*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

Ha meiden,

Nou ik ben er ook eindelijk weer!
Het is niet zo dat ik geen zin heb om te schrijven hoor, maar wij hebben bijna 3 weken in duitsland rondgevaren.
En zijn nu weer vanaf afgelopen zaterdag in Holland.
Dus eindelijk weer internet!!
Leuk dat jullie wel zijn blijven schrijven, maar het is inderdaad erg rustig hier op het forum.

Deze week weer op controle geweest en alles was gelukkig goed met de kleine spruit!
En vandaag hebben we een pretecho laten maken!
We hebben besloten om toch te vragen wat het is.....................
En we krijgen een JONGEN!!!!!
We hadden zelf de hele tijd al zoiets van: het word een jongen, maar nu weten we het zeker!!
Hij woog nu al 1170 gram en is 34 cm. Echt geweldig zo'n 4d echo, we konden nu al zien dat ons ventje de onderlip van mijn man heeft. Hahaha.

@Mamaita: wat leuk dat je al een buikje krijgt! 't Gaat hard zeg: alweer ruim 10 wkn.

@Leentje: wat vervelend dat je allemaal nog misselijk bent. Hopelijk gaat het snel over.

@ Mamajb: Wat een mooie echo foto van jullie kleintje! Fijn dat je zwangerschap zo goed verloopt.

@ Iris: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jou gaat en jullie kleine meisje.

Nou meiden, mijn ouders komen de dvd bekijken van hun kleinkind, maar we houden het lekker geheim wat het word.

He meiden,

Hier ben ik ook weer eens. Heb idd al een hele tijd niet meer geschreven en dat heeft meerdere redenen.
Ik heb ook tijden regelmatig meegeschreven maar kreeg ook niet altijd reactie. Moet trouwens er wel bij zeggen dat de ' die hards' die er nu nog zijn wel altijd hebben gereageerd. Ben ook erg blij om te lezen dat het goed gaat met jullie en met de zwangerschap.
Ook heb ik niet gereageerd door heel veel drukte. Ben zelf jarig geweest, mijn vriend was jarig, mijn schoonvader was jarig, mijn moeder was jarig, een vriend was jarig, een nichtje was jarig, we hebben een vrijgezellenfeest gehad en vorige week een bruiloft. En verder druk bezig met het aanschaffen van babyspulletjes etc etc. Dus druk druk druk maar wel allemaal leuke dingen hoor.
En ook had ik niet altijd meer zin om te reageren omdat ik niet zo heel erg lekker in mijn vel zit. De ene dag gaat het beter dan de ander maar de dagen dat het een jaar geleden is dat wij onze mannetjes verloren zijn,  komen nu snel dichterbij en het verdriet is nog steeds hevig aanwezig. Had eigenlijk wel verwacht dat het verdriet af zou nemen in de loop der tijd en door de nieuwe zwangerschap maar dat is dus nog niet zo. Zal nog wel komen maar het heeft dus meer tijd nodig dan ik dacht.

Maar verder gaat alles goed hoor. Heb wel wat last van zwangerschapskwaaltjes (moe, brandend maagzuur, bandenpijn, vocht vasthouden (hier heb ik trouwens wat op gevonden. Een kussen onder het matras bij het voeteneinde. Helpt echt) ) maar ja dat hoort erbij. Onze kleine meid doet het super en ben al weer 27,1 weken zwanger. Gaat snel hoor.

Binnenvaartschipper... lief zeg dat je naar me vraagt. En wat ontzettend leuk dat jullie een jongen krijgen. Dus je man wilde het uiteindelijk toch wel graag weten?? Wat maakt het ook uit he? Als hij/zij maar gezond is. Las laatst trouwens in het boek van Kluun 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' dat Nederland 1 van de weinige landen is waar mensen niet willen weten wat het wordt en ook is het in heel veel europese landen veel beter geregeld qua pijnbestrijding,controles etc. Staat allemaal in dit boekje en verder is het boekje echt hilarisch om te lezen. Misschien iets om je man kado te doen?? Heb echt om sommige stukken moeten lachen. Geweldig.
En super dat jullie een 4d echo hebben gehad. Krijgen wij volgende week ook. Dan ben ik 28,3 weken zwanger en dat was een hele mooie tijd zei ze want het gezichtje is dan ook helemaal af. Ben heel benieuwd naar onze meid.

Leentje.... met jou gaat het ook super heb ik gelezen. Heb de afgelopen weken wel alles bijgelezen hoor. Hoeveel weken ben je nu zwanger?? En ik zal mijn best doen om wat meer te schrijven want het is idd niet leuk dat je alleen maar met jezelf aan het schrijven bent. Ben je ook snel op uitgekeken. Je vader was trouwens met een boekje voor de kleine bezig. Heeft ie dat al af??

MamaJB.... Dus volgende week lekker met vakantie. Hoe lang gaan jullie weg en waar gaan jullie naar toe?? Hoe gaat het verder met je behalve een lastige peuterpuber thuis?? Heb je helemaal geen last meer van je darmen?? En hoeveel weken ben jij nu zwanger? Misschien een idee om dat onder je berichtje te plaatsen? Ga ik ook wel even doen.

Mamaita... voor jou hetzelfde.... super fijn dat het allemaal goed gaat en hoe lang ben jij nu zwanger??? En 44 graden bij jullie.... pfff warm hoor.

jazzie....wij hebben ook nog een tijdje samen geschreven. Van harte gefeliciteerd met je zoon. Echt super. Hopelijk is alles goed verder??

MissX/ikke.... hoe is het met jou?? Kom je weer eens eventjes langs?? Ben ook zo benieuwd hoe het met jou gaat. Jij hoeft niet zo heel lang meer. Misschien ben je inmiddels al wel met zwangerschapsverlof. Je was toch begin augustus uitgerekend??

Nou meiden zal nu echt weer proberen regelmatiger te schrijven en uitgebreider op iedereen te reageren. Hopelijk heb ik alles goed opgeschreven nu want heb alles uit mijn hoofd gedaan.

Liefs Iris

Hallo dames,

Ik wil even apart op jullie reageren omdat ik steeds alles zo snel vergeet, een dubbel scherm openen lukt bij mij niet want dat plaatst hij mijn antwoorden niet.

Leentje, Wat fijn dat jouw mannetje zo met je meeleeft. Het is inderdaad grappig hoe snel je 'om' kunt zijn mbt kinderen krijgen. Zo ineens ben je eraan toe. Dat hadden wij ook. Bij ons begon het met de weekeinden, we hadden ineens een gevoel niet meer compleet te zijn, heel raar...het idee van een kind komt dan eerst heel rauw op je dak maar hoe langer je erover nadenkt hoe mooier het dan lijkt.

Wat leuk dat je ook gaat zwangerschapszwemmen, het is echt heerlijk, ik ga na mijn vakantie met een collegaatje van mij, zij is nu 10 weken zwanger.

Je vroeg hoelang en waar wij naartoe op vakantie gaan. Wij gaan maandag weg en we gaan voor 12 dagen naar Friesland met onze tourcaravan naar een leuke vier sterren familiecamping. We hebben er veel zin in.
Morgen alles voor zover inpakken, boodschappen halen, we hebben nog twee verjaardagen en zondag vaderdag.....druk druk druk!
Maar vanaf maandag gaan we ontspannen.

Leentje, doe je het rustig aan en geniet straks van de eerste schopjes!

liefs mamajb

Binnenvaarschipper,

Lekker om weer thuis te zijn hé, eindelijk weer even beppen met ons, gezellig hoor!

En je krijgt een  JONGEN!
Wat heerlijk, Gefeliciteerd meid!

Mooi om te lezen dat hij al zo groot is en dat alles in orde is met jullie spruit.

Hebben jullie al een naam?
jongetjes zijn erg leuk, ze trekken meestal meer naar de mama....hi hi hi, dat doet die van mij in ieder geval wel!

Heb je alles al klaar voor de komst van jullie kleine?
Of moet er nog flink geshopt worden?
Wij hebben nog wat dingen nodig, het meeste hebben wij natuurlijk al omdat het de 2e is. Toch moet ik een nieuwe kruik hebben, ook een borstkolf maar die schaf ik pas aan als ik hem echt nodig heb. Eigenlijk wil ik ook een voedingskussen, die heb ik bij Jarno nooit gehad maar hij lijkt mij heel handig, vooral ook zo tegen het einde van de zwangerschap.

Hoe is jouw mannetje zich aan het voorbereiden op de komst van jullie kleintje?

Ga je straks borstvoeding geven of de fles?

nou dat waren weer genoeg vragen, ik kan je antwoorden pas ná mijn vakantie lezen maar ik verheug mij er nu al weer op.

Geniet ervan en tot snel!

liefs mamajb

Hoi Iris,

Heeeee, daar ben je weer!
Gelukkig, dat alles nog goed met je gaat. Eerlijk gezegd maakte ik mij een beetje ongerust over jou!

Aan de andere kant kan ik mij goed voorstellen dat je soms niet lekker in je vel zit. Natuurlijk komt het verdriet over je kleine jongens nog steeds terug. Het is ook nog maar zo kort geleden.....en ook al zou het lang geleden zijn dan kan die pijn soms nóg als een soort moker toeslaan, bijvoorbeeld door een verhaal wat je toevallig leest, of door iets op de televisie, of je eigen gedachtengang. Het is volkomen normaal.

Je hebt het druk gehad met die verjaardagen, dat waren en nogal wat zeg!
Je krijgt nu je verder in de zwangerschap bent weer last van kwaaltjes, ook niet erg prettig maar wel voor een goed doel!
Heb je veel gekocht voor de baby....is alles roze of heb je een andere basiskleur?
Ben je meer van het stoere meisje of het meisje meisje met veel ruches en kant?

Je vroeg of ik nog last heb van mijn darmen, ik moet daar helaas ja op antwoorden.
Ik ben gisteren bij de bekkenfysiotherapeute geweest en zij heeft (onverwachts) de oorzaak van mijn probleem gevonden. Het zit zo, na de bevalling van Jarno heb ik ook een tijdje bekkentherapie gehad omdat ik zo'n zwaar gevoel had van onderen.
Nu heb ik dat zware gevoel weer, vooral tijdens het plassen en als ik lang zit en ik kom omhoog dan krijg ik steken onderin bij de vagina.
Ik heb dus meteen weer een afspraak bij haar gemaakt en nu heeft ze me inwendig onderzocht én een bekkenscan gemaakt. Nu blijkt dat ik een overactieve bekkenbodem heb.
Klachten hiervan zijn:
- pijn rond de vagina en lies
- niet goed uit   kunnen plassen
- heel vaak moeten plassen
- pijn bij gemeenschap
- obstipatie (jaha daar is ie dan!)

Mijn bekkenbodem ontspant zich niet genoeg. Ik dacht juist dat het zware gevoel een soort verzakking was maar dat is het dus niet. Wel kan dit weer problemen gaan geven bij de bevalling. Ik heb er met Jarno ook 24 uren over gedaan en ik voelde ook gewoon dat ik blokkeerde. Nu wil ze me oefeningen geven om beter te ontspannen. Zwemmen was ook een goeie dus daar gaan we ook mee door. Ik moet me bewuster worden van wat daar 'onderin'allemaal gebeurt en dus ontspannen, pff dat valt niet mee hoor!

Hey, doe jij trouwens iets aan beweging momenteel?

Wanneer ga je met verlof?
Ik ga 8 oktober, dat is ook al snel, maar jij loopt bijna 10 weken voor, dus dat zal niet lang meer duren.

Nou, ik hoop snel weer goed nieuws over je te lezen maar eerst ga ik op vakantie!

Liefs mamajb
18 weken en 2 dagen zwanger

Mamaita,

Hopelijk smelt je niet weg daar, ik lees weer van je ná mijn vakantie!
Tot dan!

liefs mamajb

Sanpap, ik zal duimen duimen duimen voor 6 juli!
Ik heb op die dag mijn 20 weken echo dus ik zal dubbel duimen!

doeg doeg!!

Hey meiden,

Ik moest weer even van me laten horen. Een tijd geleden, en ik heb ook een tijdje niet meegelezen. Wat zijn jullie dan ineens ver! Zo leuk om te lezen - ook minder leuk want het lijkt nu net of ik minder met jullie kan delen. Wat mijzelf betreft, ik ben nu een week niet meer aan het bloeden en voel me nu lichamelijk en geestelijk weer, nou ja, gewoon. Dat is wel even anders geweest. Ik heb afgelopen weken  bijvoorbeeld sporten en seks zo'n beetje uit mijn leven verbannen, omdat mijn lijf en mijn hoofd er  niet naar stonden. Mijn conditie weer opbouwen moet nu dus prio 1 krijgen, maar ook nu nog: lentement. Dat er nog zo veel praktische dingen bij een miskraam komen, had ik niet verwacht, maar ik vond het ook niet erg. Het verwerken vraagt al zoveel van je aandacht, dat de dagelijkse dingen best even mogen wachten. Pas had ik het er met een vriendin over die zei: je bent eigenlijk al moeder vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent.

MamaJB  ik wens je een supergoede vakantie, genietse daar in Fryslan!
Leentje, sterkte de komende periode. Ik lees dat je naast de moeilijke momenten ook vooral geniet van je meisje en alle voorbereidingen en mensen om je heen, en zo hoort het ook ;). Neemt niet weg dat het ook moeilijk kan zijn. Wat bijzonder trouwens dat je straks het gezicht van je kind zal zien!
Binnenvaartschipper, een jongen dus, wat leuk! Zullen je ouders het niet op de dvd zien?
Leentje, heb je al een keer een duik genomen? Ik zal ook wat vaker weer gaan schrijven hoor!
Sanpap, goed dat je veel kunt praten over je miskraam, dat helpt (mij ook!)  Veel succes in deze volgende ronde!

Ik moet er nu gauw vandoor, de atletiekbaan roept (pff).

Groetjes, Sonica

Terug
Bovenaan