*******Najaar 2008 Stoppers Deel 2********

hallo,

mamajb; wat fijn toch zo'n peuterpuber, kan me voorstellen dat je het soms even helemaal gehad hebt, vooral wanneer ze dan zo lekker vervelend doen in het bijzijn van anderen. iedereen gaat dan toch even kijken hoe je het aanpakt, lijkt me.
of ik de baby al gevoeld heb, soms denk en hoop ik van wel, maar weet niet goed wat te voelen, ga er van uit van niet, anders zou ik het toch zeker weten lijkt me? dit is inderdaad m'n eerste kindje, ik hoop ook zo dat alles goed is.
ja wel leuk dat we zo gelijk op gaan, we hebben 4 dagen na elkaar de 20 weken echo, kunnen we lekker allebei tegelijk zenuwachtig zijn.
voel me alleen de laatste tijd zo beroerd, moet nog steeds iedere dag wel een keer overgeven, bah! hoop dat dat snel weer beter word.

sanpap; al weer 4 maanden geleden.. .tijd gaat echt snel. wel fijn dat je er wel over kunt praten!!! kan me ook goed voorstellen dat je dan soms even helemaal niet zit te wachten op alle praatjes rond zwangerschap!!
hier in ieder geval wat glitters
********************************* ******************** ***************** *****************
x 1000. gun het je zo om weer zwanger te worden. fijn dat je in ieder geval zelf weer ongesteld bent geworden, ook al had je natuurlijk liever iets anders gehad.

liefs, leentje

Dag dames,

Hier ben ik weer even, manlief is de deur even uit dus ik kan even op mijn gemak beppen hier.

Het valt me toch op dat hij nog maar weinig geschreven wordt, ik vind dat erg jammer, vooral omdat ik zo benieuwd ben hoe het met jullie allemaal gaat!
Het was hier altijd zo gezellig!

Leentje, mijn klein peuterpuber heeft het net ook weer bont gemaakt, hij ligt nu eindelijk in bed, heeft van boosheid de hele badkamer ondergespuugd. Is ook één van zijn leuke aandacht-krijgen-truucjes. Hij moest toen in bad omdat hij vreselijk stonk.
Mijn mannetje de hele badkamer en overloop schoongemaakt. Het resultaat is dat hij  een uur later in bed is gekomen dan de bedoeling was. Maarja, als hij dan eenmaal fris en heerlijk geurend naar natusan bedtime shampoo in zijn bedje ligt dan ben ik het allemaal alweer vergeten hoor. Hoe ontdeugend en vervelend hij soms ook kan zijn, hij steelt dagelijks mijn hart en dan kan ik hem wel opvreten uit liefde.

Oh, ik heb ook weer een nieuwtje, ik zei de vorige keer dat ik dacht mijn baby al te voelen maar nu weet ik het zeker. Ik voel het zelfs al heel duidelijk!
Mijn man kan het nog niet echt voelen maar ikke lekker wel.
Als ik 's morgens wakker wordt dan voel ik hem even en gedurende de hele dag heb ik nu momenten dat hij even laat weten dat hij er ook nog is. Dat is zó heerlijk, gewoon omdat je dan de bevestiging hebt dat het goed gaat!

Ik heb donderdag as een afspraak gemaakt met de bekkenfysiotherapeute, na de bevalling van Jarno had ik ook zo'n zwaar gevoel van onderen. Dat was mijn bekkenbodem die wat verzakt was. Nu heb ik al 3 weken lang weer last van dit gevoel dus heb ik haar afgelopen donderdag even gebeld. Ze wou graag dat ik toch even langskwam zodat ze me kan nakijken. Zij geeft ook een soort zwangerschapsgym maar dan meer gericht op het hele bekkengebeuren. Daar heeft ze me ook voor aangemeld.

Ik ben afgelopen week ook voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest, dat was heerlijk!!
Er waren wel 15 meiden van mijn leeftijd in elke fase van de zwangerschap, ik ga volgende week weer want het is echt heerlijk om lekker in het water te zijn.
Leentje, ben jij ook nog van plan om zoiets te doen?
Het is een echte aanrader hoor.

Nou, ik hoop de volgende keer wat meer te lezen want ik ga ook al bijna op vakantie en dan ben ik twee weken niet van de partij.

liefs mamajb

Meisjes,

het is echt waar wat MamaJB zegt, er wordt nog maar zooooo weinig geschreven en dat vind ik ook jammer, want het was altijd zooo gezellig!!
Waar zijn alle meiden? Hebben ze het echt zo druk of hebben ze geen zin meer om te schrijven?

Leentje, bah meissie, moet jij nog iedere dag overgeven? Ongelooflijk! Ik ben nu juist aan het opknappen, merk ik. Ik ben minder misselijk, minder moe, echt wel fijn. 10,5 week nu en al een buikje! Er zijn mensen die het al zien! Wat vinden jullie daarvan? En het is echt mijn eerste! As vrijdag hebben we dus de tweede echo en ik vind het wel spannend hoor!

MamaJB: Fijn zeg , die leuke acties van zoonlief! Oh heerlijk hoe die donderstenen aandacht vragen he?! Maar goed, als hij idd eenmaal weer slaapt kun je hem wel opvreten he? Ja de moederliefde....
Lekker joh dat zwangerschapszwemmen! Ik ga nu wel vaker zwemmen in ons zwembad, maar dat is meer om af te koelen, want het was afgelopen week 44 graden hier. Dit weekend naar het strand geweest, dan is het toch beter uit te houden, want het killt mijn energie!

Voor de rest moeten we ons goed insmeren, zodat we geen zwangerschapsmasker krijgen, ik smeer me in met factor 40, maar ben echt al goed vakantiebruin en ben nog niet eens op vakantie geweest, hihi!!

Kom op andere meiden, schrijf een stukje, al is het maar een kleintje!!!
En voor de die-hards Leentje en MamaJB een dikke dikke zoen!
Liefs Mamaita

hoi,

er wordt inderdaad weinig geschreven hier, kijk iedere dag even, dan is het toch jammer dat bijna niemand reageerd.

mamajb;Je bent er maar druk mee zo te horen met je peuterpuber! wel fijn dat je man dan ook even meehelpt met het opruimen van de badkamer... het is maar goed dat je dat dan allemaal weer vergeten bent als hij in zijn bedje ligt, dat is maar goed ook volgens mij anders wordt je knettergek haha
wat vervelend dat je al weer last hebt van je bekken, hopelijk wordt het niet erger en helpen de oefeningen die je moet doen.
wat betreft zwangerschapzwemmen, dat lijkt me ook wel wat, mag altijd graag in het water zijn, heb gisteren gelijk even geinformeerd bij het zwembad bij ons in de buurt. Had nog helemaal niet gedacht aan zoiets.

mamaita; wat fijn om even wat van je te horen. Ben nu niet misselijk meer, zo plotseling als het kwam, zo plotseling is het ook weer weg. Misschien ook gewoon een buikgriepje? voel me nu verder weer prima.
Bij mij begin je het nu ook echt wel te zien. Ik vind het zo leuk om te zien dat mensen die ik niet zo vaak zie echt naar mijn buik kijken, maar niks durven te vragen omdat ze bang zijn dat ik niet zwanger ben. Laat ze soms maar mooi in de waan haha
44 graden bij jullie pff dat is wel erg warm!!! moet zeggen dat ik echt verlang naar mooier weer, maar 44 graden is echt overdreven...
bij jou kun je het dus ook al zien, mooi toch?? bij mij viel het voor bekenden ook al erg snel op en broeken pasten al heel snel niet meer! voor mij is het ook de eerste...
heb je al weer een echo gehad of moet je daar nog even op wachten? (kan best zijn dat je dat al verteld hebt, maar heb 1 scherm open, vandaar)

nou meiden, ik ga maar eens wat doen in het huis, vanmiddag vergaderen... balen was eigenlijk m'n vrije dag, maar goed is niet anders...

dikke kus terug :)

liefs, leentje

Dag dames,

Leentje, ik ben blij dat jij je weer wat beter voelt, misschien was het inderdaad een soort virus. Jarno voelt zich volgens mij ook niet zo op en top. Hij eet ook maar weinig maar drinken doet hij gelukkig wel. Het enige wat ik alleen maar ben is moe!
Ik ben wel blij met mijn mannetje hoor, dat hij mij helpt als het even niet wil vlotten met de opvoeding. Wij kijken vaak naar de nanny, eerste hulp bij opvoeden. Daar proberen we dan wat tips uit te halen maar het belangrijkste is consequent zijn én blijven!!
Vooral Jarno heeft daar veel van nodig, strakke regels. Het is niet altijd even leuk maar ik merk aan hem dat hij het nodig heeft. Vanochtend was hij heel erg lief en hij herhaalde zelfs de consequenties als hij niet lief zou zijn. Hij weet het dus dondersgoed die kleine scheet!

Hoe gaat het met jouw mannetje dan, kan hij zich al iets bij het vaderschap voorstellen??

Ik zei laatst dat ik zo blij was dat ik mijn baby goed kon voelen, nou gisteren voelde ik hem de hele dag niet. Vanmorgen ook niet.....ik had er ineens een slecht gevoel bij.
Mijn man zei dat hij misschien was gedraaid op een manier dat ik hem minder goed zou voelen maar ik wist het gewoon niet. Toen mijn man op het werk was belde hij mij meteen op om te zeggen dat ik de verloskundige maar even moest bellen, misschien dat zij  ons gerust kon stellen maar de telefoon ging daar niet eens over. Of ze iets met de telefoonlijn hadden weet ik niet maar ik kon ze niet te pakken krijgen. Ook fijn of niet?
Het was net of het zo moest zijn want 1,5 uur later voelde ik de kleine kruimel gelukkig weer eventjes bewegen...pffff wat een opluchting was dat zeg!

Mamaita, pffff 44 graden zit ik ook niet op te wachten hoor!
Bah wat zal dat puffen en blazen zijn, nee niets voor deze oerhollandse dame....geef mij maar een graadje of 24, 25 dat vind ik genoeg!
Wat leuk dat je het bij jou ook al kunt zien, pronk er maar lekker mee want voordat je het weet ben je al bevallen en dan mis je je buik en de kleine voetjes die trappelen....en dan baal je van de flappen die er dan bijhangen....niets meer om mee te pronken, behalve je mooie baby!

Dames, volgende week ga ik op vakantie dus ik kan hier niet zolang meer meebeppen. Wel jammer maar gewoon blijven schrijven hoor want dan heb ik straks weer lekker wat te lezen (en te reageren) als ik terug ben!

liefs van mij!

oh leentje,
Ik was nog even nieuwsgierig:
Je had geinformeerd bij het zwangerschapszwemmen, weet je al wanneer je dan gaat?

Bij ons kun je gaan wanneer je wilt, in elk stadium van de zwangerschap en je kunt gaan wanneer je wilt, je zit dus nergens aan vast.

Ik ga woensdagavond weer, het is me echt heel goed bevallen!

toedeloe!

hoi hoi,

hier ben ik weer even, kon het niet laten even te kijken of er alweer reacties waren.

mamajb; oja de nanny, vind ik ook altijd wel leuk om te kijken, wordt 's middags herhaald, meestal kijk ik dan even aangezien ik vaak 's avonds werk. Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe sommige ouders worstelen met van alles, en tegen alle goedbedoelde adviezen aanboksen.
Maar er zitten ook hele goede tips bij, dingen die ik zelf ook wel wil gaan onthouden, ik bedoel ik ga er echt niet van uit dat ik een voorbeeldig kind krijg en ik alles goed doe...
er moet ook wel wat inzitten vind ik dan maar weer.

Mijn man heeft er ook echt heel erg veel zin aan, is altijd al gek geweest op kleine kinderen, meer dan ik.... tot voor een jaar geleden zei ik altijd nog dat ik nog wel minstens 5 jaar zou wachten, baby's en peuters, nee nog niks voor mij! moet je nagaan hoe snel zoiets kan veranderen.

ik heb vanmorgen even bij het zwembad geinformeerd, het is vrij om te beginnen wanneer je maar wilt, denk dat ik binnenkort ook eens ga kijken. lijkt me toch ook wel lekker hoor!! Maar jou bevalt het dus goed??

dus je gaat op vakantie? hoe lang ga je? en waar naar toe? misschien dat je dit allemaal al getypt hebt, maar dat weet ik dus niet meer.
Heel veel plezier in ieder geval!!
jij blijft toch tot eind juni weg? vaag schiet me weer iets te binnen haha
ik hoop dan dat anderen ook reageren, anders zit ik nog tegen mezelf te beppen hier haha..!!

liefs, leentje

nog even dit mamajb;
wat vervelend dat je je kleintje de hele tijd niet gevoeld hebt, kan me voorstellen dat je dan wel even schrikt! gelukkig liet de kleine snel weer van zich horen!!
pff maar dat zullen vast heel wat angstige uurtjes geweest zijn...

Terug
Bovenaan