Na het verlof...

Ik moet volgende week weer beginnen met werken. Kijk er opzich wel naar uit om weer wat te doen en er uit te zijn.
Maar ook wel spannend hoe t dan weer loopt. We hebben nu zo’n lekker ritme.
Wij hebben ervoor gekozen om beide minder te gaan werken. We werken beide 3 dagen en hij gaat een dag naar het kdv. Wij hebben bewust gekozen voor het ouderschap en willen de kinderen daarom zo weinig mogelijk naar de opvang brengen.
Mijn partner zou wel helemaal willen stoppen met werken om fulltime papa te zijn. Maar ik wil ook graag minder en als hij dan helemaal stopt is de financiële impact wel heel groot. We willen toch ook graag onze vakanties, weekendjes weg en leuke dingen blijven doen.

Hier sinds 4 januari weer aan het werk na 5 maanden verlof.
Is echt zwaar  en valt  vies tegen. 
Zo graag dat ik eerst werkte zo graag ben ik nu  thuis. 
Vooral de dag dst die naar het kdv gaat vind ik verschrikkelijk  en went nog steeds niet.
Maja werken is ook weer gezond aan de ene kant en je kindje een klein beetje los laten ook.
Ik werk nu 3 dagen.

@Gebruiker10102467. Mijn man zou zeker niet stoppen. We werken beide 4 dagen. De kindjes gaan dan 3 dagen naar de opvang. Mijn man overweegt wel wanneer ze beide op school zitten om weer 5 dagen te gaan werken. Ik heb die drang wat minder. Vind 4 dagen wel prima.

Wat leuk om al die verschillende reacties te zien! Ik hoor om me heen vooral de:
" Oh, ik ben zó blij dat ik weer ga werken, ik werd gek thuis! Ik verveelde me enorm."
en
"Je gaat toch wel werken? Anders raak je sociaal helemaal achter!"

Je durft dat bijna niet te zeggen dat je je helemaal niet verveeld maar bijna tijd te kort komt op een dag, haha! En inderdaad, sociaal zijn hoeft niet persé alleen van het werk af te hangen (vriendinnen in dezelfde kinderfase, sport/hobbieclub etc.)

Ik zag er ook als een berg tegenop om te gaan werken. Maar het valt me reuze mee. Ik vind het ook heerlijk, even niet in de rol als moeder, maar als collega. Ik vind dat het heel fijn. Ik werk twee dagen, dus heb ook voor mn gevoel nog genoeg 'thuis'tijd. 

[quote quote=10156465]Wat leuk om al die verschillende reacties te zien! Ik hoor om me heen vooral de: ” Oh, ik ben zó blij dat ik weer ga werken, ik werd gek thuis! Ik verveelde me enorm.” en “Je gaat toch wel werken? Anders raak je sociaal helemaal achter!” Je durft dat bijna niet te zeggen dat je je helemaal niet verveeld maar bijna tijd te kort komt op een dag, haha! En inderdaad, sociaal zijn hoeft niet persé alleen van het werk af te hangen (vriendinnen in dezelfde kinderfase, sport/hobbieclub etc.)[/quote]
Jaaa, dat hoor ik ook steeds om me heen! Al mijn collega’s zeggen dat ze zo blij waren om weer te kunnen werken, gek werden thuis, muren die op ze afkwamen enz enz. Nou, dat heb ik dus helemaal niet!! Ik werk 3 dagen (ik kan helaas op financieel vlak niet minder werken), maar vind het echt veel. Zou zo geaag 2 daagjes werken. Het liefste zelfs helemaal niet meer, maar ja dat gaat niet.
Iedere maand maar n staatslot kopen en blijven hopen hahaha!!

Hi Bananenmaan, 
Ik was net afgestudeerd en had een geweldige baan. Ik had (voordat ik moeder werd) altijd heel veel ambities omtrent mijn carrière. Totdat de dag dat ik beviel en mijn wonder op mn borst kreeg. Alles (carrière) leek maar bijzaak te zijn.
Ik zat er enorm tegenop om te gaan werken naar mijn lange verlof. De tranen schoten iedere keer weer op als mijn man en ik het over mijn werk hadden. Waarop we vervolgens een goed gesprek hebben gehad en tot de conclusie kwamen dat het fijner is (voor mijzelf en mijn kleine) als ik thuis blijf. Als ze naar school gaat, ga ik weer werken. Of althans als de jongste naar school gaat haha.
Financieel komen we prima uit, er zitten weliswaar geen driedubbele super deluxe vakanties bij, maar met 1 vakantie en leuke uitstapjes zijn we ook gelukkig. 

Leuk om te lezen dat iedereen er toch anders in zit. Ik moet over 3 weken weer beginnen en begin er sinds kort wel naar uit te kijken. Even met volwassenen en intellectueel bezig zijn lijkt me heerlijk. Vond het wel lastig om vooraf re kiezen hoeveel uur. Ik ga van 5 naar 3 dagen en mijn man is voorlopig ook 1 dag thuis door ouderschapsverlof op te nemen.
Het enige waar ik tegenop zie om te werken is de kans op doorlekken (geef bv en het loopt er snel uit) en de moeheid (onze ik spookt snachts nog regelmatig), opvang heb ik wel vertrouwen in

Terug
Bovenaan