Na het verlof...

Ik zou zijn gaan werken maar dan wel minder dan ik nu doe. Wij hebben een kindje met refluxziekte dat erg veel ziekenhuis bezoeken heeft en dergelijke en dat kost heel erg veel energie. Ik zou 1 dag gaan werken om mn hoofd te verzetten en de rest lekker thuis willen zijn! 

Ik ga de 1e 3 maanden 3 dagen werken en vanaf mei 4 dagen (papa dan ook 4) en er is opvang voor de 3 overige dagen (kdv en oma). Ik vind t heerlijk om te werken en op de opvang kan mijn dochter lekker vriendjes krijgen. Ik zou niet stoppen met werken, maar als het financieel zou kunnen zou ik miss 3 dagen blijven werken.. ach iedereen moet gewoon kijken wat het beste voelt! De 1e wenochtend op t kdv was iig prima, dus heb er vertrouwen in!

[quote quote=10156558]Hi Bananenmaan, Ik was net afgestudeerd en had een geweldige baan. Ik had (voordat ik moeder werd) altijd heel veel ambities omtrent mijn carrière. Totdat de dag dat ik beviel en mijn wonder op mn borst kreeg. Alles (carrière) leek maar bijzaak te zijn. Ik zat er enorm tegenop om te gaan werken naar mijn lange verlof. De tranen schoten iedere keer weer op als mijn man en ik het over mijn werk hadden. Waarop we vervolgens een goed gesprek hebben gehad en tot de conclusie kwamen dat het fijner is (voor mijzelf en mijn kleine) als ik thuis blijf. Als ze naar school gaat, ga ik weer werken. Of althans als de jongste naar school gaat haha. Financieel komen we prima uit, er zitten weliswaar geen driedubbele super deluxe vakanties bij, maar met 1 vakantie en leuke uitstapjes zijn we ook gelukkig.[/quote]
Wat ik me altijd afvraag als ik zoiets lees, is of je man ook tranen in zijn ogen heeft als hij gaat werken? Gaat hij ook stoppen? Hebben jullie het hierover gehad?
Waarom direct zulke rigoureuze beslissingen nemen voor de komende 6 tot 10 jaar, terwijl je nu nog onder de hormonen zit?

Ooh ik keek bij 4 weken alweer uit om aan t werk te gaan! Maar mijn werk is iets wat ik met zoveeel passie en liefde doe! 
Ik ga 3,5 dag werken waarvan 1 dag in het weekend waardoor mijn man een papa dag heeft.. wij hebben ervoor gekozen dat mijn man 5 dagen blijft werken. Financieel zou ik kunnen stoppen maar wil het echt niet. Wij moeten voor 2,5 dag opvang hebben 1 dag kdv waar ze het super naar haar zin heeft, en 1,5 dag bij m’n schoonouders.. hier geniet ze enorm en krijgt ze zoveel liefde en aandacht. Voor de rust besloten we dat ze daar dan blijft slapen.. opa en oma happy, papa en mama avondje samen.. 
ik merk dat ik gelukkig ben nu ik weer werk, blije mama blije dochter.. als ik nu thuis ben heb ik wel alle tijd voor m’n dochtertje huishouden doe ik altijd samen met mijn man in de avonduren. Maargoed is nog maar 2 weken dus nog wel even goed wennen. 

Mijn man zou ook kunnen stoppen met werken, toch heb ik hem daarover nog nooit gehoord haha! Ik vind dat altijd zo bijzonder dat vrouwen altijd lijken te overwegen om te stoppen, alsof je alleen voor het geld werkt? Het is toch veel meer dan dat? En voor mannen lijkt het dan weer nooit een optie te zijn om te stoppen. Die hoor ik daar nooit over, gek genoeg.

Terug
Bovenaan