Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hey meiden!!

Wat fijn, die reacties, al zijn het natuurlijk geen leuke verhalen, ik voel me zo gerustgesteld als ook jullie tegen me zeggen dat het allemaal goed komt!

Patricia, Ik hoop ook echt dat dit het laatste zetje was wat jullie nodig hebben! Het is zo frustrerend als je niets liever wilt en het lukt niet. Maar gelukkig zijn jullie een goede stap in de richting, al was er een vervelende operatie voor nodig! Kan me voorstellen dat je dat na een jaar nog niet had hoor, maar ik ben er zo onzeker over dat ik denk dat dat alleen al heel veel stress met zich mee brengt en er daarom voor zorgt dat het niet zo goed lukt! Nog 2 uurtjes en dan is het zover...spannend!
Snap wel dat het bij iedereen anders is hoor, maar het lijkt me inderdaad ook makkelijker om bij de man te beginnen. Dan kunnen ze dat zekers uitsluiten!

Mama22!!!!! Wat gezellig dat jij hier ook bent! Moet eerlijk zeggen dat jouw verhaal me ook een beetje op het idee bracht om aan te geven dat we wat langer bezig waren dan we werkelijk zijn, hihi!
Wat een naar gevoel is dat he? Dat je echt het idee hebt dat het bij jullie dan wel mis zou zijn! Dat heb ik dus ook!!! We zitten echt precies in hetzelfde schuitje!
Dus jullie moeten nog wel wachten op de uitslag van het sperma-onderzoek? Hoe is je vriendje eronder? Die van mij is nu nog nuchter en laat het allemaal op zich afkomen, maar weet niet hoe dat straks gaat! (oe, krijg toch net een smsje dat vriendje nu ook wel een beetje gespannen is!)
Met kleren uitdoen, bedoel je toch alleen beneden??? hihi, zie me al helemaal naakt liggen daar?! Ik vind zo'n eendebek niet zo prettig! Heb aan het begin van onze relatie voor de zekerheid een soa-test gedaan...bbrrr...wat een rotgevoel...maar goed...rustig ontspannen!
Ik ben nu ongesteld, dus kan zijn dat ze de volgende ronde pas echt wat kunnen doen. Omdat er misschien een wachtlijst is ofzo en dan duurt het langer!

Op welke dag van je cyclus zit je nu?!?!

Nog 1 uur en 3 kwartier, haha! We tellen af! Al zal onze huisarts toch niet veel zeggen! Heb het er met een collega over gehad, had het toch best moeilijk en ze vroeg waarom ik naar de huisarts moest (het is toch niet ernstig?) en toen kwamen de waterlanders...zij heeft me ook gerust kunnen stellen, want zij had een vriendin en het zaad van haar man was niet goed en er waren ook nog heel veel oplossingen voor! Gelukkig maar!

Meiden, ik laat jullie weten hoe het ging!

Fijne dag!

Liefs Joepie

Hoi Joepie,

Wij waren ook 8 maanden bezig en heb toen vorig jaar juli ook een beetje een leugentje om bestwil gedaan en gezegd dat we al een jaar bezig waren! Ik had sterk het gevoel dat er bij mij iets niet goed zat. Had al een temperatuurlijst maar moest er nog twee en omdat mijn cyclus zo onregelmatig is (28-48 dagen) duurde dat even en konden we uiteindelijk in december naar de gyn.
Uitstrijkje, baarmoederfoto's, bloedprikken en mijn mannetje moest een potje inleveren. Januari de uitslag gekregen. Bij mij was tegen alle verwachtingen in alles goed, maar bij mijn mannetje helaas niet, weinig tot geen zaadcellen.
Doorverwezen naar Groningen, in maart de eerste onderzoeken gehad (weer in de beugels, weer zaadonderzoek, aan de ballen voelen enzovoort). In mei de uitslag gekregen dat er toch wel enkele levende zaadcellen aanwezig waren. Toen zijn we op de wachtlijst voor ICSI gekomen en heb gisteren de eerste follikelmeting gehad met als resultaat 22 eiblaasjes. Wij zitten dus nu middenin de behandeling!!

Ik hoop voor jou dat dit niet jullie weg is, maar wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat we inmiddels 15 maanden verder zijn na het eerste bezoek aan de huisarts!! Dus goed dat je je gevoel volgt en gewoon stappen hebt ondernomen!!

Succes....

Pink

Hey Joepie,

Als het goed is weet je op dit moment meer....en en en??????

Met kleren uitdoen bedoel ik idd alleen maar beneden. Het handigste is natuurlijk een rok want dan sta je niet zo in je blote billen, of net zoals ik een tuniekje/jurkje met een legging eronder (dan hoef je alleen die legging en je onderbroek uit te doen).

Mijn mannetje was best wel nuchter hierin, tot de avond ervoor. Toen had ie in een keer een heleboel vragen en werd hij wat gestresst. Op de dag zelf viel het wel mee, maar ik denk dat het ergste nog moet komen....de zaadtest uitslag. Helaas was hij te moe gister om nog naar het ziekenhuis te gaan en gaat hij volgende week (is maar 2x per week het inleveren).

Op dit moment zit ik op dag 20 van mijn cyclus. Nog een weekje dus voor mijn nod (de 16e).

Pink, fijn dat jij je verhaal met ons meedeelt. Eigenlijk zitten wij dus in hetzelfde schuitje. Ook jij hebt een leugentje voor eigen bestwil gedaan. Bij ons hadden ze het trouwens niet over temperaturen. Ben ik ook wel blij om, anders duurde het nog langer voordat je geholpen wordt en ben je er in mijn ogen toch veel meer mee bezig.
Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent.

Dat geldt trouwens voor ons allemaal. Ik ben alleen de naam van ons ander "collega'tje" vergeten. hmmm maar eens ff terug lezen en kijken of ik verder nog wat kwijt wilde.

Meiden heel veel succes!!!!!

Kus mama22

Hallo lieverds,

Hier was ik weer...ppfff, zaten we daar in die wachtkamer, afspraak om 16.00, werden we pas tegen 16.25 geholpen! Is altijd  zo als het spannend is! Maak er even een ego-berichtje van, dan kan ik het knippen en plakken, anders moet ik in alle topics hetzelfde verhaal typen!

Nou, we zijn een stapje verder. De huisarts viel mee moet ik zeggen, hij stelde mij heel veel vragen, over mijn cyclus, of die regelmatig was, hoelang ik ongesteld was, of ik dan veel buikpijn had, ik begon zelf over het temperaturen, want ik heb dat 4 maand bijgehouden, die wilde hij graag zien. (had ik niet bij me, kan ze morgen bij de assistente afgeven) Ik moet morgen bloed prikken, voor afwijkingen van de schildklier en bezinking en een chlamydia (hoe schrijf je dat?) test...maar heb al eens een soatest gehad in het begin van onze relatie (voor de zekerheid) en daar kwam niks uit. Maar hij wilde het nog even via een bloedtest doen, maar hij verwachtte dat daar niks uitkwam.
Toen ging hij naar vriendje...of hij rookte (eerste vraag, was vriendje al bang voor, antwoord was dus ja) of hij weleens liesbreuk enz. had gehad (of een trap in de ballen, zo vroeg hij dat echt, whaha!) en vriendje moet dus inderdaad zijn zaad inleveren. Morgenmiddag gaat hij naar het lab om alle materialen te halen (zei de dokter, volgens mij alleen een potje, maar goed!) en vrijdagochtend gaat hij het inleveren. Hij gaat op z'n werk zeggen dat hij moet bloed prikken, wilde niet eens de waarheid vertellen, flauw he! hihi!
Hij wilde het alleen in de badkamer doen, hij wilde geen hulp! Tja...dat moet hij weten, het lijkt mij al moeilijk genoeg. Verder vroeg hij ook nog of vriendje vaak een heel warm bad nam! Schijnt niet goed te zijn voor de kwaliteit van het zaad...maar hij zit bijna nooit in bad...dus dat zal het wel niet zijn!

Vrijdag over een week kan ik 's ochtends bellen voor de uitslag...spannend dus! We wachten af!

Fijne avond!

Liefs Joepie

Hey meis,

Fijn dat het meeviel bij de huisarts.

Grappig dat jij nu al bloed moet prikken....ik pas op dag 3 van mijn cyclus. We worden wel op precies dezelfde dingen getest.

Jaaaa....warm bad is niet goed. Worden ze lui van hahahaha.
Ach jah...die van jou rookt die van mij drinkt hahaha (lijkt wel alcoholist zoals ik het zeg).

Als het goed is krijgt hij alleen een potje mee en hooguit een formuliertje wat ze op het lab moeten hebben.
Denk je er wel aan dat hij het binnen 1 uur na zaadlozing in moet leveren. En op lichaams temperatuur!!!!!! Dus niet in de ijskast zoals veel mensen denken. Gewoon ff in het potje mikken. Je jas aan doen en in de binnenkant van je jas in een zak dat potje opbergen en dan gaan inleveren.
De gyn. vertelde zelfs dat er iemand was die het op de brommer was komen brengen en het continue in zijn hand had gehouden in de ijskoude wind. Of eentje zelfs in de magnetron om het op te warmen. Echt idioot wat sommige doen. Dan heb je dus echt 100% kans op dode zaadjes.

Maar als ik het dus goed begrijp zijn jullie nog niet doorgestuurd naar de Gyn.??? Daar moet je namelijk toch weer dezelfde testen doen. Ofjah misschien ook niet als het al bij de HA gebeurd is.

Meis we spreken ons weer.

Kus mama22

Ha meiden!

Pink, je naamt komt me bekend voor. jij kletst ook bij een vast topic of niet? Dus het ziet er redelijk positief uit he? Ben zo benieuwd wat eruit komt en hoop natuurlijk voor je dat je over een poosje een ontzettend dikke teststreep op je zwangerschapstest hebt!!!
Hou je ons op de hoogte?!?! Ik duim heel hard voor je!

Mama22, hahahah, moest wel lachen om je verhalen met die spermapotjes! Wat belachelijk, zoiets kun je zelf toch ook verzinnen! Vriendjelief had al informatie op internet opgezocht...hij vindt het dus ook wel heel spannend. Het lab is om 8.00 open, dus vrijdagochtend doet hij eerst z'n ding zeg maar en dan rijdt hij er direct naar toe!
Ik ben heel benieuwd!

Ik denk inderdaad dat dit nu even via de huisarts ging en dat we daarna verder kijken hoe en wat...Dus als het zaad goed is en het bloed ook, dat we naar de gyn moeten om bij mij verdere onderzoeken te doen en als het zaad niet goed was, of mijn bloed niet, dan moeten we natuurlijk ook verder...Denk dat het een soort vooronderzoek is. Zodat de gyn al een beetje meer weet over het hoe en wat!

Ik ga lekker tv kijken! Ben als het goed is morgen vrij! (werk ma-di-woe als juf in groep 1, do-vr ben ik officieel vrij tenzij er iemand ziek is, dan val ik in!) dus ga lekker uitslapen morgen!

Fijne avond!

Liefs Joepie

Hey Joepie,

Hoe is het je mannetje vergaan?????? Niet geschrokken dat het zo weinig was????? (op je buik of in films ofzo lijkt het altijd veel meer vind ik).

was het niet moeilijk op te vangen???? Wij zitten hier al te fantaseren over hoe we het moeten opvangen. hahahahha....

Wanneer krijg je de uitslag van het zaad??????

Dikke kus mama22

Ha meiden!

Mijn vriendje moet nog hoor!! Hij ging vanmiddag na zijn werk langs om de 'materialen' op te halen, was er een officiele opening van het ziekenhuis, zat dat dicht!! (altijd zo!) Nu mocht hij morgen terug komen en werd hij dan geholpen, staat er op de site dat dat alleen kon met een afspraak. Dus ik bellen, kreeg ik zo'n telefoniste, zegt ze, oh maar als die mevrouw dat tegen je vriend heeft gezegd dan zou het wel goedkomen...hhhmm...wedden dat hij daar morgen staat en dat hij alsnog een afspraak moet maken! Nu hebben we afgesproken dat hij morgen tegen 8.00 direct belt en het verhaal uitlegd en dat hij er dan naar toe gaat als het direct mag. En anders voor maandag een afspraak maakt.
Daar zijn ook van die kamertjes...zouden daar ook van die sexblaadjes zijn enz?? Misschien is het best wel idioot als ik het zeg, maar ik vind het nogal een rotidee dat ik morgen tegen 8.15 thuis zit en dat vriendje zich opgeilt en klaarkomt bij de aanblik van andere naakte vrouwen...

Ik moet me daar denk ik overheen zetten, maar ik ben nogal onzeker van mezelf, dus ik ben al gauw bang dat vriendje iemand anders veel mooier vind...en daarom steekt me dat denk ik ook...
Maar goed, het is niet anders!

Als het goed is krijgen we volg. wk vrijdag de uitslag, maar wedden dat we dan bellen en dat ze nog niks binnen hebben? En dan moeten we nog een heel weekend wachten! Stel je voor dat we het wel vrijdag horen en dat het dan niet goed is...ik ga 's avonds naar Marco Borsato! Wat een klote-avond zou dat zijn...dus misschien is het dan maar goed, als het vrijdag nog niet binnen is, dan kan ik iig nog genieten die avond!

Patries, hoe is het met jou? En met pink??

Fijne avond!

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan