Na de bevalling denken jullie daar al aan??

Hoi,

Ik ben het met je eens hoor, Wietske.
En in mijn stukje heb ik dat ook niet duidelijk geschreven. Ook al zou ik kunnen stoppen met werken, dan zou ik het nog niet doen! (misschien ooit tijdelijk naar 3 dagen, omdat mijn man geen 4 dagen mag werken)
Ik vind idd ook mijn financiele onafhankelijkheid veel te belangrijk. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn man zou stoppen met werken.
Ik vond het alleen zo frapant dat er alleen maar vanuit werd gegaan dat een man genoeg moet verdienen om zijn gezin te onderhouden!

quote: Marieke Bos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-04-2006 16:35:28'));

Hallo Fiona,

Dan moet je toch heerlijk voor je kind gaan zorgen.
Jij moet de keuze maken die het beste bij jou past.

Iedereen heeft altijd overal een mening over!
Verschrikkelijk  vind ik dat.

We weten toch zelf wel wat het beste is voor onszelf en ons kind.
Toch?

Groeten Marieke

Waarom is het verschrikkelijk dat iedereen een mening heeft? Dat moet toch ook? En dat mag toch ook? Ik vind dat iedereen hier prima zijn mening verwoordt, iedereen respecteert elkaars mening hier toch? Ik heb geen problemen met mensen die er anders over denken en dat ook uitspreken.
Dat maakt het juist interessant!

Ik heb een wereldbaan! De baan van mijn dromen. ik heb er hard voor moeten knokken om de top te bereiken en nu geniet ik met volle teugen van mijn drukke afwisselende baan. Moeten is het bij mij dus zeker niet. Het lijkt me afschuwelijk als je werkt omdat het moet.

Ik verdien 2x zoveel als mijn man dus als er een stopt, is hij het.

Maar hij wil ook graag zijn eigen centjes verdienen en samen hebben we een leuk salaris.

Wij kiezen er dus voor om allebei een dag minder te werken om bij ons kindje te zijn en verder te blijven werken, omdat we dat leuk vinden en omdat het geld onmisbaar is in de randstad met de hoge hypotheken.
De  3 dagen die overblijven lossen we op met opvang en oma.

Gelukkig werkt mijn man wel dicht bij huis en kan hij onmiddellijk weg als er iets met het kindje is, want als het ziek is kan het natuurlijk niet op de opvang blijven en wil je bij je kindje zijn.

Martine

Terug
Bovenaan