Namen....

nou inderdaad, stampertje, je slaat de Spijker op zijn kop! hhahaha.
Nee soms hoor je echt namen waarvan je denkt....
Maar het is meestal ook een kwestie van wennen vaak.
Zo zullen vast ook mensen commentaar hebben op onze naam....

Gr, Mickey (32 wk)

hallo,

Wij hebben 2 zoontjes; Tijs (2 jaar) en Ries ( 09-08-06).
Tegen de oudste  zeg ik  als bijnaam wel eens Tiësto, naar de Dj, omdat dat ook Tijs zonder "h" is. Dat vindt hij zelf ook wel stoer.
Ries vonden we een erg leuke naam, ook omdat hij leuk bij Tijs past en die ( hier in de buurt) niet veel voorkomt.
Wij houden dus van kort en stoer en niet van een naam met veel lettergrepen.
Smaken verschillen!!!

groeten Claudia,
mv Tijs en Ries

Leuke discussie,

Zelf heb ik nog geen idee hoe we ons kindje willen gaan noemen. Heb wel al heel lang twee namen in mijn hoofd, maar zijn wel hele gewone, regelmatig voorkomende namen. Eigenlijk wil ik ook wel iets bijzonderders. Maar die hele moderne namen als spijker, diesel en vlinder houd ik inderdaad ook niet van.
Het enige twee dingen die ik echt zeker weet is dat ik niet ga vernoemen naar een familie lid en dat ik geen dubbele naam wil. Mijn man heeft zelf wel een dubbele naam en dat vind ik echt een vreselijke naam, maar gelukkig houd ik van hem en niet van zijn naam.

Nou ja, heb echt nog geen idee, maar heb ook nog even de tijd.
groetjes Marieke 8+6

Nog even als aanvulling.
Dit is zeker niet  vervelend bedoelt voor mensen die wel willen vernoemen of dubbele namen mooi vinden. Vernoemen kan een hele mooie gedachte achter zitten, maar ik heb zo m'n redenen waarom ik dat niet wil. En dubbele namen zijn gewoon niet mijn stijl!

groetjes Marieke

hoi ja namen zijn inderdaad wel peroonlijk
maar als ik somige namen hoor kan ik wel in de lach schieten sorry . maar denk dat iedereen dat weleens heeft
maar ieder zijn smaak.

meisje gaat bij mij Phileine heten ( spreekt uit als   :     vileine)
en een jongen heel kort en simpel : Sam of Max

maar wordt toch een meisje hahaha

groetjes vero

Tja, namen zijn echt een kwestie van smaak..

Wat mij vooral opvalt, is dat je namen altijd koppelt aan een persoon die je kent, persoonlijk of van tv. En ook dat je kunt wennen aan een naam. Zelfs de raarste namen lijken na verloop van tijd heel gewoon en passen gewoon bij de persoon die zo heet.

Zelf hou ik van korte namen en het liefst toch ook een bijzondere of minder voorkomende naam. Ik zou vooral niet kiezen voor hele ingewikkelde namen, dubbele naam als roepnaam (wij kiezen wel voor twee losse namen, maar één roepnaam), namen met een letterlijke betekenis (bloem, vlinder) en het ergste vind ik persoonlijk namen als Destiny en Chelsea. Maar nogmaals, het is een kwestie van smaak!

Er zijn trouwens ook héél veel namen die ik zelf nooit op mijn 'lijstje' zou zetten, maar die ik best leuk vind. Dat geldt toch voor alles: een trui die ik oprecht leuk vind voor mijn oma, vind ik leuk voor háár, niet voor mijzelf. Een naam kan ook heel goed passen binnen een bepaald plaatje, maar niet voor jezelf.

Succes met het verzinnen van namen voor degene die er nog niet uit zijn!
Lyanne

Terug
Bovenaan