muizeke/espritxx

Ha Elise
Tandenpoetsen gaat geweldig hier! Ze doet meteen haar mondje open als ik met haar groene (voor de afwisseling hahaha) Ernie-tandenborstel aan kom zetten. Ze vindt de tandpasta gewoon lekker.

Wij denken nu dat we graag 2 kindjes willen, maar ik sluit niet uit dat er na een tweede nog kriebels komen voor een derde hoor, met een derde hebben we meer praktische bezwaren, maar eerst maar eens kijken of we er uberhaupt wel een tweede bij mogen krijgen. Mijn man is er trouwens van overtuigd dat we er een meisje bij zullen krijgen, zou wel   leuk zijn om al dat roze door te geven! Ik heb zelfs alweer namen in mijn hoofd.... onze jongensnaam die we voor Daantje hadden is alweer afgevallen! Bij de tweede hebben we afgesproken dat we het geslacht wel willen weten, als we er vanuit gaan dat we 2 keer zwanger zullen zijn, dan heb ik bij Daantje mijn zin gekregen (het geslacht niet willen weten) en krijgt mijn man bij nr 2 zijn zin (het geslacht wel willen weten) ben benieuwd hoe de zwangerschap dan zal zijn als je weet of je een jongetje of meisje draagt.

Binnenkort ga ik trouwens naar de osteopaat, mijn rug/stuitje is nog steeds niet wat ie geweest is, maar ik vind de fysio nogal hardhandig dus ga nu voor de zachtere aanpak van de osteopaat (tip van een collega van mij, ben er zelf nog nooit geweest dus ben benieuwd).

Mijn broeken zitten inmiddels lekker los, in de herfstvakantie ga ik een dagje shoppen met ons mam, heb er nu al zin in, is echt heeeel lang geleden! Ondanks dat die ene kilo er nog niet helemaal af is zijn mijn billen wel dunner, ik denk dat het nu meer rond mijn buik nog zit, daar had ik vroeger helemaal geen vetjes, mijn figuur is wel anders nu heb jij dat ook?

Daantje krijgt ook opvolgmelk na het broodje, maar dan een klein flesje van 120 cc, daar heeft ze nl niet altijd zin in, soms zit ze al vol van het brood. Zijn jullie ook alweer bij het CB geweest? Ik vind dat nog telkens spannend! Roosvicee is ineens wel lekker hier, gek is dat he? INeens gaat er ergens in dat minimensje een knopje om: nu vind ik het wel lekker hahaha.

Woow Anne-Sophie tijgert al, dat doet Daantje nog niet, die draait om haar eigen as op het kleed, en probeert uit alle macht om vooruit te komen, kontje omhoog, beentje links of rechts wat optrekken, maar de coordinatie ontbreekt nog, ze doet wel pogingen dus ik denk dat het binnenkort wel gaat komen. Is dat niet een tranentrekker, als je dat hummeltje ineens door de kamer ziet gaan? Lijkt me een supermooi moment, hopelijk ben ik er zelf bij, maar met 2 dagen oppasoma's heb je natuurlijk ook kans dat een van hun de primeur krijgt :)

Ik weet niet of je flapoortjes kunt krijgen van op je oren slapen, heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar het is geen stomme vraag hoor. Ik snap het wel dat je liever hebt dat ze blijven zoals ze zijn, en natuurlijk is ze toch de aller allermooiste of haar oortje nu flappen of niet, maar wilde ze slapen met een mutsje op?

Ik ga even pauzeren, als ik straks nog wat tijd over heb dan type ik nog even verder

X Femke

Zo de pauze zit erop (en het is weer effe rustig hier),

Daantje begint ook wel eenkennig te worden nu, bij mijn broertje wil ze niet meteen op schoot, ik neem haar dan weer zelf op schoot en troost haar en na een tijdje de kat uit de boom kijken durft ze wel en speelt ze erop los met mijn broertje. Krijg jij ook dat tijdschrift wij jonge ouders? Daar stond deze keer een heel artikel in over eenkennigheid rond de 8 maanden. Schijnbaar helpt het niks als je het wilt forceren, maar werkt geduld bewaren het beste, omdat het kindje dan zelf wel aangeeft wanneer het wel bij iemand anders durft te zitten enzo. Kan me voorstellen dat dat wel moeilijk is, om steeds je geduld te bewaren, vooral als je even iets af wilt maken ofzo, ik denk dat het bij Daantje meer de voortekenen zijn dat het eraan zit te komen, want het is nog niet heel extreem.

We zijn nog steeds bezig op de zolder om alle verfvlekjes die verkeerd terecht gekomen zijn (er is keiveel onder de plakband doorgelopen ) weg te werken, pffff wat een werk he? Maar de kleurencombi rood met roze en dan witte houten balken is erg goed gelukt. Nu nog wat op de vloer en dan is het af, ik zal dan wel wat foto's plaatsen, maar ik denk dat het nog wel een paar weekjes duurt.

Verder alles goed met Anne-Sophie? En met jou? Ik ga nog maar eventjes wat doen hier.... om half 5 begint lekker mijn weekend!

X Femke

Goedemorgen

Lekker weekend! Al begint ons weekend altijd vroeg (en dan mag ik nog niet eens klagen want Anne-Sophie is pas om 7.45 uur wakker) Maar eens even lekker ouderwets uitslapen zou ook wel heerlijk zijn (mis jij dat niet)

Ik heb dat artikel ook gelezen. Gelukkig schijnt het maar een fase te zijn. Het is ergens ook wel lief dat ze alleen bij mij wil zitten, maar niet altijd even makkelijk.
Gelukkig gaat het nu bij papa al veel beter. Ze brult eerst een half uur en geeft het dan op en gaat lief slapen..wat een tuttebel he?

Hebben jullie het grote intertoys cadeauboek ook al gekregen? Het staat echt vol met leuke dingen die ik zo voor Anne-Sophie zou willen gaan halen! Moet me echt beheersen..haha

Ik heb de jas van Daantje trouwens bij Prenatal zien hangen...wat een leukerd zeg! Wij hebben daar een echte pyama gekocht (zo'n flanellen ding)

Het tijgeren gaat goed...het is echt een tranentrekker hoor!!! Maar dat is elk moment dat ze iets nieuws doet. Ze hangt nu trouwens ook met haar armpjes aan de box...ze probeert zich dan omhoog te trekken maar dat gaat nog niet...
Anne-Sophie tolt trouwens ook in het rond...

Oeps...de batterij is leeg!

Fijn weekend!

Liefs Elise

ps: lastig zeg van je stuitje...doet het vooral pijn tijdens het zitten? en wat gaan ze er aan doen?

Ha Elise

Uitslapen, hmmm ja dat is wel eens anders geweest, maar Daantje haalt af en toe wel een uurtje of half 10 's morgens dus dat komt nog wel in de buurt, meestal is ze rond kwart over 8/half 9 wel wakker, in het weekend leggen we haar dan even tussen ons in in bed. Maar dan wil ze vaak al snel haar flesje hebben!
Over tuttebellen gesproken: gisteren waren we even naar het dorp gewandeld, op de terugweg begon Daantje te jengelen en huilen, dus zegt mijn man: zal ik haar even uit de wandelwagen halen? Op het moment dat hij haar optilde en ik dus het lege wagentje mocht duwen houdt het huilen direct op en kijkt ze me met een brede glimlach aan tussen de armen van mijn man door....! Het huilen was dus gewoon toneel hahaha, dat beloofd nog wat!

Wij hebben ook al van die speelgoedboeken liggen, ik denk dat even wachten tot het sinterklaas is... maar meestal lukt dat toch niet echt goed, ik zie inderdaad ook zooooveel dingen die me leuk lijken voor Daantje. Gisteren had ze zich trouwens weer eens een keertje van haar buik teruggerold op haar rug, dat vindt ze nog steeds een beetje moeilijk, maar doet het nu toch wel al wat regelmatiger, ik denk dat ze binnenkort de kamer door gaat rollen, want ze spartelt wat af met die kleine beentjes. Ze komt er alleen nog niet mee vooruit, lijkt me echt heel gaaf als ze kan tijgeren, hebben jullie de kamer al helemaal baby-proof gemaakt? En traphekjes enzo?

Ja dr jasje is leuk he? Volgens mij heb ik die van jullie ook op internet gezien, je had een roze toch? Hadden ze die ook in paars (vast wel het lijkt wel alsof alles paars is   ;-), die zag er ook keilief uit. Daantje lijkt wel in camouflage tegenwoordig, de wagen is helemaal rood en daar zit ze dan in in haar rode jasje, je ziet haar bijna niet. Op het moment is ze weer erg makkelijk in de omgang, veel vrolijk en lachen enzo... ben benieuwd wanneer dat weer omslaat, als de boventandjes zich aandienen denk ik.

Ligt Anne-Sophie trouwens los in haar bedje met de slaapzak aan? Daantje lag nog vast (mijn moeder had stroken gemaakt aan de zijkanten en die zaten vast onder de matras), omdat ze nog niet goed haar hoofdje op kon richten en zo af en toe heel benauwd met haar gezichtje in de matras lag te huilen als ze op haar buikje was komen te liggen, heel erg eng vonden we dat.
Nu hebben we een winterslaapzak met lange mouwen en daar zaten nog geen stroken aan, maar het leek me nu wel tijd dat ze niet meer vast hoefde te liggen, dus gisteravond voor t eerst geprobeert in de nieuwe slaapzak. Vanmorgen lag ze gelukkig nog gewoon lekker op haar rugje, niks engs. Maar ik ben wel een aantal keren wezen kijken of ze nog goed lag, ben toch wel een erg ongeruste mama wat dat soort dingen betreft.

Mijn stuitje doet trouwens geen pijn bij het zitten, maar wel als ik bijv. gehurkt zit en dan mijn hoofd naar beneden doe, dan is het net alsof ik zenuwpijn heb rondom mijn stuitje, ook met uit de douche komen en dan met mijn hoofd schudden om mijn haar in de handdoek te krijgen kan af en toe vervelend aanvoelen. Ik heb geen idee wat de osteopaat kan doen daaraan, maar het is een tip van een collega van me en ik wil alles proberen om hier vanaf te komen, ik hoop alleen niet dat ze zeggen dat het gewoon een zwakke plek in mijn lichaam is... voor de zwangerschap had ik namelijk noooooit rugklachten of wat dan ook.

Nou maar weer eens even aan de slag, nog maar 2 daagjes werken en dan lekker vakantie!

X Femke

Hoi Femke,

Wij hebben ook zo'n tuttebelletje hoor! Als mijn man haar vastheeft en ze ziet mij, zeurt ze net zolang totdat ik haar pak en dan stopt ze gelijk met huilen...ze glimlacht dan nog een keertje naar mijn man...zo van...nou dat heb ik weer mooi voor elkaar.

Wij moeten ons huis ook babyproof gaan maken. De stopcontacten zitten allemaal laag dus daar moeten plaatjes op. Ze hing vorige week ook in het snoer van de stofzuiger...ze vindt het allemaal ook zo interessant. Gelukkig komt ze nog niet zo snel vooruit dus ik ben er altijd op tijd bij...maar goed..ze gaat natuurlijk steeds sneller. Dus we gaan ook maar kinderslot op de keukenkastjes doen. Het traphekje doen we nog niet want onze trap zit in de gang dus daar kan ze niet bij komen.

Valt Daantje ook zo hard met haar hoofdje op de grond als ze terugrolt?
Anne-Sophie maakt soms een hele smak. Ze kan nu trouwens ook een tijdje op het speelkleed zitten..Maar als ze dan iets wil pakken valt ze weer op haar kantje!
Ik ben volgens mij ook overvoorzichtig met haar...

De jas van Anne-Sophie is inderdaad roze. Hij heeft een voering van paarse bloemetjes. Het is niet echt een hele dikke winterjas dus we moeten straks nog wel een echte fietsjas kopen haha!

Heb jij trouwens ook een winterzak in de wandelwagen? Ik vind het ideaal. Zo blijven haar beentjes lekker warm.

We hebben zaterdag ook een autostoeltje gekocht. Een maxi cosi tobi..ferrari rood net als onze maxi cosi en kinderwagen. De maxi cosi kon nog wel maar werd zo zwaar om te tillen. Nu zit ze als een koninginnetje achterin op haar troon...echt schattig! Ze kan nu ook uit het raam kijken...Ze zwaait nog net niet..haha!
Ze kan hier tot haar vierde in! Gelukkig maar want ze zijn best duur. We hadden een kortingsbon uit de ouders van nu dus dat scheelde..

Nou de kids zijn klaar met de rekentoets...ik ga weer even aan de slag!
Bijna vakantie!

Liefs Elise

Hoi  Elise,
Als het goed is heb jij al zaaaalig vakantie?
Fijn he? Voor mij nog een uurtje en dan zit het er ook op! Ik heb alleen maar leuke dingen gepland, vanavond komt een vriendin thee-en, morgen ook (wel een andere vriendin ;-), zaterdag komt mijn vader onze voortuin afmaken: nog een stukje bestraten en plantjes erin, zondag gaan we met mijn broertje naar de Efteling, maandag zijn mijn man en ik samen vrij, dinsdag ga ik de hele dag met mijn moeder winkelen (Daantje is dan bij mijn schoonmoeder), woe heb ik nog niks en donderdag had mijn moeder aangeboden toch gewoon op te passen zodat ik een keer een hele dag voor mezelf heb..... dat is ook erg lang geleden en ik denk dat ik wel gebruik ga maken van dat aanbod. Een dagje lekker voor mezelf, pfiew mijn man dacht dat ik me dan zou gaan vervelen hahaha, ik zal Daantje wel missen hoor, maar volgens mij is zo'n dagje zo om. In elk geval ga ik me niet vervelen deze vakantie... jij ook nog leuke dingen gepland?

Gisteren in bad moest ik  zo lachen met Daantje: ze had ik haar rechterhand een Nijntje-badfluitje, in haar mond had ze een plastic krab vast maar er kwam ook nog een geel badeendje voorbij gedreven, nou die probeerde mevrouw met haar linkerhandje nog te pakken te krijgen hahahaha zo grappig dat ze ineens beseft dat al die dingen er voor haar in drijven en dat ze ze dan ook allemaal wil hebben > en tegelijk ook nog! Ze keek me echt zo aan heb die rode krab half uit haar mond van 'waarom zit je nou te lachen mama?' Ge-wel-dig! Zoiets heb jij ook vast wel met Anne-Sophie of niet? Daantje begint steeds meer een eigen karaktertje te krijgen, ze gaat af en toe helemaal scheef of onderuitgezakt in haar eetstoel hangen en dat soort dingen, het is net alsof het elke dag nog leuker wordt.

Daantje stuitert ook soms met haar hoofdje hoor, maar ze heeft het nog maar een paar keer gedaan, het is nog geen automatisme voor haar, van dr rug op dr buik is geen probleem, maar terug is nog moeilijk. Ze huilt er alleen niet om, valt me sowieso trouwens mee, als ze ooit een beetje iets lomps doet dat ze er eigenlijk nooit om hoeft te huilen. Alleen laatst was ze een beetje moe en lag op haar buikje en toen viel ze met haar gezichtje gewoon naar beneden, boem op het kleed, toen was ze wel aan het huilen, maar dat deed ook echt zeer volgens mij.

Onze Bugaboo heeft ook een winterzak en die is er eigenlijk ook nog niet af geweest, als het er te warm voor is dan vouw ik hem gewoon open, vind het ook een ideaal ding, want als het onderweg frisser wordt of het begint te miezeren (maar niet erg genoeg voor de regenkap) dan rits ik dat ding gewoon omhoog, tegenwoordig doet ze er al kiekeboe spelletjes mee, dan pakt ze de zak vast en verdwijnt er half onder om er weer keihard lachend vanachter tevoorschijn te komen!

Mag Anne-Sophie al in een echt kinderstoeltje? Ik dacht dat dat tot een jaar was ofzo die gewone maxi cosi? Of heeft het ook met lengte te maken? Rood is altijd goed trouwens, ik zal nog eens een fotootje plaatsen van Daantje in haar rode jas in haar rode wagentje, helemaal gecamoufleerd hahaha. Wel grappig denk ik dat ze nu ook gewoon vooruit zit te kijken! Ik vond het in het begin echt wennen om zo'n kleintje met het gezicht naar achter in de auto te zetten. Vond jij trouwens de eerste keer autorijden met dat kleintje achterin ook zo eng? Ik had er echt geen  fijn gevoel bij. Zo bang ergens tegenaan te rijden, gelukkig is dat nu  inmiddels wel een stuk minder hoor, maar ik let  wel extra goed op, heb ook zon sticker achterop de auto geplakt van   baby on  board, in de hoop dat ze een beetje rekening met je houden op de weg.  

Geniet van je vakantie en van Anne-Sophie natuurlijk!

X Femke  

Hee Femke,

Wat een schattige foto zeg! Inderdaad helemaal gecamoufleerd!
Hier is de vakantie ook begonnen! Even lekker bijkomen...
Mijn week zit ook al helemaal volgepland:
Maandag even bijkletsen met mn beste vriendin (met zo'n hummeltje erbij moet je er echt tijd voor maken...heb jij dat ook?)
Dinsdag komen mn jongste zusje en nichtje een dagje..twee van die tuttebellen van 11 (ze hadden zelf al helemaal een dagindeling gemaakt...muffins bakken enzo..hahah)
Woensdag even bijkomen
Donderdag word ik 27 dus dan hebben we feest!
Vrijdag lekker shoppen en dan is de week al weer voorbij!

We zijn woensdag trouwens weer naar het CB geweest.
Volgens de verpleegkundige deed onze dame het fantastisch!
Ze weegt nu 9920 gram en is ongeveer 73 cm lang.
Ze vonden haar alleen wel heel erg vlot (ze kan namelijk al alleen zitten en tijgert op volle kracht door de kamer) Het is daar niet snel goed. Eerst was mevrouw te dik...nu was ze maar 3 ons aangekomen en vroegen ze zich af of ze wel genoeg te eten kreeg...alsof ik haar aan het uithongeren ben)
We moesten dus maar niets overhaasten (dan doen we ook niet maar ze gaat toch echt vooruit door de kamer en blijft zelf zitten als we haar ergens neerzetten)

Vanmorgen ben ik met trouwens wild geschrokken. Anne-Sophie bleef altijd keurig op haar rug in haar bedje liggen. Maar vanmorgen hing ze half op haar buik aan de spijlen van het ledikantje. Ze zat nog net niet helemaal rechtop!! En een schik dat ze had! Pfff ik was blij dat ik een aantal dagen daarvoor de bedbodem iets had laten zakken...Ze vond het zelf erg grappig maar ik vond het toch wel een beetje eng.

Grappig he dat ze een echt eigen mensje zijn. Wij kunnen er zo van genieten...
Als Anne-Sophie in het grote bad zit heeft ze ook van alles vast. En als het niet meer in haar handjes past doet ze het in haar mondje..zo grappig!

Ze kan nog wel in de maxi cosi maar ze werd zo zwaar om te tillen..
We gingen heel toevallig kijken voor een autostoel en bij het proberen paste ze er al in. Ik vond het ook best griezelig in het begin. Omdat ik geen airbag heb aan de pasagierskant zat ze met de maxicosi eigenlijk altijd voorin. Maar nu zit ze achterin en dat is wel even wennen. Gelukkig kan ik haar goed in de gaten houden door de achteruitkijkspiegel. Ik let nu trouwens wel beter op met het oprijden van een kruising ofzo...eerder kon ik er nog wel eens net voorbij schieten maar nu wacht ik toch maar eventjes...Het blijft een   beetje eng met zo'n hummeltje in de auto.

Heb jij trouwens ook een babyboek voor Daantje?
Wij hebben er een van "raad eens hoeveel ik van je hou" Ken je dat boekje?
Over boekjes gesproken...is Daantje ook zo gek op voorlezen? Anne-Sophie kan geen genoeg krijgen van Nijntje! Ze wil zelf steeds de blz omslaan!

Liefs Elise
enne...geniet van de vakantie!

Terug
Bovenaan