muizeke/espritxx

Hoi hoi, nou hier zijn we weer helemaal van de schrik bekomen. Ik had het er moeilijker mee dan Daantje, dat ze gevallen was zeg. Wat heb ik me schuldig gevoeld, afschuwelijk, ik weet wel dat ik haar geen seconde meer uit het oog verlies, gelukkig is ze de hele dag lekker vrolijk geweest en heeft ze nergens last van, wat een opluchting zeg.

Ik ben vandaag nog even voor dr wezen shoppen bij de Zara, leuke jurkjes hebben ze daar zeg, superlief met ruitjes en ik heb een paar ribbroekjes voor Daantje gekocht, een blousje ehm... eigenlijk had ik 3 tassen vol wintercollectie, het is gewoon te leuk, die kleine meidendingetjes.

Je vroeg trouwens nog naar Daantjes schema toch? Of had ik dat verkeerd gelezen?

Haar dag ziet er in elk geval zo uit nu:

8.00 uur uit bed en een flesje
9.00 uur naar bed
10.30 eruit en een fruithapje en daarna een halve liga in de hand
12.00 uur een flesje
'13.00 uur weer naar bed
15.00 uur uit bed, dan een rijstewafeltje of een liga
16.00 uur warme hap en daarna nog een flesje als toetje
meestal gaat ze dan rond 17.00 uur nog naar bed voor een kort slaapje
20.00 uur laatste fles (papfles) en naar bed

Vanavond had ze zelfs een hele grote pot met stoofschotel op van Olvarit, alles zat onder joh! Meestal ga ik met haar wandelen tussen 10.30 uur en 12.00 uur of 15.00 en 16.00 uur, maar dat is vaak wel haasten om weer op tijd thuis te zijn voor de volgende fles/hap/slaap, Hoe ziet Anne-Sophie haar dag eruit? Gaat ze ook nog 3 keer naar bed? Ik wil eigenlijk proberen haar laatste warme hapje wat later te doen, dan geen fles en dan bijvoorbeeld de laatste fles rond 19.00/19.30 uur en dan naar bed, we mochten van het cb nl van 4 naar 3 flesjes, jullie ook?

X Femke

Hoi Femke,

Ben je inmiddels al een beetje bekomen van de schrik? Voel je maar niet te rot hoor...Ze kunnen zo snel een onverwachte beweging maken. Anne-Sophie lag vanmorgen op het aankleedkussen en ik pakte alleen even de speen van de grond omdat ze die liet vallen. Toen lag ze opeens helemaal op haar kantje...pfff wat een schrik dan he? Gelukkig zijn kindjes heel flexibel. Ik weet dat wij mijn zusje een keer van de bank hebben laten vallen en zij had ook niets. Maar goed het is wel even een naar moment. Dus jij had dat ook...dat je haar niet meer los wilde laten..dat had ik toen ook. Ik voelde me ook zo schuldig...gelukkig zijn mannen dan wat nuchterder (is dat een woord??) Ik denk dat het ons moedergevoel is...ik wil Anne-Sophie het liefste overal voor beschermen (dat wordt nog wat als ze ouders is)

Ik heb die topic over die oorbelletjes ook gelezen. Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten, maar het is in ieder geval niets voor mij. Anne-Sophie krijgt echt geen oorbellen voorlopig. Ik houd haar nog even lekker baby!

We hebben deze week toch maar een klein feestje gevierd omdat ze een half jaar was. S morgens lekker gebak bij de V&D en mijn man had s avonds een klein cadeautje meegenomen (wat we natuurlijk weer op video hebben vastgelegd) Ze vond alleen het papier interessanter dan het cadeautje zelf!

Ik ben benieuwd of wij ook een heel ander ritme krijgen als we bij het CB zijn geweest.

Speelt Daantje ook met de fles als je haar een fles wilt geven?
Anne-Sophie drinkt het eerste deel keurig leeg, maar daarna wordt ze vreselijk ondeugend! Ze draait alle kanten op,   moet erg lachen en steekt steeds haar tongetje naar me uit...begint nu al!! Dat heeft ze vast van mn man haha!

Hier gaat het ook prima met de kilo's...ben nu 58 kilo dus het gaat de goede kant op.
Heb je het topic van de buikstrepen gelezen? Dan zijn wij er volgens mij nog goed afgekomen. Ik heb behalve die streep dezelfde buik als voor mn zwangerschap (iets meer uitgerekt dan)

Hier staan ook al een aantal curverboxen met roze spulletjes op zolder. Ik zeg steeds tegen mn man dat hij maar snel moet zorgen voor een babyzusje voor Anne-Sophie haha! Lijkt me zo leuk twee van die meiden in huis! Een jongen is natuurlijk ook helemaal welkom maar die past niet in als die schattige roze kleertjes!

Past Daantje de rompertjes niet meer in maat 62/68? Ik denk dat wij binnenkort ook weer nieuwe moeten gaan halen. Ze zitten nu nog goed maar ze groeit toch best snel!

Zo...weer een heel verhaal!
Maak je maar niet te druk om het bankgebeuren hoor...dat had mij ook kunnen gebeuren...je bent echt nog wel een hele goede moeder!

Liefs Elise

Hee grappig! We zijn bijna tegelijk online!

Het schema van Anne-Sophie is nu:

7.30 uur: flesje (daarna wassen of in bad en dan naar bed)
10.00 uur: Fruithapje (half potje van olvarit 4+)
11.30 uur: flesje en daarna naar bed
15.00 uur: beetje drinken met een rijstewafeltje (die ik dan opeet omdat ik bang ben dat het niet goed gaat)
16.00 uur: Groentenhapje (half potje)
16.30 uur: flesje en daarna naar bed
en dan tussen 20.00 uur en 20.30 uur haar laatste flesje

Fijn dat jullie weer van de schrik bekomen zijn!
Leuk zijn die jurkjes bij de Zara he? Ik heb ze ook zien hangen...die met die ruitjes waren echt schattig! De maat van Anne-Sophie hadden ze niet meer anders had ik er zeker 1tje meegenomen..haha!

Liefs Elise

Heej Elise
Wat grappig, we waren inderdaad tegelijk online gisteren, lief dat je dat zegt dat ik toch wel een goede moeder ben... zo voelde ik me anders even helemaal niet, ik heb maar besloten om het van me af te zetten, als je erover na blijft denken wat er mis had kunnen gaan brrrr. OJa nuchterder gebruik ik ook gewoon als woord hihi, zou het dat niet zijn dan?

We zijn inderdaad goed door de zwangerschap heengekomen qua buik he? Die van mij heeft ook alleen die verticale streep (begint 4 cm boven mn navel en dan nog een cm of 8 eronder, ik dacht dat ie nu wel weg zou moeten zijn, maar goed. Gelukkig geen striae ofzo he? Dat had me toch wel erg geleken (je hebt alles voor zo'n ukje over maar het is wel fijn als je lijf nog een beetje gespaard wordt), wie weet bij nr 2 wel.

Leuk dat jullie ook de halve verjaardag gevierd hebben, Daantje had een paar likjes slagroom op van de taart, wat denk je, hmmmmm en mondje weer open hahaha.

Ze probeert trouwens steeds mijn mobieltje of de afstandsbediening (of zelfs de laptop) te pakken te krijgen, het is net alsof ze ziet dat het geen speelgoed is en daardoor juist interessant. Doet Anne-Sophie dat ook? Ik had trouwens rompers van de Hema in maatje 74/80 gehaald, want sommige van 62/68 zijn al aan de krappe kant, alleen deze waren allemaal nog te groot, jammer dat ze niet gewoon maatje 74 hebben ipv 74/80.

Nou morgen is mijn moeder jarig, Daantje heeft weer iets geknutseld hahaha, nee ik ben een beetje creabea, heb ook een paar jaar op de kunstacademie gezeten (tot ik wakker werd en dacht hoe moet ik hier later nog geld mee gaan verdienen hihi). Ik kan dus ook niet wachten tot ze groot genoeg is voor vingerverf, vouwblaadjes en prikmatjes, mama doet wel mee! Nu heb ik haar handje in de klei geduwd, klinkt zielig maar de klei was heel zacht, en daar met een prikker nog bijgeschreven 'voor mijn lieve oma, kus van Daantje', nou dat zal wel enthousiast ontvangen worden. Het is van die klei die helemaal hard wordt.

Jij had trouwens al een winterjasje gekocht he? Ik heb wel gekeken in de stad, maar ik vond het maar lastig, ze hadden bij de Zara hele leuke, beetje klassieke met zo'n rond boordje en een dubbele rij grote knopen, maar die zag er in mijn ogen niet zo lekker warm uit. Ik denk dat we maar een maatje 74 nemen of 80, ze moet er wel in kunnen met haar kleertjes erbij natuurlijk.

Nou dit was mijn laatste vakantiedag, slik, maandag mag ik weer... t beviel me eigenlijk wel heeeel erg goed zo lekker thuis, beetje aanrommelen. Maar na zo'n lange tijd is het ook wel gezellig om mn collega's weer een keertje te zien, bovendien staan de oma's weer te trappelen om het kleine mevrouwtje een dagje voor zich alleen te hebben.

Nou fijne avond nog!

Liefs Femke

ps: schrijf ik hier gisteren Daantjes rooster neer, wil ze vanochtend ineens haar slaapje niet doen, hihi, toen konden we lekker vroeg naar de markt wandelen, ben benieuwd of ze dat morgen weer doet. Grappig trouwens dat het rooster van Anne-Sophie bijna hetzelfde is. Wanneer gaan jullie naar het cb?

Hoi

Whaaaahhh mannen!!! Zou je die van jou ook wel eens achter het behang willen plakken? Soms kan ik die van mij eventjes niet uitstaan!! Klinkt niet echt aardig maar goed...Mijn man gooide er eergisteren zomaar eventjes uit dat al dat gedoe met mijn schoonouders mijn schuld is! Grrrr...dus nu ben ik heel boos op 'm! Nou...eigenlijk doe ik een beetje alsof want ik kan niet zo goed boos zijn! Vind dat zo verschrikkelijk! Ik zit nu uit protest met de laptop op bed en hij zit in zn eentje tv te kijken met een zielige blik op zn gezicht...laat m maar lekker even zweten! Zul je net zien dat er een leuke film op tv is (met Brad Pitt) En we hebben geen tv boven op onze slaapkamer dus moet ik genoegen nemen met de laptop..haha wat een gedoe he? Het is dat ik thuis geen juf mag spelen anders had ik m met stoel en al op de gang gezet

Wat een leuk idee dat handje in de klei! Lekker creabea! Hier nog zo'n creamiep hoor...als juf moet je toch een beetje crea zijn! Wat grappig dat je op de kunstacademie hebt gezeten! Toen Anne-Sophie net geboren was wilde ik bij de Hema ook zo'n kleipakketje kopen. Dat was speciaal voor babies. Kon je een afdruk van het handje en voetje maken.

Ik heb vanmorgen trouwens voor het eerst weer geprobeerd om iets vers aan Anne-Sophie te geven. Appel met een verkruimelde liga. Ik was helemaal nerveus dat er weer iets zou gebeuren maar gelukkig ging nu alles helemaal goed! Die liga smelt zo weg in dat fruithapje. Ze vond het heerlijk! Dus nu kan ik het met een gerust hart nog een keer proberen.

Had Daantje nou een keertje spruw gehad of niet? Hoe zag dat er precies uit?
Anne-Sophie had vanavond twee witte plekjes op haar tong. Net alsof er wat melk bleef zitten maar het wilde er niet af. Ze zeurde ook een beetje tijdens het drinken. Net alsof het zuigen pijn deed. Toen ik haar naar bed bracht zag ik nog maar 1 vlekje dus ik wacht het even af tot morgen. Dan bel ik de huisartsenpost maar eventjes..je weet maar nooit (ik ben echt overvoorzichtig met haar)

Hier hangt het winterjasje al in de kast. Ik heb het online besteld bij Esprit. Het is een roze jasje met een roze met paarse bloemetjes voering aan de binnenkant (hij staat ook op de site) Ik heb maar een maatje 80 besteld. Daar past ze straks vast wel in. Ik weet alleen niet of ie warm genoeg is. Het is wel een gevoerde winterjas maar hij voelt niet dik aan. Even afwachten dus en anders haal ik er nog 1tje bij. Want tegen die tijd mogen ze natuurlijk ook op de fiets. Dan moeten ze er wel warm bij zitten. Lijkt dat jou ook zo leuk? Lekker op de fiets. Je bent dan gelijk een stuk mobieler. En het gaat sneller dan wandelen. Al is dat weer goed voor de kilootjes.

Mijn buikstreep is ongeveer net zo groot als die van jou. Hij draait alleen ook nog om m navel heen ( jaja het is een waar kunstwerkje) We komen er inderdaad nog goed van af. Gelukkig niet van die paarse strepen.

Ben je ook nog steeds aan het fantaseren over een tweede? Het lijkt mij zo leuk...
Het liefste ging ik al weer geboortekaartjes uitzoeken. Bij die van Anne-Sophie was het nog een hele klus. Het is toen een soort envelopje (zonder  flap)  geworden van donker en licht oranje strepen met het kaartje erin. en op het envelopje zat een bloemetje met een steeltje. een heel gedoe om het in elkaar te zetten maar het was wel erg leuk geworden. Wat hadden jullie voor een kaartje?
En dan al die leuke namen waar weer uit moeten kiezen en het moet natuurlijk ook een beetje bij Anne-Sophie passen.

Dus je moet weer aan de arbeid?
Ik heb nog een weekje en dan moet ik ook weer.
Aan de ene kant heb ik weer zin om te beginnen (twee dagen is ook zo weer voorbij) maar aan de andere kant vond ik het ook heerlijk om al die weken lekker bij Anne-Sophie te zijn.

Fijn weekend!

Liefs Elise

ps: hoe vond Daantje het in de kinderstoel?

Hier zijn trouwens de afstandsbedieningen ook niet meer veilig! Alles waar maar knopjes aan zit is interessant. Grappig he? Ze heeft een hele box vol met speelgoed maar zodra ze een afstandsbediening ziet wordt ze helemaal wild!

x

nou poging 2....

Mijn man wil ik ook af en toe wel ergens achter plakken, of op de gang zettten hahaa, hij vond laatst dat ik een beetje weinig in huis had gedaan..... nou ga er maar aanstaan, met een kleintje wat je de hele dag in de gaten moet houden kan je echt niet zo heel veel doen.... maar op dat moment dattie het zei ontplofte ik hoor. De sfeer is een paar dagen goed verpest geweest hier. Vanmorgen moest ik weer werken en toen ik thuis kwam vond ie het toch ook wel erg druk met een kleintje en het huis erbij, NET GOED!

Is het bij jullie alweer wat gezelliger? Misschien is je man wel een beetje gefrustreerd dattie niet zo'n hele leuke ouders heeft? En dat hij ziet dat jouw band met jouw ouders heel anders is? Maar jij kunt er toch helemaal niks aan doen hoe die mensen in elkaar zitten, ik zou me dat ook niet in de schoenen laten schuiven hoor. Laatst toen ik een hele drukke dag had belde mn man, of ik niet ook even langs mn schoonouders kon gaan met de uk want die hadden haar ook al lang niet meer gezien, ik zeg daar kom je nu mee? Net nu je weet dat ik het superdruk heb vandaag... maar volgens mij had hij commentaar gekregen dat we niet vaak genoeg langskomen, tsja in de spaarzame vrije uurtjes loop ik inderdaad sneller even langs mijn eigen moeder, dat is gewooon zo. Dat vind ik gewoon gezelliger, maar dat snapt mn man ook wel gelukkig.

Daantjes spruw zat trouwens aan de zijkanten van dr tong, ze heeft toen van die dikke pasta gekregen, was nog een heel gedoe om dat 3x per dag te geven aan zo'n kleintje. Maar het hielp wel goed, is het bij Anne-Sophie inmiddels al genezen of ben je nog naar de dokter geweest? Waren jullie nu ook al bij het cb geweest of nog niet?

Ik kan trouwens ook niet wachten tot ze mee mag op de fiets, van Bobike heb je hele leuke stoeltjes voor op de fiets, daar zullen we eens iets leuks uitzoeken. We zijn nun trouwens zover met de zolder dat we bijna kunnen gaan schilderen, we maken er een speelkamer van en het liefst zou ik hem felroze maken, maar ja als we misschien nog een jongetje erbij krijgen houdt ie misschien wel iets van een klein traumatje over aan al dat roze in huis. 2 meisjes lijkt mij ook zooooo schattig, en dan komen al die kleertjes nog een keer van pas. We hebben ons ook al af zitten vragen of zo'n kleintje dan op Daantje zou lijken of helemaal niet. Ik zou best nu al zwanger willen zijn eerlijk gezegd, maar we hebben afgesproken eventjes te wachten en dat is misschien ook wel beter.... tot zolang als we dat wachten volhouden dan...

Ik post dit alvast, voordat het wegspringt, dan kijk ik meteen even wat je ook alweer allemaal geschreven had!

x Femke

Terug
Bovenaan