*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Heey Ikke!

ik heb niet veel om op te reageren.
het is hier inderdaad rustig zeg, maar dat kan ook haast niet anders met dat mooie weer!
Ik heb ook bijna niet achter mijn pc gezeten.

Ik kan zien aan de manier van schrijven dat het goed met je gaat!
Houden zo meis, en vergeet niet te genieten maar volgens mij doe je dat met volle teugen!
Wat grappig dat je gedroomd hebt over zowel een jongen (2x) als een meisje. Het jongentje had toch de overhand!!
Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap 1x gedroomd over mijn baby en in mijn droom liep ik op de stoep op blote voeten want ik kwam van het strand. Ik had een bloot jongentje op mijn arm, die ik heel goed vasthield. Mijn droom klopte dus ook!
Ik kan me voorstellen dat je trots bent, echt waar!!
Het is je ook gegund en pronk deze zomer maar lekker met je mooie buik want je gaat die buik nog missen als je eenmaal bevallen bent!
Laat veel foto's maken van jezelf met je mooie buik en niet alleen foto's waar alleen jouw buik op staat. Ik heb zelf maar 1 foto waar ik helemaal op sta, stom hé, dat doe ik deze zwangerschap wel anders als het goed blijft gaan!

Gisteren heb ik een andere auto gekocht voor mezelf. Ik hab altijd een autootje gehad voor mezelf maar die heb ik sinds 3 maanden al niet meer omdat wij hem hadden ingeruild voor één jongere auto.
Nu mis ik het toch om zelf ook een auto bij de deur te hebben dus ik kan mijn nieuwe bolide volgende week ophalen joepie!

Verder ben ik bijna niet misselijk, wel af en toe vlagen, vooral als ik net gegeten heb en ook als ik honger heb, raar hoor. Ik heb er bij mn eerste zwangerschap geen last van gehad.
Een nieuw kwaaltje is dat ik verstopping heb, ik ben er altijd wel gevoelig voor maar nu is het zo dat mijn buik al wel 4 maanden zwanger lijkt. Heb dus gisteren maar een positiebroek aangeschaft (met iets langs erover zodat het niet opvalt dat het een positiebroek is). Dan zit het in ieder geval wel comfortabel. Ik heb er nog geen zin in om het op mijn werk al te vertellen.

Oh ja, we hebben mijn ouders en schoonouders ook op de hoogte gebracht van het heugelijke nieuws!
Dat was leuk!
Ik had een fotolijstje waar 2 foto's in kunnen. Achter het ene een foto van mijn zoontje en achter de andere een klein gedichtje:
Je kan me nog niet zien
maar als ik in november geboren word,
mag ik dan in dit lijstje misschien?
Mijn moeder had het meteen door en wij allemaal huilen hihi!!
Ze zijn er erg blij mee en meteen kreeg ik het advies het vooral rustig aan te doen en kreeg van alles toegestopt omdat ik "voor twee moest eten natuurlijk"!
Het gedichtje heb ik hier ergens op het forum gelezen en een beetje aangepast.....

Hier regent het al, bij jullie ook?

liefs van mij

Hi meiden (+Jeroen?),

Wat was het weer dit weekend heerlijk. Een goed begin van de lente! Voor ons is het nu weer wachten, ja.... Bedankt voor al jullie gelukwensen en sterretjes, wij hopen!

Even een vraagje voor jullie allemaal: is er iemand van jullie die het boek van Claudia de Breij heeft gekocht/gelezen? Het lijkt me wel grappig - de strekking van het boek is dat er veel (met humor beschreven) nadelen aan een zwangerschap zitten, maar dat die opwegen tegen het grote voordeel: een kind krijgen.

@MamaJB: ik heb je sterretjes gevangen, thanx! Tja, dat dik worden als je zwanger bent, dat ze daar nog niets op verzonnen hebben. Lijkt me ook niks hoor (hoewel ik me altijd wel heb voorgenomen om een professionele foto van een blote buik te nemen, die ik dan wel weer mooi vind). Gelukkig heb je dat grote voordeel nog, want een pretje is dik zijn/worden niet.
@Suus: Over pret gesproken, wat een geld zeg, zo'n pretecho, en dan heb je ook nog eens een schone slaper/slaapster in je buik.... Heb je de foto's ingelijst?
@Tinkerbell: Mooi, je eerste afspraak voor de echo is binnen. Nu wachten... en je door die nachtdiensten heen slaan (nou ja, tranquilo, je lichaam is niet voor niets moe).
@Connie: Hmm jij gaat dus binnenkort gewoon nieuwe positiekleding shoppen! Je moet ook nog wel even wachten op je eerste afspraak, vind je dat niet vervelend? Mja, je hebt ook wat meer ervaring dan ik he.
@Leentje: Dat lijkt me inderdaad niet leuk om te horen van je zus als je zelf net zwanger bent. En natuurlijk zal ze blij voor je zijn, maar ze zal het zelf ook zo graag willen.
@MissX: je maakt me wel nieuwsgierig, wie is Jeroen? Of is dat de naam die jullie in gedachten hebben?

Ik vergeet nu een hoop te schrijven, maar het is hoogste tijd om naar bed te gaan voor mij. Onder mijn vierkante computeroogjes beginnen zich zwarte wallen af te tekenen.

Groetjes, Sonica

Goedemorgen meiden!

Even snel voor ik naar m'n werk ga. Hihi, Jeroen is m'n vriend! Soms dan schrijf ik onder aan m'n bericht korte steekwoorden zodat ik niet vergeet iets te schrijven wat ik nog wilde vertellen! Maar omdat het onder het lijstje is gekomen ben ik het toch vergeten, haha! Wat ik dus ook nog wilde schrijven: m'n vriend kan sinds vorige week ook het kindje voelen! Meestal 's avonds als ik op m'n rug in bed lig, maar gisteren ook een keer overdag. Zo speciaal! Nu kunnen we dat eindelijk delen.

Dat was dus ht mysterie, haha! Ons knulletje gaat anders heten!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Ikke

Ha Ikke,

Nog even een misverstand uit de wereld helpen: het is niet onze eigen bruiloft hoor! Maar die van mijn zus en wij zijn ceremoniemeester. Super leuk om mee te maken. Wel drukkies en ik ben dan ook benieuwd hoe het straks zal gaan, maar iedereen om ons heen heeft al aangegeven ons te helpen als we hulp nodig hebben, dus dat komt vast wel goed.

Mijn vriend en ik zijn trouwens niet getrouwd. Zal er wel een keertje van komen misschien, maar het staat nog niet op de planning zeg maar. Eerst maar eens goed nadenken hoe we het zouden en willen. En, ook niet onbelangrijk, we moeten elkaar nog vragen, haha!!

Mijn vriend kan ons kindje nu trouwens ook super goed voelen. Het is ook echt een schoppert, dus dat kan niet missen. Ben benieuwd hoe dat over een tijdje gaat voelen ... auw!

Ik ga eten koken, liefs Suus

hallo allemaal!

ikke; een jongetje!!! mooi hoor!! geweldig lijkt me dat! fijn dat alles er goed uit zag, kan me voorstellen dat je dan gelijk iets wilt kopen... zou ik ook doen denk ik..
dankjewel voor je antwoord, heb morgen een afspraak bij de huisarts (in ons dorp zit geen verloskundige) kijken wat hij zegt, al het geregel maakt het inderdaad allemaal wat echter. moet zeggen dat het besef er nu zo langzamerhand wel is, mijn borsten zijn erg pijnlijk en voel af en toe gerommel in m'n buik. vind het wel helemaal geweldig, het idee dat ik zwanger ben!! hoop zo dat alles goed blijft gaan....

suusmama; wat fijn dat de echo zo bijzonder was, kan me goed voorstellen dat je er telkens even naar wilt kijken. Voor je zoontje zal het inderdaad ook heel bijzonder zijn om te zien wat er in de buik van mama zit..

mamaita en sonica; ik hoop voor jullie dat het deze maand raak is!!! zal voor jullie duimen... *************************************************************   hier in ieder geval wat glitters voor jullie!!!
hetzelfde geld natuurlijk voor oeps en sanpap

verder gaat hier alles goed, voel me geweldig, geen last van misselijkheid gelukkig!!
wel vaak een opgeblazen gevoel en pijnlijke borsten.
as weekend gaan we lekker een weekendje weg met z'n tweeen, we zijn dan een jaar getrouwd!! we krijgen dat nog van de zaal waar we ons feest hebben gehouden, dus dat kost ons niks, het is ook een verrassing waar we heen gaan, we mochten alleen zeggen waar ongeveer, dus bosrijke omgeving, zee/strand etc.
als we dan terug komen gaan we het vertellen, we hebben kleine boekjes gekocht met babytips voor opa en oma... ben zo benieuwd hoe ze gaan reageren..
ik heb altijd gezegd nog lang geen kinderen te willen, dus ik weet dat mijn schoonmoeder er in ieder geval nog niet van uit gaat... spannend!!

fijne dag allemaal

groetjes, leentje

lieve dames,

Leentje, wat heerlijk dat weekendje weg wat jullie te wachten staat!
En daarna wacht jullie de spannende taak het te vertellen aan jullie ouders......dat is erg leuk om te doen hoor!
Vervelend van jouw opgeblazen gevoel, maar het scheelt wel dat je niet misselijk bent.

Ikke en Suusmama, oh wat is dat leuk he dat jullie mannetjes de baby ook kunnen voelen!
Dan wordt het voor hun ook wat meer werkelijkheid.....eigenlijk missen mannen maar een hoop, ze worden niet zwanger, ze kunnen nooit zelf de baby voelen schoppen in hun buik. Maar aan de andere kant zijn ze ook nooit ongesteld en ze hoeven ook niet te bevallen.
Ach, misschien is dat maar goed ook want dat overleven ze niet, zo'n bevalling!
Mannen!

Sonica, dat boek wat je beschrijft heb ik nog nooit gelezen maar het lijkt me wel leuk.
Misschien iets om te vragen voor mijn verjaardag.
Je schrijft trouwens 2 reacties aan mij in je verhaaltje, een aan mamajb en een aan connie......
Ik hoop dat mijn sterretjes helpen voor alle nog niet zwangeren deze maand!!

Hier gaat alles verder goed, ik heb wel moeite met mijn mond dicht te houden. Het liefst zou ik het tegen iedereen vertellen die het maar wil horen.
Ik heb nog wel veel last van verstopping, vanmorgen ben ik gelukkig wat kwijtgeraakt zeg maar....maar als je ziet wat erin gaat....dan dekt dat de lading niet!

heel veel liefs van mij

heee dames!

long time no speak! hihihi ik heb het heel erg druk gehad! heel veel gewerkt en savonds als ik thuis was geen zin, of tijd om achter de computer te gaan! hihihi kon het wel merken aan mijn mailtjes! nauw we hebben onze 2e afspraak alweer gehad bij de vk en hebben het hartje gehoord!, oh zo bijzonder om dat mee te maken! mijn vriend vond het zo bijzonder! het gaat allemaal wel hartstikke goed! ben alleen nog steeds hartstikke moe! hopelijk niet meer als de HcG hormaonen wat minder worden! maar we zien vanzelf wel!

Natuurlijk Leentje van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!   heel veel succces de komende tijd!

X

Lieve lady's,

Tjonge jonge wat is het rustig hier!
Allemaal druk met van alles en nog wat?!

Hier ook hoor.....vanmorgen mn nieuwe autootje opgehaald, ik ben helemaal blij.
Alleen ben ik niet blij met het weer

Potjeongeduld, mooi dat alles goed met je gaat!
Leuk is dat hé om het hartje te horen, nu moet je weer even wachten tot de volgende controle...spannend!

Ik heb 7 april mn eerste afspraak staan, ik vind het wel weer spannend, vooral omdat ik nu weer geconfronteerd word met de verloskundige die mijn zoontje ook heeft gehaald. Ik ga mijn wensen meteen kenbaar maken en vertel haar ook dat ik niet zo blij was met de gang van zaken toen.
Ze is nogal van de oude stempel, dus zaken als pijnbestijding vallen bij haar niet zo goed, maar daar heb ik niets mee te maken want het is mijn lijf en mijn bevalling!!

meiden, ik heb tips nodig!!
Ik heb zo'n enorme last van verstopping dat ik al een week niet meer naar het toilet ben geweest. Ik ben woensdag  bij mijn huisarts geweest en hij heeft mij lactulosestroop voorgeschreven maar dat helpt nog steeds niet!!
Mijn buik wordt steeds dikker en pijnlijker (en dat komt nie't door de baby!)
Misschien hebben jullie enkele wondermiddeltjes (die ik mag gebruiken)

Dames die nu wachten op jullie NOD, hoe is het met jullie?????
Ik hoop zo dat het raak is deze maand!

nou ik kap er maar even weer mee want ik moet zo nog een paastak versieren met mijn zoontje.....leuk!

liefs van mij

Terug
Bovenaan