Namen....

Hoi!

Wat zijn voor jullie nou echt namen die je recent hebt gehoord waarvan je echt denkt...bleh! Of waarvan je het echt zielig vindt voor het kind dat het zo heet.
Ik was even nieuwsgierig....

Gr. Mickey (29 wk)

Oeh Mick je gaat wel een discussie opzoeken hihi.. ik vind hem wel cool. ik vind bijvoorbeeld een tweeling die sam en mas heten niks. Ook pirke is niet mijn ding. Bij ons in de buurt is een isi geboren... klinkt wel leuk maar wordt dit geen easy?
Ach als de papa en mama er maar blij mee zijn. Smaken verschillen. Wat vind jij dan 'erge' namen??

Groetjes Kirsten mama van Tyche (19/08/06)
Nee Tyche is geen stomme naam hahaha

Ik las in een andere topic dat jullie de naam al weten.. ben benieuwd.. wanneer ben je uitgeteld... dan kijk ik weer eens.. of ik het een belachelijke naam vind haha.

hai mickey,

Ik vind dit een heftig onderwerp.
De namen die  wij niet mooi vinden kan voor andere juist schitterend zijn..
Als ik hier namen neer ga zetten die ik niet mooi vind stoot ik andere mensen
voor hun kop en dat wil ik absoluut niet, er lezen hier zoveel mensen mee,
dat de kans best groot is dat je namen noemt die hier wel voorkomen..
En we zijn zwanger dus de homonen gieren door je lijf dan is het niet leuk dat hier namen voorbij komen die vreselijk gevonden worden terwijl jezelf de naam geweldig vind..

Maar ieder mag natuurlijk zijn mening geven en ik zou jullie niet tegen houden..
Je kan namelijk niet alle namen mooi vinden,
( zou ook niet best zijn, dan heten alle kids hetzelfde)..
De namen van de bekende nederlanders vind ikzelf niet zo, zoals : bloem, vlinder, hope, bikkel, beer...

groetjes simone

Hoi,

tja, is inderdaad nogal een heftige discussie, niet over nagedacht, zoals ik de laatste tijd wel vaker heb! hahaha.
Maar goed, wij hebben idd de naam al klaar, maaarrrr die ga ik hier niet noemen omdat je dan negatieve reacties kan verwachten en ik ben bang dat ik dan de naam minder leuk ga vinden. Terwijl ik me niet wil laten beinvloeden.  
Ik vind trouwens namen die eindigen op que niet leuk, dus zoals danique of monique etc. Ik hoorde laatst trouwens een naam, Petter..... voor een jongen. Nou dat vind ik nou echt niets, die jongen gaat daar echt mee gepest worden. Petter, etter, spetter, vetter enz.

Gr, Mickey

heey,

Ja je moet op veel dingen letten met namen uitkiezen.
Het moet niet te veel te rijmen zijn, kind moet niet gepest worden met een rare naam.
Ik vind het niet leuk als ze namen gaan afkorten, je geeft je kind een naam en die moeten ze goed kunnen uitspreken..
Wij hebben de namen ook al klaar liggen... rarara wat zal het wezen, whahaha..

groetjes simone

Ja en of het wel klinkt met je achternaam, wat de initialen zijn en of het niet raar rijmt. Ach als je het zelf maar mooi vindt, en dat is al moeilijk genoeg! hahaha
Succes iedereen!

Gr Mickey

Nou ja, zo'n heftige discussie ist nou ook weer niet! Ieder zijn eigen smaak toch?

Wij vinden het héél erg moeilijk om een mooie, leuke, vlotte naam te kiezen.

Persoonlijk ben ik bedeeld met 4 namen uit de Lord of the Rings........vroeger vond ik dat verschrikkelijk maar naarmate ik ouder werd kwam het heel vaak goed van pas. (bijv. goh. aparte naam, waar komt ie vandaag: ijs meteen gebroken)

Maar je hebt inderdaad ook van die namen die zo gek of apart zijn dat ik ze weer vervelend vind klinken. Weetjewel, apart om het apart zijn..?

Ook vind ik het wel leuk als de naam een mooie betekenis heeft, of een personage uit een prachtig boek etc.

Ik vraag me ook af, zijn er nog veel mensen die familienamen vernoemen?
(daar doen wij iig niet aan mee!)
Pffffff, je snapt: we zijn er nog niet helemaal uit!

Terug
Bovenaan