muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Lekker aan het genieten van de herfstvakantie? Morgen zitten we al weer op de helft! Gaat snel zeg...
Maandag hadden we hier weer een tranentrekker..Anne-Sophie keek me eens een poosje aan en zei toen luid en duidelijk MAMA!  Pfff mn traanbuisjes werden spontaan 10 keer zo groot. Nu roept ze het de hele dag! geen idee of ze ook doorheeft dat ze mij ermee bedoelt maar het klinkt wel erg lief!
Ze rolt trouwens ook steeds om in haar bed...dikke pret natuurlijk maar ik vind het maar niets. Hoe heb jij die banden aan de slaapzak gemaakt? En bind je ze dan vast aan de spijlen van het ledikantje?

Liefs elise

Ha Elise,

Allereerst VAN HARTE GEFELICITEEEEEERD!!! Maak er maar een leuke verjaardag van vandaag! En wat gaaf dat Anne-Sophie mama zei....woooooow dat lijkt me echt super! Daantje kletst nu ineens ook veel meer, maar mama heeft ze nog niet gezegd, meer allerlei klanken na elkaar, waar we nog geen woordjes uit kunnen halen. Hopelijk gaat ze er binnenkort ook mee beginnen. Anne-Sophie is wel vlot zeg dat ze al kan kruipen en zitten, Daantje vind het wel prima om op haar buikje te liggen en rond te kijken, ze draait alleen om haar as op het kleed, wie weet dat ze er binnenkort een keertje vanaf kruipt. Af en toe rolt ze terug op haar rug, maar dat vindt ze volgens mij nog een beetje eng. Wel fijn dat Anne-Sophie het zo goed doet en goed groeit, ik zou maar niet teveel luisteren naar het cb, ze krijgen je zo op de kast vind ik. Ik luister alleen naar de adviezen waar ik het zelf mee eens ben, maar dat durfde ik in het begin ook niet zo goed hoor, nu wel inmiddels.

Voor mijn vriendinnen moet ik ook echt tijd maken, met een vriendin die zelf ook niet zo handig is met afspraken maken maak ik telkens aan het einde van een date meteen een afspraak voor een volgende... zo houden we er een beetje regelmaat in! Maar het is wel moelijker om bij te houden dan vroeger hoor, door de drukte ben ik ook blij als ik af en toe lekker een middagje voor mezelf heb, heb jij dat ook?

Raad eens hoeveel ik van je hou hebben wij ook voor Daantje hahaha wat toevallig! Ik vind die tekeningetjes zo schattig! Wel eng trouwens dat ze gaat draaien in bed, de linten aan Daantjes slaapzak heeft mijn moeder vastgestikt ongeveer een cm of 10 onder de armsgaten, die stroken maken we dan vast op de rug van de matras en zo kan ze geen kant op. Ik vind het wel een heel veilig idee, alleen hebben we nu een dikke slaapzak voor de winter en die is heeeeel erg lang, daar zitten geen linten aan maar die slaapzak stop ik aan het einde van de matras eronder. Ik denk dat ze er inmiddels zo aan gewend is dat ze niet kan draaien in bed dat ze het nu ook nog niet geprobeert heeft.

Daantje slaat trouwens ook al een tijdje zelf de bladzijdes om, ze wordt helemaal wild als ik haar op schoot neem om voor te lezen, dan gaat ze liggen trappelen met haar beentjes en hijgt ze erop los! Ik heb een hele stapel oude sesamstraatboeken (misschien ken je ze wel "vergeet de havermout niet" enzo, ik vind ze geweldig die oude boeken, voor een prikkie de hele serie gekocht op marktplaats), die vindt ze fantastisch, zijn ook hele mooie tekeningen, van die boeken mag ze van mij nog niet omslaan, dan scheurt ze alles kapot. Ze heeft ook van die rubberen of kartonnen boekjes en die mag ze wel bladeren, volgens mij heeft ze dan nog meer lol in het bladeren dan in het lezen!

Daantje heeft straks voor het eerst een vers prakje van mij opgegeten, ik had al wel eerder wat gekookt maar ze vond het telkens vies, nu had ik 2 stronkjes bloemkool, 3 spruitjes en 4 krieltjes gekookt, daarna geprakt, margarine erbij en wat geraspte kaas erdoor.... ze vond het heerlijk. Ik vind de potjes ook erg makkelijk maar ben wel blij dat ze tenminste vers lust.

Wat grappig trouwens dat jij nog een zusje hebt van 11, voor haar is Anne-Sophie natuurlijk een levende pop, wel leuk hoor zo'n jonge tante! Mijn herfstvakantie begon met een griepje, jippie jippie, gelukkig duurde het maar een paar daagjes, daarna heb ik hem aan mijn man doorgegeven. Daantje heeft hem niet gekregen en daar ben ik erg blij om, zo zielig als zo'n klein ding ziek is.

Wat doen jullie trouwens met Sinterklaas...? Wij zeggen steeds tegen mekaar dat we niet te gek moeten doen voor Daantje, ze heeft er immers nog geen weet van, maar ik vrees dat we tegen die tijd alles vol hebben liggen met pakjes, ik wil graag gekleurde blokken voor haar kopen en een vormenstoof en verder vind ik geloof ik alles wel leuk wat ze bij Bart Smit verkopen dus dat wordt nog wat.

Geniet nog even van je verjaardag en je shopdag morgen! Ik was met mijn moeder geweest dinsdag en goed geslaagd, dus weer helemaal blij en natuurlijk weer een tas vol voor Daantje bij Zara

X Femke

Hee Femke,

Het is erg druk hier dus ik stuur morgen even een langer bericht...
Bedankt voor de felicitaties!! Heb een complete fietsstoeljesuitzet gekregen...

Liefs ELise

ps: alles goed verder?

Hoi Femke,

Eindelijk tijd om weer een berichtje te sturen. Anne-Sophie is nog helemaal in dromenland  dus heb alle tijd voor mezelf!
Mn verjaardag was gezellig! Ik heb van mijn man een complete bobike fietsuitrusting gekregen (stoelje, windscherm, stuurtje voor Anne-Sophie)
Omdat ze al helemaal zelf kan zitten mochten we al een klein stukje op de fiets proberen...dus gisteren was het dan zover! Pfffff ik vond het best eng met zo'n kleintje voorop. En dan al die drempels over enzo! Ik ben even naar mn ouders gefietst want dat ik maar een klein eindje. Anne-Sophie vond het heerlijk! Ze bleef maar om zich heen kijken en probeerde het windscherm op te eten..haha! Ze was helemaal dik ingepakt! Ik was toch een beetje bang dat ze het koud zou krijgen. Ze heeft wel van die leren slofjes aan maar toch...het zijn geen schoenen. We gaan nu even op zoek naar een skipak. Dat is volgens mijn moeder lekker warm op de fiets. Het is best een heel gedoe met een stoeltje voorop. Een boodschappentas aan mn stuur gaat me makkelijker af! Mn man heeft mn zadel maar een eindje naar  beneden gedaan dus nu kan ik gewoon blijven zitten als ik moet stoppen. Gelukkig is er nog wel voldoende ruimte tussen het stoeltje en mezelf! Was de sonja bakker niet voor niets haha!
Maar het is zo leuk om met zo'n hummeltje te fietsen...echt heerlijk!

Verder heb ik nog twee mooie sfeerlantaarns en een  etagere (schrijf je dat zo??...en ik ben nog wel juf)  gekregen van mn ouders(komen de ouders van mijn man...hebben zij ook een lantaarn bij zich...echt zo'n lelijke! vreselijk! zul je net zien)
Geld...altijd leuk! Bonnen van de Esprit winkel (helemaal goed)
Dus nu ben ik 27...dat klinkt wel heel dichtbij 30..haha!

We hebben de box trouwens ook maar naar beneden gedaan. Toen ik gisteren het konijn eten ging geven had ik Anne-Sophie even in de box gezet. Toen ik terugkwam zat ze op haar knietjes!!! Pfffff was helemaal geschrokken. Zij vond het prachtig! Dus nu is ie helemaal laag. Op onze box zit geen tussenstand..lastig want nu moeten we helemaal bukken als we haar erin willen zetten.
Gaat Daantje inmiddels al een beetje vooruit? Het is nog wel lekker rustig als ze op haar plekje blijft. Anne-Sophie doet een combinatie van kruipen en tijgeren....en is supersnel opeens. Ik kan haar geen moment uit het oog verliezen want ze zit overal aan! Dus nu begint het opvoeden. Als ik nee zeg haalt ze snel haar handje weg...lacht eens een keer naar me en doet het dan gewoon nog een keer...haha! wat een tut zeg! En dan maar consequent blijven.

Grappig dat jullie dat babyboek ook hebben. Wij vinden het verhaal ook zo leuk! Ik schrijf het helemaal vol...ben benieuwd of we dat met een tweede ook doen..
Mijn zusje is idd een jonge tante. Ze vindt Anne-Sophie helemaal geweldig! Het is voor haar net een babyborn..Alleen beweegt deze iets meer :)

Hier worden ook nog steeds potjes gegeten hoor! Ik maak ook wel wat zelf maar ze vindt die potten toch lekkerder. Daar zit volgens mij wat meer smaak aan. Pas heb ik bijna een hele pot appelmoes ingedaan en toen at ze het pas. Fruit gaat wel goed. Ze eet zelf kleine stukjes mandarijn en banaan...
Onze hummel heeft trouwens ook in de gaten dat het leuk is om te blazen met eten in je mond! Alles zit eronder!! lang leve de snoetenpoetsers...

Probeert Daantje ook al dingetjes te pakken met haar duim en wijsvinger? Anne-Sophie kan heel druk bezig zijn om pluisjes en kleine friemeltjes van de vloer te halen...het lukt nog niet zo goed maar het is wel grappig om te zien!

Ohh er wordt er eentje wakker...tijd voor fruit en dan even lekker samen naar de stad...op zoek naar een skipak haha!

Liefs Elise

Ha Elise,

ooh leuk wij willen ook die set van Bobike, welke uitvoering heb je gekregen? Ik vind de knalroze heel leuk en ze hadden ook een aquablauwe met bloemtjes zag ik op de site, die vind ik ook erg leuk. Jeetje wat leuk dat je al gefietst hebt zeg, Daantje gaat niet zo snel qua ontwikkeling, ze kan nu wel zitten, maar nog een beetje wiebelig, maar ze is op het moment meer bezig met haar mentale ontwikkeling volgens mij, ze kan ineens zwaaien als we daaaaag Daantje roepen, dan begint ze dus te zwaaien en te lachen, en ze doet het kiekeboe-spelletje met alles wat ze te pakken krijgt, ze verstopt zich onder haar jas/slab/handdoek/dekentje om er vrolijk lachend onderuit te piepen. Echt zo grappig, maar kruipen enzo dat heeft ze nog niet in de gaten lijkt het. Ze weet ook als ik vraag waar de auto's zijn (dan kijkt ze naar de voorraam) en waar is de lamp weet ze ook, waar zijn de kabouters vraag ik altijd als ze uit bed komt en dan kijkt ze naar haar kapstokje aan de deur (staan kabouters op), wel grappig hoor, het lijkt wel of er elke dag wat bijkomt.   Maar fietsen lijkt me ook heerlijk, hoe doe je dat dan als je zeg maar ergens aankomt? Heb jij zo'n lichte buggy aan je fiets hangen of neem je Anne-Sophie gewoon op de arm? Voor Daantje heb ik ook een soort schoentjes gekocht, bij de Hema, het lijken een beetje Uggs, met zo'n lekker warm vachtje van binnen. ook met het idee dat die straks lekker warm zijn op de fiets. Kosten maar € 5,95!

Hhaha en wat betreft cadeaus van je schoonouders.... die van mij kennen mijn smaak ook niet, hebben zelf ook een hele degelijke smaak, qua kleding, interieur en alles. Terwijl ik meer van de originele dingetjes ben, hoe gekleurder hoe beter, retro, vintage noem maar op, ik hou bijv. niet zo van die winnie de pooh dingetjes voor baby's, waarschijnlijk ben ik daarin zo'n beetje alleen in nederland, want die kom je dus overal tegen. Mijn schoonouders houden daar dus wel van en met alle goede bedoelingen natuurljik, maar ik vrees nu al voor Daantjes verjaardag/sinterklaas etc. Ik heb er gewoon moeite mee dingen in mijn huis te zetten die ik zelf lelijk vind, dus ook het speelgoed van Daantje. Je kijkt er toch de hele dag tegenaan - zucht - , kijk voor mijn ouders hoef ik niet te vrezen, als die niet weten wat ze moeten geven dan vragen ze het gewoon, en als ze zelf met iets komen dan past het altijd bij me.  Ik heb al bij mijn man een balletje opgegooid: dat ik het zelf wel leuk vind om bijvoorbeeld straks een poppenwagentje enzo voor Daantje uit te zoeken, dat ik dat soort dingen liever niet cadeau krijg (heb jij dat ook, dat je die grotere dingen liever zelf uitzoekt?), ik hoop dat ie het stiekem doorgeeft....

Over opvoeden gesproken, hahaha grappig is dat he? Ik probeer het al met het omkleden op de commode, binnen 1 seconde heeft Daantje dan altijd al een schone luier uit het mandje te pakken, in haar mond en als ik dan zeg dat die niet voor in het mondje zijn en ik hem terugzet moet ze lachen... en af en toe graait ze er dan nog een keertje eentje uit en dan zeg ik neeeee daantje dat mag niet hoor. Maar ja consequent zijn is wel moeillijk. Als ze iets wil kan ze tegenwoordig ook gillen hoor, niet omdat ze verdrietig is, neeee omdat ze de afstandsbediening of mijn mobieltje gewoon wil hebben hahaha. Nu wordt het wel oppassen geblazen, voor je het weet heb je een verwend kindje....

Daantje doet ook alles met haar wijsvinger en duimpje, de coordinatie is nog niet waterdicht maar het is zooo leuk om te zien. Gisteren had ik haar boterham met kaas even in de magnetron gezet: gesmolten kaas op brood, nou als je zag hoe snel ze die kleine stukjes in haar mond stopte hahahah (net mama). En ze heeft zo'n knuffelolifantje van de Hema met oogjes van garen, daar hing een touwtje van los dus ik dacht oja die moet ik er nog afknippen, maar dat vindt ze nou net het allerleukste aan die hele olifant, dat dat kleine draadje loshangt, daar kan ze echt mee gaan zitten friemelen, ze probeert het telkens te pakken te krijgen.

Succes met het skipak of heb je inmiddels al wat gevonden??? Volgens mij heb ik ze bij H&M zien hangen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ben benieuwd of Daantje deze winter nog op de fiets kan of dat ze pas volgend jaar gaat kruipen enzo... volgens ons cb 'moest' ze dat pas kunnen rond 1 jaar dus we zien het vanzelf wel. Lijkt me alleen wel erg fijn, dat je weer op een andere manier naar buiten kunt dan alleen lopend!

Fiets ze!

X Femke

Hoi Femke,

Nou...ik heb een skipak gevonden hoor! Bij de C&A! Ik kom daar eigenlijk nooit (allemaal van die winnie de poeh dingen) Maar nu hadden ze een leuk wit skipak met  van die voeten eraan en bijpassende wantjes. Anne-Sophie is nu net een ijsbeertje! Maar het zit heerlijk warm en is ideaal voor op de fiets!

Ik heb trouwens een zwart stoeltje van bobike en een zwart windscherm. Het zitje in het stoeltje is lime groen met witte strepen. Het past bij de fietsen die we hebben (zit ook lime groen in) Het liefste had ik een roze genomen maar stel dat de tweede een jongetje wordt is dat wel een beetje zielig!

Geweldig he dat cadeautjes spotten voor sinterklaas. Ik vind alles leuk voor Anne-Sophie en zou het liefste alles voor haar kopen. Maar gelukkig is mijn man verstandig..haha
Wij geven haar waarschijnlijk de nijntje loopauto. Ken je die? Ze is helemaal gek van nijntje dus dat is vast een leuk cadeau. En ze staat sinds deze week in de box dus ik denk dat ze van een loopauto veel plezier gaat hebben. En deze kan je ook instellen (hij kan langzaam vooruit en snel)

Hoe is het met Daantje?
Dus jullie zijn ook druk aan het opvoeden. Hier is het ook steeds...niet doen Anne-Sophie. Het gekke is dat ze al echt omkijkt als je dat zegt...soms doet ze het dan toch maar meestal luistert ze echt. Ze krijgt trouwens wel een eigen willetje zeg...poeh! als ze iets niet wil wordt ze toch een potje driftig! heeft Daantje dat ook?
Mijn moeder zegt dat het ook een beetje bij meisjes hoort en dat het een fase is...ik hoop het maar. Anne-Sophie heeft trouwens ook twee hoektanden bovenin. Het is nu net dracula..haha! De twee tanden in het midden komen bijna door...ze heeft vuurrode wangen...heeft daantje dat ook?

Zo...ik ga eens even aan de strijk! Hoera!!

Liefs ELise

Ha Elise,

Zo te lezen ben jij ook geen Winnie-fan? hahaha grappig hoor, ik heb echt een hekel aan die beer, het verhaal vind ik wel leuk maar tjeetje wat een hoop prullaria kan je daarvan kopen brrrr. Bij C&A kan ik om die reden eigenlijk ook nooit iets leuks vinden, loop er soms wel binnen, maar in  het geval van het skipak is het dus wel een leuk adresje zo te lezen. Fijn dat je al kan fietsen, Daantje kan inmiddels wel zelf zitten, alleen laat ze zich soms ineens achterover vallen... ik zit wel altijd achter haar zodat ze tegen me aanvalt, dus alleen zitten zit er nog even niet in.

Volgens mij krijgt ze nu bovenin tandjes, ze had gisteren de hele dag vuurrode wangetjes en wilde 's middags maar heel kort slapen, daarna ging ik met haar thee drinken bij mijn moeder en die zei 'zou ze weer tandjes krijgen'? Ja stom dat ik daar nog niet op was gekomen, thuis gekomen was ze nog een beetje jengelig en moe omdat ze dus maar amper geslapen had, dus meteen in haar bedje gelegd. Toen sliep ze goed, rond een uurtje of 17.45 werd ze wakker en weer vuurrode wangen. Dus toen heb ik haar druppeltjes van chamodent gegeven en ineens was ze weer vrolijk, die helpen heel goed bij dr. Bij het tandjes poetsen 's avonds kwam de borstel (waar ze anders altijd vrolijk op kauwt) tegen haar bovenkaak aan en dat deed duidelijk pijn. Ik ben benieuwd wanneer ze erdoor gaan komen, de vorige keer heeft het wel een week geduurd. Is Anne-Sophie ook jengelig als ze tandjes krijgt? Ik vind het zo zielig en knuffel haar helemaal plat als ze pijntjes heeft.

Leuk trouwens hoor zo'n lime groene set, ik vind de roze ook super maar inderdaad als er nog een broertje bijkomt ipv een zusje... dan houdt ie daar misschien wel een klein traumatje aan over :)   Moet nog even kijken wat we doen, ik denk de blauwe met bloemetjes, beetje van allebei wat.

Die Nijntje loopauto vind ik ook leuk, we hebben al best wat dingen van Nijntje (die vind ik veeeeel leuker dan winnie hahaha) , we waren laatst bij Bart Smit, daar hadden ze een leuke bromtol (zo heet ie niet maar het is zo'n plastic soort tol met diertjes erin en boven een knop, als ze die indrukt gaat het ding draaien) van Fisher Price, wij stonden ermee in onze handen van zou ze die leuk vinden? Ik dacht slim te zijn door hem even aan Daantje te geven.... hahahah ze vond hem geweldig en ik mocht hem niet eens meer afrekenen want ze wilde hem niet loslaten. De hele weg naar huis heeft ie met doosje en al op haar schoot gezeten in de wandelwagen. Eenmaal thuis kon ik hem toch pakken en heb ik hem gewoon in gepakt voor sinterklaar hahaha. Nu kan dat nog he? Volgens mij is ze al blij met een ingepakt pak hagelslag, als het maar geluid maakt! Na mijn werk ga ik nog even naar de speelgoedwinkel, mijn man en ik hadden afgesproken om allebei afzonderlijk nog wat sinterklaasdingetjes te kopen voor Daantje, wel leuk dat we dan van elkaar niet weten wat we gekocht hebben (hopelijk niet hetzelfde).

Wat knap trouwens dat ze al kan staan in de box zeg! Echt een snelle dame hebben jullie!

Weet je wat mij trouwens ook zo leuk lijkt, zo'n bakfiets! Neemt alleen wel veel plek in beslag in de schuur denk ik. Wie weet dat we die nog een keertje aan gaan schaffen, als we 2 kindjes hebben.

Ik ga nog even aan het werk, bijna weekend gelukkig!

X Femke

Terug
Bovenaan