Namen....

hai,

Wij vernoemen het kindje naar niemand uit de familie.
Ik vind het nooit leuk..
Ik heb 2 doopnamen van mijn 2 oma's, nou joepie.. pieternelle en wilhelmina echt dus niet uit deze tijd...
Ik heet simone en mijn vader heet simon, zou ik zelf ook niet voor kiezen..
Het blijft moeilijk maar wij zijn er al uit..
Bij mijn dochter hadden we de naam ook al heel vroeg in de zwangerschap..
Ze heet Lieke Dekker....
Ik zei altijd als ik een dochter krijg noem ik het Anoek maar was eenmaal zwanger en vond de naam toch helemaal niks...

groetjes simone

Wij zijn wel van plan om te vernoemen, maar dan in de tweede naam. De eerste naam (die dus ook meteen roepnaam is) hebben we wel gewoon zelf gekozen omdat we het een mooie naam vinden.
Overigens kiezen we niet voor een directe vernoeming (dus geen ouderwetse naam, die heb ik zelf ook twee, heb er geen problemen mee, maar kies er nu toch voor om het voor ons kindje anders te doen), maar hebben we een modernere variant bedacht.

Overigens hebben we nog steeds alleen maar een meisjesnaam. De jongensnaam daar komen we echt niet uit. Volgens de echo die we met 26 weken hadden is het een meisje, dus ik hoop echt dat dat klopt...want veel tijd hebben we niet meer.

Karin (37w+6d)

Het is inderdaad gewoon erg persoonlijk.
Ik vind toevallig Bloem, Bikkel en Hope erg mooie namen. haha....
Ik vind het  echter absoluut niet vervelend als iemand anders dat nou net een stomme naam vind. Ik vind sommige namen ook niet leuk. Ieder zijn smaak toch?

Je mag best een mening hebben.

Mariska

Hoi,
Wij wilden ons zoontje in eerste instantie Mats noemen. We wonen in Brabant en daar is iemand matsen een hele gewone uitdrukking (ik weet niet hoe dat in de rest vanhet land is, maar ik denk het ook). Een week na zijn geboorte had C1000 de MATS-weken. Wij zijn dus heel blij dat we zijn overgestapt op Max. Klinkt bijna hetzelfde, maar is totaal anders. Daarbij hadden we ons niet gerealiseerd dat je op alle apparaten, dozen, dingen het woord Max tegenkomt, als afkorting van maximaal of maximum. Bovendien was het vorig jaar de numemr 1 in hondennamen top-10. Maar toch zijn wij er blij mee.
Wat ik persoonlijk belangrijk vind, is dat het duidelijk moet zijn of je te maken hebt met een jongen of een meisje. Op vakantie kwam ik iemand tegen die Teun heette. Ik dacht dat ik haar verkeerd had verstaan, ze was pas 5 jaar en sprak niet zo duidelijk. Maar de moeder vertelde dat ze echt Teun heet. Ik vind dat persoonlijk niet zo geweldig.
Hoewel ik me wel afvraag wat de mensen van onze naam vinden, maar die vertel ik niet omdat het zo'n speciale naam is.
OH ja, mijn neefje heet Harley, genoemd naar de Harley Davidson. Ikheb teon wel eens gekscherend gezegd dat ik een meisje wel Beatrix zou noemen, omdat ik postzegels spaar (hihi, dat is niet waar hoor, maar om aan te geven wat ik ervan vind). Je zadelt een kind dan op met jouw hobby. Kun je dat maken??? Ik heb er in elk geval erg aan moeten wennen, maar het mannetje is nu 8 en de naam Harley ben ik heel gewoon gaan vinden.
Nou succes ermee!
Patricia 34+2

hoi hoi,

Ik vind het wel heel erg leuk om te horen wat iemand een mooie naam vind of niet!

Zelf heb ik een zoontje van 2 jaar en hij heet Binck. Tijdens de zwangerschap zei ik
al tegen mijn man: als het jongetje wordt vind ik Binck echt geweldig en hij stemde
ermee in.

Hij was ook een echte Binck bij de geboorte; woog maar liefst 4855 gram en 54 cm.

Groetjes mamabinck.

Hoi,

Ik zag vorige week in de burgelijke stand de volgende naam staan voor een jongetje:

"Boele"

Best sneu voor het kind dat de achternaam Boelens is.... Als de ouders het mooi vinden ok, maar ik vond het toch een beetje sneu.

Groetjes Lilian

hi,

ik had bijna een oom die Peter ging heten, mooie naam maar niet als je achternaam Celie is. Dan klinkt het als Petercelie hebben met de family gelukkig nog wel om gelachen.
grt. suuz 25,5 weken

Ach, namen zijn heel persoonlijk!! De namen van mijn dochters 'passen' in principe niet eens bij elkaar!! Maar omdat je eraan went 'kloppen' ze weer wél samen! Over de naam Dariënne heb ik een aantal keren gehoord (inclusief van mijn eigen moeder) "HOE? Derriere???" Nou nee dus....... En  over Yashyra heb ik een keer de opmerking gehad: "Ik durf haar niet zo goed bij de naam te noemen, want ik ben zo bang dat ik Al Jazeera zeg!" Mijn kinderen zitten tenminste straks niet met tien naamgenootjes in de klas........ En IK vind het mooie namen en het is niet dat ik ze "pien en okkio" heb genoemd ofzo.. (Serieus, ik ken een tweeling die zo heet....) Namen als Lotte, Sanne, Anna, Lucas, Simon enzenzenz dat zijn dus echt geen namen voor mij, veel te populair.. Maar echt een STOMME naam bestaat niet voor mij!

Liefs Esther en de prinsesjes

Terug
Bovenaan