Nav `rondje gewicht enz.`.....

Haha ik moet nodig schrijven dat ik zou willen dat hij zelf gaat staan, ga hem net uit bed halen omdat ik hem hoorde huilen en dat denk je.. daar STAAT hij! Nou ik ben benieuwd of hij het echt door heeft nu of dat het een (on)gelukje was..ik moest in ieder geval heel hard lachen toen ik hem zo zag staan in zijn bed!
Lastig om te verzinnen hoe je ze kan stimuleren, he? Had ik ook toen Thom maar niet vooruit wilde gaan, uiteindelijk schoof hij voor het eerst vooruit om een snoepje (zo'n manna/rijst geval) te pakken, erg fout, maar het werkte wel, haha.Voordoen en zijn knietjes onder hem helpen zetten werkte in ieder geval niet . Met staan helpt het ook niet om zijn voeten neer te zetten, maar kennelijk weet hij wel hoe het moet nu..
Groetjes van een trotse mv Thom

hoi mikki

Ik begrijp precies wat je bedoeld mijn dochter 14 maanden is ook heel langzaam
sinds een maand schuift ze wel over haar billen maar van lopen en staan is nog lang geen sprake van.
Ik ga wel al vanaf 9 maanden naar fysiotherapie dit ivm omrollen toen.
Ik zie wel steeds vooruitgang.
Ik vind het niet zo erg maar de reacties van anderemensen wel

groetjes servie mv dana

He verdikkie, zit net een heel verhaal naar je te schrijven, plaatst hij hem niet! Grrrrrrr

Ach, even in het kort: ik vind dat je een super moeder bent, je leest tussen de letters door hoe trots je op je meissie bent, zelfs terwijl je ook zorgen maakt.
En wat een heerlijke foto weet je dan ook nog te maken voor de fotowedstrijd, ik heb helemaal geen foto's van Jente dat hij zich verstopt. Dit doet hij ook eigenlijk nooit, hij rent alleen maar hard weg, ha ha! Verstopte hij zich maar eens op een plek dan kon mama ook eens even op een plek blijven zitten.

En wat betreft de woordjes die ze zegt, vind ik wel erg knap en vlot. Jente zegt eigenlijk alleen nog maar echt goed: papa!   Snik, niet eens mama !

Fijn dat je hier je hart hebt kunnen luchten en doe dat gewoon vaker hoor.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi Renske,

Ik snap wel een beetje hoe je je voelt. Wieteke ontwikkelt zich ook niet zo snel en al helemaal niet volgens het boekje. Soms zeg ik ook wel eens tegen mijn man, ontwikkelde ze zich maar eens gewoon zoals het hoort. Dat zou zo makkelijk zijn.
Maar goed, Wieteke is wel een super makkelijk kind (behalve 's nachts en bij vreemden/ oppas) en heerlijk vrolijk. Tja, omrollen heeft ze uiteindelijk net op tijd gedaan. Maar ze kan niet uit zichzelf gaan zitten, kan wel zelfstandig zitten en kruipt dus niet, maar schuift op haar billen. Nou ja, ze heeft plezier in het leven en is een vrolijk kind. Dus ik geniet van haar! Wel ben ik nu met haar aan het oefenen om te gaan staan, want ik ben er wel achter dat ze weinig uit zichzelf doet, maar veel gestimuleerd moet worden.
Verder merk ik wel dat ze in de fijne motoriek op sommige leeftijdsgenootjes voor ligt. Ach ja, zo heeft ieder kind zijn eigen ontwikkeling.

Geniet dus van je dochter en van alles wat ze wel kan. En tja, we zeggen  altijd maar: als ze maar kan lopen als ze naar school toe gaat..... Het komt  vast uiteindelijk wel goed.

Groetjes,
Geeske & Wieteke  

Terug
Bovenaan