muizeke/espritxx

ha Elise

Nou we zijn vanmorgen naar het cb geweest, gelukkig was alles in orde met Daantje. De laatste paar dagen jengelt ze meer als normaal en heeft ze heeeel veel aandacht nodig, het kan te maken hebben met tandjes of t kan gewoon een fase zijn. Ze was gelukkig helemaal in orde verder, ze weegt nu 6500 gram en is 66 cm, ze was iets minder aangekomen, maar dat gaf gelukkig niks. Ze heeft de laatste tijd ook wel wat minder honger, de laatste fles drinkt ze niet altijd meer leeg, we mochten nu dus over op 3 flesjes en dan bijv. 1 flesje splitsen, dus om 16.00 uur een half flesje en om 20.00 uur ook. Ik denk dat ik ze toch nog maar gewoon vol doe voor het geval ze ineens wel honger heeft. Een tip van de kinderarts was om om 16.00 uur eerst het hapje te doen en dan als toetje nog een beetje van de fles, omdat ze de hapjes niet echt lekker vindt. Maar die worden wel steeds belangrijker dus zal ze er toch aan moeten geloven. We mogen de flesjes nu trouwens gewoon maken van kraanwater wat we opwarmen, dus niet meer steeds water koken, ik vind dat superfijn, want dan kan je dus voortaan overal haar flesje vullen met kraanwater mocht het nodig zijn. En ze mag nu af en toe een broodkorstje om te proberen, leuke he? Ik zie het al helemaal voor me, zo'n nat gekwijlt korstje in haar handjes hahaha.

Gaaf dat Anne-Sophie al een tandje heeft, Daantje heeft er dus nog geen maar ze kauwt wat af de laatste tijd, de kinderarts zei dat ze er ook zomaar ineens kunnen zijn, dus dat is nog even afwachten. Heeft Anne-Sophie er veel last van gehad voordat ze ze kreeg of niet? En heeft ze ook meer aandacht nodig als anders nu ze steeds aan het draaien is? Daantje wel, het is ook net alsof ze dan gefrustreerd is omdat ze niet vooruit komt als ze op haar buikje ligt, ze is dan aan het spartelen alsof haar leventje er vanaf hangt.

Gisteren zijn we weer met haar naar het zwembad geweest, ze vindt het echt fijn in het water en ze kijkt haar ogen uit naar alle andere kindjes in het water, niet dat ze het al snapt maar er valt in elk geval genoeg te kijken voor haar.

Het weer is hier ook maar een beetje triestig, we wilden misschien een dagje naar de dierentuin, maar het lijkt toch weer een beetje regenachtig te worden. Mijn man zijn vakantie zit er trouwens al heeeel lang op, maar volgende week heeft ie gelukkig nog een midweek vrij (de meubelzaak bij ons in het dorp waar hij werkt is dan dicht i.v.m. de kermis, die staat daar recht voor de deur dus dan heeft het niet zoveel zin om open te blijven), dan willen we nog wel wat leuke dingen gaan doen. Ik moet de 25ste weer aan de slag dus nu nog 2 weekjes vrij.

Donderdag is Daantje al een half jaar! Ik ga dan een halve slagroomtaart kopen, eens kijken of ze daar een likje van lust hihi.

Wij hebben hier trouwens al 5 bandjes vol met filmmateriaal van Daantje (dat is zeker errug veel...?), merk wel dat ik nu af en toe denk laat maar even, want anders wordt het wel erg veel film.

Ik hoor Daantje, dus het is weer tijd voor dr fruithapje!

Tot snel

Groetjes Femke

Hallo Femke!

Fijn dat alles goed was met Daantje op het CB! Het is toch altijd weer een hele geruststelling als ze zeggen dat het prima is. Vind je ook niet?
Wat zit ze keurig op gewicht zeg! Anne-Sophie woog de vorige keer 8 kilo maar ik denk dat er inmiddels alweer een kilootje bijgekomen is..haha!
Wat vliegt de tijd he? Onze meiden zijn al een half jaar!! Een half jaar geleden waren we nog aan het puffen...ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe dat wa, maar zou het ook helemaal niet erg vinden om het nog een keertje te doen...de tijd ging zo snel! Het was zo voorbij! Zelf die hechtingen vallen in het niet bij het plezier wat we aan Anne-Sophie beleven...We zijn echt helemaal verliefd op haar!

Mijn man voelt zich soms zelfs een beetje achtergesteld als ik weer eens flink met Anne-Sophie zit te knuffelen..haha
Heeft jouw man dat ook? Mijn hoofd staat er gewoon vaak niet naar...
Volgens de boekjes komt dat vanzelf weer terug...hopen we maar...
Hebben julllie ook zo'n oranje met wit multomapje van het CB? Met allemaal handige info?

Met de tandjes van Anne-Sophie gaat het prima. Het 1e tandje is nu door. Er zit een klein wit streepje dus morgen gaan we op zoek naar een echte babytandenborstel en tandpasta. Het tweede tandje zit eraan te komen. Ze jengelt een beetje en kauwt zich helemaal suf op haar bijtringen. Ik heb er 1 van difrax gekocht en die valt helemaal in de smaak. Er zitten allemaal van die ribbeltjes op dus dat voelt vast lekker aan haar tandvlees. Verder heeft ze er weinig last van...gelukkig maar!
Ze huilt wel wat (een hele verandering want normaal huilt ze nooit)

Wij zijn trouwens weer vol aan de slag gegaan met Sonja Bakker. De zwembandjes van mijn man begonnen flink te groeien en voor mijn blubberbuikje kan het volgens mij ook niet echt kwaad. Ik volg het niet zo streng maar eet 's avonds natuurlijk wel het programma mee.

Bevalt het zwemmen met Daantje? Wij hebben het nog steeds niet gedaan omdat we driftig op zoek zijn naar zo'n zwemband voor baby's. Ik heb heel Harderwijk en omstreken al afgezocht maar er nog steeds geen 1 gevonden...Welke hebben jullie? een vierkante of een ronde?

Hoe laat doe jij Daantje eigenlijk naar bed nu? Anne-Sophie gaat nu om 20.45 uur omdat ze daarvoor haar laatste flesje nog krijgt...

Zo...weer een heel verhaal...Geef Daantje maar een dikke halfjaarsverjaardagsknuffel (leuk woord voor galgje) van ons...en geniet van de slagroomtaart..

Liefs Elise

Ha Elise

Ja ik zal de knuffel doorgeven aan Daantje, dankjewel hahaha, alweer een half jaar.... je hoort iedereen zeggen 'geniet er maar van want het gaat zo snel...'' nou dat is dus echt zo he? Mijn man krijgt ook wel wat minder knuffels dan Daantje haha, komt vanzelf wel weer, meestal heeft hij er behoefte aan als ik net in slaap ben gevallen, we hebben het trouwens nog over een 2e gehad, denk dat we toch maar wachten tot het einde van dit jaar, ik heb alleen in mijn hoofd dat ik het leuker vind als de 2e niet in december jarig zal zijn, dus als we eind dit jaar beginnen en het lukt niet meteen, dan lassen we een paar maandjes pauze in denk ik. Is het maf dat ik er zo over denk?

En het cb is zeker een geruststelling, en als ze dan ook nog zegt dat we trots mogen zijn op zo'n mooie dame, nou ja dan vliegen wij dus op roze wolkjes daar de deur uit (zegt ze waarschijnlijk tegen iedereen, maar het is toch leuk om te horen he?).

Anne-Sophie is er snel bij zeg met die tandjes, had ze toevallig ook van die rode wangetjes toen ze ze kreeg? Daantje had vanochtend een knalrood koppie. Tegenwoordig vindt ik haar telkens duimend in haar bedje, grappig he? Ik hoop dat ze snel komen, want ze heeft nu echt meer aandacht nodig als eerst. Ik had trouwens nog een ander topic geopend over de broodkorstjes, ik vind het maar eng, soms krijgt ze ineens een behoorlijk stukje in haar mond en dan is het kuchen en ga ik dus met mijn vinger in haar  mondje om het eruit te vissen.

Ik kan eindelijk weer normaal in mijn oude spijkerbroeken trouwens, ik kon er wel in maar dan met de knoop op de ontplof-stand, het enige wat ik doe is weinig brood en geen tussendoortjes. Wel erg om te zien dat ik dus schijnbaar zoveel tussendoor at, want na een week consequent zijn zit mijn kleding al losser.

Wij hebben zo'n gele zwemband, met zo'n klein stoeltje erin. We hebben hem alleen nog niet gebruikt, omdat we telkens maar een half uurtje gingen, hij was iets van 20 euro bij Van Asten babystore in Tilburg. Maar ze zijn inderdaad lastig aan te komen, ik dacht die haal ik eentje bij Prenatal, je zou toch verwachten dat ze die daar verkopen niet dan? Maar hier dus nergens. Ik geloof dat je via Babydump ook via internet kunt kopen, die hebben er ook eentje maar ik weet niet precies wat voor model.

Nou hier regent het weer heerlijk, straks komt er een ontstoppingsbedrijf want onze afvoer in de keuken liep niet meer door, het water kwam er bij de aansluiting van de vaatwasser uitgesputtert, recht in de keukenkast..... balen zeg. Heb jij daar ook zo'n hekel aan als je voor zoiets thuis moet blijven, dan zeggen ze dat ze vanaf 13.00 uur komen, zul je zien dat ze er om 5 uur nog niet zijn. Nou ik ga nog even wat strijken, jawel er was weer een bult was!

X Femke

Goedemorgen!

Hoe is het met de afvoer? Inmiddels geen lekkage meer? Balen is dat he? Zijn de mannen nog op tijd gekomen? Het is inderdaad overal hetzelfde...Ze zijn nooit op tijd. Hier komen ze ook altijd op het laatste nippertje...

Anne-Sophie haar tandje groeit al flink. Er zit nu echt een wit stukje en het andere tandje begint door te komen. Ze heeft van die tweede meer last dan van de eerste. Ze had iets verhoging en is wat jengelig! Ik heb een tandenborstel en tandpasta gehaald dus we kunnen poetsen! Ze vindt het maar niets dus ik doe het maar niet te vaak...die tand moet eerst maar even verder groeien...
Ze had trouwens al wel op haar lip gebeten...echt zielig!

Dus jij bent ook de hele dag druk met Daantje?
Ik hol ook steeds heen en weer. Nu ze kan draaien ben ik steeds bezig met het terugleggen op haar rug want dat kan ze nog niet zelf. Ze draait ook op de gekste plekken dus de helft van de tijd ligt ze klem in tegen de rand in de box en dan laat ze haar hoofd terugvallen...lekker pijnlijk!
Het lijkt wel of ze steeds meer aandacht willen vind je ook niet? Ik ga me bijna schuldig voelen als ze zich even alleen wil vermaken...

Hoe was Daantjes halfjaarsfeestje?? Wij zijn woensdag aan de beurt!

Oh..de batterij van de laptop is leeg...
Typ vanmiddag wel even verder..
Ik moet zo naar school (er is een vader van een meisje uit mn klas overleden dus dat betekent een hoop geregel)

Liefs Elise

hoi hoi, hier ben ik even snel, zodra ik meer tijd heb volgt een uitgebreider verslag ;-)   Daantjes gestoofde appel staat even af te koelen ben benieuwd of ze dat lekker vindt! Wat leuk dat Anne-Sophie haar tandjes doorkomen, ik dacht dat ik gisteren ook een klein bobbeltje voelde maar ik zie nog niks, ben benieuwd. Daantje gaat de laatste paar dagen weer wat beter qua constant aandacht vragen, het is nog wel veel rennen, maar ze huilt niet meer zo snel gelukkig, dat deed ze eerst eigenlijk ook nooit. De laptop heeft t trouwens zo goed als begeven, als alles goed gaat komt vandaag de nieuwe, jipppie! Ik geef niet zoveel om apparatuur, maar zon nieuwe laptop uitpakken vind ik toch wel erg leuk hihi. De verstopping is gelukkig opgelost maar we zijn er gisteren nog de hele dag mee bezig geweest, Daantje ligt nu te kletsen in de box,   de laatste tijd ontdekt ze steeds meer hoge tonen, keigrapppig. En als ze rechtop staat dan wil ze af en toe een soort van springen, ziet er zo leuk uit! Zit anne-sophie al in de kinderstoel? We halen vandaag een stoelverkleiner om het te proberen, ze kan nog wel niet los zitten, maar met zon kussentje erin kan ze denk ik niet zoveel kanten meer op. Dat lijkt me nl een stuk makkelijker met die knoeihapjes, want als ik dat doe terwijl ze op schoot zit wil ze haar gezichtje nog wel eens langs mijn trui halen, met als gevolg dat we allebei helemaal onder zitten. Tot nu toe vindt ze de hapjes met tomaat erin het lekkerst, gisteren had ze kip met gemengde groentes maar dat was niet geweldig. Wat heftig zeg dat de vader van een kindje uit je klas is overleden, veel te jong natuurlijk, dat zal wel een hele klap geven in zo'n klas.
Welke maat draag Anne-Sophie nu? Daantje meestal 68, maar ze past ook al sommige dingetjes van 74, broeken niet, wel qua lengte, maar die blijven niet op dr buikje hangen.

Nou ik ga snel kijken of ze de appel lust, tot snel, vanaf de nieuwe laptop :)

X Femke

Hee Femke,

Wat heerlijk zeg een nieuwe laptop! De laptop die ik altijd gebruik heeft mijn man weer mee naar zijn werk...gelukkig heeft hij nu eindelijk de computer boven ook weer aangesloten (na lang zeuren) dus ik hoef geen forumberichtje te missen (hoezo verslaafd!!)

Geef jij Daantje nu de 6 maanden potjes? Anne-Sophie krijgt nu nog de 4+ potjes (eerst de voorraad maar eens opmaken) Mag Daantje al vlees? Ik denk dat wij dat ook mogen gaan proberen als we volgende week op het CB zijn geweest. Wat is het schema van Daantje nu?

Anne-Sophie kauwt overal op! Komt denk ik door de tandjes. Zelf mn neus is niet meer veilig. Eerst vond ik het wel grappig maar dat tandje is toch best wel scherp!
Ze draait nu trouwens ook twee kanten op en vanmiddag draaide ze zomaar terug op haar rug (denk dat dat per ongeluk ging want ze heeft het nog niet weer gedaan)
Valt Daantje ook wel eens terug op haar hoofdje als ze probeert om te draaien. Anne-Sophie steekt nu ook haar handjes uit als ze ergens uit wil...en als ik haar uit de box wil tillen doet ze haar hoofdje al omhoog en maakt ze volgens mij hetzelfde sprongetje als Daantje...grappig he? Echt weer zo'n filmmoment haha!

Ze is vandaag trouwens precies een half jaar...wat is dat snel voorbij gegaan zeg! Inderdaad....iedereen zegt dat het snel gaat...en dat is ook echt zo!
Vandaag heb ik haar meegenomen naar Apeldoorn om te shoppen! Het was voor het eerst dat ik haar meegenomen heb tijdens het winkelen. Het ging erg goed gelukkig! Het blijft alleen wel een gedoe om het flesje en de hapjes te geven...lang leve de V&D en de Mac!

Hier ligt ook een aandachtvrager hoor! Het liefst wil ze de hele dag mn aandacht maar dat gaat natuurlijk niet. Gelukkig kan ze zich ook goed vermaken in de box.

Anne-Sophie draagt ook maatje 68. Van sommige truitjes nog wel eens 62 en sinds vorige week heb ik ook al een broekje 74 aangepast. Het zit nog wel iets ruim maar het blijft wel zitten (handig die dikke billetjes)
Ik heb vandaag een leuk setjes van Mexx gehaald in maatje 80...pfff dat klinkt groot. Maar Mexx valt altijd zo klein. En het is voor de winter dus dan past ze er vast wel in.
Ik moet haar kast trouwens weer eens uitzoeken. Er kan weer een heleboel naar zolder. Vind jij dat ook zo naar om te doen? Het liefst hield ik haar in die kleine poppekleertjes...Had vorige week nog haar eerste pakje in mn handen (zooo klein)

Het was inderdaad heftig dat overlijden van die vader. Er moet dan een heleboel geregeld worden. Gisteren was de crematie. Hij was al een tijdje ernstig ziek maar als je dan die vrouw met drie kleine kinderen ziet staan is het toch wel even slikken hoor...Gelukkig kan ik het ook wel weer snel van me afzetten maar ik hoop toch wel dat dat mij niet gaat overkomen...

Klinkt trouwens lekker gestoofde appel! Geef je dat als fruithapje? Ik durf nog steeds niets meer zelf te maken. Komt vast wel weer. Ze heeft vandaag trouwens een rijstewafeltje gehad. Wat een gedoe zeg. Eerst ging het heel goed. Ze maakte het helemaal zacht. Maar toen viel ie uit elkaar en zat er al snel een groot stuk in haar mondje. Dus ik heb alles er maar weer uitgeplukt (ben nog steeds bang dat ze er in stikt) Arm kind...ze keek me echt aan met zo'n blik van...waarom pak je mn eten af?!
Hoe gaat het bij jullie met de soepstengels? Ik heb wel liga gehaald. Doe jij dat ook door het fruithapje? Vindt Daantje de groentenhapjes al wat lekkerder? Anne-Sophie vindt het zo lekker dat ze volgens mij helemaal niet genoeg heeft aan een half potje. Niet dat ze zeurt als het op is maar volgens mij eet ze de rest ook op als ik het haar zou geven.

Hier gaat het trouwens prima met de kilo's (lang leve Sonja Bakker) Wat een heerlijk gevoel zeg'...Heb vandaag gelijk maar iets leuks voor mezelf gekocht.
Alleen die streep..die gaat nog steeds niet weg. Hij loopt verticaal over het midden van mn buik. Ik heb wel het idee dat ie steeds iets minder bruinig wordt maar hij zit er nog wel...geen idee of ie ooit nog weggaat. en dan zul je zien dat ie bij een tweede weer gezellig terugkomt!
Mn krullen komen ook weer langzaam terug. Die waren spontaan bijna helemaal verdwenen na de bevalling. Maar goed...genoeg geklaagd...we hebben er iets prachtigs voor teruggekregen dus eigenlijk mag ik niet zeuren.
Anne-Sophie slaapt nog lekker (helemaal moe van het shoppen) dus ik heb even tijd voor mezelf (en mn man haha)

Veel plezier met het uitpakken van de laptop en tot snel!

Liefs Elise

oh ja...
Anne-Sophie zit sinds kort in haar tripp trapp stoel (met stoelverkleiner) Eerst wiebelde ze alle kanten op (toen hebben we haar er maar snel weer uitgehaald) Maar nu kan ze al goed zitten. Ze zit vrij stevig dankzij die verkleiner.
Lastig he dat geven van de hapjes...Ik zette haar eerst altijd in de maxi cosi...maar de kinderstoel is echt veel handiger. Wij hebben een vrij grote tafel (2.10 lang) dus het is een superleuk gezicht..zo'n hummeltje aan zo'n grote tafel!

xx

Hoi Elise

Van harte gefeliciteeeeerd met de halve verjaardag van Anne-Sophie!!! Hebben jullie er iets aan gedaan vandaag? Of je gewoon verbaasd over hoe snel zo'n half jaar om is?

Nou de laptop is super, het draadloos internet werkt nog even niet, iets met de router, moet ik morgen nog even voor bellen, maar we hebben er nu gewoon de netwerkkabel aanhangen en nu doettie t ook, internet is ook ineens een stuk sneller dan op dat oude beestje. Had je toevallig die discussie over oorbellen gelezen hier op het forum? Ik zou Daantje echt noooit oorbellen laten schieten, pas als ze ze zelf wil als ze een jaartje of 8 is ofzo hoor, ik hou er persoonlijk helemaaaal niet van, een baby met oorbellen, jij wel?

Nou ik heb vandaag geloof ik wel mijn ergste moment in mijn jonge moederschapscarriere meegemaakt, Daantje is van de bank gerold.... slecht he? Ik schrok me rot, ik had haar heel even (ik was precies 3 seconden weg) op een plekje in het midden gelegd, kan ze schijnbaar ineens doorrollen, dat had ze dus nog noooooit gedaan. Zul je altijd zien, ik voelde en voel me ontzettend rot, ze huilde zo zielig, ze lag op haar buikje, gelukkig heeft ze maar even gehuild. Ze heeft een rood plekje op dr buikje maar verder gelukkig helemaal niks, na 5 minuutjes kon ze alweer lachen, behalve ik, ik voel me ontzettend schuldig... ben me echt doodgeschrokken. Ik heb haar de hele avond bij me gehouden, ik laat haar in elk geval nooit meer ergens op hoogte liggen. Mijn man was gelukkig niet boos, die zei dat ze waarschijnlijk nog wel ooit vaker zou vallen, hij was gelukkig heel lief voor me, hij snapt ook wel dat ik Daantje nooit kwaad zou willen doen. Dus weer een beetje een traumatje opgelopen, net als jij met je bloemkool (die dingen vergeten we waarschijnlijk nooooit meer denk je wel?).

Maar goed even wat leukers, ze krijgt inderdaad de 6 maanden potjes, vandaag vond ze de kip met groentes wel lekker, maar die potjes zijn ook nog vrij glad gemalen, terwijl je bij 6 mnd eigenlijk al met wat stukjes mag geven, volgens de info van het cb hoeven we  daarom niet echt op de leeftijdsgrens op de potjes te letten en zou ze ook al iets  grovers mogen  hebben, maar we proberen dit eerst maar even.  Wat een geklieder he met zon rijstwafeltje, we hebben ook al stukjes liga gegeven, nou die plakt ook echt overal aan vast, vind ik trouwens fijner dan de soepstengel, die stak ze soms te ver in haar mondje, en ik check de liga trouwens ook telkens, of ze niet een te groot stuk afgehapt heeft ofzo... best eng he?

Wij zijn gisteren even naar Den Bosch geweest met Daantje en ja inderdaad het flesje bij La Place gedaan, ideaal!

Mexx valt inderdaad klein he? Ik heb toevallig eergisteren een hoop kleine kleertjes opgeruimd, dan denk ik zou dit de laatste keer zijn geweest dat ik die roze pakjes vast heb gehad, of krijgen we er nog ooit een roze-huisgenootje bij? Ik heb straks bij de Hema een pak rompers van maatje 74/80 gehaald, die zien eruit alsof ze gewoon passen...zucht wat gaat het hard!

Mijn gewicht hangt nu weer rond de 57 kg, gaat de goede kant op gelukkig, en de bruine verticale streep is hier ook nog aanwezig, ik heb nog geprobeert em weg te scrubben, maar dat was echt onmogelijk.

Wat akelig zo'n crematie zeg, dat wens je echt helemaal niemand toe he? Brrr krijg er kippenvel van.

Nou ik ga nog even op de bank zitten, effe bijkomen nog van de schrik van straks

x FEmke

Terug
Bovenaan