Nav `rondje gewicht enz.`.....

A

Anoniem

Guest
Vergeef mij de leestekens die niet goed staan maar ik heb ruzie met het toetsenbord en krijg het niet meer goed, vandaar.....

Ik open deze topic omdat ik toch wel zie dat Meike klein is (wat ik ook wel weet).
Meike is ook keihard uit de curve gavallen en in januari moet ze ook terug.
We zijn nu net 3 maand niet geweest en ze is wel vooruit gegaan maar in kleine stapjes.

Kinderen doen alles op hun eigen manier en in hun eigen tempo, ik weet het, echt...
Maar toch,..... je ziet graag dat je kindje lekker gaat, dat ze lekker groeien en ontwikkelen. Meike is nu een grotere baby maar echt nog geen dreumes. En dat is niet alleen met de motoriek ook met andere dingetjes, zoals eten en drinken, niet zonder een flesje s ´nachts kunnen.

Het cb merkte het ook op en heeft ook een heel open gesprek met ons erover gevoerd. Zij heeft wel een label aan haar dossier, ik vind het niet erg maar toch.....

Als wij, haar ouders, de balans opmaken van de afgelopen 14/15 maanden dan zeggen we ´ach, Meike is Meike ´ maar toch....... We zijn druk bezig met het kruipen. Leggen haar favospeelgoed buiten handbereik, geven applaus als ze op handen en knieen zit, enz. Ze vind allemaal beregezellig, heeft niet in de gaten dat pa en moe liever iets meer zien.......

Ik moet dit echt van mij afschrijven en weet dat jullie er ook daarvoor zijn........
Ik doe niet mee met de fotowedstrijd omdat ik het confronterend vind, dat ligt aan mij he.
Ik zit altijd met vochtige ogen naar de foto ´s te kijken omdat Meike het allemaal niet doet (nog). Het sneue is ook dat haar oudere zus watervlug is.......

Vaak wordt dit in de wind geslagen hoor dus ik trek even mijn eigen beerput open want het vreet toch, vooral toen ik de nieuwe wedstrijd had bekeken.....verstoppen komt niet Meike haar woordenboekje voor......... dus helaas geen foto.

Goed lang verhaal geworden, ik voel mij weer iets lichter, lekker is dat.

En ik weet het echt hoor, komt vast goed en ik kan mijzelf goed oppeppen maar soms(nu) niet.......

Bedankt lieve mamma ´s.
Liefs Renske

Hallo Renske,
Ik begrijp dat je het lastig vind om de foto's te bekijken van dreumissen die erg voor liggen. Vooral als Meike dan wat langzamer is.
Misschien heb je hier wat aan.
Mijn neefje was ook langzamer dan ons dochtertje, terwijl hij een paar maand ouder is.
Hij deed nergens aan mee, kroop niet, laat staan ergens tegen gaan staan.
Hij bleef liggen waar die lag en dat was het.
Nu krijgt hij al een tijdje de fisiotherapeut bij hem thuis, omdat ze vonden dat hij erg elastisch was en daarom dus niets deed.
En je wilt niet weten hoe hij vooruit is gegaan.
Hij speelt met andere kindjes, maakt schik met hen, kruipt achter ze aan.
Het is een heel ander kind geworden.
Binnen een paar maand had hij heel veel geleerd.
Je zou het kunnen overleggen met het cb.

In ieder geval is Meike jullie Meike, maar ik snap dat jullie graag zien dat ze wat gaat doen. Hopelijk hebben jullie hier iets aan, en loopt ze over een paar maanden als een kievit.
Veel succes,

groetjes Jantine mv Nina

Lieve Renske,

En ik krijg tranen in mijn ogen van jou verhaal......... Wat  ben jij een lieve en betrokken mama, je schrijft zo vol liefde over je Meike. Je ziet haar zoals ze is, en dat is zo goed van jullie: niet kop in het zand steken, maar aanpakken en haar helpen waar je kunt en waar je dat niet zelf kan zoek je hulp. Echt heel erg goed van jullie!!

Dat gezegde hebbende, weet ik heus wel dat het niets helpt. En dat je je zorgen maakt is toch ook niet meer dan begrijpelijk...... Ze is nog zo klein, je weet gewoon nu nog niet hoe ze zich zal gaan ontwikkelen. Maar dat je dan soms moeite hebt met het feit dat alle andere kindjes wel zo snel lijken te gaan kan ik me zo voorstellen. Ik wens je dan ook veel geduld en liefde toe met je kleine meid, ze komt er echt wel!!!

Ter illustratie (maar van een andere orde): Gijs is de eerste 2 jaar van zijn leventje héél erg gefocused geweest op mij. Echt heel erg, hij moest vaak niet eens wat van zijn papa hebben (die het zó goed deed in die tijd, nog steeds respect voor), op het kdv was het áltijd verdriet bij het weggaan, als we ergens op bezoek gingen (al kwam hij voor de 100e keer) wilde hij niks anders dan alleen maar bij mij, het liefst de hele tijd. Ik heb zo'n zorgen gemaakt in die tijd, want echt normaal gedrag was het niet hoor. En opeens, het lijkt wel van de een op de andere dag te zijn gegaan, was het over. Hij is sociaal, vrolijk, dól op papa etcetc. Nog steeds niet haantje de voorste, maar wat een ander kind.........

Wat ik maar wil zeggen, al is het van een andere orde dat weet ik: elk kind heeft zijn eigen ritme, karakter en manier van ontwikkelen. En al is Meike de snelste niet fysiek, met een beetje extra hulp komt ze er wel! Jullie zijn er vroeg bij en kunnen haar perfect helpen en begeleiden en voor je het weet zit ook zij in de kast: kiekeboe!!

Heel veel liefs
Susan

Lieve Renske,

He meid wat naar voor je dat het je zo dwars zit. Ik weet wel dat ik allerlei standaard dingen kan zeggen "ach komt wel goed" 'Ieder kindje heeft zijn/haar eigen tempo" etc etc. En ook al zijn deze dingen waar, ze zijn makkelijker gezegd als het niet je eigen kindje is dat een beetje kleiner blijft en de dingen een beetje kalmer aan doet. En uiteidelijk weet jij ook heus wel dat het allemaal wel in orde komt.....maar er zijn van die dagen.....de onzekerheid steekt z'n lelijke kop op, je betrapt jezelf stiekem toch wel op vergelijken met andere kindjes, de zoveelste opmerking van "goh loopt ze nog niet" vliegt je naar de strot. Daar zijn wij voor, haha dus trek open die beerput, stort je hart uit, "klaag" dat het een lieve lust is!

Oh en gooi een theedoek over het hoofd van je lieve dochter, neem en foto en noem het "meike verstopt zich"......want we zien hier graag foto's van ALLE kindjes, en die wedstrijden zijn eigenlijk helemaal geen wedstrijd....we vermommen het gewoon als wedstrijd zodat we allemaal ongegeneerd de kans krijgen om zoveel mogelijk foto's van onze kids te plaatsen.
Juist hier op deze site kun je er zeker van zijn dat we niet zitten te oordelen over wat Meike allemaal wel of niet kan, maar dat we gewoon haar lieve bekkie bewonderen.

Dikke knuffel, Ilja

inderdaad, lekker plaatsen hoor die foto's!  Het is voor ons niet belangrijk hoever Meike (of wie dan ook) in de ontwikkeling is. We zijn hier om lol met elkaar te hebben en ons ei lekker kwijt te kunnen.
Zo kan ik kwijlend naar al die mooie kapseltjes met Stoere-jongens-gel kijken. Kian heeft een paar haren die ik sinds kort tegen elkaar aan kan knutselen zodat het lijkt op een soort hanekam.
Ook genoot ik van al die pannenkoekenetende kindjes terwijl die van mij nog geen stukjes in z'n eten accepteerde. (ondertussen wel hoor)
Ik snap dat dit allemaal minder zorgwekkende dingen zijn, maar het is hetzelfde princiepe. Jullie hebben Meike geaccepteerd zoals ze is. Dat doen wij ook hoor.
We hadden al hele foto-verslagen van wat de kindjes allemaal uithaalden en dachten terwijl ze pas net hun hoofdje konden optillen. Kwestie van creatief kijken en een mooi verhaal erbij verzinnen. Ze kan zich verstoppen achter inderdaad een theedoek, een luier waarmee ze op de commode speelt, een knuffelbeest, een veeeel te grote speen.
Ik hoop echt binnenkort een foto van jou   van meike te zien bij de 'wedstrijd'.
Liefs Nelleke

Ja joh! Laat Meike gewoon meedoen met de foto wedstrijd! Er zijn echt nog wel meer kindjes waarmee de mama's hebben geholpen met verstoppen! Alleen om deze wedstrijd te winnen haha.
Dus inderdaad, net als Nelleke zegt. Een grote knuffel, zus, speen.. verzin iets en doe  mee!

Ik snap ook dat je er best mee in je maag zit hoe Meike doet en ook ik kan wel de standaard dingen tegen je zeggen maar die weet je allemaal al.

Heeft het cb geen tips ofzo gegeven verder of evt. fysio. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien wel andere mama's op het forum die je kunnen helpen.
En ondertussen wacht ik op die mooie foto van je meisje!

Ja joh! Laat Meike gewoon meedoen met de foto wedstrijd! Er zijn echt nog wel meer kindjes waarmee de mama's hebben geholpen met verstoppen! Alleen om deze wedstrijd te winnen haha.
Dus inderdaad, net als Nelleke zegt. Een grote knuffel, zus, speen.. verzin iets en doe  mee!

Ik snap ook dat je er best mee in je maag zit hoe Meike doet en ook ik kan wel de standaard dingen tegen je zeggen maar die weet je allemaal al.

Heeft het cb geen tips ofzo gegeven verder of evt. fysio. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien wel andere mama's op het forum die je kunnen helpen.
En ondertussen wacht ik op die mooie foto van je meisje!

OOOHHH wat zijn jullie toch heerlijk. Zit nu nog harder te grienen maar dat komt door jullie warmte hoor!!! Ik ga zo kastanjes zoeken en neem de camera mee, kijken of ze achter een kastanje kan verstoppen hahahaha.

Ik ben idd vergeten te melden dat dat Meike met Sinterklaas moet kunnen kruipen anders worden we doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut. Ze houden Meike scherp in de gaten en we zitten er ook altijd veel langer omdat de arts allerlei extra testen doet.

Heb ik vergeten te vertellen dat Meike al wel heel goed auto kan zeggen en Isa en opa..... he dat wisten jullie nog niet he. Ben ook druk bezig met mama maar dat zal wel het laaste woordje worden hahaha

Zie, ik weet wel, komt wel goed maar toch......
En Ilja, dit is zo ´n dag idd, al die ondernemende dreumessen en dan onze reuzebaby...

Nou jullie zijn lieverds en wij gaan achter de kastanjes aan!!

Dikke Knuffel Renske en ook van de meisjes want mama heeft weer een smile!!
XXX

Terug
Bovenaan