muizeke/espritxx

Hoi Femke,

Wat een leuke foto's van Daantje zeg! Dat is ook al een echt dametje! Wat gaat het allemaal snel he? Wij hebben die negen maanden echt afgeteld! En nu is ze al weer bijna 7 maanden...

Zondag hebben we voor het eerst een broodje geprobeerd met smeerkaas. Ze vond de smeerkaas erg lekker maar de stukjes brood kreeg ze echt niet weg. Ze spaart alles op in haar gehemelte of gaat flink kokhalzen (daar word ik weer helemaal zenuwachtig van)
Deed Daantje dit ook aan het begin? Ik ben nu ook begonnen met het zelf maken van haar fruit en eten. Zo kan ze een beetje wennen aan een grovere structuur. Ik was al helemaal bang dat er iets met haar keelgat was (misschien is dat wel ieniemienie) Ze krijgt het gewoon niet goed weg. Wat drinken erbij helpt soms wel maar ze wil het vaak niet doorslikken. Ze proest alles weer uit. Heb jij nog tips? Hoe groot zijn de stukjes die je Daantje geeft? Ik had echt hele kleine stukjes geprobeerd. Ze hoeft van ons CB trouwens nog geen brood te eten. We moeten eerst oefenen met een broodkorst. Dit gaat op zich wel goed, maar ik vind het nog wel een heel gedoe. Ik word er helemaal nerveus van. Dat komt nog een beetje na ons bloemkoolavontuur. Ben helemaal bang dat ze er in stikt. Mijn moeder zei dat wij dat vroeger ook deden en dat het vanzelf goed komt...flink blijven oefenen. Dus dat doe ik dan maar...

De haartjes van Daantje groeien ook al flink zeg! Die kan bijna een knipje in haha!
Anne-Sophie heeft van dat echte babyhaar...lekker zacht.

Onze dame heeft ook echt een eigen willetje ontwikkeld. Super grappig om te zien maar goed...ik moet net als jij oppassen dat ik niet overal om ga lachen. Maar ze is soms ook zo grappig. Als ze in haar pamper heeft gedrukt gaat ze met haar kontje ommhoog liggen. Ze gaat echt niet liggen dan..haha zo schattig!
En als ze iets wil piept ze net zolang totdat papa of mama aan komt draven...Ze heeft ons al helemaal om haar kleine vingertje gewonden haha!
Het is wel grappig om te merken dat ik nu bijna alle geluidjes herken..heb jij dat ook? Dan zitten mijn man en ik beneden en dan hoor ik haar door de babyfoon (staat dat ding bij jullie ook altijd aan?) Vaak weet ik dan aan haar geluidje wat er met haar is...het zal het moederinstinct wel zijn.

Het geboortekaartje was inderdaad wel een gepriegel. Lag ik daar met mn zere onderkantje 120 kaartjes te vouwen. Maar goed..ons kaartje had niet zoveel voorwerk als dat van jullie!

Zie jij in Daantje ook zoveel van jezelf en je man?
Anne-Sophie heeft de ogen van mijn man...de vorm en de blik is echt precies hetzelfde! Alleen zijn zijn ogen bruin en die van Anne-Sophie zijn groen met een bruin randje. Ze heeft mijn wangen (al zijn die nu niet zo dik meer als die van haar) en mijn neus...nu alleen de krullen nog haha!

Hier gaat het trouwens goed met de kilo's. De weegschaal staat nu net iets boven de 57 dus het gaat goed! Ik pas al mn kleren weer (zelfs mn spijkerbroek in maatje 34) Al heb ik nog steeds zo'n rilletje (heb jij dat ook) dat zal wel niet meer weggaan...maar ik ben al blij dat ik alles weer aankan!

Leuk he dat shoppen! ik heb pas weer een heleboel ingeslagen van babybarb..ken je dat? roze met ruitjes (ben blij dat ik niet de enige ben
ze heeft nog net niet een trui om haar schoudertjes geknoopt..haha!

liefs Elise

Hoi Elise,

Daantje at het brood eigenlijk meteen goed, alleen van tevoren dat gestuntel met die broodkorst vond ik niks, dan hapte ze er ineens een stuk van 4 cm vanaf en daar stikte ze dan bijna in. Dus nu met de boterham pate maak ik kleine stukjes van ongeveer een vierkante cm en ik zet het bordje voor haar neus (ik moet het wel vasthouden anders is het niet veilig), ze probeert dan zelf de stukjes op te eten en dat gaat best goed (alleen pakt ze soms een hele hand vol stukjes en probeert die in een keer naar binnen te proppen...). Maar volgens mijn moeder at mijn jongste broertje ook slecht brood, die at het wel maar gaf later over, mijn moeder bleef wel proberen en op een gegeven moment hield hij gelukkig alles binnen. Ik heb ook ergens gelezen dat de kokhalsreflex van baby's ergens voor op de tong ligt en dat ze daar niet allemaal evenveel last van hebben, sommige kindjes hebben er wat meer moeite mee dan andere. Is het misschien een idee om de stukjes brood te weken in de opvolgmelk? Dat ze ze dan misschien beter kan doorslikken? Van ons cb hoeft ze ook geen brood te eten, alleen de korst, maar ze keek het tegenwoordig zowat uit mijn mond, dus toen ik het daar met mijn moeder (jawel daar is ze weer hahaha ik bespreek echt alles met mijn moeder, heb jij dat ook?) over had zei die dat wij bij een maand of 5 al aan het brood zaten vroeger. Dus toen durfde ik het wel aan en ze vond het meteen erg lekker.

Wat grappig dat ze niet in dr eigen poep wil liggen hahaah die is vast zo zindelijk! Daantje gaat er wel gewoon op liggen, maar geeft wel een 'seintje' als haar broek vies is (lees: dan piept ze) meestal is dat seintje   niet eens nodig, want ik ruik het vaak
meteen.

Wij hebben trouwens geen babyfoon,   we hebben de trap in de woonkamer en meteen bovenaan de trap is Daantjes kamer, als de deur op een kiertje staat horen we haar beneden nog bijna ademen. Maar ik kan inderdaad tegenwoordig ook echt horen wat welk huiltje betekent. En als ze af en toe huilt is het al net alsof ze woordjes maakt, wa wa ofzo (ik hoor daar dan graag mama in, mijn man vindt het meer als papa klinken).

Daantje is ook echt een mixje van ons tweetjes, ze heeft de neus van mijn man (en ik denk ook zijn wangen) verder heeft ze mijn stijle haar (mijn man heeft krullen) en mijn ogen en vingers: om die vingers moet ik telkens zo lachen, als ze ermee probeert iets te pakken, het zijn gewoon echt die van mij in het miniatuur. Alleen haar kleur ogen is anders als die van ons, ik heb groen met een bruine rand, mijn man heeft grijsgroen en Daantje heeft donkerblauw, volgens mijn vader heeft ze dat van hem hahaha.

Babybarb is ook leuk, ik had daar laatst op internet een jurkje van gezien, maar dat kostte iets van € 90,-- vond ik toch een beetje teveel van het goede (of was het nou een ander merk... ben het even kwijt). Ik had trouwens een leuk webwinkeltje gevonden, daar had ik voor Daantje een Oilily-badjas gekocht, www.olliewood.nl   daar hebben ze superveel merkkleertjes en vaak zijn de vorige collecties supergoed afgeprijsd.

We hebben dr winterjasje inmiddels binnen, staat haar superleuk, knalrood van Prenatal, of had ik dat al eerder geschreven?

Nu maar weer even snel aan het werk....

X Femke

nee ineens weet ik het weer, dat jurkje van €90,-- was van Jottum, ken je dat? Daar had ik van mijn ouders een setje van gekregen voor Daantje toen ze er net was, dat was ook zo poepieduur! Babybarb verkopen ze trouwens ook bij olliewood zag ik en dat zijn inderdaad ook superleuke kleertjes. Ik vind trouwens alles van Room 7 ook zo mooi, als Daantje naar een grotere kamer verhuisd gaan we daar denk ik een mooi dekbekovertrek van kopen.

Hee Femke,

Zo ik heb  eindelijk de hele strijkwas weggestreken (er lag toch een berg) dus ik kan even een berichtje terug sturen.
Anne-Sophie heeft door hoe ze een broodje moet eten!! hoera! Ze at vanmorgen zomaar een heel broodje op (nou ja wel in stukjes natuurlijk) Vorige week was het nog een drama en nu gaat het helemaal goed (ze vindt het echt superlekker)
Geef jij Daantje er ook nog een fles bij? Drinkt ze dan helemaal op?

Schattig he al die babykleertjes? Ik ben nu nog op zoek naar een leuke roze sjaal muts en wantjes bij de winterjas van Anne-Sophie. Zo te lezen heb jij ook een superleuke jas voor Daantje gekocht!

Hoe is het met de tand van Daantje? Is ie al helemaal door? Anne-Sophie heeft er inmiddels twee. Ze kauwt nu steeds met haar bijtring boven in haar mondje dus volgens mij komen ze daar ook aan binnenkort. Heeft Daantje er last van gehad?
Dus dat wordt ook tandenpoetsen bij jullie!

Gaat Daantje lief slapen als er een oppas is? Bij ons is het echt een drama! We gaan niet zo heel vaak samen weg (meestal gaan we alleen) Maar als we samen gaan en ze weet dat er een oppas is brult ze de hele avond. Gisteren zou mijn zusje op haar passen en ze heeft de hele avond gehuild. En toen we terugkwamen zat ze in haar slaapzak op de bank met twee rode oogjes (mijn hart brak natuurlijk weer spontaan) En toen ze mij zag werd ze helemaal blij en ging ze bijna direct lief slapen. Ze wil trouwens ook niet altijd door mijn man naar bed gebracht worden. Ze klampt zich helemaal aan mij vast...letterlijk! Aan de ene kant is het wel schattig maar ook lastig.
Hoe gaat dat bij jullie? Ik hoop maar dat het een fase is.

enne...hoe bevalt het werken weer?

Liefs ELise

Ha Elise

Wat een goed nieuws van het broodje! Heeft ze toch gewoon even moeten wennen aan iets nieuws denk ik, ik heb Daantje gisteren voor het eerst een flesje met wat roosvicee gegeven, bij haar boterhammetje kaas, maar ze vond het niks. Ze begon echt fanatiek te drinken en zodra ze het proefde hield ze op, dus af en toe maar proberen maar ook gewoon water geven, ik wil niet dat ze uitdroogt, maar dat zal wel niet zo snel gaan!

Daantje heeft ineens al 2 tandjes, vanavond wil ik gaan beginnen met tandenpoetsen, ze had nl nog wat last gehad van het tweede tandje, tandvlees was rood en opgezet, maar dat ziet er nu allemaal weer rustig uit gelukkig. Hoe vindt Anne-Sophie het tandenpoetsen? Ik heb ergens gelezen dat je de tandpasta niet na hoeft te spoelen, lijkt me ook lastig ja om zo'n kleintje te vertellen dat ze iets uit moet spugen.

Ze heeft dr 7,5 maand check up weer gehad bij het CB, ze waren weer erg tevreden over dr, ze weegt nu 7140 en is 76,5 cm. Ze waren helemaal blij daar dat bij ons de oppasoma's aan huis komen, dan kan ze 's morgens net zo lang slapen tot ze niet meer moe is, daar had ik zelf nog niet eens zo bij stilgestaan, maar veel kindjes moeten elke dag heel vroeg uit dr bedje om naar het kdv gebracht te worden, de wijkverpleegster was helemaal   in jubelstemming zei mijn man (hij was deze keer gegaan) vanwege onze oplossing voor het oppassen hahaha.

Daantje gaat trouwens wel gewoon slapen bij de oppas (lees: oma of mijn oudste broertje) maar we zijn ook nog maar een keer of 3 samen weggeweest 's avonds, meestal inderdaad een van ons die alleen naar een verjaardag gaat (degene die dan net de meeste zin heeft om te gaan :) En de laatste keer dat we weg zijn geweest was het al zo laat dat we haar zelf in haar bedje gelegd hebben. Het maakt haar trouwens niet uit wie haar in haar bedje legt, maar als ze net wakker is vindt ze het toch wel fijn als papa of ik of een van de oma's haar uit haar bedje vist. We zijn wel aan het oefenen met mijn broertje, dat ie met mij meegaat naar boven als ze wakker wordt, want daar moest ze eerst nog keihard om huilen, maar gelukkig gaat dat nu ook wel wat beter. Kan me voorstellen dat je hartje breekt als je dat hummeltje met rode oogjes ziet zitten, maar het zal wel gewoon een fase zijn, eenkennig zijn hoort er rond deze leeftijd ook bij toch? Daantje heeft de laatste tijd juist last van niet alleen kunnen zijn, we hebben een groot vloerkleed gekocht waar ze midden in de kamer op kan liggen en spelen, maar dat houdt ze in haar eentje hoogtui 5 minuten vol en dan moet er iemand bij komen anders zet ze het op een brullen. Heeft Anne-Sophie dat ook of kan ze zichzelf goed vermaken? Het is wel vermoeiend hoor en ik hoop dat het nog beter gaat worden. Mijn man had haar dinsdag de hele dag alleen (komt niet zo vaak voor) en die gaf toe dat het veel energie kost, ik zeg tegen hem: snap je nu dat ik niet zoveel kan doen op een dag... hij moest inderdaad toegeven dat een 'vrije dag' niet meer zo vrij is als vroeger hahaaha. Dat geeft verder ook niks, maar ik vind het wel prettig als ie ervaart dat ik niet op mijn vrije dagen ergens kan gaan zitten ofzo, het is toch gewoon een "werkdag" hoor!

We zijn nog hard bezig op zolder, ik denk dat ie volgende week af is, ik zal dan wel een foto plaatsen van het eindresultaat, roze met rood is het geworden, en witte balken, ik ben er zelf erg tevreden over :)   En vrijdag komen de tegels voor de nieuwe voortuin (die lag al een paar maanden helemaal overhoop, we waren fanatiek begonnen alle oude lelijke planten eruit te slopen en daar bleef het toen een beetje bij) dus dan kunnen we dat ook weer afvinken van ons to-do lijstje.

Werken bevalt wel goed hoor, bij jou ook? De afwisseling heeft toch ook wel wat, gelukkig zit er wel weer een vakantie aan te komen! Kregen jullie trouwens ook een extraatje vanwege de dag van de leraar? Wij €200,- bij het salaris van oktober, kan ik lekker eens voor mezelf gaan shoppen .... zeg ik nu, zal wel weer voor onze kleine dame worden haahha,

X Femke

Hoi Femke,

Het is weer de hoogste tijd om een berichtje te sturen..de laatste is al wel weer een aantal dagen geleden..we waren zelfs al op de tweede pagina beland.
Hoe gaat het bij jullie? Heeft Daantje geen last meer gehad van haar tandjes?
Leuk is dat he dat tandjespoetsen. Anne-Sophie heeft een echt jordan babytandenborstel (in het roze natuurlijk) Ze vindt de tandpasta echt geweldig! Gelukkig hoef je het niet uit te spugen enzo..dat lijkt me een heel gedoe met zo'n kleintje!

Ik las net je topic over hoeveel kindjes je zou willen...
Grappig he dat we al weer zo bezig zijn met de volgende..
Wij zouden 3 wel heel erg leuk vinden (als ze ons gegeven worden natuurlijk) Ikzelf kom uit een gezin van vier meiden en mijn man heeft een broer een zus en twee zusjes (een tweeling) Zijn ouders wisten niet dat de laatste er twee waren dus dat was niet helemaal de bedoeling..
Maar 5 is mij echt teveel hoor. Drie past mooi in de auto enzo!
Maar goed...eerst maar eens zien of er straks nog eens een tweede (misschien wel roze) huisgenootje bij gaat komen. Niet dat we er al voor gegaan zijn hoor. We wachten eerst tot Anne-Sophie 1 geworden is. Een tweede meisje zou wel heel leuk zijn (en makkelijk want dan kan ze al die dozen vol met roze kleertjes aan) Al is het belangrijkste natuurlijk dat het gezond is!

En..ben je al op de 55 kilo beland? Hier blijft mn gewicht eindelijk ook een beetje waar ik het hebben wil. Voor de bevalling kon ik eten wat ik wilde zonder iets aan te komen maar nu merk ik het gelijk als ik weer teveel gesnoept heb! Dus dat wordt voorlopig geen zakken drop meer! Gelukkig loop ik heel wat af!

Het gaat trouwens supergoed met het broodje! Ze eet nu met gemak een heel broodje op! Ze had het plotseling helemaal door! Ze krijgt er nog een beetje opvolgmelk bij..doe jij dat bij Daantje ook?

Lekker he die roosvice? Anne-Sophie krijgt het al een tijdje en het is volgens mij veel lekkerder dan water. Ik doe er maar een klein drupje in dus het is ook niet slecht voor haar tandjes.

Ze tijgert trouwens de hele kamer door. Ik hoef de vloer niet meer te dweilen want ze likt m helemaal schoon haha! Ze komt nu echt overal...het gaat niet snel maar ze komt vooruit...

Nou...ik ga maar eens beginnen aan mijn onderwijskundig rapport...baal baal! 26 pagina's invullen voor een zorgleerling! En dat op mijn mamadag!

Trouwens...even een gekke vraag: Anne-Sophie slaapt altijd met haar oortjes dubbel...haha hoe is het mogelijk he? Nou zag ik deze week dat haar oortjes naar buiten gaan staan. Zou ze er flaporen van kunnen krijgen? Ik heb haar vannacht voor de zekerheid maar een mutsje op gedaan. Is dit raar??? Nu ik het hier lees vind ik het eigenlijk wel raar...net alsof ik mn kind niet leuk vind als ze flaporen heeft. Daar gaat het ook niet om maar het lijkt net alsof haar oortjes steeds meer naar buiten gaan staan...

Liefs Elise

Trouwens...hier nog volop eenkennigheid!
enne...ben erg benieuwd naar je mooie zolder. Ons huis wordt ook steeds meer af! Zal er ook even wat foto's van maken..

x

Terug
Bovenaan