*** Najaar 2008 stoppers ***

Hay Meiden,

Sorry dat het alweer ff geleden is dat ik heb gereageerd, maar wij varen veel in duitsland de laatste weken en daar heb ik geen goed bereik met internet. Zitten op dit moment weer heerlijk in Nederland en dus eindelijk weer normaal internet!! heerlijk!!
Vandaag mijn NOD!! Maar er zijn nog geen rd's!! Dus maar ff afwachten!! Spannend!

@ suusmama: hoe gaat het met je zwangerschap? Nog erg misselijk allemaal? Hoop voor je dat het snel overgaat, kun er wat meer van genieten hé!

@missx: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap nog!! Heerlijk voor je! En bijna je eerste echo! Ik heb ook een echo gehad toen ik 8 wkn en 3 dgn zwanger was. Je hoort en ziet het hartje kloppen en je ziet al de 'uitstekeltjes' waar de beentjes en armpjes gaan groeien. De huisarts zei dat het met 12 wkn nog leuker was om te kijken want dan zie je al een echt mini mensje! Helaas heb ik dat niet mogen zien, omdat het bij mij net ervoor is mis gegaan. Maar goed daar heb ik het nu niet meer over. Nu nieuwe ronde nieuwe kansen.

@Iris: Hoe gaat het met jou? Voor jou schiet de NOD ook al op! Komen jullie samen er al een beetje uit? Succes met alles!

Fijne zondag allemaal!!

grr. heb ik net een heel stuk getypt, ben ik ineens alles weer kwijt. poging nummer twee dan maar..

binnenvaartschipper; spannend nog steeds geen rd's voor jou, ik hoop dat het raak is. zal voor jullie duimen!!

potjeongeduld: wauw gefeliciteerd!!!!! volgens mij heb jij een super vakantie gehad; zwemmen met dolfijnen (lijkt mij ook zo ontzettend mooi) en dan ook nog zo'n romantisch aanzoek.... had je het zien aankomen?? Geniet van alle voorpret, want de tijd er voor gaat zo snel voor bij..!!

ikke: nou hoe reageerde de familie?? moest vast super zijn om het goede nieuws te kunnen vertellen... Waren mensen verbaasd, of hadden ze het wel een beetje verwacht...
Hoe reageerde je zus dat je getest hebt net na het weekend dat je daar bent geweest? of weet zij het nog niet?

iris; hoe gaat het met jou en met je man?? Lukt het een beetje om er niet al te veel mee bezig te zijn?? binnenkort weer nod? ik zal aan je denken, ik gun het jullie echt heel erg, na een rotperiode, mag nu ook wel eens weer een mooie periode komen toch??

nou ik ben vast wel mensen vergeten, probeer even met een scherm te reageren, net wist ik nog wel wat ik allemaal wilde typen, maar toen was het bericht weg...
in ieder geval prettige avond allemaal nog en voor iedereen die morgen weer moet werken; werk ze!!

Hey allemaal,

MissX: en hoe was het om het grote nieuws te vertellen? Ik heb het gisteren ook tegen een goede vriendin verteld waar ik de hele dag op pad was. Of eigenlijk: ik heb het helemaal niet zelf verteld! Ze vroeg aan mij mij: Suus, ben je zwanger? Ja, ze zag het gewoon. Tja, en toen kon ik natuurlijk niet liegen. Was wel fijn om het te vertellen en zij houdt het nieuws ook wel voor zich. Wil proberen om het tot kerst geheim te houden voor de fam en andere vrienden. Hopelijk gaat dat lukken.

Gisteren de hele dag de hort op geweest en dat moet ik vandaag bezuren. Echt super moe en misselijk. Niet normaal. En ik hijg ook echt, heb totaal geen energie. Vanmiddag weer op bed doorgebracht. Zo is het niet echt leuk om zwanger te zijn, zeker niet voor mijn vriend en zoontje. Tuurlijk snapt mijn vriend het, maar af en toe zeur ik misschien toch een beetje ...

---

Wat lees ik nou over een huwelijksaanzoek??? Daar wil ik alles over weten hoor. Leuk, gefeliciteerd.

--

Binnenvaartschipper: jij bent dus veel op weg. Logisch. Spannend hoor op zwanger te raken op een boot. Klinkt raar hoe ik het schrijf, maar het is toch anders dan anders.

Ga nu een hapje eten, kijken of dat mij smaakt.

Liefs Suus

He meiden,

Hier ben ik ook nog even. We hebben vanmiddag visite gehad.... 4 volwassen met 3 kleine kindertjes... erg gezellig maar ook druk... ha ha ha. Nee hoor erg leuk allemaal.

Binnenvaartschipper... leuk dat je er ook weer bent en vandaag je NOD. Zou toch helemaal super zijn he als je in de eerste ronde weer zwanger zou zijn. Ik duim ook voor jou en dat het deze keer dan maar helemaal goed mag gaan. Ben je vaak en lang van huis??

Leentje.... lief dat je ook even naar me vraagt. Het gaat goed hoor met mij en mijn vriend. Door het niet over mijn eisprong te hebben en door niet te temperaturen waar mijn vriend bij is ging het deze periode goed al begon mijn vriend er afgelopen week zelf al over... ha ha ha. Hij zei: het is zeker ook bijna weer zover?? ha ha ha. Dus hij heeft toch nog wel aardig door wanneer mijn eisprong is. Deze maand had ik mijn eisprong weer eerder dan de vorige keer dus ik denk dat mijn NOD ook eerder is. Nu maar hopen dat het ook een echte NOD blijft. Zou toch wel heel mooi zijn. We hebben nu totaal geen zin in de feestdagen maar als ik dan toch zwanger zou zijn hebben we toch weer een klein beetje reden om blij te zijn. Mijn moeder hoopt er ook zo graag op dat ik weer zwanger word. Afgelopen week zei ze tegen mij: iedere keer als ik je zie dan hoop ik dat je weer zegt: mam ik ben weer zwanger. Lief he?! Zij hebben er natuurlijk ook veel verdriet van gehad.

Suus... je hebt dus nog steeds geen middeltje gevonden tegen de misselijkheid? Hopelijk wordt het snel beter. Een vriendin van mij heeft 3 kinderen en zij was alle 3 de zwangerschappen de hele tijd misselijk en zij heeft op een gegeven moment iets van de huisarts gekregen. Misschien ook iets voor jou om naar de huisarts te gaan als het niet beter wordt?

Nou fijne avond nog allemaal.

Liefs Iris

hee leen,
ik
heb echt wel een super vakantie gehad! ik ben ook al een aantal dagen op mijn roze wolk aan t vliegen. En hopen dat volgende maand of de maand er op het ook raak is! hihihih. Mijn opa was ook zo blij met het nieuws, als hij kon springen   sprong hij een gat in de lucht. Hij hoopt het mee te kunnen maken.

Verder gaan we weer beginnen aan de klus week! :O

dus het word weer een spannende tijd!

X

Hey Meiden,

Nog steeds geen rd's!!

@Leentje: bedankt dat je voor wilt duimen, hoop dat het helpt. haha.
@Iris: dat zal wat zijn hé, gelijk weer zwanger in de eerste ronde! Maar ik probeer een beetje rustig te blijven, want straks word ik het gewoon!!
Wij wonen echt op ons schip, wij vervoeren van alles zoals zand, grind, kolen enz. En dat gaat naar Duitsland, Belgie en Nederland. Het langste dat we weg geweest zijn is 4 wkn, nou dan mis ik m'n moedertje wel een beetje hoor. haha. Gelukkig gaan ze ook vaak mee varen.
@suusmama: is weer eens wat anders hé, wonen op een schip!! Uit het dorp waar wij vandaan komen is het heel normaal. Daar vaart iedereen. Je kunt het gewoon vergelijken met een varend huis, ik heb 4 slaapkamers en een kamer van 8 bij 4. Dus dat is niet veel anders dan een gewoon huis.

Hey meiden!

@Babybeer, nog steeds geen rd's, spannend zeg!!! Ik duim heel hard voor je!

@Jazzie, bedankt voor de tip van de volle blaas!

@Iris,  iedereeen reageerde echt geweldig, zo blij zijn ze voor ons! (En voor zichzelf natuurlijk dat ze opa, oma, oom en tante worden, haha!) Iedereen moest ook huilen, haha! Geweldig zeg. Wel heel erg leuk dat we het er nu ook met anderen over kunnen hebben zeg. Dat maakt het nog wat echter. Wat lief zeg dat je moeder dat tegen je zei! Jullie naasten leven vast heel erg met jullie mee!

@Potjeongeduld, wat balen dat je ongi geworden bent zeg!! Bah bah bah!! Ik zal het lijstje even aanpassen. Wel fijn   dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad en GEFELICITEERD!!!! Wat ontzettend gaaf dat jullie gaan trouwen, wauw!!! En hoe romantisch ook zeg, tijdens het duiken ten huwelijk gevraagd worden! Wanneer is je volgende NOD?

@Mamaita, ik mis m'n zus idd best wel! En denk dat ik haar vooral nu ga missen, nu ik zwanger ben! Even over je cervixslijm, het kan al zo'n twee dagen voor je eisprong draderig zijn! Je bent namelijk ook al een paar dagen voor je eisprong vruchtbaar, vandaar. En, wie zegt dat je dit keer weer een cyclus hebt van 33 dagen? Dat kan natuurlijk anders zijn he...
Ik heb idd ook van m'n zus gehoord over de ruggeprik dat dat daar meer standaard is, haha!

@MMWS, leuk dat je er weer bent! Wat een raar verhaal zeg van die testen! Misschien toch nog maar even een paar dagen wachten en dan weer opieuw testen? Ik hoop het zo voor je!!

@Leentje, eigenlijk hadden de meesten het toch nog niet verwacht. Komt omdat ik vaak heb geroepen 'eerst maar eens werk vinden', haha! Maar ze wisten wel allemaal van onze wens af. Hadden denk ik verwacht dat het nog wel een jaartje of wat zou duren. En m'n zus was helemaal verbaast dat we daar getest hadden en het zo goed verborgen hadden weten te houden, haha! Hoe is het verder met jou?  

@Binnenvaartschipper, wat spannend voor je! Ik duim heel hard voor je hoor! Hou je ons op de hoogte? En wat leuk dat er straks op de echo misschien al wat te zien/horen is!

@Suus, wat bijzonder dat je vriendin het gewoon zag! Leuk om het er met iemand over te kunnen hebben he?!

Verder heb ik nog steeds af en toe wat bruinverlies. Soms een halve dag alleen doorzichtig, dan zit er toch weer wat lichtbruin bij. Het baart me nog steeds zorgen. M'n schoonzus vertelde dat ze bij allebei de zwangerschappen al in een erg vroeg stadium zelfs rood bloed verloren is. En het zijn twee prachtige gezonde meiden geworden! Dat geeft me dan wel weer een beetje moed. En tja, volgens de vk kan het ook wel weken duren. Maar toch kan ik de zorgen nog niet helemaal opzij zetten. Ik ben gewoon nog bang om te blij te zijn, bang voor de teleurstelling... Maar het is ook niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben er er gestresst van ben hoor. Moet er toch vertrouwen in hebben en positief blijven denken!

Liefs, ikke

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
5

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1
1
8

Baby77
31
3
3
12

Mamaita
27
1
5
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

leentje                                                          
22        
1
2
19

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Mama2006
28
2
7
25

Potjeongeduld
24
1
3
??

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

Jessica
24
24 nov NOD, ???
2e
2e

MMWS
24
28 nov NOD, nog geen rd's!
1e
3e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
?
11:20

Sannie
13 december
2e
?
?

Debby
16 december
1e
?
?

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

@iris; ja als hij het zelf al door heeft, dan kun je het moeilijk verborgen houden toch haha.. mijn man weet nu ook ongeveer wanneer mijn eisprong is en is er helemaal mee bezig, wel leuk om dat zo te zien.
inderdaad hopen dat het echt een nod blijft, spannend! dat zou de feestdagen dan ook weer wat mooier maken, al zal het nooit helemaal hetzelfde zijn natuurlijk. Het zou wel fijn zijn dat er dan weer een wondertje in je buik groeit. Ooh het lijkt mij toch ook zo geweldig om met kerst en oud en nieuw gewoon te weten dat het zover is...
wat fijn dat je moeder zo met jullie mee leeft, weet ze dat jullie weer aan het proberen zijn? ik bedoel praat je daar ook met haar over?
inderdaad erg lief dat ze even laat merken dat ze het jullie zo gunt!!

@potjeongeduld; wat leuk dat je opa zo enthousiast was!! hopen dan dat hij het mee gaat maken.. ziet het er naar uit dat dat eventueel niet zo zou kunnen zijn? is hij bijvoorbeeld ziek, of is het meer omdat hij al op leeftijd is? gewoon even nieuwsgierig hoor, bij mijn huwelijk waren mijn opa en oma ook zo enthousiast, ongeveer anderhalve maand later is mijn oma overleden (zij was ziek) ze heeft echt alles gegeven om toch maar bij ons huwelijk te zijn, ze telde echt de dagen af. Ik hoop dat je opa er bij is op jullie huwelijk!!

@ikke; wat leuk dat iedereen zo enthousiast reageerde, helemaal geweldig, als ik jou verhaal zo lees dan wil ik ook zo graag he...
ik kan me goed voorstellen dat je zus zo verbaasd was, wel jammer voor haar dat je het niet persoonlijk hebt kunnen vertellen toen je daar was, maar goed het nieuws op zich is natuurlijk altijd geweldig.
ik denk dat de mensen bij ons ook verrast zijn als het zover zou zijn.. ik heb ook altijd geroepen dat ik nog lang geen kinderen wil, was ook nooit zo goed met kinderen. het afgelopen jaar is dat helemaal veranderd, kan nu echt niet wachten...
wat vervelend dat je nog steeds bruinverlies hebt, kan me voorstellen dat je daar erg onzeker van wordt. Probeer ook echt te genieten he?! niet naar maken voor iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren..
met mij gaat verder alles prima hoor, merk wel dat ik er nu weer even meer mee bezig ben, maar dat geeft niet.... ik vind het wachten dan wel weer heel vervelend (moet je mij horen heb nog maar een ronde gehad en nu al klagen, wil hier geen mensen mee voor de borst stoten hoor) ik hou niet zo van onzekerheid...

groetjes,
leentje

Terug
Bovenaan