Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

A

Anoniem

Guest

Hey meiden...

Morgen is het zover, dan gaan mijn vriendje en ik naar de huisarts. We zitten nu in ronde 9 en ik weet dat het allemaal nog veel erger kan, maar het beheerst m'n hele leven zowat. Ik ben van vroeger uit nogal een kwakkelkindje geweest, mijn zussen waren kerngezond en ik had alle allergieën, astma, fibromyalgie, heb een borstverkleining gehad,chronische vermoeidheid, chronisch verkouden  enz. enz...Nu zit ik echt in een dip, omdat het zwanger worden nog niet zo gaat als ik zou willen. Ik heb echt zo'n gevoel van: vroeger had ik ook altijd alles en was ik ook het dokterskindje, nu zal dit ook wel niet goed gaan bij me. Iedereen om mij heen wordt vrij makkelijker zwanger en ik denk dan: er moet er toch één zijn die in het medische circuit beland, dat zal ik dan wel zijn. En daar word ik gewoon heel onzeker van. Ik kan er gewoon niet meer lekker van genieten en ben alleen maar bang dat het niet lukt.

Eergisteren ben ik weer ongesteld geworden, nadat ik een dag overtijd was (wat mij nooit overkomt) en allerlei kwaaltjes kreeg. Ik had er een goed gevoel over, maar helaas, het mocht weer niet zo zijn. Ik dacht, we kunnen het nog een jaar proberen, maar straks hebben we maar een klein zetje nodig en denken we over 2 jaar als we alsnog gaan, hadden we nu maar eerder aan de bel getrokken.

Ik wil graag weten wat ons staat te wachten. Ik heb altijd trouw mijn temp. op een cycluskaart bijgehouden, dus dat ligt al klaar zeg maar. Maar doet de huisarts al wat? En wat is de volgende stap? Ik denk dat als ik er wat meer van weet, ik wat rustiger word, want het spookt nu alleen maar door m'n hoofd!
Ook lijkt het me fijn om met een groepje meiden te kletsen die ook in de MM terecht zijn gekomen, om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen!

Ik hoop snel van jullie te horen!

Liefs Joepie

Hoi Joepie,

Tuurlijk wil ik gezellig met je kletsen en mijn ervaring met jou delen.

Allereerst wat vervelend dat je al van jongs af aan allemaal vervelende dingetjes hebt. Fibromyalgie heeft me schoonmoeder ook en die heeft soms echt rotte weken erbij zitten. Ze heeft altijd pijn!!! echt verschrikkelijk.

Maar ik begrijp helemaal waarom je graag wat duidelijkheid wil en het is helemaal niet raar dat je na 9 rondes al naar je HA wil. De HA zelf zal alleen wat vragen stellen aan je zoals rook je? drink je? geregeld seks? hoe is je cyclus e.d.    Ik hoop dat hij je direct doorverwijst naar de Gyn maar gezien je medische verleden zal dat niet zo'n punt zijn (slik je nu nog medicijnen voor Fibromyalgie en die andere dingen? daar kan het ook mee te maken hebben bijvoorbeeld.

Je vriend/man zal ook onderzocht moeten worden bij mij gebeurde dat als eerste en bij hem zat alles goed. Hij moest dit wegbrengen naar de Star (trombosedienst en LAB) binnen paar dagen wisten we hoe het was.

Toen moest ik naar het ziekenhuis van mij is het een heel lang verhaal dus zal het kort houden. Ik heb/had zowieso heel veel pijnklachten  tijdens mijn menstruatie iedere maand weer had ik heel veel pijn en viel soms zelfs flauw. De Gyn ontdekte bij mij Endometriose dit is baarmoederslijmvlies wat terug naar binnen stroomt en op je organen gaat zitten. Ik had dit in erge mate en ben geopereerd afgelopen 5 september mijn eierstokken zaten verkleefd met mijn baarmoeder  en had een bloedcyste van 7 cm. Ik moet nu 1 dezer dagen ongi worden dus mag dan weer gaan klussen. We mogen het proberen op de normale manier maar niet zo heel lang want endometriose is ook chronisch dus het kan terug komen. Mochten we niet zwanger raken op korte termijn dan zullen we voor IVF gaan.

tijdens je bezoek aan de gyn zal hij veel vragen aan je stellen en ik denk ook wel een binnenwaarts onderzoek met een echo of eendenbek. Het steld in pincipe niet zo heel veel voor die afspraken tuurlijk is het spannend maar niet eng of pijnlijk.

Het gaat nu goed met me gelukkig ik hoop dat ik van de week ongi wordt en dat het pijnloos is dan kunnen we ook weer verder.

nou ik hoop dat je wat aan me verhaal hebt oh ja wij zijn in november 2 jaar bezig om zwanger te worden ben afgelopen eind juni naar het ziekenhuis geweest dus voor mij is het gelukkig allemaal snel gegaan en kreeg binnen 2 minuten bij mijn gyn binnen een diagnose.

groetjes
Patricia

Hoi Joepie, ik zit in dezelfde situatie, was veel te vroeg ongesteld en dacht dit moet innesteling zijn!  Al meer dan 7  maanden keurig 29 dagen cyclus  en dit keer dus niet, ovu-dag klopte blijkbaar ook niet, ik ben het even zat en kom voorlopig even niet meer op het forum. Maar, mijn vriend gaat zijn zaad laten testen en dus wordt het ook de mm in voor ons. Als ik weer kan kom ik je vertellen hoe dat gaat, maar nu moet ik gewoon mijn zinnen verzetten, want op het moment krijg ik bijna zin om het met condoom te gaan doen, gewoon om zeker te weten dat ik NIET zwanger ben en om dus die twee weken twijfelen te voorkomen. Lieve Joepie, veeeeeeeel succes en misschien tot later,
liefs,
Julie

Hey meiden!!

Wat fijn dat jullie gereageerd hebben.
Wat een verhalen zeg!

Patricia, tjeetje...jullie zijn al een heel stuk verder he? Wat een boel hebben jullie al mee gemaakt! Eigenlijk zou het gewoon standaard moeten zijn dat een vrouw zwanger kan raken. We kunnen het kindje zoveel liefde geven, waarom is het ons dan nog niet gegund?! Dus jullie mogen het niet te lang meer zelf proberen? Misschien maar goed ook, voordat er heel veel meer aangericht wordt he? En wat is korte termijn, waar moet ik dan aan denken? Ik hoop echt dat jullie snel zwanger zijn van een heel mooi wondertje! Wat fijn dat je met me wil kletsen, ik zal vast wel heel veel steun aan je hebben en jij natuurlijk aan mij. Klets maar lekker van je af!

Julie, wat vervelend zeg, dat je je zo rot voelt. Soms heb je zo'n dip, dan hou je je echt teveel met het zwanger worden bezig he?!
Neem je tijd en als je weer op het forum wil komen dan ben je hier altijd welkom!
Heel veel sterkte meis en natuurlijk hoop ik ook voor jou dat je in de toekomst een klein wondertje mag vasthouden!

Heb vriendjelief net verteld dat ze waarschijnlijk bij hem beginnen. Hij werd er best wel een beetje zenuwachtig van. Wat als zijn zaad nou niet goed is? Bij mij kan er wel heel wat gedaan worden, maar als zijn zaad nou van slechte kwaliteit is, kunnen ze dan nog wel wat doen??

Fijne avond meiden en bedankt voor jullie reacties.
Sommige worden binnen nu en een half jaar zwanger, maar voor ons is dat helaas niet weggelegd, ik voel me gesteund door jullie. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. (Niet rot bedoelt, wil natuurlijk dat jullie heel snel zwanger raken!)

Liefs Joepie

Dankje lieve Nathalie!!
Natuurlijk laat ik weten hoe het geweest is! (dat vroeg je op de kluskippies, hihi!)

Veel succes en plezier morgen bij de echo!! Ik duim voor je dat alles goed is!
Laat jij ook snel weten hoe het was?! Geniet ervan!

Liefs Joepie

Hoi hoi,

Volgende week donderdag moet ik terug naar de Gyn dat is dan 6 weken na me operatie. Voor controle maar ook wat nu verder te doen en hoe lang we het zelf mogen proberen. Veel stellen worden na zo'n operatie toch nog vanzelf zwanger dus ik hoop dat wij daar bij zitten. Ja het is ook best wel wat we mee hebben gemaakt het is echt een heel turbelent jaar geweest. Wij zijn na ons trouwen 25/11/2006 meteen begonnen met zwanger worden en iedere maand die teleurstelling is niet leuk maar dat weet je zelf. Het eerste jaar ging ik er nog niet zo heel erg mee om ik had zoiets van het komt vanzelf. maar toen we het 2e jaar ingingen begon ik te twijfelen of er niet iets verkeerd zat zeker bij mij omdat ik dus iedere maand zoveel pijn had.

Maar goed alles gaat nu goed ik voel me goed zit weer wat beter in me vel op huilbuien en  hormoonaanvallen na.    En weet zeker dat het gaat lukken dus ook jij hou de moed er in en we luchten gewoon ons hart hier. Je hebt soms maar een klein duwtje nodig om alsnog zwanger te worden.

Meis lucht gewoon lekker je hart hier en dat we maar snel zwanger mogen zijn want ik klets veel liever over misselijkheid, pijnlijke borsten e.d. hihi altijd hoop houden.

veel liefs
Patricia

En bij iedere huisarts gaat het weer anders he misschien begint hij niet bij je vriend maar bij jou. Het is makkelijker om bij je vriend te  beginnen dat  onderzoek is een stuk makkelijker. Ik ben verder uiteraard geen dokter dus durf je niet te zeggen wat er zou gebeuren als het kwaliteit van je vriend zijn zaad niet goed zou zijn. Er zal vast wel iets te doen zijn. Maar loop niet op de zaken vooruit  laat het gewoon even over je heen komen en hopelijk wordt je gewoon spontaan zwanger en hoef je niet de MMM in.  ik ga voor je duimen meid.

Hey Joepie!!!!!

Wat grappig dat we ons weer tegenkomen.
Ik moet je zeggen; Ik zie in jouw verhaal gewoon mijn verhaal.

Wij zijn nu beland in ronde 8 (16e nod) en zijn gister voor het eerst naar de Gyn. geweest. Jeetje wat was dat spannend zeg.

Wij zijn 2 weekjes terug naar de HA geweest en verteld dat we ondertussen alweer een jaartje bezig zijn (gewoon paar maandjes liegen). Ik had namelijk ook het gevoel (heel sterk zelfs) dat er bij mij iets niet goed zat. Om me heen worden idd alle vriendinnen zwanger, maar niet 1 die er wat langer over doet (behalve ik dus).
Dat was dus ook een reden waarom wij naar de HA zijn gegaan.
Hij vroeg niet zo heel veel bijzonders buiten wat standaard vraagjes zoals:

- is je cyclus in orde/hoeveel dagen
- hebben jullie op de juiste momenten samenleving
- ben je in het verleden aan je baarmoeder enz. geopereerd.
- en die vraag geldt dan ook voor meneer zijn ballen enz..

En dat was het verder eigenlijk. Hij stuurde ons meteen door.

Zoals gezegt gister dus eerste gesprek gehad. Pfff wat een kriebels kun je hebben zeg.
Eenmaal in het kamertje van de Gyn. werd met ons een standaard vragenlijst doorgenomen. Zo kon de Gyn. misschien hier en daar al wat dingetjes uithalen.
Toen werd mij gevraagd of ik mijn kleren wilde uitdoen en in de stoel wilde plaatsnemen. Terwijl ik mijn kleren aan het uitdoen was, vroeg ze aan mijn partner of hij ff zijn broek wilde laten zakken zodat ze ff aan zijn ballen en zaadleiders kon voelen.
Eenmaal in de stoel kwam ze met de eendebek. Dit deed overigens helemaal geen pijn. Ze maakte als eerste een uitstrijkje om te kijken voor baarmoederhalskanker e.d.
Daarna ging ze met 2 vingers van binnen voelen of de baarmoeder goed zat en of ze geen verklevingen voelde aan mijn eierstokken (of zoiets).
Toen ook dit in orde was ging ze een inwendige echo maken.
Dit is zo cool!!!! Je aller eerste echo hahahaha.
Ook hier was bij mij te zien dat alles in orde was. Nu is het afwachten op dag 3 van mijn cyclus. ik moet dan terug komen voor bloed te laten prikken. Op dag 10 kom ik weer terug op de poli en krijg ik weer een echo. Ze gaan dan kijken of je Folikkels (ofzoiets, maar volgens mij zijn dat gewoon je eitjes) goed groeien. Ze gaan dan je hele cyclus in kaart brengen.

Ikzelf heb na gister echt zo'n gevoel van het komt goed. Er viel echt een last van mijn schouders.
Het zaad van mijn vriend wordt ook gecontroleerd, maar aangezien hij liever thuis in een potje wilt komen (klinkt beetje stom) wacht hij tot volgende week, want dan heeft ie 's morgens een dagje vrij.

Ik hoop dat je wat aan mijn lang verhaal hebt, maar ik weet zeker dat wij in hetzelfde schuitje zitten. We zijn misschien wat aan de vroege kant, maar waarom wachten als je al geholpen kunt worden. Je raakt anders alleen maar meer en meer gefrustreerd.

Heel veel succes en een dikke kus mama22

Terug
Bovenaan