Na het verlof...

Al had ik al het geld van de wereld gehad, ik was gaan werken. Inderdaad omdat ik anders mijn wereld te klein vind, mijn werk en collega's mis en mijn hersens op een andere manier wil gebruiken dan alleen mama zijn. 
Maar ook omdat ik een goed voorbeeld wil zijn voor mijn kinderen en werken voor je geld (als dat kan natuurlijk) hoort daarbij vind ik. En ook heel belangrijk, ze leren zoveel op de opvang en ontmoeten zoveel potentiële vriendjes en vriendinnetjes. Mijn zoontje van bijna 4 vindt het echt heel leuk en vindt school minder spannend omdat hij al veel kindjes kent die op school zitten. Hij leert heel andere dingen daar dan thuis.

Voor mijn man en mij was het geen optie om te stoppen. We zouden prima rond kunnen komen op alleen mijn man zijn salaris en op alleen mijn salaris ook, maar toch voelen we beiden niet die behoefte om altijd maar thuis te zitten. 
Het goede voorbeeld geven aan onze dochters is daarin erg belangrijk. Als je volwassen bent en gezond, dan zorg je dat je zelf je broek omhoog kunt houden en als je ergens woont en dingen vies maakt, dan is het vanzelfsprekend dat je die dingen zelf weer schoonmaakt en opruimt, of je nu man of vrouw bent, veel of weinig werkt, maakt niet uit. Ook iets als eten koken vinden we normaal dat we dit beiden oppakken, aangezien we ook allebei eten.
Zodra onze kinderen groot genoeg zijn zullen we ook van hen verwachten dat ze meedoen. 

Ik moet per 4 februari weer aan het werk en zie er nog wel tegenop ondanks ik leuk werk heb. Wel 5 dagen in de week maar ik werk maar 4 a 5 uur per dag. De reden dat ik er tegenop zie is vooral omdat ze elke dag naar iemand anders gaat en ik zo mijn twijfels heb bij 2... ? dus mocht dat zo blijven dan ga ik terug naar 3 dagen in de week werken..

Waarom iedere dag naar iemand anders? Dat lijkt me voor een baby echt niet goed. Zeker niet als je bij twee twijfels hebt. Waarom heb je die twijfels en waarom ga je toch voor die opties?
Wij hebben een heel prettig kdv. Lieve en bekwame leidsters, die ontzettend goed weten hoe ze met baby's en kinderen moeten omgaan. Onze kinderen gaan daar twee dagen per week met veel plezier naartoe. Dit zorgt voor rust en stabiliteit. 
Hoeveel werkt je man eigenlijk? Is het een idee om hem een dag thuis voor zijn kind te laten zorgen als het niet rondkomt met oppas? 

Nu weer 7 weken aan het werk. 32 uur. Ik vind het vreselijk. Kleine reageert slecht op kvd, 2 dagen ouders en dan om het weekend. Ik voel mij enorm schuldig en zou liever een dag minder werken. Dit nu financieel uit zoeken...

Ik zag er erg tegenop om weer te gaan werken. Echter valt het me reuze mee. Fijn om weer bezig te zijn en iets voor mezelf te hebben
Ik werk 3 dagen in de week waarvan 1 dag in het weekend. Hierdoor gelukkig maar 2 dagen opvang nodig!
Ondanks dat ik zo erg tevreden ben zou ik toch wel stoppen met werken als het zou kunnen. 

Ik ben wel benieuwd of de vaders (jullie mannen) zouden stoppen met werken als het mogelijk was? En hoe vinden zij het als het niet lekker loopt op de opvang? Hebben zij ook een schuldgevoel als ze naar hun werk gaan? Of overwegen ze een dag minder te gaan werken?

Ik ben  i weer 2 maanden aan het week. Ik zag er ook heel erg tegenop! Nu valt het wel mee en ben ik er weer aan gewend. Maar als ik de keuze had ( lees: financieel) dan was ik gestopt met weeken. Vond en vind het heerlijk om thuis te zijn!
ik ben ook niet bang om sociaal geisoleerd te raken. Heb vriendinnen met kinderen die op verschillende dagen thuis zijn, duss...

Terug
Bovenaan