Namen....

Hoi iedereen!
Leuke topic trouwens.
Ik vind Frans niet meer echt van deze tijd. Laatst zag ik op een geboortebord Bernd.
Nou ja, als de ouders het mooi vinden...
Wij hebben onze eerste zoon Dylano genoemd.
Wij dachten toch een vrij unieke naam te hebben...totdat hij naar de peuterspeelzaal ging en nu naar school...
In zijn groep van 16 kinderen is er nu een Delano, een Dylano en met kerst komt er nog een Dylano bij...terwijl die naam toen eigenlijk helemaal niet voorkwam.
Maar ach, onze zoon vindt zijn naam geweldig en wil zelfs dat zijn broertje of zusje, die over een paar weken zal komen, ook Dylano noemen.
Maar dat doen we maar niet...hahaha!
We weten het geslacht al en hebben weer een naam die goed bij Dylano past en ook (nu) weer vrij uniek is.
Ben benieuwd als de schooltijd begint voor nummer 2...

Groetjes,
en veel plezier met het uitzoeken van leuke namen!

Dyonne, moeder van Dylano (4) en 35w2d zwanger van 2e

Mijn ouders hebben destijds heel bewust gekozen voor vernoemen en dat betekent dat je niet altijd keus hebt in wat je eigenlijk echt mooi vindt.
En toch ben ik blij met mijn naam Greet. Niet om de naam; die is truttig en ouderwets. Maar hij komt van Geertruida, mijn oma: een schat van een mens met een wijze kijk op de wereld. Dat ik naar zo'n belangrijke en wijze persoon vernoemd ben, vind ik mooi. Ik voel daarmee ook waar ik vandaag kom en dat geeft me geborgenheid.

En zo ervaren mijn 3 broers het ook: Cor, Douwe Dirk en Wytze. Ook niet direct de mooiste namen (nou, behalve Wytze dan). En toch zijn het mooie namen omdat ze vernoemd zijn naar mooie personen, belangrijke personen uit de familie.

Juist ook om die reden zullen wij onze eventuele dochter niet vernoemen naar de moeder van mijn man. Zij heeft geen mooi karakter, heeft geen empathie. Ze is niet wijs of geinteresseerd. Natuurlijk is er aan iedereen wel wat mis en wat moois.

Als ouders hun best doen om een mooie naam te zoeken, moeite doen voor hun kindje, dan is dat een mooie naam. Ook al vind ik zelf die naam misschien wel heel stom.

groetjes
greet

Wel een spannend onderwerp dit! En ja, smaken verschillen... Ik heb zelf familie en vrienden in Amerika, en mijn man is Duitser, maar ik ben dus niet zo gecharmeerd van Engelse en Duitse namen. Mijn gastfamilie in Amerika  (waar ik als tiener heb gewoond) hebben twee kinderen van mijn leeftijd: Trevor en Tracy, brrr... Maar ja, als zij het mooi vinden, lekker laten, toch? Die "moderne" Engelse namen hoeven van mij ook niet zo, maar ja, al je dat leuk vindt...

Zelf houd ik wel van ouderwetse Hollandse namen, zoals bijvoorbeeld Douwe (die werd hier ook genoemd - iemands broer geloof ik?) maar ja, mijn schoonfamilie moet 't ook uit kunnen spreken. Die hippienamen (bloem, vlinder..) hoeven voor mij ook niet zo, maar ja, ieder z'n heug. Ik vind ze niet vreselijk hoor!

Mijn man noemt de friemel in m'n buik altijd "Egon" ("Egonella" voor een meisje).. brrrrr! Gelukkig is het een grapje :-D
~Hilde

wat dacht je van Catootje, vlinder,  of de namen die de sterren van Hollywood aan hun kinderen geven. Was een tijdje geleden bij MTV.
Een van hen heeft hun kind Diesel genoemd en het andere kind ook iets met jeans, arme kinderen!

Wij gaan lekker op ons gevoel af wat betreft namen voor onze kleine enne er zal wellicht commentaar op komen welke naam dan ook, want ach zo zijn we toch!!!
Kijk maar naar het commentaar om de naam van Rafael van der Vaart en zijn Silvie!

en wat vinden jullie van tiësto??

sorry maar wie gaat zn kind nu naar een dj noemen.... ik vind het niets..

ik blijf bij thomas voor een jongen en als het een meisje is... ach dan verzinnen we nog wel iets... we hebben nog wel even de tijd haha!!

ik hou van lekker normaal. maar niet dat er 10 anderen ook zo heten in de klas!
(dus geen Sem, al vind ik dat best een leuke naam, de geboorteborden staan er hier vol mee)
en een naam moet niet teveel zeggen over hoe je eruit zou moeten zien. Bij vlinder bijvoorbeeld verwacht ik een teer poppetje, maar isa hoes is verschrikkelijk lang. en wat nou als dat meisje 100 kilo gaat wegen? dan durft ze toch niet te zeggen ik ben vlinder of bloem?

Bickel vind ik erg leuk, maar dan moet het ook wel een bickel zijn. (nou was ie dat ook geloof ik haha gelukkig) en niet een iel mannetje.

Ik vind dit trouwens helemaal geen gevaarlijke discussie. Smaken verschillen. Ik vind het wel leuk om te lezen allemaal!!
Groetjes Ella

Ik hou absoluut niet van Nederlandse namen, nou moet ik ook zeggen dat wij in de toekomst naar Canada gaan verhuizen en dan is een Nederlandse naam toch ook niet zo handig :)            

Terug
Bovenaan