*** Najaar 2008 stoppers ***

Hallo dames,

jeetje wat is er weer veel geschreven. Moet me eerst even verdiepen in jullie verhalen, maar het het grootste nieuws niet vergeten:

@ MISS X (oftewel Ikke) GEFELICITEERD!! Helemaal super dat je zwanger bent. 3 maal scheepsrecht, echt geweldig voor jullie. En fijn dat je al snel een echo mag, eind december zo lekker voor de kerstdagen, heerlijk gevoel!! Geniet ervan meid!!! En strooi nog maar lekker veel sterretjes, brengt ons vast ook geluk.

@W1980: jeetje meid, balen dat je RD'tjes zijn gekomen, helemaal omdat je het gevoel had, dat je zwanger was! Wat kan je lichaam zich toch voor de gek houden , niet normaal. Op naar de volgende ronde en dat die ronde, jouw ronde mag worden!!

@ Suusmama: Jeetje jij bent ook echt wel zwanger hé! Tis toch echt niet leuk meer als je zo lang al misselijk bent! Ik duim echt voor je, dat je je straks wat beter gaat voelen en echt kunt gaan genieten.

@ MamaJB (COnnie): tuurtlijk mag je gezellig met ons mee praten, gezellie hoor! En al een maand ongesteld, jeetje dat je dat kan volhouden. Ik was al naar de huisarts gered, want dat lijkt me niet echt normaal. Of heb je het al vaker

@ Mama2006: December 2008 moet jouw maand worden! Al die feestdagen, die moeten jou iets moois brengen, dat zou fantastisch zijn! IK snap wel dat het ontzettend zuur is als die RD'tjes weer komen! Misschien moet je even afstand nemen (ik weet het niet hoor, maar probeer je te helpen). Heel veel succes!

@ Mamaita: Welkom bij onze club. Wel eens wat anders iemand, in Spanje, hahaha. Veel succes en dat je ook maar snel zwanger mag worden.

@ Sonica: Jeetje, zwanger en dan ook nog lekker de afdeling runnen, wel aan jezelf denken hé!!

Nou dames, hier even een echo berichtje:
Het gaat lekker hier. Gisteren heb ik mijn kleine neefje weer in mijn armen gehouden, jeetje wat een lekker ventje is het! Heerlijk, wordt ik echt helemaal verliefd. Dus ik hoop dat het bij ons ook snel raak is.
Nu weer helemaal van mijn RD'tjes af, dus we kunnen weer aan de klus. Mijn "ei" zal ergens rond 5, 6,7, december komen, dus op pakjes avond moeten we er maar een leuke cadeauavond van maken, hihihihi.

Nou dames ik ga aan het schoonmaken, en de was

Liefs SanPap

Ha meiden,

Het is rustig hier! Gisterochtend heb ik nog geschreven, maar daarna niemand meer. Gaat het wel goed met jullie of hebben jullie het gewoon eventjes te druk?

Vanmorgen mijn afspraak (intakegesprek) bij de verloskundige. Zat daar een beetje misselijk te zijn, maar uiteraard ook blij. Het gaat toch meer leven als je er over gaat praten en zeker met een verloskundige. Uiteraard nog niet geluisterd, want er valt nog niet veel te luisteren. Na vragen over mijn gezondheid etc, vertelde ze mij meer over wat er de komende tijd allemaal zal gaan gebeuren. Met 10 weken krijg ik een termijnecho en ik heb ook recht op een 20 weken echo. De combinatietest/nekplooimeting willen wij niet, dus daar hebben we het verder niet over gehad. En mijn volgende afspraak is pas bij week 14. Dus even op een rijtje:

- wo. 24-12: termijnecho (ik ben dan als het goed is 10 weken)
- wo. 21-01: volgende afspraak verloskundige

Ja, dat is wat, nét voor kerst een echo. Hopelijk lukt het   mij om het zo lang geheim te houden en hopelijk gaat het allemaal goed, want dat zou een mooi kerstcadeautje voor de ouders zijn!

Nu weer op de bank, want ik ben moe en misselijk. Gisteren lag ik al om half 8 in bed (doodmoe), maar sliep pas om 0.00 uur. En toen mijn zoontje ook nog ging spoken vannacht, betekende dit dat ik nog niet echt veel geslapen heb. Tja, dat hoort ook bij het mama-zijn. En ik doe het met liefde hoor, maar als je niet zo fit bent, dan kan je niet zoveel hebben als normaal. Mijn vriend is een schat en helpt waar hij kan, maar als mijn zoontje 's-nachts maar om mama mama mama blijft roepen, dan ga ik er toch ook uit ...

Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie is. Kom maar op met de verhalen!

Liefs Suus

Oja, de verloskundige vertelde mij ook nog dat het HGG-hormoon dat er dus ook voor zorgt dat ik zo misselijk ben, in week 8 zijn hoogste waarde behaald. Daarna neemt vaak de misselijkheid af en na 3 maanden zijn de meeste zwangeren er zo goed als van verlost. Ik hoop maar dat dat ook voor mij geldt ... Nog eventjes volhouden dus ...

Liefs Suus

Hey SanPap,

Wij zaten gelijk achter de pc!! Gezellig.

Ik hoop inderdaad dat jullie snel zwanger zijn, zeker als je zo'n ukkie in je handen gehad hebt, wil je het deste meer. Ik duim duim duim!

Liefs Suus

Hey lieverds!!!

@Mama2006, wat is dat frustrerend zeg, als je zeker weet dat je op het juiste moment klust en dat het dan nog niet raak is... Ik duim heel hard voor je meis!

@Jazzie, maar denk je dat ik een inwendige of een uitwendige echo krijg? Wat is eigenlijk normaal? Zou het al heel gaaf vinden als we al een (vol) vruchtzakje zien! Ik hou er wel rekening mee dat het hartje misschien nog niet te horen of zien is? En ik vraag me ook af of ik met 12 weken nog een echo krijg. Moet wel even kijken of dat ook vergoed wordt, weet jij dat? Ik dacht twee echo's maar... We zijn er nu trouwens echt uit: we doen geen combinatietest. Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor over dat een tweede minder belangrijk lijkt voor de buitenwereld. Men is dat toch al een beetje aan het idee gewend. Weet nog goed bij ons in de vriendengroep. Het stel dat als eerste in verwachting was... Jeetje wat kregen zij een aandacht. Ondertussen lopen er al zo'n 10 kinderen rond en als er nu een stel voor het eerst zwanger is in de groep, dan zelfs lijkt het al minder interessant..

@Connie, wat goed dat je zo samen met je man overlegt over de opvoeding en probeert allebei dezelfde regels te hanteren en consequent te zijn! Jullie zijn volgens mij echt heel goede ouders voor Jarno! Je klinkt ook wat zekerder nu over je beslissing, fijn! Ben blij voor je meis. Nu hopen dat je ongi ook eindelijk stopt!

@Suus, vandaag je intakegesprek! Spannend!! Laat je weten hoe het gegaan is? Wat is je vriend een schatje zeg! Niet teveel over hem inzitten he. Hij begrijpt het vast allemaal. Hoop dat je je gauw beter gaat voelen meis!

@Krista, das ook een leuk idee van dat shirt zeg! Hoe hebben jullie het bij de eerste verteld? Jeetje wat maak jij mee zeg op je werk.. Ben het even vergeten, maar denk dat je met ouderen werkt? Heb ik echt respect voor joh, lijkt me behoorlijk zwaar!

@Iris, ik zou ook helemaal geen vlokkentest willen. Ga echt geen risico nemen! Alleen daarom al doen we ook geen combinatietest. Stel dat er een grote kans uitkomt, zit je behoorlijk in spanning en misschien wel voor niks. Buiten dat om, is ons kindje welkom, hoe het ook geboren wordt. We komen er wel uit. Ik respecteer wel ieders mening erover hoor!

@Mamaita, welkom hier! Wat leuk dat je in Spanje woont! M'n zus woont er ook, in Barcelona en heeft ook een Spaanse vriend! Wat spannend dat jullie er ook voor gaan. Ik zal je in het lijstje zetten. Wat is je leeftijd? Nu hopen dat je een geweldig Kerstcadeau krijgt! Fijn dat onze mannen af en toe wat nuchterder zijn he! Vervelend dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt! Klussen jullie een beetje regelmatig?

@Sonica, vervelend dat het zo druk is op je werk momenteel door te weinig mensen! Hoe is het verder met je? Weer aan de klus?

Hoe zou het nou toch met Heleen zijn???? Van Potjeongeduld en Jessica horen we ook niks...

Het begint hier langzaam door te dringen dat het toch echt zo is, ben zo blij!!! Toch ben ik nog steeds heel erg bang dat het mis zal gaan. Ik verlies namelijk nog steeds heeeeeeeel licht bruinige afscheiding. Dat begon afgelopen vrijdag dus al. Zaterdag was het echt even heel donker bruin. En nu wordt het steeds lichter. Gisteren was het zelfs bijna kleurloos, maar nu weer heel licht bruin. Heb dus vanmorgen voor de zekerheid maar even de vk gebeld en ze zei dat ze natuurlijk niet met zekerheid kan zeggen dat het goed blijft gaan, maar dat het ook geen reden hoeft te zijn om me zorgen te maken. Vooral omdat het erg donker was en nu steeds lichter wordt. Kan oud bloed zijn zegt ze. Het is ook niet echt bloed, maar afscheiding. Ik vroeg of het dan normaal was dat dat nu al een week duurt, en volgens haar kan dat zelfs wel weken duren! Ben dus wel iets meer gerust gesteld. Als het echt rood wordt, moet ik bellen, maar zelfs dan zei ze hoeft het niet altijd te betekenen dat het mis gaat.

Verder is gisteren de consulente van Moeders voor Moeders al langs geweest, snel he!? Heb voor het boek gekozen, erg leuk! Kreeg ook een echofotolijstje omdat ik me zo vroeg had aangemeld. Heb al een kan vol hoor! Was ook erg blij dat er gisteren zelfs met middagurine een dikke streep stond!

Gisteravond heb ik me voor het eerst echt even misselijk gevoeld. Verder valt dat wel mee, maar een heel leeg gevoel telkens en helemaal nergens trek in. Ga vanmiddag lunchen met een vriendin, hoop dat ik wat binnen krijg. Maar ik dwing mezelf om regelmatig iets te nemen en elke dag groente en fruit!  

Heb zo'n zin in het weekend als we het gaan vertellen aan de (schoon)ouders en  broers en zussen!  We  gaan ze een fotolijstje cadeau  geven met daarin het volgende gedichtje:

Jullie kunnen me nog niet horen
Jullie kunnen me nog niet zien
In augustus word ik geboren
Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Leuk he!?  Ergens van het internet geplukt,  haha!

Liefs, ikke

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
5

MMWS
24
1e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1
1
8

Baby77
31
3
3
12

Mamaita

1
5
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

leentje                                                          
22        
1
2
19

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Mama2006
28
2
7
25

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

Potjeongeduld
24
21 nov NOD, ???
1e
2e

Jessica
24
24 nov NOD, ???
2e
2e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e (20weken )
11.00

MaikeSanne
?
?
?

SuusMama
28 november
1e (intake)
11:20

Sannie
13 december
2e

Debby
16 december
1e

MissX
23 december
1e (8.2 weken)
15.30

Ow jeetje, ondertussen is er alweer wat bijgeschreven!

@SanPap, dankjewel! Jij bent gelukkig weer van je ongi af en kunt weer aan de klus! Hoop zo dat het raak is deze ronde! En wat heerlijk he, lekker knuffelen met zo'n kleine beeb! Smelt!!

@Suus, wat leuk dat je ook voor Kerst een echo hebt! Is idd een erg mooi Kerstcadeau. Wij kunnen onze mond niet langer houden en vertellen het dit weekend aan de (schoon)ouders en broer/zwager en (schoon)zussen. Als de echo 23 december goed is, gaan we het op mijn verjaardag 28 december van de daken schreeuwen, haha! Ik ben dan precies 9 weken volgens mijn berekeningen. We kunnen echt niet wachten tot we 12 weken zijn, haha! En tja, mis gaan kan het ook na die 12 weken. Ik ben van mening dat ik dan alle steun wel kan gebruiken... Nu hopen dat je misselijkheid idd snel afneemt!

Liefs, ikke

NOD

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD November

Binnenvaartschipper
25                              
1e                          
1e (na mk)    
30

Mart
23
1e
2e
5

MMWS
24
1e
3e
?

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Tinkerbell
29
1
1
8

Baby77
31
3
3
12

Mamaita

1
5
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

leentje                                                          
22        
1
2
19

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Mama2006
28
2
7
25

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

Heleen
25
14 nov NOD, nog geen  rd's!                              
2e
1e

Potjeongeduld
24
21 nov NOD, ???
1e
2e

Jessica
24
24 nov NOD, ???
2e
2e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
bijna  5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar en 8 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
?
11:20

Sannie
13 december
2e
?
?

Debby
16 december
1e
?
?

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

Hoi hoi

Hier even snel een update van mij

Ik heb nog steeds op dit moment erg weinig tijd om te leen. Maar hier nog steeds geen RD's en ook geen positieve test.

Groetjes Heleen

Terug
Bovenaan