Ha Elise,
ooh leuk wij willen ook die set van Bobike, welke uitvoering heb je gekregen? Ik vind de knalroze heel leuk en ze hadden ook een aquablauwe met bloemtjes zag ik op de site, die vind ik ook erg leuk. Jeetje wat leuk dat je al gefietst hebt zeg, Daantje gaat niet zo snel qua ontwikkeling, ze kan nu wel zitten, maar nog een beetje wiebelig, maar ze is op het moment meer bezig met haar mentale ontwikkeling volgens mij, ze kan ineens zwaaien als we daaaaag Daantje roepen, dan begint ze dus te zwaaien en te lachen, en ze doet het kiekeboe-spelletje met alles wat ze te pakken krijgt, ze verstopt zich onder haar jas/slab/handdoek/dekentje om er vrolijk lachend onderuit te piepen. Echt zo grappig, maar kruipen enzo dat heeft ze nog niet in de gaten lijkt het. Ze weet ook als ik vraag waar de auto's zijn (dan kijkt ze naar de voorraam) en waar is de lamp weet ze ook, waar zijn de kabouters vraag ik altijd als ze uit bed komt en dan kijkt ze naar haar kapstokje aan de deur (staan kabouters op), wel grappig hoor, het lijkt wel of er elke dag wat bijkomt. Maar fietsen lijkt me ook heerlijk, hoe doe je dat dan als je zeg maar ergens aankomt? Heb jij zo'n lichte buggy aan je fiets hangen of neem je Anne-Sophie gewoon op de arm? Voor Daantje heb ik ook een soort schoentjes gekocht, bij de Hema, het lijken een beetje Uggs, met zo'n lekker warm vachtje van binnen. ook met het idee dat die straks lekker warm zijn op de fiets. Kosten maar € 5,95!
Hhaha en wat betreft cadeaus van je schoonouders.... die van mij kennen mijn smaak ook niet, hebben zelf ook een hele degelijke smaak, qua kleding, interieur en alles. Terwijl ik meer van de originele dingetjes ben, hoe gekleurder hoe beter, retro, vintage noem maar op, ik hou bijv. niet zo van die winnie de pooh dingetjes voor baby's, waarschijnlijk ben ik daarin zo'n beetje alleen in nederland, want die kom je dus overal tegen. Mijn schoonouders houden daar dus wel van en met alle goede bedoelingen natuurljik, maar ik vrees nu al voor Daantjes verjaardag/sinterklaas etc. Ik heb er gewoon moeite mee dingen in mijn huis te zetten die ik zelf lelijk vind, dus ook het speelgoed van Daantje. Je kijkt er toch de hele dag tegenaan - zucht - , kijk voor mijn ouders hoef ik niet te vrezen, als die niet weten wat ze moeten geven dan vragen ze het gewoon, en als ze zelf met iets komen dan past het altijd bij me. Ik heb al bij mijn man een balletje opgegooid: dat ik het zelf wel leuk vind om bijvoorbeeld straks een poppenwagentje enzo voor Daantje uit te zoeken, dat ik dat soort dingen liever niet cadeau krijg (heb jij dat ook, dat je die grotere dingen liever zelf uitzoekt?), ik hoop dat ie het stiekem doorgeeft....
Over opvoeden gesproken, hahaha grappig is dat he? Ik probeer het al met het omkleden op de commode, binnen 1 seconde heeft Daantje dan altijd al een schone luier uit het mandje te pakken, in haar mond en als ik dan zeg dat die niet voor in het mondje zijn en ik hem terugzet moet ze lachen... en af en toe graait ze er dan nog een keertje eentje uit en dan zeg ik neeeee daantje dat mag niet hoor. Maar ja consequent zijn is wel moeillijk. Als ze iets wil kan ze tegenwoordig ook gillen hoor, niet omdat ze verdrietig is, neeee omdat ze de afstandsbediening of mijn mobieltje gewoon wil hebben hahaha. Nu wordt het wel oppassen geblazen, voor je het weet heb je een verwend kindje....
Daantje doet ook alles met haar wijsvinger en duimpje, de coordinatie is nog niet waterdicht maar het is zooo leuk om te zien. Gisteren had ik haar boterham met kaas even in de magnetron gezet: gesmolten kaas op brood, nou als je zag hoe snel ze die kleine stukjes in haar mond stopte hahahah (net mama). En ze heeft zo'n knuffelolifantje van de Hema met oogjes van garen, daar hing een touwtje van los dus ik dacht oja die moet ik er nog afknippen, maar dat vindt ze nou net het allerleukste aan die hele olifant, dat dat kleine draadje loshangt, daar kan ze echt mee gaan zitten friemelen, ze probeert het telkens te pakken te krijgen.
Succes met het skipak of heb je inmiddels al wat gevonden??? Volgens mij heb ik ze bij H&M zien hangen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ben benieuwd of Daantje deze winter nog op de fiets kan of dat ze pas volgend jaar gaat kruipen enzo... volgens ons cb 'moest' ze dat pas kunnen rond 1 jaar dus we zien het vanzelf wel. Lijkt me alleen wel erg fijn, dat je weer op een andere manier naar buiten kunt dan alleen lopend!
Fiets ze!
X Femke