Naar de huisarts en verder de MM in! Wie ook?

Hallo allemaal!

Hier nog iemand, die een aantal weken terug voor het eerst naar de naar de ha is geweest... Maandag as samen naar de gyn.. 13 maanden geleden hadden we nooit gedacht dat het nodig zo zijn.
Ik zal ons verhaal vertellen:

Wij zijn vorig jaar september gestopt met de pil, 3 maanden later waren we zwanger   en leefden we bijna 10 weken op een grote roze wolk. Helaas ging het toen mis.
Nadat de tranen waren opgedroogd, gingen we er weer vrolijk tegenaan. Omdat we na het stoppen vrij snel zwanger waren, dachten we (misschien heel dom), dat het wel weer vlot raak zou zijn.. Nu 10 maanden later hadden we twee maal heel goede hoop, maar helaas kwamen de rd'tjes na enkele dagen toch nog..
Vorige maand was de maar vol en zijn we naar de ha gestapt.
Deze deed niet moeilijk en verwees ons zo door.
Nu is het maandag zover. De vragenlijsten zijn bijna helemaal gevuld, dus ready to go.

Wij zijn ook naar de ha gegaan, omdat er misschien wel iets is dat gemakkelijk is op te lossen... Stel dat we daar idd dan nog een jaar mee doorlopen.

Aan dit forum te zien zijn we niet de enigen...
Ik hoop dat jullie je niet ergeren aan deze lange lap tekst, maar ik ben blij dat ik het even hier neer kan zetten.

Meiden allemaal veel succes en laten we allemaal hopen op een goede afloop en een gezond kindje! Zal deze verhalen regelmatig lezen en hoop hier verder mee te kunnen kletsen..

Groetjes Mutti, 27 jr.

Hoi meiden

@Mutti hoi wat leuk dat je meekletst het is helemaal geen lang verhaal hoor en gooi het er maar uit. Ik hoop voor je dat jullie snel duidelijkheid hebben.

@Joepie ik snap wat je bedoeld over dat hij zichzelf "opgeilt" ik  had dat ook wel een  beetje maar mijn man deed het gewoon thuis onder de douche  en voor ik het wist was  hij klaar maar vond het wel  raar dat hij onder de  douche stond ik in me slaapkamer me haar stond te fohnen. Maar ja het hoort  erbij toch, hij wou ook geen hulp want dan sta   je toch onder druk om het zo maar te zeggen en dan lukt het  helemaal niet.

Nou ik ben helemaal blij ik ben vandaag ongi geworden eerste keer na me operatie en heb nog steeds dezelfde cuclus van 32 dagen maar dit keer was het PIJNLOOS  ik wist niet wat ik meemaakte heb jarenlang over de  grond gekropen van de pijn en flauwvallen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met ongesteld zijn hihi. En nu kan ik weer uitrekenen wanneer  m'n  NOD is enzo. Donderdag naar de Gyn ben heel benieuwd wat hij te vertellen heeft.

dit was weer even mijn verhaal. Verder alles goed met jullie?

groetjes
Patricia  

He Girlzzz,

Vinden jullie het goed als ik af en toe eens met jullie meeklets????

Wij zitten nu in ronde 9 en heb mijn NOD 10/11 oktober... Erg spannend allemaal, want normaal heb ik 4 a 5 dagen van te voren al licht bloedverlies. Nu is er nog niks te zien.. Daar ben ik heel blij mee, want dat betekend dat ik eindelijk eens een normale cyclus heb gehad!!! Met vanzelfsprekend een normale eisprong.

Ik loop al 3 rondes bij de gyn. Dit ivm een oude infectie die ik vroeger heb gehad, en als je er eenmaal in zit dan kom je er niet zomaar uit!!!

Alle uitslagen waren goed.. \

Bloed
Sperma
Samenlevingstest
Hormoonspiegel in het bloed voor en na de eisprong
Ook mijn eitje groeide rechts heel mooi door ong. 2.25 mm!!!

Het enige probleem wat ze tot nu toe kunnen vinden is dat mijn eitje niet helemaal goed rijpt, vooral links niet... Ik begin eigelijk vrij snel na mijn eisprong te vloeien en dan ongeveer, 1,5 weken later wordt ik pas ongi...!! Super balen natuurlijk. Deze ronde wilde ze starten met clomid om mijn eitje te ondersteunen!! Maar nu had ik links een cyste in mijn eierstok waardaar ik niet mocht starten met clomid... Een ciste is een blaasje met vocht in je eierstok. Volgend de gyn, komt dit heel veel voor bij vrouwen in hun vruchtbare leeftijd... Kan ook totaal geen kwaad, en kan goed na de eerst volgende menstruatie weg zijn.

Vandaar ik ook de 3de dag van de volgende cyclus (tijdens mijn menstruatie) terug moet voor een inwendige echo, om te kijken of ik mag starten met clomid.

Graag wil ik af en toe mee kletsen. Ik ben niet iemand die graag achter de pc zit, (ik zit immers al de hele dag achter de pc) dus zal niet iedere dag aanwezig zijn... maar wil toch af toe mijn ei kwijt kunnen en jullie ook raad en steun geven.

Liefs Esselje

Hey meiden!

Esseltje!!!! Lieve meid, natuurlijk ben je welkom hier!!!! En je hoeft echt niet dag en nacht achter de computer te zitten hoor, je zult nu ook wel druk aan het klussen zijn in je nieuwe huis! (en dat bedoel ik letterlijk, haha!)
Ik duim heel erg voor je, dat het deze ronde eindelijk goed gaat! Het is je zo gegund! Vandaag of morgen dus je NOD?!?!? Spannend, dan moet je ons wel op de hoogte houden, haha!
Wel fijn dat alles goed was!

Mutti, natuurlijk ergeren we ons niet aan je lange verhaal...dat hebben we allemaal, want we hebben ook al een hoop meegemaakt wat dat betreft! Lekker van je afkletsen hier, daar is dit topic voor! Ik vind het gewoon soms moeilijk om steun te krijgen van iemand die al zwanger is...hoe lief ze het ook bedoelen! Maar dan zeggen ze bijv. het komt wel goed en dan denk ik...tja...jij hebt makkelijk praten, want jij bent al zwanger! En dat is helemaal niet boos bedoelt naar degene die dat geprobeert heeft (mocht iemand dit lezen die zich aangesproken voelt!) maar soms heb je het gevoel dat het niet meer goed komt! Daarom heb ik dit topic geopend, zodat meiden zoals wij, lekker van ons af kunnen kletsen en zich echt begrepen voelen...
Wat rot meisje, dat je een miskraam hebt gehad...dat lijkt me zo ingrijpend! En natuurlijk ga je er dan een beetje vanuit dat het vanzelf weer komt, je bent immers zwanger geweest! Ik hoop dat de gyn veel voor jullie kan betekenen!
Laat je weten hoe het ging?!

Patricia, wat fijn dat je ongesteld bent geworden en dat zonder pijn!!! dat moet al een hele verbetering zijn! Ik ben inderdaad ook benieuwd wat er donderdag uit komt!
Ik kan me voorstellen hoor dat je vriendje zich onder druk gezet voelt...Bij ons is er een beetje een kink in de kabel gekomen...heb het even gekopieerd van een ander verhaaltje, anders dan moet ik het hele verhaal weer typen!

Komt ie!

Hier wat minder nieuws....Gister ging mijn vriendje naar het ziekenhuis om het potje op te halen enz. komt hij daar, zit dat dicht, vanwege de officiele opening (altijd zo!) Vraagt hij aan zo'n vrouw, wanneer hij terug kan komen, oh, kom morgenvroeg maar terug, dan word je dan geholpen...Ik nog een keer bellen, want op internet stond dat dat alleen op afspraak ging, oh zegt de telefoniste, als die mevrouw dat tegen je vriend heeft gezegd dan kan hij zich zo melden en dan wordt hij geholpen (niet letterlijk hoor, haha!)...Dus hij er vanmorgen tegen 7.45 heen...komt hij daar, zit het gewoon hartstikke vol!!!
Nu kan hij pas 29 okt. zijn zaad inleveren om 8.00 's morgens!!! GGRR...Onze omgeving heeft slecht zaad, hihi...zo druk is het!
Maar goed, 2 november heb ik mijn nieuwe NOD, dus ik hoop dat het allemaal niet nodig is en dat we dan lekker zwanger morgen zijn! En jullie erbij! haha!

Balen he??? Maar nu doet hij het in ieder geval thuis, haha! Hoef ik me daar niet druk over te maken! hihi!
Maar ik hoop dus inderdaad dat het helemaal niet meer nodig is! Dat de uitslag niet uitmaakt, omdat ik toch zwanger ben!

Meiden, ik moet vanmiddag weer wegen (doe aan de lijn, ben al 8.1 kg kwijt!), is vlak bij mijn ouders, dus ga daarna daar naartoe, vriendje komt ook na, blijven we slapen, morgen gaat vriendje bij mijn zus de tuin doen met een stel vrienden en morgenavond ga ik uit eten met mijn tantes, nichtjes en aangetrouwde nichtjes, en da's daar allemaal in de buurt, dus doen we dat mooi zo in 1x! Anders blijven we aan het heen en weer rijden! (wij wonen een uur van mijn ouders/zussen enz. vandaan!)
Ben er dus zondag pas weer denk ik!! Tenzij ik morgen even bij mijn ouders op de computer kan!
Jullie zien het wel!

Fijn weekend iig!

Liefs Joepie

Hoi Meiden

Mag ik ook meekletsen met jullie????
Ik zal in het kort mijn verhaal vertellen

Wij zijn nu ruim een jaar bezig voor ons 2e kindje we hebben al een zoontje van 2 jaar en  3 maanden van hem was het in de 3e maans raak
En nu dus ruim een jaar verder en nog geen zwangerschap

Vanmorgen zijn we naar de doktor geweest
Er werd weinig gevraagd door hem alleen of ik er klaar voor was om de mmm in te gaan
en hoe mijn cyclus was
Voor de rest hellemaal geen vragen en kreeg een verwijsbrief voor de gyn
Thuis gelijk gebelt en we kunnen 3 november terrecht
Hopelijk is het niet nodig en ben ik deze ronde zwanger NOD is 16 Oktober

Had wel aan de doktor gevraagd wat ik kan gaan verwachten en we krijgen eerst wat vruchtbaarheidsonderzoeken zoals spermaonderzoek ovulatieanalyse en eventueel een samenlevingstest

Ik vind het allemaal wel heel spannend

Jullie ook veel succes allemaal

Tamara

hey essel,

ff een snel klein vraagje voor jou....(heb nl. niet zoveel tijd om op iedereen te reageren).

Jij verteld dat je eitje al mooi aan het groeien is en dat 't al 2,zoveel mm is. Nu is mijn vraag.....dat van mij was 7,1mm....
Wat ik begrepen had was dat een eitje pas vanaf 10mm interessant wordt en tot 16mm kan groeien.

Wat kan dit nu inhouden????????? Zou mijn eitje bevrucht kunnen zijn geweest en dat ze me het nog niet wilt vertellen of hoe zit dat????

Ik zat toen net een dag voor mijn innesteling (volgens de berekeningen op internet) dus lijkt me raar dat het al bevrucht is.

Kun je me helpen?????????

Groetjes mama23

hey ladies, fijn dat ik mee kan kletsen hier.!
fijn als er mensen zijn, die ongeveer wel weten wat er in je omgaat!

@Joepie, war vervelend, dat jullie nu weer even moeten wachten. Jullie stellen je er natuurlijk op in en gaat het weer niet door. Ik hoop dat het wachten niet voor niets is!

Hier ook iets vreemds, gisteren had ik mijn NOD. Al voorzorgsmaatregelen genomen (Je wilt op het werk geen verrassingen natuurlijk). Ik heb werkelijk 2 druppels bloed gezien, maar er is verder nog helemaal niets.. Wel beetje buikpijn,maar that's it..
Laat het allemaal maar komen, mij maakt het niets meer uit, maar dit is niets zo.
Maandag dus naar de gyn en dan ben ik natuurlijk ongesteld als we daar zijn!!!!!!!!!!
Natuurlijk is die man/vrouw dat vast gewend, maar ik vind het maar niets..

Maar ook iets positiefs.. Het is weekend!! Laten we ervan genieten! Jullie nog leuke plannen?
Ik ga op de gevarieerde toer, begin morgen met een begrafenis en eindig met een verjaardag,, en zondag heerlijk een x lekker NIETS!
Dames een goed weekend gewenst!!!

Hoi allemaal,

Mag ik hier ook eens af en toe meekletse?
Wij zijn ook ruim een jaar bezig voor een tweede kindje, en we hebben ook vorige week de stap naar de huisarts gezet. Net als jij, Tamara was ik ook binnen drie maanden zwanger van mijn zoontje( nu intussen al weer zes) en heb ik mijn nod ook de 16e. Wel toevallig dus.
De huisarts heeft het snelle traject gestart, ivm. met mijn leeftijd(38 al weer).
Van de gyn. hebben we een vragenlijst gekregen en aan de hand daar van gaat hij/zij onderzoek doen. Intussen twee potjes van de huisarts meegekregen om bij mij op clamydia te testen (via urine kan ook) en voor het sperma-onderzoek van manlief.
Dan kan de gyn alvast met die uitslag aan de gang.
Ik heb ook altijd een dag of vier van te voren roze/bruinverlies en meestal een week na de eisprong een flinke veeg bloed na het vrijen. Ben benieuwd of de gyn iets ziet met een echo. Lijkt me niet helemaal normaal.

Nou, iedereen heel veel succes en ik hoop dat er ondanks dat we de hoop soms verliezen snel veel zwanger worden!
Liefs Gwen

Terug
Bovenaan