoooo geschrokken...pffff...en voelde me ook heel schuldig omdat ik zo nodig iets anders moest proberen en het aan haar moest geven...Gelukkig is alles goed afgelopen en ligt ze nu heerlijk te slapen. Maar ik was wel blij dat mn man zo rustig bleef....Wat een schrik zeg! Ik heb de staafmixer weer opgeborgen en voorlopig krijgt ze gewoon groenten uit een potje...ik durf voorlopig echt niets meer zelf te maken. Krijgt Daantje ook groenten uit een potje?
Het fruit doe ik nu ook nog maar uit potjes...tot de ergste schrik een beetje weg is. Voelde me gelijk geen goede moeder meer (onzin natuurlijk maar je schrikt wel)

Grappig he dat ze zo kunnen draaien...Anne-Sophie kan maar naar 1 kant zelf draaien. Bij de andere kant op moeten we haar helpen. Ze draait gelukkig niet in bed. Ik snap best dat je dat bij Daantje eng vindt. Zou ik ook hebben...Ik ga zowiezo regelmatig even bij haar kijken.

Valt Daantje snel in slaap s avonds? Anne-Sophie heeft iets nieuws bedacht. Zodra we de kamer uitlopen gaat ze heel hard huilen. Als we weer terugkomen is ze stil. Het lijkt net alsof ze denkt dat we niet meer terugkomen als we weggaan. Dus nu doen we maar veel van die kiekeboespelletjes...

Bij Anne-Sophie zit trouwens een tandje aan de onderkant. Je ziet nog geen wit stipje maar ik voel wel een bobbeltje. Pfff wat wordt ze dan groot. Eigenlijk wil ik niet dat ze al een tandje krijgt..haha..laat haar nog maar even lekker baby zijn.
We hebben al wel een aantal bijtringen ingeslagen. Kan ze daar lekker op kauwen. Stopt Daantje ook alles in haar mond???

Nou een heel verhaal weer....

Liefs Elise

Sorry als ik even mag reageren in jullie topic. Ik las namelijk dat stukje van de bloemkool. ALs je de groente fijn wil hebben moet je het door een pasfiet doen, dat is een soort zeef. Hiermee kun je de groente/fruit net zo fijn krijgen als in een potje. Ik gebruik dat al vanaf het begin en het is echt super ideaal! Kun je evengoed zelf het eten maken voor je kindje. Zelf boontjes en erwtjes waar normaal zo'n stukjes blijven zitten, krijg je super fijn. Je hebt vaak met twee "plaatjes", de ene wat grover. Ale het super fijn heel goed gaat kun je het iets minder fijn maken, maar dan nog altijd fijner dat met de staafmixer.
En nogmaals sorry dat ik in jullie topic zit

Ha Elise

Nou dat is schrikken zeg met die bloemkool! Fijn dat ze er zelf nauwelijks last van heeft gehad zo te lezen, en dat je dan denkt dat je een slechte moeder bent, dat is echt niet zo hoor, je moet toch alles een keer proberen. Ik heb dat soms ook wel, als ik bijv. allemaal aan het haasten ben om te stofzuigen, boodschappen te doen, te koken, dan schiet het spelen er af en toe een beetje bij in en dan voel ik me meteen rot, maar aan de andere kant is het ook wel goed voor Daantje (denk ik) als ze me niet constant in haar blikveld heeft.

Mijn moeder heeft trouwens 2 stroken aan de slaapzak gemaakt, die zitten nu vast onder de matras, ze was nl bij mijn ouders geweest en mn moeder vond haar toen helemaal in paniek in het campingbedje, want als ze niet terug kan draaien op haar rug begint ze hysterisch te huilen, maar dan wel met haar gezichtje in de matras, eng he?

Oow de sauna was echt wel lekker relaxed alleen heb ik voorlopig even genoeg blote konten gezien hoor....Mijn nichtje en ik waren het erover eens dat naakte mannen toch een beetje een raar gezicht zijn (behalve die van jezelf hahhaa), alles bungelt zo...Als je in je nakie in een of ander badje wilt gaan wist ik niet hoe ik het trapje elegant op en af moest hahaha afschuwelijk hoor. Je ziet er echt vanalles rondlopen, t gaf me op zich wel een lekkere ego-boost, mijn figuur is echt niet zo erg als ik zelf denk hihi. Maar mijn ergste nachtmerrie was ook om een collega ofzo tegen te komen, daar moet je inderdaad echt niet aan denken.

Daantje krijgt de groentes ook uit potjes, ze eet nl maar een paar hapjes en dan vind ik de potjes wel erg makkelijk, maar ze is er niet heel erg dol op. Het fruithapje maak ik wel altijd vers en dat vindt ze heerlijk, net weer voor de hele week fruit gehaald op de markt, scheelt echt veel met de groenteboer of supermarkt qua prijs. Ik ben helemal gek op die pink lady appels, dus daar lag Daantjes hele wagentje net vol mee. Gisteren had ik alleen haast 's ochtends en dacht ik laat ik maar een potje fruit doen, maar dat wil ze dus niet eens meer hebben, gek he? Ze zal toch wel verschil proeven met mijn eigen knutselwerkjes denk ik.

Ik begin trouwens eindelijk een beetje slanker te worden, de eerste weken van de vakantie had ik zoiets van pfff ik heb vakantie, ik eet waar ik zin in heb. Maar ik had het idee dat ik weer aan begon te komen, dus ben ik nu al een hele week (ben er erg trots op) aan het lijnen, bij mij houdt dat in: weinig brood, geen tussendoortjes alleen fruit of yoghurt en het belangrijkste: 's avonds geen toastjes, chips, tosti's enz. enz. Mijn man ontbijt nl nooit, die kan sowieso op heel weinig leven, maar die maakt dus als we 's avonds op de bank zitten vanalles en hij komt niks aan. Terwijl als ik een weekje gezellig met hem meedoe het meteen weer aan mijn heupen zit, grrrrr. Maar nu gaat het goed, mijn broeken zitten al wat losser en langzaam kruip ik richting de 55 kilo. Maar dan bedoel ik ook echt heeeeel langzaam (zouden dat nog hormonen zijn ofzo? dat het na een zwangerschap zo traag gaat?)

Maandag mogen we weer naar het consultatiebureau, en dan gelukkig een keer geen prikjes, we willen vragen wat Daantje allemaal mag drinken en eten, ben erg benieuwd. Ze krijgt als tussendoortje nog steeds gewoon afgekookt water zonder iets erbij. Ben benieuwd of ik al gewoon koud kraanwater aan haar mag geven, dat smaakt toch lekkerder vind ik. En ik ben benieuwd wat ze nu weegt en hoe groot ze is, de vorige keer was ze 4 maanden en dat is toch alweer 2 hele maanden geleden.
Mogen jullie ook binnenkort weer?

Daantje roept me, ik ga een stel aardbeien pureren voor dr!

X Femke

Hee Femke,

Nou wij zijn weer helemaal van de schrik bekomen hoor. Anne-Sophie eet weer vrolijk haar potjes leeg. We moeten 28 augustus weer naar het CB. Ik ben benieuwd of we dan een ander schema krijgen (3 flessen) Wanneer moeten jullie?

Mijn man moet morgen weer aan het werk na 4 weken vakantie. Dat wordt nog wennen zeg....moet ik alles weer alleen doen. Maar het is ook wel weer lekker...weer een normaal ritme enzo!
Heeft jouw man ook nog vakantie of is ie al weer aan het werk?
Ik moet 1 september weer beginnen. Nog eventjes genieten dus...

Anne-Sophie haar eerste tandje is doorgekomen. Als ik met mn vinger over haar tandvlees ga voel ik een hard stukje. Pffff weer een fase! Dan wordt ze zo snel groot als ze een tandje heeft. Je ziet er verder nog weinig van (dan kon ook nog wel even duren) Maar ze zijn al best scherp (ze kan er al goed mee bijten)

Wat een handig idee die banden aan de slaapzak. Anne-Sophie draait gelukkig nog niet in bed maar ik snap dat je dat eng vindt. En vooral omdat ze nog niet terug kunnen draaien. Ben jij ook de hele tijd bezig met het omdraaien van Daantje? Zodra ik Anne-Sophie weer op haar rug gelegd heb en ik draai me om...dan gaat ze zo weer terug naar haar buik. Ik hoop maar dat ze snel leert om terug te draaien. Als ze een tijdje op haar buik ligt spuugt ze wel eens. Heeft Daantje dat ook?

Verder genieten we nog steeds van ons wondertje! We hebben al 1 bandje volgefilmd en zijn druk bezig met de tweede. Ik ben wel benieuwd of we bij een eventuele tweede ook zo enthousiast in de weer zijn met de camera...

Is het bij jullie ook zo'n snertweer? Hier regent het flink!

Liefs Elise

Terug
Bovenaan